Miten hoitaisit asiallisesti tämän?
Eli, oli sovittu tuttavan kanssa, että heidän lapsi tulee meille hoitoon ettei tarvitse vielä mennä päiväkotiin. He tulivat meille sitten kylään ja oli sovittu, että käydään käytännön asioita läpi. Kun aloin juttelemaan rahasta, olin ajatellut, että 150€ haluan korvausta kotihoidontuen päälle. Tuttavani katsoi silmiään räpytellen ihmeissään, että pitääkö heidän maksaa vielä lisäksi? Mä katoin ihmeissäni, että joo, näin ajattelin. Olenko nyt ihan hölmö kun pidin itsestään selvänä, että saisin normaalin kotihoidontuen lisäksi heiltä rahaa hoidosta?
Nyt jotenki nyppii kun he ajattelevat minun olevan rahan ahne p****a. No, en ajatellut ihan hyväntekeväisyyttä tehdä...
Kommentit (59)
ja hänen isoveljensä satunnaisesti iltapäivisin tulisi jos ei ole kaveria tms. Isoveli nyt menisi/menee mukana ihan ilman muuta. '
Onpas täälläkin paljon näitä jotka ei ymmärrä. Mö taas en ollenkaan ymmärrä miksi pitäisi ilmaiseksi perheelle tämä tehdä.
Sen ymmärrän kyllä, että jokaisella on mielipide, ei ole tarkoitus tapella :)
He sitten joko maksavat tai etsivät toisen hoitajan, yksinkertaista.
ap
pienipalkkaisessa työssä, saimme Helsingissä kotihoidontukea käteen noin 500 euroa ja se oli summa, jonka maksoimme äidilleni, kun hän hoiti 1,5-vuotiasta poikaamme 4 päivää viikossa. Meidän kaikkien mielestä se oli ihan sopiva summa.
Mummo on hieman eri kuin tuttava...
Harva kai maksaa mummolle jos mummo tulee hoitamaan, esim. MLL maksetaan...
Missä suhteessa mummo on eri asia kuin tuttava?
Siis tässä tapauksessa mummolle maksettiin 500e/kk n. 16 hoitopäivästä. Nyt ap pyytäisi kotihoidontuen +150 e/kk 20 hoitopäivästä. Eli tekisi siis halvemmalla kuin tuo mummo.
Se kuka ei nyt ollenkaan ymmärrä ja väittää, että hoitaja olisi ahne on kyllä nyt itse täysi idiootti :D Perhehän saisi tässä lähes ilmaisen "koti"hoidon kunnallisen 230€, ison ryhmän sijaan. Mä en tajua miten joku voi olla eri mieltä :O Kotihoidontukihan tulee kelalta, perhe ei maksaisi siis mielestänne mitään???
joutuisivat kyllä maksamaan siitäkin, tulojensa mukaan. Eli yrittävät kusettaa ap:tä hoitamaan lastaan törkeällä alihinnalla. Eri juttu, jos olisi kyseessä muutaman tunnin viikoittainen osapäivähoito, mutta säännöllinen kokopäivähoito tolla palkalla, huh huijaa!
jos lasta ei viedä kunnalliseen hoitoon. Eli kyllä vanhemmat sen saavat vaikka töihin menevätkin.
siltikään et saa kunnon palkkaa, joten mieti haluatko ihan oikeasti jos päivittäin sinulla on.
Siis ei kai kotihoidon tukea jaeta työssäkäyville?
Eiköhän tässä ole kyse siitä, että ap saa kotihoidon tuen OMASTA lapsestaan, tuskin kaveri moista tukea saa töihin mennessään? Ja tämä kaveri ajatteli tuovansa lapsensa ilmaishoitoon, kun ap "on kuitenkin kotona".
Jos lasta hoitaa isovanhempi tai naapuri tai kuka tahansa, kunhan ei ole kunnallisessa hoidossa, on vanhemmat oikeutettuja saamaan hänestä kotihoidontuki!
Eiköhän tässä ole kyse siitä, että ap saa kotihoidon tuen OMASTA lapsestaan, tuskin kaveri moista tukea saa töihin mennessään? Ja tämä kaveri ajatteli tuovansa lapsensa ilmaishoitoon, kun ap "on kuitenkin kotona".
on niin, että kun vanhemmat palaavat töihin ja lapsi menee isovanhemmille hoitoon, he maksavat kotihoidontuen heille. Mielestäni tosi kohtuullista, ettei isovanhempien tartte ruokkia lasta omaan laskuunsa viikosta ja kuukaudesta toiseen.
pienipalkkaisessa työssä, saimme Helsingissä kotihoidontukea käteen noin 500 euroa ja se oli summa, jonka maksoimme äidilleni, kun hän hoiti 1,5-vuotiasta poikaamme 4 päivää viikossa. Meidän kaikkien mielestä se oli ihan sopiva summa.
kotihoidontukea saa, vaikka olisi töissä, kunhan lapsi ei ole kunnallisessa hoidossa
summat on kunnissa aina vähän erilaiset kuntalisineen ja hoitolisineen.
Itse olen sitä mieltä, että on vain kohtuullista, että perhe maksaa "omasta pussista" vielä lisää, eikä pelkkää kotihoidontukea.
summat on kunnissa aina vähän erilaiset kuntalisineen ja hoitolisineen.
Itse olen sitä mieltä, että on vain kohtuullista, että perhe maksaa "omasta pussista" vielä lisää, eikä pelkkää kotihoidontukea.
Miten olet ap ajatellut hoitaa tilanteet, jos olet sairas? Tai jos oma lapsesi on sairas?
Kuulostaa ihanteelliselta, että lapsi pääsisi tuttuun paikkaan hoitoon, mutta käytännössä voisin kuvitella, että ongelmia perheen kanssa olisi edessä. Jos jo maksusta tulee ihmettelyä.
JOS lapsi nyt tulee kuitenkin hoitoosi, niin mieti tarkkaan kaikki mahdolliset hoitoon liittyvät asiat ja tehkää kirjallisesti sopimukset niistä!
150 € + ruokaraha. Tämä olis mielestäni ihan kohtuullinen pyynti.
Pelkällä kotihoidontuella en lähtisi.
ja hänen isoveljensä satunnaisesti iltapäivisin tulisi jos ei ole kaveria tms. Isoveli nyt menisi/menee mukana ihan ilman muuta. '
Onpas täälläkin paljon näitä jotka ei ymmärrä. Mö taas en ollenkaan ymmärrä miksi pitäisi ilmaiseksi perheelle tämä tehdä.
Sen ymmärrän kyllä, että jokaisella on mielipide, ei ole tarkoitus tapella :)
He sitten joko maksavat tai etsivät toisen hoitajan, yksinkertaista.ap
isonveljen hoitotunneista veloitetaan sitten erikseen. Ihan hullua, jos suostut tollaiseen järjestelyyn että hoidat puoli-ilmaiseksi periaatteessa hänen KAHTA lastaan!
koska et esitettyyn kysymykseen vastaa. Tuollaisessa tilanteessa et mielestäni ansaitse minkäänlaista korvausta hoidosta. Perhepäivähoitaja saa suunnilleen saman yhden lapsen hoidosta kuin mitä sinä nyt vaadit ja hän maksaa siitä verot ym. lakisääteiset maksut.
ja hänen isoveljensä satunnaisesti iltapäivisin tulisi jos ei ole kaveria tms. Isoveli nyt menisi/menee mukana ihan ilman muuta. ' Onpas täälläkin paljon näitä jotka ei ymmärrä. Mö taas en ollenkaan ymmärrä miksi pitäisi ilmaiseksi perheelle tämä tehdä. Sen ymmärrän kyllä, että jokaisella on mielipide, ei ole tarkoitus tapella :) He sitten joko maksavat tai etsivät toisen hoitajan, yksinkertaista. ap
Siis ei kai kotihoidon tukea jaeta työssäkäyville?
Eiköhän tässä ole kyse siitä, että ap saa kotihoidon tuen OMASTA lapsestaan, tuskin kaveri moista tukea saa töihin mennessään? Ja tämä kaveri ajatteli tuovansa lapsensa ilmaishoitoon, kun ap "on kuitenkin kotona".Jos lasta hoitaa isovanhempi tai naapuri tai kuka tahansa, kunhan ei ole kunnallisessa hoidossa, on vanhemmat oikeutettuja saamaan hänestä kotihoidontuki!
Kuvittelin sen olevan yksityisen hoidon tukea. Mutta enpä näistä vielä olekaan omakohtaisesti tietoinen... Siinä tapauksessa, jos kotihoidon tuki on esim. 300e jonka lisäksi ap tahtoo 150e, ja saa kotihoidon tuen omastaankin, ihmettelisin itsekin. Pienet syö niin naurettavia määriä, että jos omalleen tekee ruoan kuitenkin, se toinen syö sen verran mitä kattilan pohjalle jäisi joka tapauksessa. Ruokakuluja ei siis käytännössä ole, ja oma lapsi saa leikkikaverin, itse tyytyisin ilolla siihen 300 euroon oman tuen lisäksi.
se ei riitä. JOs olisin AP, niin hinnoittelisin kyllä sen mukaan, miten haluan ja on soveliasta. Jos eivät halua maksaa, varmaan vievät sitten muualle. En minä tuolla hintaa hoidattaisi, mutta varmaan joku hoitaa, mene ja tiedä.
siltikään et saa kunnon palkkaa, joten mieti haluatko ihan oikeasti jos päivittäin sinulla on.
Jos vanhemmat laittaisitvat lapsensa kunnalliseen päiväkotiin, he eivät saisi kotihoidontukea mutta joutuisivat maksamaan pk maksua n.200€, eli halvallahan hekin pääsevät jos lapsi on sinulla hoidossa ja maksavat kh.tuen lisäksi vain 150€.
millaiset tuet tulisi jos hoitaisit lasta virallisesti? Jos määrität hoitomaksuksi esim. 600€/kk per lapsi, niin kelahan maksaa tuosta summasta jo ison osan. Ja jos vielä kuntalisää tulee lapsesta, niin sitten vanhemmille jäisi vielä vähemmän maksettavaa..