Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esikoisten toukokuu 2011

14.09.2010 |

Ajattelinpa aloittaa ihan oman ketjun meille esikoistaan odottaville. Itsellä tuli tänä aamuna se neljä kuukautta odotettu toinen viiva testiin :) Olisi kiva kuulla kanssa siskojen odotuksesta, itselle kaikki on täysin uutta tietysti. Omat oireet toistaiseksi väsymys, kylmät väreet, arat rinnat ja hienoinen etova olo. Lääkärissä pitäisi kai lähteä käymään..

Kasvatetaan listaa :)

Kommentit (184)

Vierailija
1/184 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös esikoista odotellaan, raskausviikkoja kasassa 6+0 joten hyvin alussa kaikki vielä :) Sain varhaisultran viikon päähän, joten sen jälkeen voi itse oikeasti uskoa, että on raskaana! Mulla oireina kauhea väsymys ja etomiskohtaukset. Rinnat ovat vähän arat ja vatsaa juimii välillä. Ehkä ärsyttävin oire on ummetus, se tekee olon tosi tukalaksi! Luumuja naamaan vaan :D kävin tänään verikokeissa, viimeistään huomenna tulevat tulokset hcg-arvosta.

Ihanaa päivää ja paljon onnea, että meidän matkustajat pysyvät kyydissä ja voivat hyvin!!

Vierailija
2/184 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin yksi esikoistaan odottava, tosin todella alussa ollaan vielä. Raskaus oli toivottu, mutta silti yllätys. Menkkoja ei ole lähes vuoteen tullut ja sitten yhtäkkiä Terolut-kuurin jälkeen napsahti plussa testiin. Ilmeisesti vasta pari viikkoa raskautta takana, joten yritän ottaa rauhallisesti. Oireina ollut etovaa oloa, väsymystä ja pikkuhiljaa alkaa rinnatkin tuntumaan aroilta eli aika samoja oireita kuin sulla. Parin viikon päästä varailen vasta neuvolaa, joten siihen asti saa vain uskoa ja toivoa parasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/184 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanata saada kanssaeläjiä samaan kasaan :)

Lueskelin tossa Satu75 sun kirjotusta ja tajusin etten edes tiedä mitä toi 6+0 tarkottaa. 6 on kai se tämän hetkinen raskausviikko mutta mikä toi 0 on? Jotenkin tuntuu nololta olla niin pihalla näistä asioista mutta olen yrittänyt ajatella että on lupakin olla, ei kaikkea voi aina tietää.

Jellu, me ollaankin melkein samalla jamassa, mulla kai kolmas viikko menossa kun sen oviksen tikutin sillon 28.8. tai oikeasti kai neljäs jos kierron alusta mitataan. Tänään oli aamulla niin etova olo että oksat pois. Istuin töissä ja odotin millonka pitää juosta vessaan. Sisällä se kuitenkin sitten pysyi ja tyyty vain paleltamaan.

Meikä on hieman eri tilanteessa kai kuin te, asustelen ulkomailla joten lääkäriin meno tuntuu pelottavalta. Pakko varmistaa että kätilö osaa englantia hyvin ettei tule kielimuuri vastaan jos on hätä tai jotain vialla. Mies oli jo tänään käynyt katsomassa vauvaliikkeessä tavaroita ja ihmetteli mitenkä yksi kantokoppa voi maksaa 500e :D Vinkkasin että jospa me kokeiltas käytettyjäkin katsella.

Vierailija
4/184 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä huoli lieveling, mä olen ihan yhtä hukassa kaikkien raskaustermien kanssa. Mäkään en tiennyt aiemmin, mitä noi 6+0 -hässäkät on, mut pienen googlettelun jälkeen selvisi, että se jälkimmäinen luku merkkaa päiviä. Eli 6+3 on 6 vko ja 3 pv :) Ja lasketaan kai vikojen menkkojen ekasta päivästä, korjatkaa joku jos olen väärässä. Mähän en pysty näin laskemaan, kun menkkoja ei tosiaan ole ollut, mutta viikot oletettujen menkkojen ekasta päivästä olis sit 4+jotakin.

Mä odotan kauhulla sitä hetkee kun tää etova olo muuttuu kunnon pahoinvoinniks. Mitenkäs sitä sit selittää töissä, jos ramppaa oksentamassa....

Hui, miten jännää vauvailla ulkomailla. Muakin pelottais lääkäriin meno, mutta hyvin se menee :)

Mä en oo edes uskaltanu miettiä vielä mitään vauvan tarvikkeita. Odotan kiltisti sen 3 kk ennen kun uskallan hehkuttaa, olin nimittäin ehtinyt jo varautua siihen, etten raskaudu vielä kuukausiin tai jopa vuosiin, niin pelottaa, että tää otetaan multa pois... Tarrasukkia vaan matkaan!

Vierailija
5/184 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan olen innoissani ja kuumeillen seurannut Vauvan keskusteluja että päätin vihdoin liittyä seuraan.

Kieltämättä olen nyt aika rohkea kun liityn tähän toukokuisiin jossa kaikki ovat jo plussanneet..

Tänään nimittäin 3+2 (hihi..) olen jonkunlaisessa sisäisessä varmuudessa siitä että olen raskaana, vaikka siis en ole vielä plussannut kun nyt kp:kin on vasta 24/29-32.

Uskallan siis lyödä vetoa että raskaustesti on ensi vkon ti(viimeisistä menkoista silloin tasan 4 vkoa) kanssani samaa mieltä.

Kaikesta voitte siis päätellä että hyvin hyvin kovasti toivon pientä ihmistä minun ja mieheni elämään. Kovin olisi tervetullut. :)

-Cielo

Vierailija
6/184 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että Vauvan laskurilla (joka nyt juurikin sen "lakisääteisen" 40 raskausviikkoa laskee) LA:ksi tulisi 31.5, joten päätin kallistua tänne toukokuisten puolelle. :)

Vierailija
7/184 |
16.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tule sitten heti tiistaina infoamaan Cielo, kuinka vahvat viivat tuli :) Mahtavalta kuulostaa, että tiedät itse olevasi raskaana. Mä en usko omaa raskauttani vieläkään :) Muuten, Clear Bluehan mainostaa, että sen voi tehdä jo 4 pv ennen menkkojen alkua :) Itse tein CB:n diginäytöllisen muutaman kerran (uskon puutetta? ;) ) ja se on kyllä kiva kun se sanoo raskaana/ei raskaana, niin ei tarvitse arvuutella viivoja. Mutta toisaalta Cittarista saa 2kpln pakkauksessa ihan perusviivatestejä ja maksaa 3 e :) Myös sillä sain supervahvan viivan, joten voin sitäkin suositella plussaamiseen :D

8/184 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin täällä olen hetken taustaillut. Cielon tavoin toive on kova: kaikennäköistä palelua, etomista ja öisiä viiltäviä vatsakipuja oli toissa viikolla, viime viikoksi katosivat, kunnes eilen alkoi menkkajomotus (ilman vuotoa?) ja tänään tökkinyt kaikki ruoka ja juoma aamupuurosta alkaen...

Toisaalta yritän hokea, että nää oireet voi johtua pillereiden lopettamisesta ja oman hormonitoiminnan käynnistymisestä, ettei sitten niin korkeasti tippuisi...

Tänään käytiin miehen kanssa testiostoksilla. Ostin apteekin oman testin ja sit sen digiCB:n, joka näyttää viikot (tosin sen aion käyttää vasta, kun on jotain haamua tai viivantynkää toisessa testissä). Kierrosta ei oo haisua, mut maanantaina ajattelin testailla ekaa kertaa, ellei tätiä viikonloppuna näy. JÄNNÄÄ!

Laskureiden mukaan la ois 26.5. joten toukokuisiin vielä menisi sen puitteissa :)

miij kp 30/?

Vierailija
9/184 |
17.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivaa, että meitä yhdistää täällä sama toivo ja haaveiden aihe. :)

Kiitos Jellu hyvistä vinkeistä. Ampaisinkin tänään ja hankin sen CB:n testin mutta tarkotus on edelleen hillitä sinne tiistaille testaiu.. Ja vaikka nyt hehkuttelinkin jo kuinka varmalta musta tuntuu oireiluni kanssa niin onhan tämä kuitenkin täysin uskomatonta. Ihme.

Kivaa kun liityit joukkoon miij - hauskaa kun porukka kasvaa! Ja miij, onpas jännää kun meillä tulis olemaan nuo LA:t noin lähekkäin! Voidaan viikon alulla jännätä yhdessä plussia :))

-Cielo

10/184 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei miij ja Cielo, lisää vain mukaan :)

Tuosta lasketusta ajasta sen verran että tein tämän vauvan "testin" ja tulos oli 23.-25. toukokuuta. Itellä on synttärit 25. toukokuuta joten kiva jos tulee synttärilahjaksi vaavi :)

Ostin eilen ensimmäisen raskaustavaran, love me tender äitiöljyn :D Elikkä lähinnä raskausarpia vastaan. Miten joko muut on ostaneet jotain?

11/184 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieveling ja Cielo, kiitos toivotuksista. Jättäydynkin nyt kuitenkin heti taustalle. :(

Ois voinu melkein arvata, että heti kun tulee oireitaan hehkuttamaan, niin sit se täti sieltä saapuu. Kp 30 vaihtui sitten illalla 1/29. Tänään mennään jo 2/29. Pitää yrittää nousta murheiden keskeltä ja miettiä, että nyt ainakin tiedän kiertoni pituuden...

Ihanaa odotusta teille ja tulen vielä kurkkailemaan kuinka Cielon testailun käy! Plussatuulia!!

Vierailija
12/184 |
18.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lieveling, en ole vielä uskaltanut ostaa mitään.. ehkä sitten ekan neuvolan jälkeen :)

miij, voi kurjuuden kurjuus! Tosi ikävää, mutta niin kuin sanoit, nyt ainakin tiedät kierron pituuden ja voit plussailla sitten ensi kerralla :)

Vierailija
13/184 |
19.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miij, voi olen pahoillani! Mutta tuleva kierto tuo taas uudet tuulet!

Omaa napaa sen verran että jostain syystä mainitsin olevani viikolla 3+ mutta onhan niitä jo sentään 4+5 tänään.

Jännittää kyllä onko kaikki hyvin ja saammeko pitää tämän pikkuisen.

Kauniita ja rentoja syysiltoja kaikille! Pidetään huolta :)

Vierailija
14/184 |
21.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei keskustelu kuumana käy :) Onko kukaan käynyt vielä neuvolassa? Itse en ole edes varannut sitä vielä... Olisi kiva tietää, mitä kaikkea siellä tehdään ja jutellaan...

Vierailija
15/184 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Täällä myös yksi plussannut. Häitä tansattiin tuossa elokuussa ja nyt toivottavasti 9kk myöhemmin lapsi syntyy.

LA siis 25.5

Neuvola-ajan varasin 3 vkon päähän,aikaisemmin eivät ota. Vähän vaan jänniittä, kun on yksi kohdun ulkopuolinen raskaus ollut, että miten mahtaa käydä...

Ja tuossa kun joku puhui omista synttäreistä, niin itsellnikin on 23. ja äidilläni 24. päivä :)

Vierailija
16/184 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vielä uskaltanut kunnolla siirtyä odottajien puolelle, mutta tänään kävin ekassa ultrassa ja möykyn sydän sykki kiivaasti ja lääkärin mukaan kaikki näytti oikein hyvältä, joten nyt alkaa kirjoittelu oikein toden teolla :) LA 11.5.

Soitan vasta huomenna ekan kerran neuvolaan, joten sitten tietää np-ultran ajan. On tämä jännää ja ihanaa :)

Vierailija
17/184 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on neuvola varattu, menee parin viikon päähän. Mutta ultraa katsotaan vasta sen jälkeen, joten vielä joutuu jännittämään enkä laskettua aikaa tiedä... Jännää!!

18/184 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa taas uusia :) ja onnitteluja plussista.

Meikä soitteli eilen läákärille ja tein sen jopa ihan hollanniksi, wuhuu :) Eivät ottaneet vastaan mutta kehottivat ottamaan yhteyttä "neuvolaan" joten huomenna pitäisi soitella aika semmoiseen :) Saahan nähdä miten menee :D

Jotenkin tuntuu kuin pitäisi tehdä uudestaan raskaustesti kun ei tiedä onko enää raskaana vai ei :D kun mitään ei tapahdu.

Vierailija
19/184 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Itselläni viivat tikkuun tuli maanantai-iltana! Nukkua voisin kellon ympäri ja rinnat tuntuu tippuvan ilman kunnon rintsikoita :D

Vierailija
20/184 |
22.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips!

Minäkin sain "viivat" testiin eilen (raskaana 2-3) ja tuota ihmettä varmistelin vielä tänään ja tulos sama. Aikalailla samoilla viikoilla mennään eli olisko mullakin about kuusi ja rapiat.

Neuvolaan soitan huomenna.

Minäkin koen päivittäin huonoa oloa, sellaista etovaa. Se palauttaa maan pinnalle kun välillä miettii että onko tämä tottakaan : )