***Heinäkuiset 2011***
Aloitan jo uuden pinon, kun jouduin tänne suorilta viime kuusta. Eli oli tarkoitus tehdä viides Inssi oman ovulaationi mukaan ja mun tuurilla se ovis olikin nyt viikonloppuna eikä enää mitään tehtävissä. Aiemmin ovis ollut kp 16-18 ja nyt kp 13. On se niin väärin!
Eli nyt on inssien ajoitusten kanssa sählätty ihan riittävästi ja seuraavana IVF/ICSI. huh, vähän hirvittää ne hormonimäärät ja varsinkin se punkteeraus. Mutta kai siitä selviää hengissä ja mitäpä sitä ei tekisi oman pikku nyytin eteen.
Plussatuulia puhaltelen ja toivottavasti en saa kovin paljoa seuraa tuolta kesäkuisista! voin aivan hyvin harrastaa yksinpuhelua täällä, hih.
Kommentit (755)
Minäkin siirryin heinäkuisiin. Täti kävi ja olikin todella runsaat!! piti ihan rautaa ruveta syömään! huhhuh...
mutta nyt siis uuteen yritykseen ja kuten joku sanoikin heinäkuu on hyvä kuu =) tsemppiä meille kaikille siis sinne.
huh, eilen katsoin pelastushelikopteri-sarjaa ja hui siinä oli kotisynnytys. Aloin jo miettimään mitähän tuleman pitää kun kaksi lasta on tullut niin vauhdilla maailmaan että hyvä kun sairaalaan ehdittiin. Ensimmäistäkään ei kauan tarvinnut tuhata, 5 tuntia mutta nämä kaksi seuraavaa tulivat alle 2 tunnissa...
Nyt sää suosii, aurinko paistaa ja aamulla oli vähän pakkasen puolella täällä Päijät-Hämeessä. Taidan keitellä kahvit ja lähteä sitten pihalle =)
Oikeassa olin, menkat sitten alkoi tänä aamuna ihan kunnolla. Mietinkin tossa viime kierron aikana, että voisko sitä ovuloida kaks kertaa, mutta mun ovis olikin sitten varmaan normia myöhemmin. Ihmettelen vaan niitä limoja, joita tuli siis kahteen otteeseen. Nyt sitten päätin, että prkl en laske enää päiviä, vaan antaapa luonnon hoitaa. Nalli napsahtaa, jos niin on tarkotettu :)
Evelina: Vau, enää pari päivää perjantaihin ja varmasti sua jännittää aivan älytön.
Myy: Hui-ja sun menkkojas! Ite muuten oon huomannut, että synnytyksien jälkeen menkat on todella runsastuneet. Mistä lie johtuu sitten.
Ja kukas se sanoikaan, että kesä-heinäkuussa on ihanaa odottaa. Voin kertoa, ettei todellakaan ole, hih! ;) Ite oon oikeastaan ollu isomahaisena aina kesällä. Huoh, mitä tuskaa onkaan olla ison mahan kans kesähelteillä, hikoilu on aivan mahotonta, vaatteet liimaantuu iholle, iso maha painaa, pitis muistaa juua kovasti, pissattaa jatkuvasti, turvottaa, ahistaa ja joskus jopa vituttaakin koko odotus kuumalla ilmalla. Onneksi ei tartte hirveesti vaatteita pitää.
Nyt ruokahommiin!
No voi kökkö, että se täti löysi sinutkin, plääh.
Minä se olin joka hehkutti et kivaa synnyttää kesällä;-) Arvaan kyllä että ei ole kivaa olla viimeisillään jos on samanlaiset helteet tulossa kuin viime kesänäkin. Mutta ajattelin vaan psyykata meitä, että nyt on meidän vuoro raskautua. Ja toisaalta kesällä ei tartte ostaa mitään jättipalttoita niin kuin jos olisi viimeisillään talvipakkasilla. Anyway, toivotaan että raskaudutaan kaikki ja että ensi kesä ei ole ihan yhtä hikinen kuin viime kesä;-)
Jaahas, se on taas pistoksen aika. Mukavaa päivän jatkoa!
itsekkin olen kerran ollut kesähelteet viimeisillään raskaana, todella kuuma oli ja turvotti mutta saipa nukkua ihan alasti ja luonto oli ihanaa kun heräsi aikaisin aamulla niin linnut lauloi jne. kivaa hehkutusta ;D ikävämpää oli kun piti sitten ruveta rehkimään ja kaatamaan puuta ja roudasinpa sen yksin vielä poiskin pihalta. Siitä sitten seuraavana yönä syntyi kuopus ja istukka oli revennyt eli EI sitten rehkimistä tänä kesänä jos "nalli napsahtaa" kohdalle ;)
Kierukan poiston jälkeen tuntuu että mielliala on heilahdellut kuin vuoristoradalla ja iho kukkii =/
nyt maate jotta huomenna jaksaa taas nousta aikaisin ylös... hyvää yötä!
myy ja kp.7
Hiljaista täällä. Toivottavasti alkaa pian tippumaan hyviä uutisia.
Mulla ois huomenna eka ultra. sitten kai alkaa ne jarrupistoksetkin. Ei vielä kauheasti sivuvaikutuksia tuosta puregonista vaikka iso annos onkin. vähän ehkä outo olo, niin kuin olisi pikkaisen huppelissa;-) Pitää nyt vaan muistaa juoda paljon.
Mukavaa torstaita!
Olen käynyt päivittäin täällä lukemassa teidän kuulumisia, mutta ei ole oikein ollut mitään omaa asiaa. Vähän hiljaista vielä tässä vaiheessa kiertoja.
Olen tässä vähän mietiskellyt, että kuinka normaalia on, että 5-6 vrk:n kuukautiset vaihtuvat yhtäkkiä 1-2 vrk:n mittaisiksi? Mulla on siis edelliset kaksi kertaa vuotanut vajaan vuorokauden sen verran, että on suojaa tarvinut, mutta ei mitenkään paljoa silloinkaan. Sen jälkeen on voinut pyyhkiessä tulla vielä vähän jotain rusehtavaa. Viime kerralla vuoto näytti puhtaalta kirkkaalta vereltä, ei mitään limakalvon tapaista. Onko kellään muulla ollut vastaavaa? Onkohan tällaisilla kuukautisilla mahdollista edes tulla raskaaksi..?
Ajattelin tänään aloitella ovulaation tikuttamisen ensimmäistä kertaa elämäni aikana. Jännittää vähän. :)
t. Usva, esikoisen yk3, kp 10/25-27
ps. Onnea evelina hurjasti huomiselle!
Eipä täälläkään mitään ihmeitä.. Usva, aika samoilla päivillä mennään, mulla kp12. Ja mä kans tikuttelen ihan ekaa kertaa, aloitin eilen aamulla. Toistaseks tullut negaa. Vaikkakin sitten liuskassa on vahvistunut kaks viivaa. Teen digi testillä. Jospa se huomen aamulla sit :) Mites, kuinka orjallisesti samaan aikaan joka päivä se pitäis tehdä? Onko muilla kokemusta? Ohjeessa oli että pitäis joka päivä tehdä samaan aikaan.. Ja sit entäs jos huomenna tulis + ja ei ehtis huomenna hommailee vasn vasta la, oisko peli tältä kierrolta menetetty??
Paljon onnea matkaan eveliina huomiselle :) peukut pystyssä!!
Piiu kp12/28-31, esikoisen yk 6
(sais kohta jo alkaa tärppäämään)
ja pienoinen pettymys kun vasurissa oli 4 tai 5 ja oikealla vain yksi. Jatkan samalla hormonimäärällä ja huomisesta alkaen jarrupiikkiä kehiin. Olivat jo kokoa 12 eli punktio saattaa olla jo keskiviikkona. Maanantaina kuitenkin vielä toinen ultra. Toivottavasti nuo ovat sitten oikein valioyksilöitä kaikki, että saisi jotain pakkaseenkin varmuuden vuoksi.
Odottavan aika on sitten kyllä niiin pitkä. Vielä viikko tätä kiertoa jäljellä, toivottavasti täti on hukannut navigaattorinsa eikä löydä tietään tänne. Ovis kyllä hyödynnettiin hyvin, mutta niin on tehty monena kertana. Ääääh, tuntuu ettei tästäkään kierrosta tule mitään. Nyt on vaihteeksi tällainen itsesäälittely vali vali- tunnetila meneillään, huomisesta ei taas tiedä. Voi mies parkaa, ei voi muuta sanoa.
Evelina: Yksihän siihen vain tarvitaan ja sullahan oli paljon enemmän! :) Jännitän sun puolesta, ja mulla on peukut pystyssä koko ajan ;)Tsemppiä, lähetän sulle positiivisia ajatuksia.(jos tästä päästä niitä vielä löytyy :))
Viikonloppuja kaikille!
-känkkäränkän kotiinsa tuonut Liisa
evelina: Anteeksi tyhmä kysymys, mutta kuinka monta tarvitaan (tai optimaalisessa tilassa halutaan) / yrityskerta? Onko tuo paremman puolen tilanne se normaali?
Piiuliina: Mun ovistestissä lukee vain, että ei saa tehdä aamuvirtsasta ja että pitäisi tehdä samoihin aikoihin joka päivä klo 10 ja 20 välillä. Itse ajattelen, ettei sillä parilla tunnilla suuntaan tai toiseen ole väliä ainakaan niin kauaa, kun testi näyttää puhdasta negatiivista.
Lisäksi testissä lukee, että ovis on 24-48 h kuluttua positiivisesta, eli sillä perusteella pitäisi olla hetki aikaa positiivisenkin tuloksen jälkeen. :)
Mulla on toistaiseksi (tänään ja eilen) ollut selvä nega. Himmeä viivanpaikka on havaittavissa, mutta ei edes kunnon haamua.
t. Usva, kp 11/25-27, esikoisen yk3
Minä ihan yhtä tyhmänä täällä;-) En tajunnut kysyä kun mulla ei ollut omalääkäri nyt tänään paikalla. Sanoi vain, että neljää tavoitellaan eli siinä mielessä kai ihan hyvä tilanne. Mutta järjellä ajateltuna olisihan se parempi jos niitä olisi ollut enemmän, koska kaikki ei kuitenkaan lähde jakautumaan jos olen oikein ymmärtänyt. Ja mulla kun ei taida olla enää varaa uuteen keräykseen niin olisin toivonut mahtisaldoa ja saatu paljon pakkaseen siltä varalta ettei tuoresiirto ota kiinni. No mutta parempi tämäkin kun ei mitään. Onko täällä muita, joille olisi tehty IVF eli paljonko on tullut folleja?
Olen vähän pidellyt taukoa kirjoittelussa, kun on ollut mieli niin maassa eikä ole ollut oikein mitään kerrottavaa... Taustaillut olen kyllä ahkerasti.
Nyt oli mieli jo muutaman päivän ajan parempi, mutta nyt on käynyt niin, että en ole saanut ovistestiin plussaa ollenkaan, tähän asti se on ollut joka kierrossa kp 15. Olisikohan tämä sitten ovuloimaton kierto? Miten sen tunnistaa? Mun mielestä ovisoireet, limat ym. olivat kyllä niin kuin aiemminkin, mutta digitestiin ei plussaa tullut. Voisiko vika olla testeissä vai missä? Onko jollain kokemuksia? No ollaan kyllä nämä päivät silti hyödynnetty, mutta taidan toivoa turhaan...
Evelinalle paljon tsemppiä, toivon sydämeni pohjasta, että sulla tärppää tässä kierrossa!
Ja kaikille muille myös plussapuhureita ja jaksuja kiertojenne kanssa. Ja tervetuloa uusille!
-Lumi-
Täti toi minut tänne. Ja purin äsken mielipahani tähän ruudulle ja se pyyhkiytyi bittiavaruuteen. Purin varmaan liian pitkään ajatuksiani! Mutta parempi mieli on jo.
En ole laskenut, montako kiertoa ollaan yritetty, kun meillähän oli välillä "vähän huonoja kuukausia", kun välimatkaa oli muutamia tuhansia kilometrejä. Mutta nyt viimeinen vuosi on yritetty joka kierto. Jonkin matkaa toistakymmentä kuitenkin.
Tänään pääsin taas onnittelemaan erästä onnekkaampaa kuin minä, vauvaa pukkaa keväällä. Kyllähän sitä aina sydämestään onnittelee, mutta silti on vähän teennäinen olo, kun tekisi mieli ennemminkin itkeä.
Mehän ei olla käyty missään tutkimuksissa, mutta nyt ollaan mietitty, että jokohan pitäisi. Toisaalta olemme jo tehneet päätöksen, että kovin kovia hoitoja emme halua. En tiedä.
Pahinta minusta tässä on tämä odottaminen. Että muuttuuko elämä vaiko ei. Aivan kuten sanoin tässä pari päivää sitten. Olemme kovasti katselleet taloja. Jos olemme kahdestaan, niin meille riittää ihan hyvin kaksi makuuhuonetta. Jos meitä olisi kolme, tarvittais kolmas. Ostetaanko se kolmas vain siksi, että voin seuraavat kymmenen vuotta miettiä, että tuohon huoneeseen tulisi lapsen huone, jos olisi lapsi...
Mieli matalalla tässä vaiheessa kiertoa. Kyllä se siitä nousee taas.
Kp 2/29-32
Otan tämän kuukauden tavoitteeksi nauttia vauvantekopuuhista, nauttiminen on jäänyt viime aikoina vähille. Nauttikaa tekin!
KaisaMaija
Minä täällä toiveikkaana.... laskurin mukaan su/ma olisi ovis ja nyt aamulla peitot heiluivat kovasti :) nyt kp 15/29. peukkuja myös kaikille. muistui just mieleen että tänään olisi ollut mun "tuhkamunani" laskettuaika,voi että kun olisikin nyt jo käärö sylissä... olen myöös huomioinut että moni ystäväni/puolituttu on raskaana,huokaus.
HEI vaan kaikille!! Pitäis alkaa siivoon muta sit taas jumituin tänn e (; Yritä kaikin keinoin välttää ton imurin vaativaa läsnä oloa =D
No joo se siitä.. Voi Evelina, mä niin toivon että sua nyt onnistais, sä niin ansaitsisit sen ku oot meidänki itkuja ja iloja täällä niin paljo jaksanut tukee/lohduttaa.. Ajattele että nyt on niin hyvät saumat siihen että oot raskaana pian!! mä niin jännään sun puolesta! milloin se mahdollinen siirto sitten olisi, onko se heti sen punktion jälkeen vai annetaanko niiden jakautua muutama kerta ja montako päivää siinä menee...? Anteex uteluni XD
Usva me mennään ihan samoilla päivillä!! (tosin mun viime kierto oli normaalin 27/28 pv: n sijasta taas 22) eli lääkäriin ollaan menossa että sais kierron tasaiseksi...
kp 11/22-27 yk 10 (esikoinen)
pahoittelut teille, jotka tipuitte tänne tuolta kesäkuisten mahtavasta porukasta. Näin ne kuukaudet vaan menee eteenpäin, mutta onneksi onnistumisia tapahtuu ja antaa toivoa meille täällä roikkuville.
Ensin olin huolissani tuosta 5-6 munarakkulasta, mutta onhan se kai ihan hyvä määrä mun ikäiselle. Ja monilla on tullut vain pari kolme kappaletta ja hoito silti onnistunut. Pakko vaan uskoa, että kyllä siellä joku solu on jakautumiskykyinen mutta enempi ehkä pelottaa, että jos mussa on joku vika, ettei vaan kiinnity. Sitä kun ei kai mitenkään voi tutkia. Aina mulla on limakalvon paksuus ollut hyvä, ettei siitä ainakaan voi olla kiinni. Ja nyt vissiin nuo luget hoitaa sen puolen.
Kiitos Minni ja Lumi tsempistä. en ole ihan varma tuosta siirtopäivästä, mutta hoitaja sanoi, että jos menee oppikirjan mukaan niin punktio olisi perjantaina ja siirto maanantaina. Lääkäri kuitenkin arveli, että punktio saattaisi olla jo keskiviikkona eli sitten kai siirto olisi perjantaina. Ajatelkaapas, mulla saattaa viikon päästä olla alkio tai kaksi sisälläni. Hui. Puhuttiin myös siitä, että jos munasolut ovat kovin kovareunaisia niin siinä kohtaa pystyy vielä tekemään icsin tai jopa alkiokuoren avauksen. Aika mielenkiintoista tietää, minkälaista rakkulaa/solua sieltä tulee.
Hitsit pistin tänään ekan jarrupiikin eli orgalutranin ja siitä tuli kyllä vähän outo olo, ihan kun olisi pienessä huppelissa, mutta ei sellaisessa iloisessa nousuhumalassa vaan ihmepöhnä. Puregonista ei onneksi ihmeempiä sivuvaikutuksia. Vähän päätä särkee, mutta toisaalta mulla on hartiat aikas juntturassa.
Meikäpöljä osti kaikki lääkkeet kerralla, mitä oli reseptiin laitettu ja nyt näyttäisi siltä, että multa jää aika paljon puregonia käyttämättä. Apteekki ei vissiin osta niitä takaisin? Eikä varmaan klinikkakaan. No, oma moka.
Olettekos miten taikauskoisia? Kun mun nääs niin tekis mieli ostaa edes yksi pieni vauvan vaate ja hypistellä sitä. Mutta se tietää vanhan kansan mielestä huonoa onnea jos ostaa tavaraa etukäteen. Voisin kai ostaa jonkun pienen nutun sillä varjolla, että annan sen muka kaverille, jolla on pieni vauva. Eiks niin? Ja voisihan sen ajatella niinkin, että jos en kertakaikkiaan sitä omaa vauvaa saa niin on ainakin pieni muisto asiasta. (ikään kuin siihen tarvitaan konkreettista tavaraa, höh)
Noh, tällaisia ajatuksia taas tänään. Mahtavaa lauantaita kaikille!
onpas harmaa sää ulkona =/ Tänään olen siivonnut pirttiä ja kohta pitäisi alkaa valumaan töihin... jotenkin vetämätön olo.
Itse en ole taika-uskoinen, joten olen kyllä hypistellyt pieniä potkupukuja kaupassa =) en tosin ole niitä vielä ostanut. Joitakin vanhoja vauvan vaatteita taitaa olla vielä vintissä tallella joten jos siltä tuntuu niin kiipeän sinne penkomaan tavaroita ja vaatteita ;D
Yksi raskaustesti odottelee kaapissa loppukuuta... välillä toivoo että tärppäis ja välillä (hassua kyllä) toivoo että ei ihan vielä. Sekavissa tunnelmissa täällä välillä.
Tekis mieli kuitenkin ostaa niitä ovistestejä nii tietäis koska ne piinaviikot alkavat noin niinkuin virallisesti =)
*myy79 ja kp.11, yk.2
En oo muutamaan päivään kirjotellutkaan, mutta nyt vahinko takasin :) Kyllä noi menkat aina pistää ärsyttämään väkisinkin, mutta eiköhän tää taas tästä.
Usva: Mikä ehkäisy teillä on ollut käytössä ennen yrittämisen alottamista? Mietin vaan, että monesti, kun ehkäisyn lopettaa, nii menkat heittää sellasta häränpyllyä, ettei oo tosikaan.
Evelina: Oi, että sulla alkaa oleen jännät paikat siellä. Toivon koko sydämmestäni, että nyt onnistuu ja kohta olet raskaana! Ja onhan sulla tosiaan useampi siellä kehittymässä/kehittynyt, että hyvät on mahkut :) Saako muuten kysyä, että oletko minkäikäinen? Ja joo, ite oon taikauskoinen - ensimmäiset vauvanvaatteet oon ostanut vasta rakenneultran jälkeen eli siinä puolen välin tietämissä. Sängyt ja muut jutut oon laittanut paikoilleen vasta viimeisinä viikkoina, tosin mulla ollut tallessa noi kaikki, ko meän nuorimmat pienellä ikäerolla. Ja raskautumisesta en oo kertonut julkisesti, vastako joskus np-ultran jälkeen, tosin lähipiirille melkein heti kuitenkin :) Vaikka eihän se taikausko mitään tee, koska asiat menee siten, ko on tarkoitettukkin.
IhmemaanLiisalle tsemppiä piinailuun ja kaikille oviksenbongaajille myös :)
AJ ja kp 6
Voi hitsit kun olen töpeksinyt noiden jarrupiikkien kanssa jo kahteen kertaan. ihan kuin siinä olisi ilmaa ja olen sitten vähän painanut ruiskua ilmaan ja tietty sieltä on sitten ruikannut ainettakin hukkaan vaikka ja kuinka paljon. Toivottavasti sain riittävän määrän mahaan asti. Höh.
Amalia, olen just 39 täyttänyt, joten pientä paniikkia pukkaa josko rakkaat munasolut ovat jo liian vanhoja, kääk. Onko täällä ketään muita samaa ikäluokkaa kuin minä?
Jee huomenna on jo maanantai ja toinen ultra ja punktio sen kun lähestyy. Oispa pian ohi. Haluan kyllä niin paljon lääkettä että olen taju kankaalla tyyliin...
Kohta alkaa vissiin satamaan,joten paree heittää pikku lenkki noiden karvapalleroiden kanssa.
dpo= day past ovulation eikö? Siis ovulaation jälkeisistä päivistä kyse. En ole ihan varma.
Täälläkin piinaviikot meneillään.Vähän kyllä vielä mietityttää, että koskakohan se ovulaatio nyt sitten oikeesti oli. Kipuilua oli melkein koko viime viikon, ovistestiin en koskaan saanut kunnon plussaa ja lopetinkin niiden tekemisen jo kp 13 kun tikut loppuivat. Toisaalta eilen (kp 16/26) tuntui toisella puolella munasarjojen kohdalla jomottelua, huoh. Toivottavasti ei ollut ovis, voi luteaalivaiheesta tulla liian lyhyt jos kierto on n.25-26 päivää ja ovis vasta kp 16.
Runsastunutta valkovuotoa on nyt alkanut olemaan, ihan välillä lorahtelee housuun tuntuen siltä kuin menkat alkaisivat. Sehän voisi olla hyvä merkki. Stressaavaa tää oman kropan jatkuva tarkkailu, miksei vaan vois odotella rauhassa ens viikkoon!
"Tunteet heittelee taas vuoristorataa, välillä tuntuu että kyllä se nyt tärppää ja sitten seuraavassa hetkessä että ei tietenkään. Pitäisi taas saada jotain muuta ajateltavaa ja paljon tekemistä. :)"-IhmemaanLiisa.----> Olen niin samaa mieltä!
Eveliinalle tsemppiä tulevaan! Nyt kaikki peliin, mahdollisuudet on hyvät!:)
Nyt pitää lähteä valmistautumaan töihin...