Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***Heinäkuiset 2011***

20.09.2010 |

Aloitan jo uuden pinon, kun jouduin tänne suorilta viime kuusta. Eli oli tarkoitus tehdä viides Inssi oman ovulaationi mukaan ja mun tuurilla se ovis olikin nyt viikonloppuna eikä enää mitään tehtävissä. Aiemmin ovis ollut kp 16-18 ja nyt kp 13. On se niin väärin!

Eli nyt on inssien ajoitusten kanssa sählätty ihan riittävästi ja seuraavana IVF/ICSI. huh, vähän hirvittää ne hormonimäärät ja varsinkin se punkteeraus. Mutta kai siitä selviää hengissä ja mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin eteen.

Plussatuulia puhaltelen ja toivottavasti en saa kovin paljoa seuraa tuolta kesäkuisista! voin aivan hyvin harrastaa yksinpuhelua täällä, hih.

Kommentit (755)

81/755 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

no onneksi ainakin clearbluen hymynaama näytti negaa. Tosin viimeksi se näytti hymyä juuri ennen kun ne kuuluisat ovislimat tulivat, ei sen jälkeen enää.

No ei auta kun koittaa rauhoittua ja odottaa perjantaihin. Kai se biologi heti näkee, onko munasolu irronnut rakkulasta vai mikä on tilanne.

Te, jotka olette ollet IVF-hoidossa niin muistatteko, onko teillä ollut tuollaista liman tuloa jo ennen punktiota? järjellä ajateltuna ei kyllä voi mitenkään olla ovulaatioon viittaavaa, kun rakkulat eivät ole vielä niin isoja ja kun olen pistänyt sitä jarruhormoniakin. mutta koita tässä nyt sitten ajatella järjellä. Taitaa Evelina-neidillä olla vähän hormonit sekaisin;-)

Vierailija
82/755 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jee, ovis olis päällä!! ei muutakuin pupuilemaan ja kiertopäivät vasta 13!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/755 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei tämmönen kysymys, että miten pitkä luteaalivaiheen tulis olla raskautta ajatellen? pitäiskö sen olla aina sama? :)

-Beib

84/755 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myy, onnea oviksesta, ei kun pupuilemaan;-)

Beib, yleensä se on kai about 14 vrk silloin kun nainen on hedelmäisimmillään jos olen ymmärtänyt oikein. Mutta voi toki vaihdella. Kuinka pitkä sulla on? On mullakin vaihdellut muutamia päiviä vaikka on tullut normiovulaatio. Ei kai se hirveästi vaikuta raskautumiseen, ellei ihan hirveästi ole lyhyempi. Kertokaa viisaammat jos tiedätte, nämä tiedot vain mitä mun lekuri on mulle sivulauseessa puhunut.

Vierailija
85/755 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Evelina: Mun mielestä sitä "ovislimaa" voi tulla jo 6 pv. ennen ovulaatiota sen koostumuksen tarkoitus on pitää siittiöt hengissä tarpeeksi kauan, (sen maks. 5 pv) Älä huoli ilman LH -piikkiä ei ne rakkulat voi mitenkään puhjeta ei vaikka tulisi limoja ja kipujakin..

Niistä lugeista vielä niin muistaakseni juuri paikallisesti käytettynä ne tehoaa parhaiten ja voi tosiaan aiheuttaa liudan raskaus oireita (rinnat, päänsärky, väsymys jopa kivut alavatsalla, ja pahoinvointia...)

Beib luin jostain että sen luteaalivaiheen pituus ei saisi vaihdella 1-2 päivää enempää tai vaikeuttaa raskaaksi tulemista et pitäin olla sen 14 pv et kerkeis kiinnittyyn...saman asian takia mä meen nyt lääkäriin... Luteaalivaihe oli viimeks vaan noin viikon...

kp15/22-28 yk 10

Vierailija
86/755 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekasta kierrosta en oikeen tiiä, kun ihan varmaa ovista en bongannu, mut joku yli 20 reippaasti ja viime kierrossa oli 26, mut nyt viime kierto, missä tunsin oviksen oikeen kunnolla ja testiin tuli ihan selkeä plussa ja menkat alko yllättäen jo kp31 ni luteaalivaihe oli se 14 pv. :) Jes. Jospa se nyt sit rupeis tasoittumaan ja olis kunnon mahdollisuus raskautua, meinaan toi 26 on jo ihan selvästi liian pitkä. :) Ja muistaakseni jostain jokus luin, et parin päivän heittoo voi olla, mut yleensä sen pitäis olla se sama määrä päivissä.

Noh, peukut pystyyn, et se olis tässäki kierrossa samalla lailla. :)

Kiitos tiedosta. :)

87/755 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että alkaa tasoittumaan. Hyvä keksintö tuo ovistikku ym. läheskään kaikki ei itse huomaa omaa ovistaan niin nuo testit kyllä jeesaa paljon kun on vauvahaaveita. Mullakin siinä mielessä jännä tuo ovis, että jos luottaisin vaan tuntemuksiini niin ovis ehtisi juuri mennä. Eli kun saan plussan niin ne limat tulee päivän kahden viiveellä. Mutta onneksi testin mukaan hedelmällisimmillään on sen 24-36 tuntia plussasta, mutta olisihan se hyvä, että niitä siittiöitä olisi siellä jo valmiina odottelemassa kun irtoamienn tapahtuu.

Ja nyt mä lopetan ressaamisen kun en kuitenkaan itse voi asiaan enää vaikuttaa. Nyt vaan luotan siihen, että klinikalla osaavat hommansa (tällä kertaa) ja kaikki menee hyvin.

Vierailija
88/755 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyl ne testit on hyviä... Ei jää sit ainakaa mitää arvailun varaan. :)

On kyllä varmaa kovat paineet ton asian kanssa. Koita ottaa iisisti ja toivoa parasta. :) Mä ainakin toivon. :)

Näin viime yönä ihan ihmeellistä unta. Olin raskaana, mutta mun masu ei ollu kasvanu juurikaan. Sen verran että sen nyt selvästi huomas. Oon aina halunnu ison vauvamasun, niin ehkä siksi siinä oli pieni. :D Sitte yht äkkii tuli synnytyksen aika ja mä näin itteni jossain sohvalla, katoin niinku vierestä ku synnytin itte, eikä se sattunu mihinkää. Ponnistin vaan kerran ja sieltä se vauva tuli. :D Ei minkää näköstä kipua ja mä nauroin, et ei vitsi jos tää oli tässä, niin lisää vauvoja ja äkkia. :D Se vauva ei ollu mitenkää sulonen ja näytti ihan mun hoitopojalta, ketä hoidan työkseni yhdessä perheessä. Vaikka hän on tosi sulonen, niin se vauva ei ollu millään tavalla. Ja sit viel lähdin sieltä sairaalasta ilman sitä vauvaa ja juoksin kaikkien tykö kertomaan että oon synnyttäny. Kaikki kysy pituutta ja painoa enkä mä tienny ku ei sitä vauvaa oltu tutkittu yhtää. :D Menin sanomaan mun pomolle, että onnea, susta tuli pappa. :D MitÄÄ? :D Pelottavaa... Ja omalle miehelle sanoin ku se tuli töistä, että onnea isille, mä kävin jo synnyttämässä. :D Se oli kuitenkin niin ihana ja tunteellinen uni, et oikeen mietin sitä koko aamun, mut sit taas niin pimee ja sekane, et huhhuh... Nään hirveesti unia joka yö, mut tää oli kyl jotain ihan muuta pitkään aikaan. :) :D

Että sellasta.:D

Vauvaunet on ihania.

89/755 |
12.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vau Beib, mikä uni. Minäkin katselen mitä ihmeellisimpiä vauvaunia. Mulle on monta kertaa syntynyt tyttövauva sillai, et yhtäkkiä mulla vaan on vauva, erittäin iso sellainen ja sitten hirveä paniikki kun en ole ostanut vauvalle yhtään mitään. Ei ole vaatteita ei vaunuja. Sitten hirveellä härdelillä kaikkea hankkimaan. tuon tapainen uni mulla toistuu tosi usein.

Viime yönä näin sellaista unta, että olin sairaalassa muka synnyttämässä ja kuitekin mun toinen koira oli siinä vatsan päällä. joopa joo, ihan mielenkiintoista. ei kai noilta vauvaunilta voi välttyä kun aihe on mielessä koko ajan. Ne on ihania unia niin kauan kun niissä tapahtuu kaikkea ihanaa. Joskus ne tuntuu niin todellisilta, että kun herää niin menee kotvanen ennen kun tajuaa, ettei mulla olekaan vauvaa, vielä...

90/755 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bongasin tuolta jonkin toisenkin heinäkuisten ketjun, mutta täällä tuntuu olevan enemmän eloa.

Elikkäs: Olen 26.v, kaksi lasta ennestään -03 ja -06. Nyt sitten haaveissa kolmas ja ilmeisesti siihen tämän perheen vauvahankinnat sitten päättyvät.

Pillerit jääneet pois muutama kuukausi takaperin.

Tällä hetkellä kp 12/28-30 ja pitäisi ryhtyä tuumasta toimeen. :)

Molemmat aikaisemmat raskaudet napanneet 1-3 kierron päästä, kun pillerit on jätetty nurkkaan.

Täällä työkunnossa ainoastaan oikeanpuoleinen "tehdas". Nuorena tyttönä, kiertyneen/kuolioon menneen munanjohtimen vuoksi vasen "värkki" on poistettu kokkonaan. Mutta siitä huolimatta kaksi aikaisempaa raskautta ovat napanneet miltei samantien.

yk 1

12/28-30

91/755 |
13.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä nyt sitten "kuumat" hetket tuloillaan, ei kun pupuilemaan vaan. Toivottavasti teillä käy nytkin yhtä hyvin ja raskaudut pian pillereiden lopetuksen jälkeen. Tsemppiä yritykseen.

19 minuutun kuluttua pistän pregnylin ja se oli sitten viimeinen piikki mulle enää ikinä. Se on siis nyt raskautumisen paikka or else...

Oi oispa jo perjantai ja punktio ohi tai mielummin maanantai ja alkio masukissa.

Kivaa iltaa kaikille ja laittakaahan peitot heilumaan kellä on ovishetket hollilla;-)

Vierailija
92/755 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

evelina: voi,pidän peukkuja että sinulla nyt tärppäisi ja alkio kiinnittyisi ja alkaisi kasvamaan!!!

Kirv@: tervetuloa kuumeilemaan ja sinullekin plussatuulia!

Omaa: Ovis pongattu ja peittoja heiluteltu... "työt" saavat jatkua vielä muutaman päivän ja sitten alkaisi odottelu ollakko vai eikö =) voi kun tärppäisi! Meilläkin on yleensä tärpännyt nopeaan, keskimäärin kolmannesta kierrosta oon tullut raskaaksi. Viimeisintä tosin yritettiin monta kuukautta... nyt harvoimaan pihalle niin saa ajatukset taas muualle välillä ;D

myy79 ja kp vissiin 16 (en ole oikein kartalla tällähetkellä)

p.s illalla tuntui vihlontaa ja välillä aika kovaakin kipua alavatsalla (ei kai täti meinaa tulla käymään vielä :( )

93/755 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppään varmuuden vuoksi tänne, vaikka pohdinkin sitä "pillit pussiin laittamista". Minähän sain kierron lopussa nyt tosi hailakoita haamuja Mammaksin herkkiin ja lauantaina erittäin hailakan Apteekin omaan ja maanantaina sitten Mammaksin herkkäkin oli nega. Myöhään tiistai-iltana alkoi sitten menkat ja onkin olleet vuolaat kuin putouksesta. En kertakaikkiaan käsitä näitä hipaisuja joita on 8 yrityskierron aikana ollut jo neljästi! Tuntuu että kerta kerran jälkeen vaivun syvemmälle apatiaan kun ei ota onnistuakseen ja siksi miettinyt koko yrityksen jättämistä joksikin aikaa:/ Eniten pelottaa ajatus siitä, etten enää raskaaksi tulekaan, koska onhan aika hullua että neljässä kierrossa on haamuksi asti testit tulleet ja sitten hiipuneet negoiksi ja AINA pettyy. Meille ei vain taida olla tarkoitus saada enää vauvoja. Mutta olenpa valmiiksi täällä, jos jatkankin hurjaa toivomista, nyt tuntuu että minut toivoni on viety.

Helene kp.3/22-28 (yk.9)

94/755 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi kurjuuden kurjuus, että taas oli niin hilkulla sulla. Onko koskaan kukaan sulle ehdottanut, että söisit pienen pientä määrää aspiriinia loppukierrosta? Olen kuullut pari tapausta, joilla on ollut kiinnittymisvaikeuksia niin ovat saaneet avun tuosta aspiriinista. Lisää kuulemma kohdunkin verekkyyttä ja näin alkion helpompi saada ote. Kysypäs jos käyt jollakin lääkärillä että mitä mieltä on asiasta.

Huohhhh, huomenna vihdoin se punktio. Ihmeen rauhallinen olen, vielä. Huomenna voin olla hiukka tutisevaa tyttöä. Pitää muistaa ottaa eväät mukaan kun kuulemma sieltä pääsee pois vasta kun on pystynyt syömään. No ei luulis mulle olevan mikään ongelma;-)

Vierailija
95/755 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

huomiselle, evelina! Toivottavasti homma menee mallikkaasti. Siellä voi ainakin psyykata tavoitetta miettien.

Voih, miten pitkät nämä kierron alkupäivät ovat, ihan yhtä lailla ku lopussakin. En jaksais odottaa. Toisaalta mukava jännitys ilmassa, kun niin alkuvaiheessa yritystä ollaan, ettei stressaa vielä. Meilläkin on aiemmat saaneet alkunsa pian, jo 1. tai 2. kierrosta, että sen verran suorituspainetta kuitenkin ;) Mut toisaalta ajattelen, et starttaa sitten jos ja kun asiat menee nappiin. Tietty toivottavasti pian.

Heips, Kirv@ ja harmi helene4, että tänne päädyit.

Nirsku ja kokonaiset 3kp/28

96/755 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just ajattelin samaa, miten aika matelee. Siitä kun viimeksi pääsin testaamaan tuntuu olevan ikuisuus. Ja vielä pitää odotella pari viikkoa ainakin kai. En ihan tiedä, milloin saa testata siirron jäkeen.

Koskahan aletaan saamaan ensimmäisiä tuloksia tähän pinoon? Kuka mahtaa saada kunnian ilmoittaa ekan plussan????

97/755 |
14.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti paljon ennen menkkoja mulla nippaa ja juilii alamasusta samalla tavalla, kun menkat alkaisivat. Koskaan en ole osannut ajatella, että nehän on ovulaatiokipuja. Nyt vasta, kun ollan ryhdytty tekemällä tekemään ja oon noita kiertopäiviä laskenut tän oon hoksannut.

Mulla on melkoiset oviskivut!! :o Välillä laittaa ihan kaksin kerroinkin. Hurjaa. Oon kuvitellut niiden olevan paljon huomaamattomampia.

Nää kipuilut alkoivat eilen ja on jatkuneet tänään. Eilen ei päästy sit touhuamaan, kun mies tuli hyvin myöhään töistä. Tänään siis olisi tarkoitus, kun hän saapuu jopa hieman ennen 22.00! :/ Onneksi saan huomenna nukkua pidempään, kun on vapaapäivä.

kirv@ kp 13/28-30

Vierailija
98/755 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen aikaisin piti tänä aamuna herätä, ei vaan nukuttanut. Vaatii varmaan päiväunia tänään.

Tää alkukierto on kaikkein tympeintä aikaa, kun ei ole mitään seurattavaa, puuhattavaa tai jännitettävää. :P (Kp 9 siis menossa).

Minä en ole taikauskoinen ollenkaan, mutta silti olen vältellyt vaatteiden ja muiden tilpehöörien ostamista. Mutta kesällä sain hyvällä alennuksella tuollaisen vauvakirjan (tai oikeastaan siihen voi kerätä muistot koko lapsuudesta 18-vuotiaaksi asti). Olin katsonut jo aikaisemmin, että onpa hyvä ja nyt sen sai alennuksella. Mutta ääneen tosin sanoin, että tämä on nyt valmiina lahjana sille lähipiiristä, joka saa seuraavana vauvan.

Eilen kuulin, että eräs tuttavapari oli päättänyt hankkia toisen, että tulee pienellä ikäerolla. Illalla kotona mietittiin, että niin ne toiset vaan päättävät. Miten me ei olla osattu noin pontevasti päättää...

Kohtahan täällä osa jo jännäilee! Mukavia jännäilyjä!

99/755 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla oli muka niin rauhallinen olo, ei vielä jännitäänyt yhtään tuo punktio. Vissiin kuitenkin jännitin alitajuntaisesti kun en nukkunut silmällistäkään!!! nyt ei ole kovin terhakka olo. No, ehkäpä ne rauhoittavat vaivuttavat mut suorastaan uneen kun on valmiiksi väsynyt. Tunnin päästä pitäisi lähteä ja kymmeneltä itse toimenpide, kääk. Toivottavasti ei satu ihan hirveästi...

Vierailija
100/755 |
15.10.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tosiaan...laittoi miettimään mahtaakohan nämä alavatsa kipuni olla sitten noita ovulaatiokipuja. Eikös osa naisista tunnekkin kun "muna" irtoaa? Itselläni on nyt ollut pari päivää alavatsalla välillä vaihtelevaa kipua. Välillä kovempaa ja välillä ei mitään. Menkkojahan nuo on yleensä minulla tarkoittanut alkavaksi =/

nyt talvirenkaiden vaihtoon..täällä on lunta! =D

myy79 ja kp 16 (nyt laskin sen oikein)