Selkäfinnit kuriin
Millä ihmeellä saisin selästä näppylät pois?? Menee jo totaalisesti hermot! Kaikkea mahdollista olen kokeillut, missään muualla kehossa ei finnejä ole. Jatkuvasti on selässä muutama patti muhimassa, prk..
Käyn päivittäin suihkussa, pesen selän Sebamedillä, lisäksi pyyhin finnejä Molkosanilla, joka on kuin luonnon desinfiointiaine. Syön terveellisesti, välttelen rasvaisia uorkia, lisäaineita jne. Olen hoikka ja liikun paljon. Pidän joka yö puhdasta hiatonta toppia, ettei vaan bakteerit pääse muhimaan aluslakanasta tai jo päällä olleesta yöpaidasta. Lakanatkin vaihdan mielen mukaan 1-2 viikon välein. Juon paljon vettä. Selkäni iho ei ole kuiva, joten sitä ei tarvitse rasvata. Olen sitä rasvaamistakin joskus kokeillut kevyellä hajusteettomalla herkälle iholle tarkoitetulla kosteusvoiteella, finnit näyttivät vaan innostuvan voitelusta, joten lopetin. Käytän silikonittomia hiustenpesutuotteita ja muutenkin pesen selkäni suihkussa viimeiseksi, ettei vaan sinne jää esim. hoitoaineen jämiä ärsyttämään näppylöitä.
Vituttaa suoraan sanottuna tämä tilanne. En voi koskaan pitää esim. tuubitoppeja, koska finnit paistaa yläselässä.
Auttakaa kärsivää!
Kommentit (35)
Kannattaa jättää gluteeniviljat pois ruokavaliosta.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:05"]Kokeile muutama viikko ilman maitotuotteita.
[/quote] Peukku tälle!
Mulla tuohon auttoi ainoastaan Roaccutan-kuuri. Symppaan todella, selkäfinnit on kamalia.
Voi vaatia antibioottikuurin. Itse söin tetrasykliiniä ja iho parani.
Tea tree -öljy on ainoa, jolla saan finnit kuivumaan. Body Shopissa on teatree-ihonhoitosarja, siinä on hyvä rasvaton (!) kosteusvoide, kasvovesi ja puhdistusgeeli.
Muhkuroihin tai vähänkin alkaviin muhkuroihin laitan 100% tea tree -öljyä. Sitä saa esim. luontaistuotekaupoista. Mulla on paksu ja rasvainen iho, joten laimentamattomana käyttäminen ei ärsytä ihoa - herkkäihoisten kannattaa laimentaa öljyä.
Tuo saunan jälkeen ihon kuoriminen on ihan must myös.
Nää on siis vaan hoitokeinoja, pois en ole saanu niitä kans yhtään millään.
Mulla ollu finniselkä jo 10-vuotiaasta, todella masentavaa. Kaikkee on kokeiltu.
Pahinta on, jos laittaa jotain tosi rasvaista kosteusvoidetta. Räjähtää ihan käsistä.
Eli siis minulla on selässä pieniä näppylöitä ja ehkä pari finniä. Ärsyttää ne kun kohta on kevätjuhla ja ostin mekon missä näkyy vähän tota selkää ja näppylät näkyvät sieltä inhottavasti. Eliklä kertokaa pliis kaikki keinot etyä miten ne sais pois. Löytyiskö apteekista jotakin voidetta tai jotain joka auttais? Kertokaa kokemuksia ja kertokaa että mikä auttaa parhaiten.
Miehillä selkänäppylät kertovat testosteronista eli erittäin hyvä merkki, kertoo viriliteetistä.
Mene ihotautilääkärille, hän analysoi ja neuvoo sinulle tuotteet/lääkkeet kokeiluun.
Onko teillä vinkkejä mikä/mitä sisäisesti auttaa?
Itsellä sokeri/hiilarit saa nämä syvemmältä kumpuavat paiseet innostumaan. Rasvainen safka ei niinkään.
Miten paljon te juotte vettä päivittäin? Kuulema 1,5-2 litraa pitäis juoda päivän aikana ja itsellä aina välillä unohtuu tuo veden säänöllinen tankkaus. Oon huomannu että se vaikuttaa aika paljo noihin finneihin. Eli vettä ku muistaa tankata säänöllisesti --> finnit vähenee
tää on jo aika vanha keskustelu mut jos joku on tullut googlettamaan tänäpäivänä niin mulla ois vinkkejä.
itelläni oli paljon finnejä selässä ja eniten harteilla koska siihe yletti niitä räpläämään... mutta siis olin iha toivoton jo tuntu et mikää ei auta ja kesäkii tulossa.
sitte päätin kokeilla apteekista saatavaa acnex puhdistusliuosta ja jo viikon jälkee mulla ei ollu selässä enää ollenkaan finnejä! pelkästään niitä jälkiä jotka ajan kanssa haalenee pois. suosittelen kokeilemaan! ja saa myös ihan netistä tilattua ilman reseptiä
Minun miehelläni oli suhteemme alkuaikoina selkä täynnä finnejä. Niitä yritettiin poistaa jos millä apteekin aineilla. Siitä kohdasta ne lähtivät, mihin ainetta laitettiin, mutta finnejä lakoi pukkaamaan uusille alueille. Eli finnien määrä oli koko ajan sama, paikka vain vaihtui. Olisi pitänyt koko ukko voidella niillä aineilla varmaan.
Totesimme, että hänellä vain on niin aktiivinen iho, että sitä rasvaa pukkaa joka tapauksessa jostain kohtaa ulos. Hän alkoi pestä itsensä Sunlight palasaippualla joka ilta. Ja vaihtaa joka päivä ihoa vasten tulevan paidan puhtaaseen, ja ne paidat pestään aina 60 asteessa. Satunnaisesti on yksittäinen finni tai mustapää siellä täällä, mutta ei mitään häiritsevää aknea enää.
Mun ongelmana on se, että ihon alle paikoittain muodostuva tali ei puhkea varsinaisiksi finneiksi, vaan tali jää läntiksi ihon alle. Näkyy vaaleina kohtina sitten, ei kohoumina. Sormenpäällä sen voi tuntea painaessa. Onko muilla tällaista? Diane Novaa slin joskus pääasiallisesti ehkäisyyn enkä muista kuinka auttoi tuohon, eivätkä pillerit ole enää vaihtoehto. Olen ajatellut että jollain karhealla kuoriminen voisi auttaa, kun niitä ei siis puristaakaan voi, litteänä kun ihon alla ovat.