Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Syötätkö kaksoset samalta lautaselta samalla lusikalla?

Vierailija
14.09.2010 |

Onkohan tämä yleinenkin tapa kaksosten ja muiden suht samanikäisten kohdalla?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vauvaiässä syötin samalta lautaselta ja samalla lusikalla. Omat lautaset ja lusikat saivat kun oppivat itse syömään. Tosin edelleen syövät toistensa ruokia, kun istuvat vierekkäin ruokapöydässä (ikää nyt 4 v)

Vierailija
2/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä siskonikaan niin tehnyt. Alkuun söivät soseensa peräkkäin ei rinnakkain ja sit kun istuivat pöydässä sotkivat omiaan ja vuorotellen laitoin pöperöä suuhun kummankin omalla lusikalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksipä raukat osasivat itse syödä jo vuoden iässä

Vierailija
4/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuiteskin eri käsillä toinen toiselta lautaselta ja toinen toiselta.

Vierailija
5/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miettisin kariesta, voihan se olla mahdoton välttää toiselta jos toinen sen saa, mutta ainakin voi yrittää. Siksi minäkin pitäisin lapsillani erilliset ruokailuvälineet.

Vierailija
6/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimim. kokemusta on

Vierailija
7/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalta lautaselta, saati samalla lusikalla. Meillä 11 kuukuauden ikäiset kaksoset. Eihän muutkaan perheenjäsenet samalta lautaselta syö, ei kaksoset ole sen kummempi juttu, yksilöitään ovat hekin. Karies nyt ainakin tarttuisi, jos jo toisella jostain syystä olisi, ja kaikki nuhat ja kurkkukivut ja muut. Omat on myös tutit ja purulelut. Miten joku voi edes kysyä tällaista?

Vierailija
8/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

samalta lautaselta, saati samalla lusikalla. Meillä 11 kuukuauden ikäiset kaksoset. Eihän muutkaan perheenjäsenet samalta lautaselta syö, ei kaksoset ole sen kummempi juttu, yksilöitään ovat hekin. Karies nyt ainakin tarttuisi, jos jo toisella jostain syystä olisi, ja kaikki nuhat ja kurkkukivut ja muut. Omat on myös tutit ja purulelut. Miten joku voi edes kysyä tällaista?

'

Ei monen monikkoäidin aika riitä näin pienien kanssa siihen et kaikki on eriä ...

Itse olen yksin 4 lapsen kanssa ja minun 7kk kaksoset syö noin kerran kaksi paivässä samalta lautaselta samalla lusikalla .

Annat sit vissiin toisen huutaa siinä vieressä .

Vierailija
9/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku voi kysyä tällaista juurikin sen vuoksi, kun tällaiseen ensimmäistä kertaa hiljattain törmäsi. Eräässä perheessä syötettiin kaksosia samalla lusikalla samasta kiposta vuoron perään (siis yksi pöydässä kerrallaan) ja toisessa perheessä vuoden ikäerolla olevia lapsia. Vuosikkaat kaksoset joivat myös samasta tuttipullosta ja käyttivät samoja tutteja.

Tuttien erottelu on varmaankin mahdotonta, mutta ihmetytti miksei ruokia voisi annostella omille lautasille.

ap

Vierailija
10/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätevin, nopein ja helpoin tapa. Mitä järkeä olisi ollut annostella ruokaa kahdelle lautaselle ja syöttää kahta vierekkäin istuvaa taaperoa lusikkaa koko ajan vaihdellen? Heillä on joka tapauksessa täsmälleen sama bakteerikanta eivätkä he voi toisiinsa mitään kariesbakteeria tartuttaa.

Vierailija
11/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei ole kaksosia, joten voin vain KUVITELLA miten toimisin. En yritä todellakaan päteä, olen vain superneuroottinen karieksen suhteen. Meillä ollaan varottu tosi tarkkaan ettei lapsi pääse käsiksi meidän vanhempien aterimiin, laseihin ym, vaikka ihan ehjät hampaat meillä onkin.

Ja hampaat harjataan tarkasti pari kertaa päivässä, joka aterialla xylitolia... Mun äiti on hammashoitaja, ehkä sieltä on selkäytimeen jäänyt nämä asiat, että jokainen syö omilla ruokailuvälineillään ja piste.

Just jool. Pääsit taas pätemään =))

Vierailija
12/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se aika kun eivät itse vielä syöneet niin syötin samalta lautaselta ja sekin oli melko haastavaa saada ruokaa siihen malliin että toinen ei ehtis huutaa välissä (melko kovia syömäreitä siis)

kyllähän se karies etenkin kaksosilla helposti keskenään tarttuu jos sitä on. meillä ainakin pureskelivat kaiken mitä löysivät ja usein yhdessä..

enkä itse ainakaan ollut niin superäiti että olisin ehtinyt kaikkea vahtia, tai sitten olisin väsynyt..en kyllä ole superäiti vieläkään :)

Vierailija
13/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tutteja keskenään, joten olisi ollut aika hölmöä sitten syöttää heitä eri lusikoilla karieksen pelon takia.

Vierailija
14/15 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

lautasiltaan, tai sitten eivät syöneet.

Vierailija
15/15 |
02.07.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätevin, nopein ja helpoin tapa. Mitä järkeä olisi ollut annostella ruokaa kahdelle lautaselle ja syöttää kahta vierekkäin istuvaa taaperoa lusikkaa koko ajan vaihdellen? Heillä on joka tapauksessa täsmälleen sama bakteerikanta eivätkä he voi toisiinsa mitään kariesbakteeria tartuttaa.