***Heinäkuiset 2011***
Aloitan jo uuden pinon, kun jouduin tänne suorilta viime kuusta. Eli oli tarkoitus tehdä viides Inssi oman ovulaationi mukaan ja mun tuurilla se ovis olikin nyt viikonloppuna eikä enää mitään tehtävissä. Aiemmin ovis ollut kp 16-18 ja nyt kp 13. On se niin väärin!
Eli nyt on inssien ajoitusten kanssa sählätty ihan riittävästi ja seuraavana IVF/ICSI. huh, vähän hirvittää ne hormonimäärät ja varsinkin se punkteeraus. Mutta kai siitä selviää hengissä ja mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin eteen.
Plussatuulia puhaltelen ja toivottavasti en saa kovin paljoa seuraa tuolta kesäkuisista! voin aivan hyvin harrastaa yksinpuhelua täällä, hih.
Kommentit (755)
Tämä odottelu masentaa, ensin odotellaan ovista ja sitten vielä stressata sattuuko miehen työvuorot siten oviksen päälle.. On tämä vauvanteko sitten loppujen lopuksi mahdottoman monimutkaista. Kumpa se olisikin vain tuosta vaan naps ja poks. :D
Jaksamista teille kaikille. :)
DiuDau
kp 6/34-37 yk3
Oviksesta: Mulla ovulaatio tuntuu todella selvästi. Ala vatsaa polttelee aina toiselta puolelta vatsaa, vatsa turpoaa on kivulias ja samoin koko alakerran limakalvot. Siis olen koko alapäästä kipeä...kiva siinä sitten olla tyrkyllä... =D . No selvitty on kuitenkin. Sitten sitä liukkaan vuodon määrää en osaa edes kuvata...paljon kuitenkin. Mutta toivotaan, että ovikset tuntuu samalla lailla nyt ilman kuparikierukkaakin.
Samat fiilikset on ja joudun vielä odottelemaan seuraavankin kierron alun ja lopun... plaah. Miksi ei tajunnut pyytää tuota poistoa alkupuolelle kiertoa. Mulla nousi lämmöt kp19 joten oletettu ovis olis ollu kp18, kivutkin oli melkoiset. Niin kierukka poistettiin vasta kp20.
Täällä piinaillaan edelleen, huomenna olisi kiertopäivä 28 jolloin yleensä ovat menkat alkaneet. Ei ole tuntemuksia mihinkään suuntaan, eikä kyllä kauheita odotuksiakaan. Vuosi ollaan yritetty niin miksi se nyt yhtäkkiä tärppäisi?! Oon kauheen positiivisella tuulella. Nooh, ei auta kuin odottaa.
Evelinalla on jännittävä päivä! Peukutan sulle edelleen ja isot tsempit!:) Kyllä kaikki varmasti menee hyvin.
Toivotaan paljon plussia tähän pinoon, se nostattaa aina vähän omaakin mielialaa. :)
Niin ja uusille kuumeilijoille tervetuloa mukaan! Tää on hyvä porukka. :)
Liisa
Evelinalla ollut tänään kutkuttava päivä - tuuhan kertomaan kuulumiset, kun joudat :)
IhmemaanLiisa: Sulla onkin todelliset piinapäivät meneillään - tsemppiä!
Todella paljon uusia "tippunut" Heinäkuisiin - teretulemasta vaan :D
Mulla itellä on nyt vähän sellanen hällä väliä-fiilis tän raskautumisen suhteen, että onnistuu, jos onnistuu tai sitten ei onnistu. Kovasti tullut mieleen sellanen, että kun edelliset ovat suunnilleen lykästäneet 2. tai viimeistään 3. kierrosta, nii miksi sitten nyt tökkii näin...?! Nooh, asiat tapahtuu sitten, ko niin on tarkotettu, jos on tarkotettu. Luultavasti mua vaan nyt jotenkin ottaa pattiin, ko kierto on venähtäny niin himpuran pitkäksi sen kierukan poiston jälkeen. Kp 11 tänään menossa...Eli vielä on monia päiviä jäljellä ja vois itekkin muuten ekan kerran elämässään ostaa noita ovistikkuja, ko en oo niitä koskaan käyttänyt. Mitä suosittelette, te joilla on niistä kokemuksia?
Mikä kierukka sulla oli AmaliaJoel? Mulla oli kuparinen, mutta kierto pysyi silloin normaalina ja vuodon määrä ja ylimääräiset eritykset loppuivat kuin seinään, kun se otettiin pois.
Evelinan kuulumisia kurkkimassa minäkin :)
Nirsku
Mäkin käyn kyttäämässä vähän väliä et onko evelinalta jo tullut kuulumisia...
Ai niin tervetuloa uusille kuumeilijoille (= Meidän slogan on että kaikki on mahdollista kunnes täti tulee!
sit ON: eli terot sain ja voin aloittaa jo tähän kiertoon kokeilun jos ne auttais tähän liian lyhyeen kiertoo...
Onko kellään kokemuksia et auttaisko terolutit raskaaksi??
kp 18/22-28 yk 10
ja oli paljon paljon parempi kokemus, mitä ennakkoon kuvittelin. Lähes kivuton ja nopeasti ohi. vähän olen torkkunut koko päivän ja alavatsa hieman arka, mutta siis hengissä ollaan.
Mutta mutta!!! Valitettavasti mun viidestä rakkulasta löytyi vain kaksi munasolua, itkujen itku! No, se on parempi kuin ei mitään, tiedän. Mutta odotus oli ainakin 3-4 kpl. Biologi soittaa mulle huomenna aamupäivällä ovatko hedelmöittyneet. Sitten soittaa maanantaina ap ovatko jakautuneet ja alustavasti aika siirtoon ma iltapäivälle.
Kyllä on ikävä fiilis, vaikka eihän siihen tarvita kuin yksi, mutta silti. Nyt toivon vaan kädet ristissä, että nuo kaksi haluavat tehdä yhteistyötä kanssani.
Menen takas peiton alle...niin ja kiitos taas tuestanne siskot!
Hienoa kun jaksoit päästää meidät jännäyksestä!! Mut nyt jännätään huomista ja pidetään peukkuja et onnistuu! Harmi että määrä oli pettymys mutta ajattele että on kuitenki 2 kertainen mahdollisuus raskautua!! Voi että!! Mä oon ihan täpinöissä sun puolesta!
Tuntuu, että tämä "yrittäminen" on pelkkää odottelua... Ensin odotetaan, että vuoto loppuisi. Sitten odotellaan monta päivää, että tulisi ovulaatio, mietiskellään merkkejä, ehkä tikutetaan... Sitten ovulaation jälkeen odotellaan, että tuleekohan jotain "outoja tuntemuksia", kiinnittymiskipuja tms. Sitten odotellaan raskaustestiin edes pientä haamua ja pelätään tätiä... Ja tädin jälkeen aletaan taas odottamaan sitä seuraavaa ovulaatiota...
Mutta joo...
Viime kirjoitukseni jälkeen on tullut tosi paljon uusia viestejä! :) Kiva kuulla kuulumisia, vaikkakin harmi, että niin moni siirtyi kesäkuisista tänne, eikä odottajiin.
AmaliaJoel: Me jätimme hormonaalisen ehkäisyn pois keväällä, koska halusin tutustua normaaliin kiertooni ennen yrityksen aloittamista. Eli puolisen vuotta on nyt oltu ilman tuollaisia elimistöä sekoittavia aineita.
Vilho: Muakin kiinnostaa tuo raskautuminen niukoista vuodoista huolimatta. Että kerro meille muillekin, jos saat asiaan jotain selvyyttä. Itselläni on ollut välillä n.vuorokauden vuotoa, jonka jälkeen on voinut tulla vielä jotain paperiin pyyhkiessä, mutta ei alushousuihin saakka.
IhmemaanLiisa: *peukutuksia*
evelina: Kiva kuuulla sun kuulumisistasi ja asian etenemisestä! Ja tosi hyvä kuulla, että tuo oli kuitenkin miellyttävähkö kokemus. :) Harmi, ettei munasoluja ollut enempää. :( Mutta toisaalta, luulisi, että kahden kanssakin olisi suhteellisen hyvät mahdollisuudet onnistua!
Toivon kovasti, että kaikki sujuisi nyt tästä eteenpäin hyvin ja sulla olisi oma lapsi sylissäsi ensi kesänä! :)
Mitä muuten lapsettomuushoidot maksavat? Olen joskus miettinyt, että onko kaikilla niitä haluavilla varaa niihin?
Kysymys teille, joilla on jo lapsi tai useampia: Onko plussan odottaminen yhtään helpompaa, kun tietää, että VOI tulla raskaaksi?
Itse pelkään eniten sitä, että jos ei edes voida saada lapsia. :-/ Ja miten se vaikuttaa omaan elämään ja suhteeseen, jos loppuelämä olisi lapsetonta..?
ON: Tikutin tässä kierrossa ensimmäistä kertaa ovulaatiota ja onnekseni sen taisinkin löytää kummallisista vuodoistani huolimatta! :) Oli kyllä tosi hyvä fiilis, ehkä se kroppa ei olekaan niin toimimaton, kun olen kuvitellut. Muita oireita ei kyllä ollut kuin plussa ovistestissä. Aika nopeakin toi plussa oli, edellisenä ja seuraavana päivänä oli enää vain himmeä viiva jäljellä.
Nyt sitten mietiskelen, jokohan tuonne kohtuun olisi kiinnittynyt tai lähipäivinä kiinnittymässä jotain...
t.Usva kp 18/25-27, dpo5, yk3
Onnea Evelinalle! :) Kiva kuulla, että meni hyvin. Nyt vaan onnea peliin, että onnistuu. Mä niin toivon. :)
AmaliaJoel, mä käytän davidin ovistestejä ja ne on ollu tosi hyviä ja selkeitä. Ei mitään turhia haaleita viivoja, vaan heti on tullu tasapaksut, kun ovis on tullu. :) Suosittelen.
Itsellä ei sen kummempia kuulumisia, ovista odotellaan viikon päästä...
Beib kp5/28-37 yk4
Ja alkuun tervetuloa uusille!
Evelinalle toivon kovasti nyt onnistumista! Täällä on kaikki sormet ja varpaat pystyssä! Kyllä sen nyt on onnistuttava!
Itsellä meni tämä kierto ohi, ei löytynyt selkeää ovista, epämääräisiä kipuja alavatsalla molemmin puolin ollut kyllä varmaan viikon, mutta ei nyt siis odotuksia tälle kuukaudelle.
Me otettiin nyt sitten askel eteenpäin ja turvauduttiin lääkärin puoleen ja lapsettomuustutkimukset laitettiin alulle. Nyt aloitettiin miehestä ja niitä vastauksia odotellaan. Toivon niin, että kaikki olisi kunnossa.
Mutta ei auta kun odotella ja mennä kohti seuraavaa ovista.
Paljon tsemppejä piinailijoille ja plussapuhureita puhaltelen. Toivottavasti mahd. pian moni plussailee ja saa heinävauvoja.
Taidan laittaa tässä vloppuna vielä elokuiset ryhmän pystyyn, kun itse saan siirtyä sinne, mutta taustailen toki teitäkin.
-Lumi-
biologi soitti heti aamusta ja molemmat pikkuiset ovat hedelmöittyneet hyvin. Eli tähän asti kaikki hyvin. Maanantai sitten seuraava etappi, huh kun on jännää. Nyt alkoi lugen laitto ja sitä laitetaankin sitten pitkän aikaa. Raskaustestipäivä on vasta kaksi viikkoa siirrosta, piiitkä aika vielä...
Lumi, älä vielä luovu toivosta. Olethan voinut ovuloidakin vaikka ei tuntemuksia ollut. Niin kauan kun tätiä ei näy, on toivoa!
Nirsku: Mulla oli hormoonikierukka ja VAIN 3 kuukauden ajan, mutta sai kyllä ei niin ihania muutoksia aikaan eli just kierto pitkitty melkein puolella :/
Evelina: Jee, mahtista mahtista :D Eli onko sulla nyt mahollisuus saaha kaksoset? Sehän on monesti noiden hoitojen "sivutuote". Siis aivan mahtavaa, oon täällä aivan täpinöissäni sun puolesta.
Tulin tutkimaan mitä teille muille kuuluu. Tänne ei kuulu mitään erityistä.
DiuDau harmitteli miehen työvuoroja. Meillä kanssa välillä lasketaan, että osutaanko kotiin yhtä aikaa. Mies on kerrallaan aina 24 tuntia töissä ja kun tulee aamulla kotiin, niin minä saatan olla jo menossa ja pahimmillaan nähdään vasta illalla illallispöydässä. Ja treenien jälkeen voi olla, että kumpaakin väsyttää, että ei jaksaisi kiinnostaa. Olenkin muutaman kerran todennut, että hyvä, että se on MIES jonka pitää edes hiukan innostua asiasta eikä minun... :D
Ja tsemppiä Ihmemaan Liisalle, aina ei jaksa olla kovin positiivinen. Mutta peukut pystyyn!
Eveliinalla on jännät paikat. Onnea matkaan!
Usva, meillä ei ole lapsia, mutta kolme keskenmenoa takana. Eli tiedän, että voin tulla raskaaksi. Välillä olen tuskastellut, että eihän se odottaminen lopu edes siihen, että tärppää. Sittenhän sitä alkaa odottaa, että meneekö tämä nyt kesken vai ei!
Mutta nyt vain odottamisen odottamista.
Jee evelina tosi hyvät uutiset!!!!
Kuulkaas voiko noi terot aiheuttaa rinnat kipeiksi? Mulla on nimittäin rinnat aivan järkyttävän kipeät (never ever ainakaan näin kovasti) Ja nimenomaan ihan nännien takaa ja kainaloista! AU! Mitää muita oireita eivät ole tehneet...
Usva koska sulla oli ovulaatio? ajattelin vaan et miten noi dpo:t lasketaan mä tikutin vahvana kp14 eli se oli maanantai.. onko nyt siis dpo6 vai 5
kp 19/22-28 yk 10 (esikoinen)
Eli täti tuli jälleen kerran piristämään mun päivääni...Lauantain olin ihmeissäni kun olo oli normaali eikä vuotoa kuulunut. No nyt aamulla olikin sitten tuttu tunne vatsalla ja niin vaan päästiin uuteen kiertoon. Rento ja hyvä mieli kuitenkin, ei yhtään masenna tai ole itku herkässä.:) Nyt tähän uuteen kiertoon otan nuo clomit käyttöön. En usko että niistä on apua, mutta kokeillaan. Pyydän nyt myös sitä lähetettä keskussairaalaan, kyllä meillä taitaa olla hoidot edessä. Toivottavasti ei tarvitse jonotella montaa kuukautta. Mutta kiitos kaikille tsempeistä ja peukutuksista!! :)
Hyvä juttu evelina!! Ehkä se oot just sinä joka tuo sen ekan plussan tähän pinoon. Kovasti toivon sulle onnea!!!:)
Kaikille muille toivon parempaa onnea ja paljon +tuulia! Palailen taas kun on jotain kerrottavaa.
Liisa kp1 yk13 :/
Laskin tuossa laskurilla että jos tässä kierrossa tärppäisi niin laskettu aika olisi heinäkuun lopulla eli pysyn tässä pinossa. :)
Taitaa nuo luget olla tymäkkää kamaa, kun on jo nyt rinnat arat ja väsyttää kovasti. Onneksi jo nyt, muutenhan erehtyisin luulemaan niitä raskausoireiksi jos tulisivat vaikka vasta viikon päästä, hih.
AmaliaJoel, biologi sanoi, että mun molemmissa munasoluissa on vain yksi siittiö eli ei ole kaksosia luvassa. Ja kun mulle siirretään vain yksi alkio tuon sydänvian takia. Toivotaan vaan, että sen toisen saisi vielä pakkaseen varmuuden vuoksi.
Onnea evelina huomiselle! Peukuttelen kovasti onnistumisen puolesta!
KaisaMaija79: Pahoitteluni keskenmenoista. :( Vaikea edes kuvitella, kuinka pahalta tuollaisen täytyy tuntua. :( Onko jokin syy löytynyt, miksi noin on tapahtunut, vai onko se "vain" huonoa tuuria? Toivottavsti ensi kerralla kaikki menee hyvin! :)
Minni*86*: Ovulaatio on siis 24-48 h positiivisesta testituloksesta. Muista oireista voi arvioida tarkemmim, koska se on tapahtunut.
ON: Taisin bongata eilen kiinnittymisvuodon. =) Eli pientä määrää vaaleanpunaista vuotoa. Toivottavasti tuo oli sitä JA jos oli, niin toivottavasti pysyisikin kiinni. Aika aikaisinhan tuo tuli, mutta juuri nyt on aika toiveikas olo. :) Lisäksi tänään särkee oudosti vatsan vasemmalta puolelta (ovulaation puolelta siis). Kuuluisiko kivun olla tälleen toispuolista, jos se johtuisi raskaudesta...? Testailla ei valitettavasti voi vielä moneen päivään....
t.Usva, kp20/25-27, dpo 7, yk3 (esikoinen)
Täällä yksi esikoisen väkääjä ilmoittautuu mukaan heinäkuisiin. Täti tuli kylään eilen, joten yk 3 kp 2/30-32 menossa. Harmittaa ihan vietävästi, mutta eiköhän heinäkuukin ole oikein mukava kuukausi :)
Jos jotain positiivista hakee, niin ei tarvitse autolla lähteä lauantain iltapukujuhliin, vaikkakaan ei se olis mua yhtään haitannut. Mies ihan kiitettävästi mukana projektissa, eilen illalla keitti pullakahveet mulle ja suklaatakin oli ostanut.
Mukavaa viikonvaihdetta kaikille ja peukkuja, tarrasukkia ja plussatuulia kaikille.