Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua vituttaa noi "onpa yks narkkari vähemmän" -jutut

Vierailija
13.09.2010 |

Ihan yhtä hyvin toi Jani voisi olla teidän JOKAISEN av-mamman lapsi!!!! Ihan turha väittää, että "ei mun lapsesta ikinä vois tulla narkkaria". Miten kukaan voi olla iloinen toisen kuolemasta?!? Janikin on jonkun lapsi.

Itse olen entinen narkomaani (nyt 8 vuotta kuivilla) ja tuollaiset jutut saa veren kiehumaan. Tämä ei silti tarkoita sitä, että hyväksyisin huumeiden käytön.

Itse olen hyvästä ja rakastavasta perheestä. Lapsuus ja nuoruus oli onnellinen. Ympärilläni oli paljon rakkautta ja asiat oli kaikinpuolin hyvin. Menestyin koulussa erittäin hyvin ja minulla oli hyviä ystäviä.

Olin juuri täyttänyt 16v, kun tapasin eräänä iltana "Simon". Simo oli kohtelias, mukava, kiltti, hyvä keskustelemaan, komea, rikas, fiksu, hieman vanhempi ja kehittyneempi, kuin ikäiseni pojat. Rakastuin välittömästi Simoon ja pian vietin kaiken ajan hänen kanssaan. Olin rakastunut hölmö tyttö.

Eräänä iltana Simo kaivoi kaapistaan huumeruiskun ja kertoi käyttävänsä "välillä" huumeita. Järkytyin. En ollut IKINÄ nähnyt tai käyttänyt mitään huumeita. Simo avautui minulle ongelmistaan ja olin heti valmis auttamaan häntä. Harmillista kyllä, Simo oli narsistinarkkari. Erittäin ovela ja taitava puhumaan. Ei mennyt montaa viikkoa, kun oli saanut minut kokeilemaan huumeita. Noin pari kuukautta tästä, hän pääsi tavoitteeseensa eli piikittämään ensimmäiset vedot minulle.

Ja nyt on turha tuomita minua. Olin rakastunut, hölmö pikkutyttö. Rakastin Simoa, enkä osannut ajatella selkeästi. Olin jo narkomaani, joka ei voinut lopettaa käyttöä, vaikka olisi sitä itse halunnut.

Näin minusta tuli narkomaani. Simo tietenkin hylkäsi minut heti tämän jälkeen. Jonka jälkeen hänen luonaan on asunut ties kuinka monta nuorta tyttöä. Tiedän ainakin kaksi heistä, jotka ovat menneet samaan halpaan.

Joten älkää tuomitko narkkareita. Kaikki eivät käytä ihan vain huvikseen. Itse olin onnekas. Sain tukea perheeltäni ja vaikka huumeidenkäyttöni kesti lähes kymmenen vuotta, he eivät hylänneet minua. Jaksoivat aina uudestaan ja uudestaan ja uudestaan minut valheet, varkaudet, väkivaltaisuudet, yliannostukset, sairaalareissut, kymmenet piloille menneet katkaisuhoidot ym ym...

Tämän halusin teille kertoa. Kiitos! Ja koittakaa käyttäytyä AV:laiset

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä oletkin ehkä yksi harvinainen poikkeus muiden joukossa ja olet päässyt kuiville.

Suurin osa noista narkeista kuitenkin piikittää itsensä hautaan jossain vaiheessa tuhlattuaan ensin terveydenhuollon resursseja, tehtyään rikoksia ym. Ei tipu sääliä vaikka olisi kenen lapsi!

Samaa ajattelen alkoholisteista, parempi kun kuolis vaan pois.

Vierailija
2/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voin sanoa, että todellakin olen pahoillani jokaisen äidin ja isän ja itse lapsen, narkomaanin puolesta. Heistäkin kaikki on syntyneet puhtaina ja avuttomina tähän maailmaan, mutta joku vetänyt sitten paskaan mukanaan...

Ei kukaan halua tulla narkomaaniksi. Ei kukaan suunnittele tulevansa narkomaaniksi. Ei se niin mene.

Huumeiden voimaa ei tajua, jos ei ole koskaan kokeillut. Jos niistä saa puhtaan, voimallisen, täyttyneen olon niin kuin ei mistään muusta... tai saa lohdun, sen että kestää jotain sontaa... niin on niin helppo jäädä niihin kiinni.

Ja ei, en mä niitä narkkareita työssäni paijaa, mutta ihmisiä ne on. Niitäkin on joku kantanut sydämensä alla.

Toivotan sulle aineista irti päässyt onnea elämääsi. Olet juossut sellaisen maratonin loppuun, että siitä harva selviää hengissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenen tahansa lapsesta voi tulla päihdeongelmainen. Miltä tuntuisi, jos joku suhtautuisi omaan lapseen tuohon tyyliin. Menkää itteenne.

Vierailija
4/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti jaksa surra jokaista narkkaria.

Vierailija
5/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti jaksa surra jokaista narkkaria.

Pointti oli se, että kaikki ihmiset ovat jonkun lapsia, ja osoittaa ymmärryksen ja empatiakyvyn puutetta sekä ylimielisyyttä suhtautua jonkun kuolemaan riemuitsemalla siitä, että onpa nyt yksi narkkari vähemmän.

Ymmärrätkö?

Vierailija
6/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuossa iässä olevaa jälkikasvua pitää pitää silmällä ja pitää ne asetetut rajat jotka on jo pienestä pitäen opetettu.

TAis olla vanhemmillasi muut jo mielessä, kyl tuonikäinen pärjää jo omillaan.

Jo tuon olis pitänyt hälyttää vanhenpasi, että vietät kaiken aikasi vanhemman miehen seurassa. Mutta, kas kummaa niin ei tapahtunut.

Ja kaikesta päätellen, omasit jo tuolloin huonon itsetunnon, kun tuollatavalla toisen pauloihin lankesit, ei kaikkea voi iälläkään selitellä.

Juu, ja oma vanhin lapseni on nyt 15v ja ei tulis kuuloonkaan, et kaiken aikansa vanhemman miehen kansa viettäisi, edes vuoden päästä.

Mutta siitä olen samaa mieltö, että kummallista jos tosen kuolemaa pidetään hyvänä asiana.

Vierailija
7/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muistan sen päivän, kun siihenastisen elämäni hirvein päivä koitti oman lapseni osalta. Ja sen jälkeen niitä on riittänyt.

Sitä epäilee "jotain", mutta yrittää selittää asioita itselleen parhain päin. Pelko, huoli, itsesyytökset, avuttomuus, epätoivo, kaikki tunteet tulevat tutuksi.

Kukaan, yksikään ei voi varmuudella sanoa, etteikö osuisi omalle kohdalle. Vaikka kuinka rakastaisit, ei huumeiden mahdollisuus ole poissuljettu.

Vierailija
8/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua kyrsii rajusti nuo jutut myös. En ole narkomaani, lähipiirissäni heitä kuitenkin on. Sukulaisissani..

itse olen hoitoalalla, ja tottunut kohtelemaan jokaista ihmistä juuri ihmisenä. Olkoon taustalla ihan mitä vaan. Jokainen on hoidon suhteen tasavertainen. Ja olen nähnyt sen omaisten tuskan. Ei se ole narkomaanien vanhemmilla/ omaisilla yhtään pienempi.

Olen useamman lapsen äiti lisäksi itsekin. Nuo teini-ikäiseni ovat minulle opettaneet todella sen, että vaikka mitä tekisin, kaikkeen en voi vaikuttaa. Voin antaa purjeet, mutta maailman tuulille en minäkään ovi mitään!

Vierailija
9/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se että kerran huumetta kokeiltaessa jää siihen ikuisesti koukkuun ja on paha, paha ihminen, kuten valistuksessa valistetaan.

Oikeasti huumeisiin ei välttämättä jää heti koukkuun. Osa ei pidä vaikutuksesta ja osa pitää mutta pelästyy vierotusoireita ja lopettaa heti kerran jälkeen.

Miksi pitää lyödä lyötyä? Mitä te siitä kostutte?

Luuseriksi haukkuminen on lapsellista. Järkevämpää olisi vain olla kommentoimatta. Kuulostaa aivan teini-ikäisten uholta nämä kommentit:

- Vittu mikä luuseri, yks kuollut narkki vähemmän. Maailma on taas parempi paikka elää.

Moni ei ole edes ikinä nähnyt narkomaania vaan heillä on vain se mielikuva narkomaaneista koulun valistustunnilta.

Maailma ei ole parempi paikka elää, jos ihmiset ajattelevat ääneen lapsellisesti. Jos noin ajattelee niin pitääkö sitä kirjoittaa nimettömänä tuollaista näkyville?

Vierailija
10/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni joutui pahaan onnettomuuteen ja joutui syömään kovia kipulääkkeitä. Jäi sitten niihin koukkuun. Ihan tavallinen, kiltti perheenäiti, ei mikään päänsekoittaja. Alkoholiakin käytti aina hyvin vähän.

Minusta ei tule narkkaria, koska olen päättänyt olla kokeilemattakaan huumeita.

Vierailija
11/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

juotte koskaan alkoholia, niin käytätte jo huumeita. Jos alkoholi kehitettäisiin nyt, ja lueteltaisiin kaikki mitä se aiheuttaa, niin aivan taatusti se kiellettäisiin. Että turha hurskastella siellä.

Vierailija
12/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikkea hyvää elämääsi ap!

Vierailija
13/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aivan sama mieltä kanssasi...olenkin tuolla muissa ketjuissa jo avautunut samasta aiheesta.Itse olin koko nuoruuden raitis,urheilullinen,erittäin menestyvä koulussa,suosittu tyttö...ihanat vanhemmat,koti,hyvät arvot ja käytöstavat opetettu.Silti päädyin 25 vuotiaana piikkinarkomaaniksi parin vuoden "viihdekäytön" jälkeen, vasta valmistuneena...tie sieltä ylö oli pitkä,mutta se kannatti.Nyt vuosia jo päihteittä enkä sitä elämää enää kaipaa.Mulla nousee karvat pystyyn, kun luen näitä joitakin kirjoituksia "yks narkki vähemmän" jne...mitä jos minun läheiseni olisivat ajatelleet noin??En olisi tässä tänä päivänä.Ja monien monien huumeidenkäyttäjien vanhemmat ovat juuri niitä naiiveja, jotka ajattelevat, että eivät minun lapseni....tiedättekös,että juuri sen uskomuksen varassa monet niin syvälle joutuvatkin siinä helvetissä, koska voivat vetää kauan vanhempien uskotelleessaan itselleen, ettei meidän lapsi...kunnes usein on myöhäistä..

Vierailija
14/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myrkyttävät oman itsekkyytensä ja heikkoutensa takia myös lähiympäristönsä. Eivät he sääliä tai ymmärrystä tarvitse vaan potkun perseelle. Narkkari tappaa itsensä itsekkäistä syistä, mutta se on läheisille vain helpotus.

Vierailija
15/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te sysäätte syyn aina muiden niskoille, niinkuin nyt sinäkin aloituksessasi. Kun se ja se... Ei. Vaan sinä ja ihan itse, päätät niitä kokeilla ja jatkaa niiden käyttöä ja vain sinulla on se voima (jos on selkärankaa) lopettaa niiden käyttö.

Tuo lause kävi ärsyttämään; "kaikki eivät käytä ihan huvikseen". Kuule, elämässä ei ole pakko kun kuolla, kyllä ne ihan omaksi huvikseen sitä käyttävät, kuka mihinkin, tylsyyteen, murheisiin ja huoliin jne.

Vierailija
16/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

He osaavat olla todella ilkeitä, vaativia, itsekkäitä ja hankalia. Olis aivan yhtä helvettiä olla heidän omaisensa :-(

Työntekijät koittavat olla näille asiakkaille kivoja ja ymmärtäväisiä ja he vaan vittuilevat. Ja lisäksi jättävät verisiä ruiskujaan lojumaan niin, että hoitaja saattaa pistää itseään. Tahallaan, luulisin.

Että jostain syystä en nyt tunne sympatiaa näitä "narkkari on ihana lähimmäinen"-tyyppejä kohtaan.

Vierailija
17/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te sysäätte syyn aina muiden niskoille, niinkuin nyt sinäkin aloituksessasi. Kun se ja se... Ei. Vaan sinä ja ihan itse, päätät niitä kokeilla ja jatkaa niiden käyttöä ja vain sinulla on se voima (jos on selkärankaa) lopettaa niiden käyttö. Tuo lause kävi ärsyttämään; "kaikki eivät käytä ihan huvikseen". Kuule, elämässä ei ole pakko kun kuolla, kyllä ne ihan omaksi huvikseen sitä käyttävät, kuka mihinkin, tylsyyteen, murheisiin ja huoliin jne.

Tarvittaisiin lisää hoitopaikkoja päihdeongelmaisille.

Vierailija
18/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te sysäätte syyn aina muiden niskoille, niinkuin nyt sinäkin aloituksessasi. Kun se ja se... Ei. Vaan sinä ja ihan itse, päätät niitä kokeilla ja jatkaa niiden käyttöä ja vain sinulla on se voima (jos on selkärankaa) lopettaa niiden käyttö. Tuo lause kävi ärsyttämään; "kaikki eivät käytä ihan huvikseen". Kuule, elämässä ei ole pakko kun kuolla, kyllä ne ihan omaksi huvikseen sitä käyttävät, kuka mihinkin, tylsyyteen, murheisiin ja huoliin jne.

sellaisia, joista ei sitten pois päästä. Eli siis pakkohoitoa. Nyt kun siltä saa lähteä millon lystää.. Eli käyvät siellä viikon kaksi keräämässä voimia ja sitten taas jaksaa vetää kamaa monta kuukautta. Musta ei edes pitäisi saada koko hoitopaikkaa jos on vaikka viisi kertaa jo "yrittänyt". Ellei siis olisi olemassa jotain pakkohoitopaikkaa.

Vierailija
19/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

He osaavat olla todella ilkeitä, vaativia, itsekkäitä ja hankalia. Olis aivan yhtä helvettiä olla heidän omaisensa :-( Työntekijät koittavat olla näille asiakkaille kivoja ja ymmärtäväisiä ja he vaan vittuilevat. Ja lisäksi jättävät verisiä ruiskujaan lojumaan niin, että hoitaja saattaa pistää itseään. Tahallaan, luulisin. Että jostain syystä en nyt tunne sympatiaa näitä "narkkari on ihana lähimmäinen"-tyyppejä kohtaan.

sitä oo väittänytkään,että narkit ois käyttäessään mitään ihania!mutta ei kait sitä nyt ihmisarvoa niiltä voi viedä!

Vierailija
20/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten rahat ja paikat menevät kankkulan kaivoon, kun potilaat lähtevät hoidosta aina kun rupeaa ahdistamaan ja tekemään mieli huumeita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yhdeksän