***Heinäkuiset 2011***
Aloitan jo uuden pinon, kun jouduin tänne suorilta viime kuusta. Eli oli tarkoitus tehdä viides Inssi oman ovulaationi mukaan ja mun tuurilla se ovis olikin nyt viikonloppuna eikä enää mitään tehtävissä. Aiemmin ovis ollut kp 16-18 ja nyt kp 13. On se niin väärin!
Eli nyt on inssien ajoitusten kanssa sählätty ihan riittävästi ja seuraavana IVF/ICSI. huh, vähän hirvittää ne hormonimäärät ja varsinkin se punkteeraus. Mutta kai siitä selviää hengissä ja mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin eteen.
Plussatuulia puhaltelen ja toivottavasti en saa kovin paljoa seuraa tuolta kesäkuisista! voin aivan hyvin harrastaa yksinpuhelua täällä, hih.
Kommentit (755)
Kiitti vinkistä! Voi kun olisinkin nukutuksessa! Mutta ei, antavat suoneen jotain rauhoittavaa ja kipulääkettä. Ja emätin puudutetaan myös ennen punktiota. Sitä melkein pelkään eniten. No onneksi tässä kohtaa mulla on niin vähän noita rakkuloita, että toivon keäyksen sujuvan nopeasti. ihmettelen vaan kun oikealla puolella nipistää tosi lujaa välillä vaikka siellä on vain se yksi rakkula. Ja ihan kun olisi samalla puolella pientä hartiapistoa, mutta toisaalta mulla jumittaa hartioita muutenkin. Muuten on ollut harvinaisen hyvä olo tai siis ei mitään tuskaa ainakaan vielä tuolla munajohtimissa. Mutta vielähän ne rakkulat tässä ehtii kasvaa ennen keräystä. Voi kun niin toivon, että olisi jo keskiviikkona niin pääsisin eroon näistä hormoneista ja odottamaan tulevaa. Onkos teillä kokemusta noista lugeista? Tuleeko niistä jotain sivuvaikutuksia tai sellaisia oireita, mitä voisi erehtyä luulemaan raskausoireiksi? Pitääpä jossain kohtaa lukasta se lappunen paketin sisältä. Nyt täytyy ottaa pikku tirsat kun niin ramaisee.
Eli tänne tulla tupsahdin, kun täti tuli tänään.
Nyt sitten apteekistakin varustauduttu ovistestien kera, kun muuten menty randomilla tähän asti. :)
Kovasti uuteen yritykseen ja toiveikkaita ajatuksia teille muille kanssasisarille. :)
DiuDau kp 1/34-37, seuraavaksi yk3.
että tänne tippuu porukkaa kesäkuisista! Mutta tehdään tästä kuusta joukkoraskautuminen!!! Plussaa toisensa perään!!
voi että kun tulis äkkiä se punktio. Munajohtimet tuntuu menevän korkkiruuville jos nopeasti vaihtaa asentoa. Ja muutenkin menee kohta hermot kun haluasin jo päästä oikeasti odottamaan. Niin kuin me kaikki. No huomenna taas ultra ja sitten ollaan viisaampia. Niin toivon, et punktio olisi jo keskiviikkona ja siirto perjantaina. Sitten voisi rauhoittua hetkeksi. Ai minäkö rauhoittuisin...harmi kun ei ole lugeista kokemusta että luulen sitten varmaan heti olevani raskaana kun on jotain pieniä sivuvaikutuksia lugeista...itseni tuntien. Saakohan sitä testata jo 14 vrk siirrosta niin kuin normaalistikin vai onkohan siinä joku erilainen aikaraja..no sekin selviää varmaan huomenna.
Siirrynpä nyt tuolta kesäkuisista tänne heinäkuun puolelle. Varmaan tässä alkukuusta taustailen, mutta eiköhän sitä sitten jossain vaiheessa huomaa roikkuvansa täällä monta kertaa päivässä.
Kannatan tuota evelinan joukkoraskautumisideaa. :)
T. MeiBi, esikoisen yk 2, kp 4/32.
Hiljaista on ollut omaltakin osalta. Ovulaatio taisi olla tuossa viime viikon lopulla ja tuli kyllä tehokkaasti hyödynnettyä. Nyt sitten vaan odotellaan pari viikkoa, että alkaako kuukautiset vai pääseekö testailemaan.
Tuosta kemiallisesta oppineena taidan testailla vasta sitten, kun kuukautiset on ainakin viikon myöhässä, niin jospa tulos olisi ainakin vähän varmempi. Jos siis tässä kierrossa testailemaan pääsee =)
Täälläkin kannatetaan joukkoraskautumista, eli plussatuulia paljon kaikille!
t. baba kp 17/24-28
vasta perjantaina punktioon. Viisi siellä nyt näyttäisi olevan. Torstain punktio olisi ollut myös mahdollinen, mutta sitten olisi pitänyt tehdä viiden päivän viljely. siinä kuulemma saadaan alkio kehittyneemmäksi, mutta riskinä on ettei ole mitään mitä siirtää. Eli siksi nyt punktio pe ja siirto maanantaina lyhyemmän viljelyn kanssa. Joskus vähemmän jakautuneet solut kuitenkin saattavat jatkaa kasvua kohdussa. Vähän tuli pelko persiiseen, että entä jos ei tule mitään siirrettävää, apua apua...nyt ei ole yhtään toiveikas olo.
Evelina onk noi sun luget paikallisesti vai suun kautta...? ne sivuvaikutukset taitaa riippua vähä siitäkin. mut mun ymmärtääkseni ne voi olla hyvin samankaltaisia kuin noi raskaus oireet...
ON: Eli ovis tikutettiin tänään (yhtä vahva kuin kontrolli) ja eilen ja tänään pupuiltu.. Kuinkas se on jos se LH on tänään korkea niin eikös se munasolu vapaudu vasta huomenissa???
minni kp 14/22-28 yk 10
näyttäisi olevan jotain suppomallisia eli emättimeen laitettavia. Jostain luin, että saattaa tulla rinnat araksi jne. eli eipä kannata sitten luulla niitä oireita raskausoireiksi.
Jotenkin pelottaa nyt, että jos ei saada mitään siirtoon asti. Vaikka onkin 5-6 rakkulaa niin niissä ei välttämättä ole kaikissa munasolua sisällä jos missään. Kääk. No ei auta kun katsoa, miten menee ja toivoa parasta. voitte vaan kuvitella kuinka hermostuttaa sitten maanantai-aamuna kun odottelen soittoa klinikalta, että kuinka on mun pikkuisten käynyt. Huh.
Täältä tullaan kesäkuisista... Täti yllätti kp31 kun viime kierrot on ollu kp34 ylöspäin. Ja harmittaa. Ihan älyttömästi. Ovis tuli bongattua niin hyvin; ekaa kertaa jopa tunsin sen itse ja kunnolla! Ja tuli myös hyödynnettyä, mutta onhan tässä aikaa... :)
Pysyn varmaan hetken täällä taustalla ja tuun taas mukaan kirjoittelemaan, jos jotain tapahtuu tai tuntuu siltä. :)
Esikoista siis yritetään. :)
Beib kp1/28-37 yk4
Kesäkuun kääröhaaveesta luovuttiin tädin takia, nyt innolla uuteen yritykseen. tähän asti olen oikeastaan vaan seurannut muiden juttuja ja yrittänyt pysyä tilanteen tasalla, aivan mahtava henki täällä ja ihanaa kun ihmiset jaksavat omista pettymyksistä huolimatta jatkuvasti kannustaa muita!
navakkaa plussatuulta ;)
yk 2
kp 4/29-32
että sinäkin tänne tipahdit, olen niin pahoillani. Sovitaanko nyt niin, että koska meillä on niiiin mahtiporukka täällä, että tehdään joukkoraskautuminen ja rynnätään kaikki tuonne odottajien puolelle. Sovittu!
Hih, olen hypistellyt yhtä ihanan pehmeää limen väristä syyspukua käsissäni koko päivän. Ostin sen ajat sitten kaverini vauvalle. Arvaatkaapa, tekisikö mieli pitää se itse;-)
Tuntuu niin uskomattomalta... :/
No joo, siis meillä alkaa nyt vasta yk 4, mutta... Viime kierrossa ovis tuli hyödynnettii ihan täpillä, mutta ei vaan tulosta tuu... Ei jaksa uskoa:/ Nyt yritän mennä tän kierron "pää kylmänä", turhia stressaamatta (voin kertoo: ei onnistu!!! :D).
Edelliset raskaudet tapahtunu suht. huomaamatta, mut nyt ku oikein yrittää, niin ei :(
Iltatähtee niin kovin odotellaan :)
Yritän nyt siis olla "tulee jos on tullakseen" -meiningillä, mut saas nähdä.
Älkää siis ihmetelkö, saatan pitää hiljaiseloo täällä, mutta viim. kun PIINAVIIKOT tulee, niin palailen taas!!!
Plussatuulia ja jaksamisia KAIKILLE, tasapuolisesti!!!!
Rakkaudella -Annu- kp 4/27-30, yk 4
On tää kyllä ihme paikka, ku kaikki tsemppaa niin hurjasti, et ittekki tulee heti paremmal mielel ja just et nyt tärppää!! Sovittu munki puolesta. :D
Nii ja alkaahan meilläkin vasta neljäs kerta, mut ku oon niin pirun malttamaton. :DD Enkä ainoastaan tässä asiassa vaan ihan kaikessa muussakin. Mikä on kyllä huono juttu useimmiten... Noh, stressitöntä odottelua kaikille vaan ja paljon tsemppiä mukaan! :)
Evelinalla on kyllä ihan uskomattoman jännät paikat menossa. :o Huh, itte en osaa ees kuvitella. Koita jaksaa, eiköhän se sieltä kuule tulosta tuota. :P
Beib :)
Vähän hätähousuna, mutta heinäkuulle menisi vielä la jos kävis hyvä tuuri. =D Eli huomenna aiotaan poistaa kierukka (jos suostuvat ottamaan pois kesken kierron) ja sitten saa kolmas vauveli tulla jos onni suo. Kp on nyt 19/28-30. Toivotaan, että kierukan poisto ei sotke hirmuisesti kiertoa. Mulla kuparikierukka ja kierrot on ollut joka toinen tuon 28 ja joka toinen 30. Nyt tulossa oviksesta päätellen (ovikset tuntuu mulla ihan mielettömän kipeinä) tuo pidempi kierto.Mutta siis seuraavasta starttaavasta kierrosta alkaa sitten yritys. jos kierukan poistaminen starttaa menkat etu ajassa niin ollaan kovastikin haaveilemassa heinäkuun puolenvälin vauvaa. Jos normaali kierto niin tähdättäis lopulle kuuta. Mutta ihanaa, alkaa jo nyt seota tästä jännäämisestä. Lapseukaiset on nyt 4v ja vajaa 3v.=D tsemppiä kaikille tälle kuulle! täytyy käydä pinoa lukemassa, jotta pysyy kärryillä.
Mukava lukea teidän tekstejä. Ite kun aikoinaan noita kahta edellistä kuumeilin oli kaikkein mahtavinta vertaistuki näillä keskustelu palstoilla. Kuka muukaan olis ymmärtänyt löpinöitä raskautumisesta ja kaikenmaailman lima jutuista... kuka niitä edes olis jaksanu kuunnella. Nykkään ei ketää tuttua juuri tässä tilantees, joten ihanaa kun saa edes jollekkin avautua. Mä käyn varmaan joka päivä tälllä lukemassa ja kun omat piina viikot alkaa varmaan olen aktiivisempi kirjoittamaan. Pitäis vain pitää tosiaan tuo kuuluisa pappa tunturi käsissä, mutta minkäs teet... ihan varmaan jo hyvissä ajoin tulee kaiken näköistä oiretta ja kolotusta. Yhtään jos itteäni tunnen. Mutta kun se taitaa kuulua tähän juttuun niin täällähän sen mopon on hyvä käsistä lähteäkin.
Niin ite oon 29v.
Pitää vissiin lähteä lapsukaisten kanssa ulkoilimaan.
Heippa uudet ja vanhat kuumeilijakollegat,
Tännehän sitä taas tupsahdettiin, esikoisen yk 8 alkaa. Hullua kyllä en ajatellut tässä menevän näin kauan, vaikka lähipiirissä niin paljon haasteita ollut tässä lapsensaannissa... vaaleanpunaiset lasit on nyt kyllä jo heitettu huitsin...**
Eveilinalle tsemppia perjantaille ja tietysti jo maanantaillekin. Toivotaan hyviä folleja ;). Kannatan joukkoraskautumista (hih mikä sana)!
Kysymys muuten jo lapsellisille, oletteko raskautuneet niukasta kk.vuodosta huolimatta? Mulle riittää nykyään ihan hyvin ph, ja tietty vähän huolettaa. Viimeksi gyne sanoi, että jos yhdenkin päivän vuotaa "normisti" (mitä sekin sitten on) ja muuten tuhruttaa, niin on kyse normimenkoista...
Vilho kp 2/24 (2 edellisen kierron perusteella), esikoisen yk 8.
...joukkoraskautumisessa - toivottavasti. Nyt kierron puoliväli meneillään...
Tsemppiä kaikille ovisten hyödyntämisiin ja plussatuulia kaikkiin testeihin! Evelinalle toivon todellakin onnistumista vihdoin :)
Mulla on nyt ovis käsillä, ekaa kertaa olen tehnyt ovistestejä elämäni aikana. Viivat on koko ajan vahvistuneet, eilen oli jo melkein kontrolliviivan vahvuinen, mutta tänään jo hieman kontrolliviivaa vahvempi, eli ns. ovisplussa! Täytyy hyödyntää nyt ovis niin hyvin kuin voi...
Sitten alkaakin parin viikon piinailu, tosin varmaasti pahin piinailu osuu sinne loppupäiviin :)
mukavaa päivänjatkoa kaikille!
eliina kp 12/24-26
Tänne minäkin tieni löysin. Toisaalta oli vähän odotettavissa (tais olla ovuloimaton kierto) ja vasta toinen yrityskierto lähtee liikkeelle. Mieli kuitenkin ok, *muoks* nöyrin mielin mennään, vaikka erittäin iloiseksi plussasta tulisin. Neljättä siis kuumeillaan.
Nyt siis kp 1.
Nirsku
Siis miten on mahdollista, että mulle tuli tänään ihan samanlaista vuotoa kuin ovulaation aikana??? Soitin klinikalle ja sanoivat ettei voi vielä olla ovisvuoto. Kai nyt kroppani tunnen. nyt olen itkua vääntänyt, että menikö tämäkin hoito pieleen. Olen pistänyt jarruhormoniakin ihan ohjeen mukaan, eli ei pitäisi ovista tulla vielä. mutta mitä ihmettä tuo vuoto sitten oli jos ei ovisvuotoa? Mulla on kyllä nyt paha aavistus, mutta toivottavasti olen väärässä näiden tuntemusten kanssa. perjantainahan sen sitten näkee, mitä siellä on tapahtunut. itse asiassa mulla taitaa olla jemmassa yks ovistesti, voisin kokeilla sitä kun en vielä ole pistänyt pregnyliäkään. Palaan asiaan.
Ite täytän 35 vee ens vuoden alussa, mutta mieleltäni kaksvitonen ;) Ja hyvä vinkki ton ilman pois saamiseen ruiskusta on sellanen, että naputtele varovasti etusormen kynnellä sitä ruiskua, jolloin ilmakuplat nousee ylös. Pidä siis kärkiosa ylhäällä siitä ruiskusta ja sitten, kun ilmakuplat on siinä yläosassa, niin sitten varovasti painat sitä mäntää, että kuplat poistuu. Tällöin lääkkeen hukkamenekki on pieni. Itellä oli aikoinaan eräs lääkitys, joka iskettiin ihon alle ja siinä sitä oppi pelaan noitten kanssa :) Nii ja hei, miten toi punktio muuten tehään - oletko hereillä ja puudutuksen alaisena vaiko ihan nukutuksessa asti?