Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Selkäfinnit kuriin

Vierailija
16.09.2010 |

Millä ihmeellä saisin selästä näppylät pois?? Menee jo totaalisesti hermot! Kaikkea mahdollista olen kokeillut, missään muualla kehossa ei finnejä ole. Jatkuvasti on selässä muutama patti muhimassa, prk..

Käyn päivittäin suihkussa, pesen selän Sebamedillä, lisäksi pyyhin finnejä Molkosanilla, joka on kuin luonnon desinfiointiaine. Syön terveellisesti, välttelen rasvaisia uorkia, lisäaineita jne. Olen hoikka ja liikun paljon. Pidän joka yö puhdasta hiatonta toppia, ettei vaan bakteerit pääse muhimaan aluslakanasta tai jo päällä olleesta yöpaidasta. Lakanatkin vaihdan mielen mukaan 1-2 viikon välein. Juon paljon vettä. Selkäni iho ei ole kuiva, joten sitä ei tarvitse rasvata. Olen sitä rasvaamistakin joskus kokeillut kevyellä hajusteettomalla herkälle iholle tarkoitetulla kosteusvoiteella, finnit näyttivät vaan innostuvan voitelusta, joten lopetin. Käytän silikonittomia hiustenpesutuotteita ja muutenkin pesen selkäni suihkussa viimeiseksi, ettei vaan sinne jää esim. hoitoaineen jämiä ärsyttämään näppylöitä.

Vituttaa suoraan sanottuna tämä tilanne. En voi koskaan pitää esim. tuubitoppeja, koska finnit paistaa yläselässä.

Auttakaa kärsivää!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhdistusaine, kasvovesi ja kosteusgeeli. Niissä, ainakin tuossa kasvovedessä kuorivaa ja syväpuhdistavaa ainetta salisyylihappoa? Sillä kun pyyhkii aamuin illoin, niin iho paranee viikossa tai parissa täysin.

Mulla ainakin.

Pahimpiin kohtiin käytin monta kertaa päivässä, mulla mös dekoltee oli karmee.

Kokeile.

Vierailija
2/35 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kokeillut selkääni reseptillä saatavia lääkevoiteita (taisi olla Skinoren ja Avitcid), mutta ei nekään kokonaan vieneet finnejä pois.

Ainoa mikä auttoi oli e-pillerit (Diane nova). Ihotautilääkäri sanoi että jos ne eivät tehoa, sitten kokeilaan pitkään antibioottikuuria. Finnit onneksi hävisivät noilla pillereillä ja nyt käytän vielä avitcid-voidetta jotta saisin arpia vaalentumaan.

Ei noista (apteekinkaan) kasvovesistä/puhdistusaineista ole apua jos finniongelma on vaikea. Tietenkin niitä kannattaa kokeilla, mutta tehokkaampaa on hoitaa finnit "sisältä päin". Mulle ihotautilääkäri sanoi että finnit selässä on monesti just hormooneista kiinni. Mulla ei ollu ennen raskauksia näpyn näppyä selässä, ja kolmen raskauden jälkeen selkä oli kuin perunapelto!

Vierailija
4/35 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkeistä, täytyy kokeilla tota Acoa. Olen nyt juuri raskaana, joten en voi syödä mitään lääkettä tähän vaivaan. Finnejä oli tosin jo ennenraskauttakin, joten raskaus ei ole tilanteeseen vaikuttanut. Kasvoissa oli nuorempana finnejä ja siksi e-pillerini oli juuri tuota Diane Novaa. Varsinaista aknea ei ollut, mutta kun e-pillerit tuli ajankophtaiseksi valittiin lääkärin kanssa Dianet. Selkäfinnejä on ollut teini-iästä alkaen, myös Diane Novan käytön aikana, tosin ei ehkä nyt ihan näin jatkuvana vaan enemmänkin kausiluontoisena.

Pitää tämän raskauden jälkeen katsoa, jos hakisin ne antibiootit, mikäli en apua muualta sitä ennen löydä. Rasittava ja inhottava vaiva kerta kaikkiaan.. Kesällä vähän helpotti, kun otti selälle aurinkoa ja sillä tavalla kuivattelin finnit lähes kokonaan pois.

Kiitos vielä teille vinkeistä! Lisää saa laittaa, jos on hyviä neuvoja varastossa.

Vierailija
5/35 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin oli sama ongelma vuosia, vaikka muuten finnejä ei ole kuin todella harvoin.

Mietin mikä auttaa. Satuin kerran huomaamaan, että kun saunon kosteassa saunassa ja kuollut ihosolukko irtoaa kun hieman hieroo esim. jaloista niin kokeilin selkään samaa ja huomasin, että varsinkin rintsikoiden alle oli tullut paksumpi iho kuin muualle selässä, koska ihosolukkoa lähti irti aika lailla. Pesun ja kuivauksen jälkeen iho oli selässä myös "ohuemman" tuntuinen ja sileämpi.

Finnit ja muut epäpuhtaudet hävisivät saman tien eli sen jälkeen ei ole ongelmaa ollut. Joskus teen aina saman uudelleen. Tiedän, että on olemassa siihen ihan oikeita hierontahanskojakin sekä kuorimisvoiteita, mutta on paksu ihoslukko lähtenyt ilman niitäkin.

Varmaan ihoni ei selässä päässyt kunnolla hengittämään, koska kuollutta solukkoa oli liikaa.

Outo juttu, mutta näin minulla.

Vierailija
6/35 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella  monella on epäpuhtauksia muuallakin kuin naamassa. Suosittelisin että käyt suihkussa joka päivä pesemässä ja vaahdotat saippuan kunolla pesusieneen. Kannattaa käyttää myös jonkinlaista kasvovettä. Laita vanutuppoon ja levitä selkään. Myös apteekista saatava Basiron voide sopii selän epäpuhtauksiin. Aloita Basironilla iltaisin mutta jos vaikutusta ei näy niin kannattaa lisää käyttöä aamuun. Tuloksia ei kannata vaatia kahdessa viikossa kuitenkaan.

Vierailija
7/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.09.2010 klo 20:12"]

ja se auttaa!! Kuorin ihoa silloin tällöin, mutta muuten laitan finnien päälle natusanin sinkkivoidetta ja heti tulee paremmaksi. Tulevat kyllä herkästi takaisin, mutta välillä voi olla jopa ihan täydellinen selkä! Finnejä lisää kaakao (moneen kertaan testattu..) rahka taas tekee kasvojen reunoille ja korvien taakse näppylöitä. Toivottavasti näistä on apua!

Ei se voide ole ollenkaan niin hyvä kuin sinkkispray mitä saa apteekista!sitä 2kertaa päivässä laitoin kaverin neuvosta ja mulla on HUOMATTAVASTI laskeneet näpyt. ei ole ollenkaan sellaisia kraatereita mitä ennen.Ja se on paljon kevyempää kun se voide,vähän niin kuin suihkutettavat aurinkorasvatkin tuntuu mun iholle ainakin paremmlilta.

[/quote]

Vierailija
8/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on menossa olkapäiden finneihin just purature acne serum -kuuri. just se mömmö jota on mainostettu feissarimokien isoimmassa mainosbannerissa siinä ylhäällä. :D 1,5 viikkoa takana, valkopäät kuivahtanu mustanpään tyyppisiksi jotka lähtee suurinpiirtein tökkäämällä. yleiskuva on siis parantunut, mutta yksittäisiä törkeitä finnejä on yhä. kokeilen tätä kesään asti, jos ei auta niin "grillaan" noita auringossa (sehän niitä kuivattaa pois) ja meen syksyllä lääkäriin kysymään uusia aineita. aiemmin siis basiron ollut käytössä ja yhden antibioottikuurin oon syöny mutta nuo antibiootit (tetralysal saattoi olla) ei sopinu noin muuten, hirvee ummetus ja hiiva ja ihottumaa ja kaikkea muuta ylimäärästä...

ps. jos päädytte tilaamaan puraturea niin älkää odottako sitä turhan innokkaasti kun toimituksessa menee 2-3vko...

Vierailija
9/35 |
26.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astaksantiinia!!!!!!

Vierailija
10/35 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä, mutta selkä lähes täynnä näppyjä. Pesen selän päivittäin Sebamedillä.

Kävin terveysasemalla 8kk sitten sain ensin 3kk lääkekuurin, ei suurta vaikutusta. Sitten seuraava 3kk samaa lääkettä, ei vaikutusta. Lähete laitettiin ihotautilääkärille jossa sain vahvempaa lääkettä, tätä en suostunut ottamaan koska kuurin hinta olisi ollut noin 100euroa ja tiedän kavereiden kokemuksesta että silmät kutisevat, huulet kuivuvat ja naaman ihokin saattaa kuivua hilseilyyn astia. Ongelma on vieläkin minulla, ja tiedän että vituttaa.

Löytyykö mitään ratkaisua?

Vierailija
11/35 |
19.01.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse kokeillut selkääni reseptillä saatavia lääkevoiteita (taisi olla Skinoren ja Avitcid), mutta ei nekään kokonaan vieneet finnejä pois.

Ainoa mikä auttoi oli e-pillerit (Diane nova). Ihotautilääkäri sanoi että jos ne eivät tehoa, sitten kokeilaan pitkään antibioottikuuria. Finnit onneksi hävisivät noilla pillereillä ja nyt käytän vielä avitcid-voidetta jotta saisin arpia vaalentumaan.

Ei noista (apteekinkaan) kasvovesistä/puhdistusaineista ole apua jos finniongelma on vaikea. Tietenkin niitä kannattaa kokeilla, mutta tehokkaampaa on hoitaa finnit "sisältä päin". Mulle ihotautilääkäri sanoi että finnit selässä on monesti just hormooneista kiinni. Mulla ei ollu ennen raskauksia näpyn näppyä selässä, ja kolmen raskauden jälkeen selkä oli kuin perunapelto!

Itel on kans ongelma et selässä finnei! ärsyttävää.. ite en kyl oo ollu paksuna kertaakaan tässä iässä! :S mut silti mikään ei auta.. mul on kans ojentajis ja tos hauiksis vai mitkä noi on.. mikään ei auta vaikka kuinka rasvaa ja käyttää ihonpuhdistus aineita.. häiritsevää

Vierailija
12/35 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja se auttaa!! Kuorin ihoa silloin tällöin, mutta muuten laitan finnien päälle natusanin sinkkivoidetta ja heti tulee paremmaksi. Tulevat kyllä herkästi takaisin, mutta välillä voi olla jopa ihan täydellinen selkä! Finnejä lisää kaakao (moneen kertaan testattu..) rahka taas tekee kasvojen reunoille ja korvien taakse näppylöitä. Toivottavasti näistä on apua!

Vierailija
13/35 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.09.2010 klo 23:01"]

Minullakin oli sama ongelma vuosia, vaikka muuten finnejä ei ole kuin todella harvoin.

Mietin mikä auttaa. Satuin kerran huomaamaan, että kun saunon kosteassa saunassa ja kuollut ihosolukko irtoaa kun hieman hieroo esim. jaloista niin kokeilin selkään samaa ja huomasin, että varsinkin rintsikoiden alle oli tullut paksumpi iho kuin muualle selässä, koska ihosolukkoa lähti irti aika lailla. Pesun ja kuivauksen jälkeen iho oli selässä myös "ohuemman" tuntuinen ja sileämpi.

Finnit ja muut epäpuhtaudet hävisivät saman tien eli sen jälkeen ei ole ongelmaa ollut. Joskus teen aina saman uudelleen. Tiedän, että on olemassa siihen ihan oikeita hierontahanskojakin sekä kuorimisvoiteita, mutta on paksu ihoslukko lähtenyt ilman niitäkin.

Varmaan ihoni ei selässä päässyt kunnolla hengittämään, koska kuollutta solukkoa oli liikaa.

[/quote]

Minullakin tuo selkä ihan täys isompia ja pienempiä finnejä ja varsinkin isommat on todella kipeitä ja epämiellyttäviä. Osa on vain isoja punaisia patteja ja osa muuttuu isoiksi valkopäisiksi ja puhjetessaan sotkee paidan ja tekee kipeää. Esimerkiksi rintsikoitakin kivuliasta pitää :( puhumattakaan topeista näin kesän lähestyessä en vain kehtaa pitää niitä mikä on kurjaa... Auttaako todella tuon ihon kuorinta ja varsinkin saunassa hankaaminen? Kuollutta solukkoa lähtee mutta jättääkö arpia jos hankaa valkopäisiäkin?

Apua siskot :)

Vierailija
14/35 |
26.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata ihoa verille asti kuoria. Voi tulla couperosaakin siitä kuorimisesta. Kokeilkaa mieluummin liuottaa kolme Disperiniä pieneen vesitilkkaan ja sivellä sillä liuoksella finnejä.

Vierailija
15/35 |
27.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.04.2014 klo 23:48"]

[quote author="Vierailija" time="16.09.2010 klo 23:01"]

[/quote]

Minullakin tuo selkä ihan täys isompia ja pienempiä finnejä ja varsinkin isommat on todella kipeitä ja epämiellyttäviä. Osa on vain isoja punaisia patteja ja osa muuttuu isoiksi valkopäisiksi ja puhjetessaan sotkee paidan ja tekee kipeää. Esimerkiksi rintsikoitakin kivuliasta pitää :( puhumattakaan topeista näin kesän lähestyessä en vain kehtaa pitää niitä mikä on kurjaa... Auttaako todella tuon ihon kuorinta ja varsinkin saunassa hankaaminen? Kuollutta solukkoa lähtee mutta jättääkö arpia jos hankaa valkopäisiäkin?

Apua siskot :)

[/quote]

Oman selkäisen finnini olen saanut pidettyä aisoissa puhkaisemalla kypsiä finnejä desinfioidulla neulalla ja tyhjentämällä mädät pihalle. Täytyy puhdistaa iho vaan heti ettei pääse finnit leviämään. Sitten suosittelen ottamaan käyttöön punaisen apobacen tai jonkun muun tosi rasvaisen voiteen, sillä iho tuottaa talia saadakseen ihon rasvaiseksi -> syntyy finnejä -> alkoholia sisältävät puhdistusaineet kuivattavat ihoa -> lisää talia -> lisää finneä -> jne...

Vierailija
16/35 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko mun selän parantanut joku yksittäinen tekijä vai käyttämieni konstien yhteisvaikutus, mutta näiden avulla selästäni tuli finnitön! 1. Pesu sitruunaruohosaippualla päivittäin 2. Kevyt voitelu kookosöljyllä pesun jälkeen 3. Puhdas paita joka päivä 4. Sinkkiä ja piihappogeeliä sisäisesti. Iho on ihanan sileä <3

Vierailija
17/35 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täällä, tosin ihan vasta tullut (parin viikon sisällä). Silti on kerennyt tulla noita finnejä jo ihan reippaasti.. Veikkaus on että johtuu just tosta hoitoaineesta. 

Voisin koittaa tota saunajuttua jos oikeesti auttaa? :) ja sama kysymys mullakin mielessä kuin tossa aikasemmin jo kysyttiin että voiko siis myös valkopäitä kuoria saunassa vai jääkö pahat arvet? 

T. Tietämätön 

Vierailija
18/35 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile muutama viikko ilman maitotuotteita.

Vierailija
19/35 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla helpotti kun laihduin. Ylipaino sekotti hormoonit -> menkat miten sattuu ja iho kukki varsinkin selässä ja niskassa.

Vierailija
20/35 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihdoin karppiruokavalioon, finnit paranivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän