Naapurin poika varasti lapseni lelun eikä hänen vanhempansa
reagoineet mitenkään!!!!!!
Naapurin lapsi siis oli ensi kertaa meillä leikkimässä ja varasti yhden lelun. Huomasin en hänen lähtiessään ja pyysin lelua takaisin. Koska tämä varastaminen tapahtui, saatoin lapsen kotiin ja sanoin asiasta vanhemmille kauniisti ja nätisti, kerroin että ajattelin heidän haluavan olla tietoisia. (itse haluaisin olla tietoinen ja keskustella lapsen kanssa ja vaatisin anteeksi pyynnön lapselta jne)
Sanoivat ovella jaaha, selvä, ja ovi kiinni. Lapsi jäi ulos leikkimään. En ihan tajua...
Kommentit (6)
Jos eteisessä huomaan meidän lelun pilkottavan hänen taskustaan ja hän ei meinaa myöntää sen olevan meidän ennenkuin kovistelen. Sitten antaa lelun takaisin kun sanon etten aio antaa sitä hänen mukaansa ja ettei saa varastaa.
Onko varkaus siis vasta sellainen rikos josta ei jää kiinni? Hmm.
ap
PÄHKINÄN kaverini kotoa :D Kaverini äiti huomasi asian, ja sanoi että olisin saanut sen pyytämällä ettei olisi tarvinnut varastaa... Äitini ei tainnut asiasta koskaan kuulla. Ihan rehellinen kansalainen minusta on kasvanut, ja tuo tapaus jäi kyllä mieleen! Itse haluaisin toki kuulla jos lapseni yrittäisi varastaa lelun. Riippuu tosiaan iästäkin, kuinka "vakavasta" asiasta on kyse (2v vs 8v)
Eihän itse varkautta tapahtunut, vaan sen yritys koska sait sen lelun jo kotona takaisin.
Ehkä lapsen vanhemmat aikoivat kovistella poikaa myöhemmin, niin ettet sinä ollut siinä näkemässä? Tai sitten he vaan olivat typerän välinpitämättömiä, niinkuin yksi vastaaja jo sanoi - niitäkin on.
Itsekin kyllä haluaisin tietää, jos lapseni tekisi tuollaista, mutta kaikki eivät halua ja varsinkaan ei välitä.
Ajattelin sellaista, että sanon seuraavalla kerralla että tervetuloa, mutta jos varastamista vielä tapahtuu, ei voi enää tulla. Täytyy luottaa siihen, että meiltä ei häviä mitään.
ap