Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kateelliset ja katkerat "ystävät"

Vierailija
14.09.2010 |

Olen tuntenut kyseisen henkilön lähes koko ikäni. Aikaa myöten hän on muuttunut hyvinkin kummalliseksi. Hän on itse saavuttanut elämässään suhteellisen paljon. Hänellä on aviomies, lapsi sekä työ terveydenhoitajana josta pitää. Heillä on raha-asiat kunnossa, ei lainaa, matkustelevat, käyvät hiihtokeskuksissa pitkillä lomilla yms.

Viime aikoina kyseinen ystävä kuitenkin on muuttunut täysin oudoksi. Haastaa riitaa turhista asioista, yrittää saada minut ärsyyntymään. Suurin ongelma hänelle tuntuu olevan se että olen hoikka ja ihan kivannäköinen. Hän mm. viimeksi sanoi että isot rinnat ovat hoikalla ihmisellä luonnottomat (minulla c-kuppi ja hänellä a vaikka ylipainoa on roimasti). Kateus paistaa hänestä läpi. Ihmettelenkin kannattaako koko ihmisen kanssa olla missään tekemisissä. Väitellessään näistä typeristä rintojenkokoasioista yms hän sitten itse suuttuu loppujen lopulta vaikka yritän asiallisesti hänelle puhua. minä en itse kadehdi hänen elämäänsä. Minulla on hyvä aviomies, 3 ihanaa lasta, omakoti ja työ (vaikken sinne koulutksen takia ole päässytkään, opiskelu jäi aikoinaan kesken. Toki arvostan "ystävääni" kun hän on kovalla työllä saanut itselleen ammatin) Mutta en ole hänelle katkera. Ihmetyttää suuresti se että hänestä on lihomisensa jälkeen tullut aivan eri ihminen!

Kommentit (86)

Vierailija
1/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

käytyä keskustelemassa ystäväni kanssa. Alku oli hieman jäykkää mutta kun päästiin vauhtiin niin selvisi yhtä sun toista. Enempää en ala syitä täällä tilittämään mutta pääsyy näihin "kateuksiin" ovat avio-ongelmat joita hän ei pysty miehensä kanssa käymään lävitse.

Hän on tahtomattaan purkanut pahaa oloaan minuun ja sanoikin suoraan olevansa kateellinen kolmesta lapsestani. Syynä se että mies ei halua lasta hänen kanssaan ja juttuun liittyy kolmansia osapuolia.

Annan tietysti kaiken tukeni minkä voin mutta samalla tein selväksi etten hyväksy sitä että hän pitää minua sylkykuppina koska asioihin olen täysin syytön.

Kiitos kuitenkin kommenteistanne. Ihan kaikkia en ehtinyt vielä lukea mutta palaan ehkä myöhemmin.

Ap

Vierailija
2/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tätä ystävää. Ap itse ei vaikuta kovin tasapainoiselta ja luotettavalta. Minä suosittelisin ap:n ystävälle puolukkametsää ja ap:lle terapiaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiseen ystävään, joka kehuskeli tisseillään. Ei jaksanut sitä. Mistä me tiedämme, ettei ap tee niin? Emme mistään. Eihän sellaista jaksa katsella.

Vierailija
4/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko Ap olet ystäväsi tukena ja rinnalla vaikeana aikana, vaikka purkaisi pahaa oloaan sinuun, yrität vähitellen puhua ja saada näkemään positiivisen kautta. Tai annat ystävyyden olla ja jatkat eteenpäin.

Vierailija
5/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% heistä on laihoja. Mutta he ovatkin oikeasti masentuneita, koska ovat osastolla. Suomessa ei herkästi osastolle pääse. Uskon, että lievästi masentuneet voivat olla pulskempiakin. Nykyisin myös masennusdiagnoosi annetaan liian helposti. Kun elämään kuuluu myös alakuloa, sen "ylä"kulon lisäksi. Lisäksi ihmetyttää, miksi tässä nyt tehdään diagnooseja ap:n ystävästä? Voihan ap:kin olla narsisti, narkomaani tms. Voihan yksinkertaisesti olla, että ap:n ystävä ei enää kaipaa ystäväkseen ap:ta. Olen itkin katkonut monia ystävyyssuhteita ja ihan terveen paperit minulla ;)

minä joka myös ollut osastolla vakavan masennuksen vuoksi ja siten kai "oikeasti" masentunut? Olin siihen mennessä lihonut noin 15 kiloa ja kyllä makea olisi maistunut edelleen, osastolla onnistuin kuitenkin laihduttamaan säännöllisten ruoka-aikojen avulla. Ja kyllä siellä oli vähintään puolet sellaisia, jotka nimenomaan söivät ahdistukseen ja masennukseen.

Ja olet aika tyhmä, jos kuvittelet, että tunnistaisit lääkäreitä paremmin masennuksen, kun et edes tiedä, miten se ilmenee? Kyllähän sitä voi ajatella itse, että on masentunut, vaikka olisi vain normaalia alakuloa, mutta kyllä se psykiatri varmaan huomaa kummasta on kyse. Lisäksi varmaan suurimmalla osalla kaikenlaiset mt- ongelmat ovat edelleen tabu ja häpeän aihe ja diagnoosia ei tosiaankaan turhaan haluta, en mäkään ole omastani juuri kellekään kertonut.

Ihan kuin olisit ainoa ihminen, joka tietää, että elämässä on muitakin kuin kivoja asioita..

Vierailija
6/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se voi olla ap, joka on ikävä ja leuhka. Mutta onko sen mahdollisuuden oltava se todennäköisin ja miten me muka voimme sen osoittaa näin nettikeskustelun perusteella?

Minusta taas ap kuulostaa avauksensa perusteella ihan järkevältä, eikä yritä väittää olevansa kaveriaan parempi tai mitenkään "täydellinen".

Joka tapauksessa on hyvä, että ap kysyy kaveriltaan, missä mättää. Syynä kaverin käytökseen voi olla ihan mikä tahansa, alkaen kaverin omista ongelmista päättyen ap:n vittumaisuuteen.

Vierailija
7/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kielessä kun ei ole toista sanaa masennus- sanalle, joka kuvaisi masennusta sairautena. Siis että kaikki tuntevat varmasti joskus masennusta, joka on ihan normaali tunne, KUNHAN se ei jatku liian pitkään varsinkaan ilman syytä. Jos tulee esim. ero aviopuolisosta, on normaalia olla masentunut jonkin aikaa, mutta jos masennus jatkuu eron jälkeen vaikka vuoden siten, ettei nouse sängystä ylös eikä mene töihin ja lakkaa syömästä, niin eihän se ole normaalia elämän alakuloa. Tosin virallisestihan se raja on kai kaksi viikkoa, minkä jälkeen pitäisi hakeutua hoitoon.

Eli eihän ole normaalia, että ihmisellä on päällä jokin yksittäinen tunnetila koko ajan, sama juttu jos on koko ajan hyperiloinen ja puhuu tauotta ja ostelee autoja ja pakastimia, se on normaalia jos on juuri voittanut lotossa mutta monta kuukautta jatkuessaan puhutaan maniasta.

Vierailija
8/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvan, ja ystävästään huonon, niinhän se aina menee. Mutta kuten asioissa yleensä, asioissa on aina kaksi puolta. Myös tässäkin varmaan. Lisäksi ihmettelen, miten tällaiseen aloitukseen, piti kirjoittaa ammatit ja lasten lukumäärä ja kaikki. Eikö olisi ollut fiksua kysyä vain neuvoa ystävyyteen?

Vierailija
9/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

95% heistä on laihoja. Mutta he ovatkin oikeasti masentuneita, koska ovat osastolla. Suomessa ei herkästi osastolle pääse. Uskon, että lievästi masentuneet voivat olla pulskempiakin. Nykyisin myös masennusdiagnoosi annetaan liian helposti. Kun elämään kuuluu myös alakuloa, sen "ylä"kulon lisäksi. Lisäksi ihmetyttää, miksi tässä nyt tehdään diagnooseja ap:n ystävästä? Voihan ap:kin olla narsisti, narkomaani tms. Voihan yksinkertaisesti olla, että ap:n ystävä ei enää kaipaa ystäväkseen ap:ta. Olen itkin katkonut monia ystävyyssuhteita ja ihan terveen paperit minulla ;)

minä joka myös ollut osastolla vakavan masennuksen vuoksi ja siten kai "oikeasti" masentunut? Olin siihen mennessä lihonut noin 15 kiloa ja kyllä makea olisi maistunut edelleen, osastolla onnistuin kuitenkin laihduttamaan säännöllisten ruoka-aikojen avulla. Ja kyllä siellä oli vähintään puolet sellaisia, jotka nimenomaan söivät ahdistukseen ja masennukseen.

Ja olet aika tyhmä, jos kuvittelet, että tunnistaisit lääkäreitä paremmin masennuksen, kun et edes tiedä, miten se ilmenee? Kyllähän sitä voi ajatella itse, että on masentunut, vaikka olisi vain normaalia alakuloa, mutta kyllä se psykiatri varmaan huomaa kummasta on kyse. Lisäksi varmaan suurimmalla osalla kaikenlaiset mt- ongelmat ovat edelleen tabu ja häpeän aihe ja diagnoosia ei tosiaankaan turhaan haluta, en mäkään ole omastani juuri kellekään kertonut.

Ihan kuin olisit ainoa ihminen, joka tietää, että elämässä on muitakin kuin kivoja asioita..

Vierailija
10/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvan, ja ystävästään huonon, niinhän se aina menee. Mutta kuten asioissa yleensä, asioissa on aina kaksi puolta. Myös tässäkin varmaan. Lisäksi ihmettelen, miten tällaiseen aloitukseen, piti kirjoittaa ammatit ja lasten lukumäärä ja kaikki. Eikö olisi ollut fiksua kysyä vain neuvoa ystävyyteen?

Et niin mistään. Et edes tiedä, onko tämä trolli vai tosi tilanne alkuunkaan.

Ylipäätään tässä ei olla jakamassa tuomioita, vaan yrittämässä neuvoa, mitä ap voisi tehdä.

Jos ja kun ei voi osoittaa mitään muutakaan, ei kannata huudella tuollaisia "sää vaan valehtelet ja teeskentelet ja petät itteäs" -kommentteja.

Vierailija
11/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siitä ei ole.

Vierailija
12/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki asiat, mitkä piti luetella(hiihtokeskukset, ammatit jne) Kun ne eivät merkkaa ystävyydessä. Kuten eivät myöskään merkkaa TOSIystävyydessä mitkään painot, tissit, varallisuus jne.

Vierailija
13/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kateellisia toinen toisillenne?

Sinä ystäväsi ammatista, ystäväsi sinun kropastasi.

Vierailija
14/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikki asiat, mitkä piti luetella(hiihtokeskukset, ammatit jne) Kun ne eivät merkkaa ystävyydessä. Kuten eivät myöskään merkkaa TOSIystävyydessä mitkään painot, tissit, varallisuus jne.

koska lähti siitä oletuksesta, että ystävä on kateellinen. Ja ap:n aloituksesta näkee, ettei ap ymmärrä, mistä kaveri voisi oikeasti olla kade, kun heillä ei ole edes mitenkään parempi elämäntilanne, ihan tavallinen vaan.

Vierailija
15/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riitaan tarvitaan aina kaksi. Ystäväsi versio voi olla hyvinkin erilainen.

hoikkuuttaan ja rintojaan. Ehkä hän itse mainitsee niistä jatkuvasti ja toinen on kyllästynyt siihen ja nakkelee sitten takaisin.

Vierailija
16/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä vain ap:n yksipuolinen kanta. Totuutta ei tiedä kukaan(paitsi ap ja ap:n ystävä) Me luimme ap:n version tarinasta, olisi kiva lukea myös ap:n ystävän versio, sitten voisimme vetää johtopäätöksiä.

Vierailija
17/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
18/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä vain ap:n yksipuolinen kanta. Totuutta ei tiedä kukaan(paitsi ap ja ap:n ystävä) Me luimme ap:n version tarinasta, olisi kiva lukea myös ap:n ystävän versio, sitten voisimme vetää johtopäätöksiä.

Kuiskaan sulle salaisuuden: 100% av:n aloituksista on yksipuolisia ja subjektiivisia.

LOL........

Vierailija
19/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai se on ap:n yksipuolinen kanta.

Kuiskaan sulle salaisuuden: 100% av:n aloituksista on yksipuolisia ja subjektiivisia. LOL........

jonka kautta se näkee, kuka trollaa ja kuka vääristelee.

Oikeesti: kannattaako huudella tuota "tunnusta heti" -tasoista kommenttia. Siitä ei ole mitään hyötyä. Keskitytään mieluummin vaikka ihan hypoteettisesti pohtimaan asetettua kysymystä. Ja jos ei usko koko ongelmaa voivan olla koskaan ja missään edes olemassa, voi jättää ihan vaikka kokonaan vastaamatta ;-)

Hiukan vainoharhaista sakkia taas liikkeellä.

Vierailija
20/86 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiskaan sulle salaisuuden: 100% av:n aloituksista on yksipuolisia ja subjektiivisia.

LOL........

myös aloituksia, jotka kertovat esim. yhden ihmisen ongelmista, onnesta jne. Ei siihen tarvita toisen näkökantaa. Kaikki keskustelunavaukset täällä eivät kerro riitatilanteista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yhdeksän