Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mua vituttaa noi "onpa yks narkkari vähemmän" -jutut

Vierailija
13.09.2010 |

Ihan yhtä hyvin toi Jani voisi olla teidän JOKAISEN av-mamman lapsi!!!! Ihan turha väittää, että "ei mun lapsesta ikinä vois tulla narkkaria". Miten kukaan voi olla iloinen toisen kuolemasta?!? Janikin on jonkun lapsi.

Itse olen entinen narkomaani (nyt 8 vuotta kuivilla) ja tuollaiset jutut saa veren kiehumaan. Tämä ei silti tarkoita sitä, että hyväksyisin huumeiden käytön.

Itse olen hyvästä ja rakastavasta perheestä. Lapsuus ja nuoruus oli onnellinen. Ympärilläni oli paljon rakkautta ja asiat oli kaikinpuolin hyvin. Menestyin koulussa erittäin hyvin ja minulla oli hyviä ystäviä.

Olin juuri täyttänyt 16v, kun tapasin eräänä iltana "Simon". Simo oli kohtelias, mukava, kiltti, hyvä keskustelemaan, komea, rikas, fiksu, hieman vanhempi ja kehittyneempi, kuin ikäiseni pojat. Rakastuin välittömästi Simoon ja pian vietin kaiken ajan hänen kanssaan. Olin rakastunut hölmö tyttö.

Eräänä iltana Simo kaivoi kaapistaan huumeruiskun ja kertoi käyttävänsä "välillä" huumeita. Järkytyin. En ollut IKINÄ nähnyt tai käyttänyt mitään huumeita. Simo avautui minulle ongelmistaan ja olin heti valmis auttamaan häntä. Harmillista kyllä, Simo oli narsistinarkkari. Erittäin ovela ja taitava puhumaan. Ei mennyt montaa viikkoa, kun oli saanut minut kokeilemaan huumeita. Noin pari kuukautta tästä, hän pääsi tavoitteeseensa eli piikittämään ensimmäiset vedot minulle.

Ja nyt on turha tuomita minua. Olin rakastunut, hölmö pikkutyttö. Rakastin Simoa, enkä osannut ajatella selkeästi. Olin jo narkomaani, joka ei voinut lopettaa käyttöä, vaikka olisi sitä itse halunnut.

Näin minusta tuli narkomaani. Simo tietenkin hylkäsi minut heti tämän jälkeen. Jonka jälkeen hänen luonaan on asunut ties kuinka monta nuorta tyttöä. Tiedän ainakin kaksi heistä, jotka ovat menneet samaan halpaan.

Joten älkää tuomitko narkkareita. Kaikki eivät käytä ihan vain huvikseen. Itse olin onnekas. Sain tukea perheeltäni ja vaikka huumeidenkäyttöni kesti lähes kymmenen vuotta, he eivät hylänneet minua. Jaksoivat aina uudestaan ja uudestaan ja uudestaan minut valheet, varkaudet, väkivaltaisuudet, yliannostukset, sairaalareissut, kymmenet piloille menneet katkaisuhoidot ym ym...

Tämän halusin teille kertoa. Kiitos! Ja koittakaa käyttäytyä AV:laiset

Kommentit (79)

Vierailija
41/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naivistina aikoinaan luulin, että kaikki maksamani veroeurot lisäävät jotenkin minun ja yhteiskunnan yleistä hyvinvointia sekä sitten "pahana päivänä" saan yhteiskunnalta tukea joilla pääsen taas jaloilleni. En sitten kuitenkaan saanut. Eurot oli kulutettu erilaisten riippuvuusongelmaisten tukiasuntoihin ja hoitoihin joilla ei ole mitään vastetta. Narkkareiden hoitoon voitaisiin ottaa varat ja henkilökunta napatuista diilereistä. Eivätpä täyttäisi vankilapaikkoja! Hox! Nekin muuten maksatetaan meille veronmaksajille...

Vierailija
42/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että pakkohoidolla saadaan mitään tuloksia. Ei kukaan lopeta päihteidenkäyttöä pakkokeinoin. Se, joka niin luulee, ei ymmärrä riippuvuuksista mitään. Ihminen pääsee huumeista irti, jos on valmis siihen ja todella haluaa sitä (ts. on motivoitunut), ja valmis muuttamaan koko elämänsä. Olisipa se niin yksinkertaista, että pakkohoito auttaisi, mutta kun ei ole.

saadaa päähän väkisellä sen verran kärkeä, että osais laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. jos ei niin sitten ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät kaikki narkit murtaudu yhtään mihinkään...väitän, näin entisenä käyttäjänä, että suurin osa nisteistä ovat töissä käyviä (siis veronmaksajia) ja kaikinpuolin muutenkin samanlaisia kuin te, arvoisat kaikki-tietävät :)!Se on jäävuorenhuippu, joka näkyy katuojissa, huumeluukuissa, vankiloissa, katkoilla (verorahojamme "tuhlaamassa")... mutta sitäpä te ette ymmärrä..ei kun kaikki on niin mustavalkoista..

Vierailija
44/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sieltä saa mahan täyteen ja saunat ja hyviä pillereitä ja yhteiskunta maksaa. Sillä aikaa tulee rahaa tilille ja pääsee taas hyvässä kunnossa ryyppäämään.

Vierailija
45/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät kaikki narkit murtaudu yhtään mihinkään...väitän, näin entisenä käyttäjänä, että suurin osa nisteistä ovat töissä käyviä (siis veronmaksajia) ja kaikinpuolin muutenkin samanlaisia kuin te, arvoisat kaikki-tietävät :)!Se on jäävuorenhuippu, joka näkyy katuojissa, huumeluukuissa, vankiloissa, katkoilla (verorahojamme "tuhlaamassa")... mutta sitäpä te ette ymmärrä..ei kun kaikki on niin mustavalkoista..

heti kun tapaan fiksun narkin, tulen sinulle siitä kertomaan.(ja miksei juoponkin)

Vierailija
46/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nistejä on työpaikat pullollaan, vain pahimmat tapaukset ei suoriudu töistään.

Vierailija
47/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nämä "ei meidän lapsi", "en minä ainakaan", "pitää olla tyhmä jos jää koukkuun"-tyypit.

Olen ollut vuosikausia töissä narkomaanien parissa ja voi kuulkaa, voi se viisaskin langeta vipuun. Toki monella on taustalla ongelmallinen lapsuus ja nuoruus, mutta ihan hyvästä ja välittävästä kodista tuleva ja terve (etenkin mieleltään ja itsetunnoltaa) nuori/aikuinen voi esim.

-saada lääkärin määräämään lääkityksen johonkin vaikeaan vaivaan ja jäädä lääkkeisiin koukkuun

-joku johon luottaa voi houkutella kokeilemaan, tai ryhmäpaine. Ja jos on nähnyt etteivät kaikki käyttäjät makaa katuojissa kuten on peloteltu, tulee monelle sellainen olo että ei se nyt niin vaarallista ole, etenkin jos on hyvä itsetunto:"kyllähän MINÄ nyt hoidan homman kotiin, olen liian fiksu jäädäkseni koukkuun". Mutta siinä missä joku sietää pidempää käyttöä ja isompia annoksia jäämättä koukkuun, osa jää koukkuun käytännössä heti.

-voi tulla pahoja ongelmia: joutua raiskatuksi, puolison pahoinpitelemäksi, menettää lapsen. Tunteita turrutetaan ehkä alkoholilla tai lääkeillä, jossain vaiheessa joku ajautuu kokeilemaan muutakin päästäkseen pahasta olosta

-voi tulla mt-onglemia joihin ei saa apua

-joku voi käyttää vuosikausia ihan kontrolloidusti ns. viihdekäyttönä. Sitten tuleekin stressiä (työ, parisuhde, muut) ja viihdekäytöstä ajaudutaan pikkuhiljaa jatkuvaan käyttöön. Olen tavannut johtavassa asemassa olevia ihmisiä jotka alkoivat käyttää ihan vaan jaksaakseen olematonta nukkumista ja hirveitä paineita

-ihan vaan uteliaisuus. Etenkin jos tuntee ihmisiä jotka käyttävät ja joiden elämä on silti päällisin puolin ihan tavallista, on työ, opiskelut sujuvat, ehkä perhettä.

Vierailija
48/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tupakanpolttajat ja heidän itse hankkimansa keuhkosyöpä. Heitäkään ei pitäisi hoitaa kun ovat hankkineet ihan itse itselleen sen syövän.

Aikuisiän diabetestä sairastaviakaan ei tulisi hoitaa julkisella puolella, koska hekin ovat sen itse itselleen aiheuttaneet.

Abortit myös pois julkisen puolen terveydenhoidosta. Maksattavat meillä veronmaksajilla omat "mokansa".

Lista on loputon.

Ihmisarvo on jokaisela syntyessään samanlainen. Kuka päättää keltä ja missä vaiheessa ihmisarvo otetan pois? Kuka leikkii Jumalaa?

Vierailija
49/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nistejä on työpaikat pullollaan, vain pahimmat tapaukset ei suoriudu töistään.

Voi onnetonta, jos joku ihan oikeasti kuvittelee ettei nisti voi olla ns.fiksu, hauska, mukava, ystävällinen, älykäs (näitä olen tavannut monia..ja ennen kuin joku aloittaa kommennoinin niin todettakoon että älykkyyttä on montaa erilaista)...että nisti on vain se kusipää, joka vittuilee ja riehuu puukon kanssa. Huomaa kyllä ettei ihan ole faktat hallussa :(.

Vierailija
50/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi onnetonta, jos joku ihan oikeasti kuvittelee ettei nisti voi olla ns.fiksu, hauska, mukava, ystävällinen, älykäs (näitä olen tavannut monia..ja ennen kuin joku aloittaa kommennoinin niin todettakoon että älykkyyttä on montaa erilaista)...että nisti on vain se kusipää, joka vittuilee ja riehuu puukon kanssa. Huomaa kyllä ettei ihan ole faktat hallussa :(.

kusipäistä. En minä haukukaan nistiksi jotain joka joskus on kokeillut vaikkapa pilveä. Enkä hauku joupoksi ihmistä joka kerran viikossa vetää perseet.

Vierailija
51/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä usko, että pakkohoidolla saadaan mitään tuloksia. Ei kukaan lopeta päihteidenkäyttöä pakkokeinoin. Se, joka niin luulee, ei ymmärrä riippuvuuksista mitään.

Ihminen pääsee huumeista irti, jos on valmis siihen ja todella haluaa sitä (ts. on motivoitunut), ja valmis muuttamaan koko elämänsä. Olisipa se niin yksinkertaista, että pakkohoito auttaisi, mutta kun ei ole.

kuten muistaakseni ap:tä. Eihän hän ole halunnut parantua ennen kuin sitten viimeksi. Kuitenkin hänestä välittävät ihmiset olivat puuhanneet hänet kerta toisensa jälkeen hoitoon.

Vierailija
52/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että te sysäätte syyn aina muiden niskoille, niinkuin nyt sinäkin aloituksessasi. Kun se ja se... Ei. Vaan sinä ja ihan itse, päätät niitä kokeilla ja jatkaa niiden käyttöä ja vain sinulla on se voima (jos on selkärankaa) lopettaa niiden käyttö.

Tuo lause kävi ärsyttämään; "kaikki eivät käytä ihan huvikseen". Kuule, elämässä ei ole pakko kun kuolla, kyllä ne ihan omaksi huvikseen sitä käyttävät, kuka mihinkin, tylsyyteen, murheisiin ja huoliin jne.

Vierailija
53/79 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä syitä on voittopuolisesti aina muissa, ei niinkään itsessä. Suloinen vanhempi poikaystävä opetti. Paha lääkäri antoi ooppiumilääkettä. Bileissä otin vähän kokaiinia nokkaan kun Ahteen poika tarjosi.

Eikä narkkispariskunnalta saa isovanhemmat otettua lasta heille turvaan huostaan, vaikka pariskunta jatkuvasti sortuu uudestaan ja uudestaan, ottoporukat luuhaa nurkissa, tulee väkivallantekoja ja ryöstöjä ja näpistyksiä ja lapsi joutuu katselemaan sitä kaikkea... kun ne kerran on vanhempia ja niillä on vanhempien oikeudet.

Vierailija
54/79 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuossa iässä olevaa jälkikasvua pitää pitää silmällä ja pitää ne asetetut rajat jotka on jo pienestä pitäen opetettu.

Jo tuon olis pitänyt hälyttää vanhenpasi, että vietät kaiken aikasi vanhemman miehen seurassa. Mutta, kas kummaa niin ei tapahtunut.

Ja kaikesta päätellen, omasit jo tuolloin huonon itsetunnon, kun tuollatavalla toisen pauloihin lankesit, ei kaikkea voi iälläkään selitellä.

Juu, ja oma vanhin lapseni on nyt 15v ja ei tulis kuuloonkaan, et kaiken aikansa vanhemman miehen kansa viettäisi, edes vuoden päästä.

Mutta siitä olen samaa mieltö, että kummallista jos tosen kuolemaa pidetään hyvänä asiana.

kyllä sullekki tulee karu herätys jonain päivänä. et nimittäin varmasti tiedä puoliakaan mitä lapses touhuaa kun et ole katsomassa.... vaikka niin luulet. olet oikea tyyppi esimerkki "kaikkitietävästä äidistä" jolle paljastuu viimestää vuosia myöhemmin ettei se kullannuppu ollukkaa nii kiltti ku piti. jos ei nuorena kokeile niin vanhempana sitten, ja voi olla tuhoisammat seuraukset kuin nuorena hölmöilyt. avaa silmäs niin voit vielä vaikuttaa tapahtumien kulkuun... :)

Vierailija
55/79 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku huumeidenkäyttäjä, tai sanotaan nyt ainakin alle 35-vuotiaiden läheisiin. Se voi olla oma sukulainen, työkaveri, harrastuskaveri, tai vaikka se mukava naapuri. Ja siksi ongelmaa on vaikea hoitaa, kun ei ymmärretä miten lonkerot on jo joka paikassa, ja että ihan oikeasti sitä ei usein näe kuka käyttää!

Suurin osa ihmisistä ei huomaa onko joku kamoissa vai ei, ellei tämä ole ihan rappiolla ja sekava. Mutta suurin osa ei ole, vaan ovat työssäkäyviä. Eli ihan kunnollisia veronmaksajia joilla monella on lapsiakin. Samaan tapaan kun joku voi olla ns. kaappijuoppo, on mni kaappinarkki. Erona se, että jos perjantai ja lauantai ei riitä vaan juo vielä sunnuntainakin sen työkaveri haistaa, vaan eipä haista huumeita. Sama syy miksi moni teini jolla nipot vanhemmat käyttää huumeita kaljan sijasta; niitä ei mamma haista kotona hengityksestä.

Vierailija
56/79 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolarin huumeissa. Siinä menehtyy useasti myös lapsia. Pitäisikö näitä narkkeja silittää päälaelle, että he raukat eivät nyt voi sille mitään, että tuli käytettyä aineita ja oli pakko ajaa autoa.

Mitä sitten, vaikka se olisi sinun lapsi, joka kuoli siinä kolarissa. Narkkihan on reppana ja olosuhteiden uhri. Häntä pitää ymmärtää. Kyllä sen vuoksi voi muutaman lapsen hengen uhrata.

Vierailija
57/79 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En silti jaksa surra jokaista narkkaria.

En minäkään.

Omat lapseni valistan huumeiden vaaroilla.

Itse asiassa näiden ääliö-janien hirttokuvien pitäisi olla koulujen valismateriaalissa.

"seuraavassa kuvassa roikkuu narkomaani".

En ymmärrä, miksi asiaa pyritään kaunistelemaan.

Olen edelleenkin täysin varma, ettei narkomaaniksi "ajauduta", kuten joku ääliö täällä esitti.

Vierailija
58/79 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapseni valistan huumeiden vaaroilla.

mutta että olet tyhmä :D!! Buahahahaaaa!!!

Vierailija
59/79 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tuossa iässä olevaa jälkikasvua pitää pitää silmällä ja pitää ne asetetut rajat jotka on jo pienestä pitäen opetettu. Jo tuon olis pitänyt hälyttää vanhenpasi, että vietät kaiken aikasi vanhemman miehen seurassa. Mutta, kas kummaa niin ei tapahtunut. Ja kaikesta päätellen, omasit jo tuolloin huonon itsetunnon, kun tuollatavalla toisen pauloihin lankesit, ei kaikkea voi iälläkään selitellä. Juu, ja oma vanhin lapseni on nyt 15v ja ei tulis kuuloonkaan, et kaiken aikansa vanhemman miehen kansa viettäisi, edes vuoden päästä. Mutta siitä olen samaa mieltö, että kummallista jos tosen kuolemaa pidetään hyvänä asiana.

kyllä sullekki tulee karu herätys jonain päivänä. et nimittäin varmasti tiedä puoliakaan mitä lapses touhuaa kun et ole katsomassa.... vaikka niin luulet. olet oikea tyyppi esimerkki "kaikkitietävästä äidistä" jolle paljastuu viimestää vuosia myöhemmin ettei se kullannuppu ollukkaa nii kiltti ku piti. jos ei nuorena kokeile niin vanhempana sitten, ja voi olla tuhoisammat seuraukset kuin nuorena hölmöilyt. avaa silmäs niin voit vielä vaikuttaa tapahtumien kulkuun... :)

Mä tiedän tasan tarkkaan missä mun teinit menee ja mitä tekee. Täällä ei teinit rillu pitkin kaupunkia humalassa ja roiku epämääräisissä paikoissa. Toiset vanhemmat tuntee vastuunsa, toiset ei.

Lapseni on varustettu vahvalla itsetunnolla ja tietävät mitä haluavat. 15v valmistuu 2 v päästä lukiosta ja nyt jo yliopistopaikka valmiina ja suunnitelmat valmiina. Toiset vaan osaa ja pystyy, toiset ei.

Miksi pitää olla kateellinen jos toisella on kunnolliset lapset ja vanhemmat?

Katso ennemmin peiliin ja mieti mitä voit itsellesi tehdä, ennekuin alat toisia haukkumaan.

Mun silmät on täysin auki ja tiedän mihin tämä polku johtaa. Lasteni tuttavapiirissä ei ole ainuttakaan nuorta joiden vanhemmat ei tietäisi mitä he tekevät. Kun on verkosto ympärillä, tietäämitä tapahtuu.

Suomessa se vika, etteivät vanhemmat tunne, eivätkä välitä tuntea lastensa kavereita ja vanhenpia.

Nuoret saa hillua ja mennä ja tulla mielensä mukaan ja tehdä mitä haluaa.

Lasten kasvatus jätetään huningolle viimeistään kun lapset tulee teini-ikään.

Olen pahoillani puolestasi, koska kirjoituksestasi päätellen kuulut tähän ryhmään.

Vierailija
60/79 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mä tiedän tasan tarkkaan missä mun teinit menee ja mitä tekee. Täällä ei teinit rillu pitkin kaupunkia humalassa ja roiku epämääräisissä paikoissa. Toiset vanhemmat tuntee vastuunsa, toiset ei. Lapseni on varustettu vahvalla itsetunnolla ja tietävät mitä haluavat. 15v valmistuu 2 v päästä lukiosta ja nyt jo yliopistopaikka valmiina ja suunnitelmat valmiina. Toiset vaan osaa ja pystyy, toiset ei. Miksi pitää olla kateellinen jos toisella on kunnolliset lapset ja vanhemmat? Katso ennemmin peiliin ja mieti mitä voit itsellesi tehdä, ennekuin alat toisia haukkumaan. Mun silmät on täysin auki ja tiedän mihin tämä polku johtaa. Lasteni tuttavapiirissä ei ole ainuttakaan nuorta joiden vanhemmat ei tietäisi mitä he tekevät. Kun on verkosto ympärillä, tietäämitä tapahtuu. Suomessa se vika, etteivät vanhemmat tunne, eivätkä välitä tuntea lastensa kavereita ja vanhenpia. Nuoret saa hillua ja mennä ja tulla mielensä mukaan ja tehdä mitä haluaa. Lasten kasvatus jätetään huningolle viimeistään kun lapset tulee teini-ikään. Olen pahoillani puolestasi, koska kirjoituksestasi päätellen kuulut tähän ryhmään."

Se sinun teinisi on joskus aikuinen joka asuu omillaan. Sinä et voi olla loppuelämäänsä katsomassa hänen perääns. Kuulostaa myös siltä, että lapsellasi on (vanhempien painostamana?) selvä urapolku edessään, eli onko koskaan saanut ajatella omilla aivoilla mitä todella haluaa, vai onko ylhäältä päin ohjattu että lukioon ja sieltä yliopistoon?

Riskiryhmässä usein ovat ne, jotka ovat tottuneet olemaan "perässähiihtäjiä", eli heillä on ollut tietyt "auktoriteetit" joita seuraa, oli se sitten joku kaveri, vanhemmat, valmentaja tmv. ja kun sitten on omillaan, alkaa kaivata sitä "tukihenkilöä" ja jos käy huonosti se on "väärä kaveri".

Ja kannattaa muistaa se, että ylimielisyys on pahasta. Sinä ehkä asut jossain lintukodossa jossa kaikki tuntevat toisensa, mutta lapsesi kun lähtee yliopistoon, niin viimeistään siinä vaiheessa hän muuttaa isoon kaupunkiin, missä ei enää kaikki tunne toisiaan.

Ja niin valitettavaa kun se onkin, on eri asia olla pikkukylällä hyvä itsetuntoinen jne. kun isossa kaupungissa. Pienissä piireissä elämä on erilaista, ja ihan taatusti esim. "savvoo vientävä" maalaispoika kokee vaikkapa Helsigissä olevansa hiukan ulkopuolinen.

Ja sitten jos käy niin että yliopistopippaloissa jotkut aina vähän pössyttelevät (mitä tapahtuu yleisesti) poikasi ehkä pysyy erossa, mutta luultavasti kokeilaa hänkin jossain vaiheessa. Kaikilla kun ensikosketus huumeisiin ei tule teininä, vaan vasta esim. 20+ vuotiaana. Ja ehkä pojasta kuoriutuu bilehile, mikä väsyttää ja opinnot kärsivät. Joku tarjoaa jotain "muka kofeiininappien" tapaisia pillereitä, ja kappas poika jaksaa sekä opiskella että bilettää! Ja kohta nappeja saattaa mennä enemmän ja enemmän...

Ja mitä suuremmat paineet tulee kotoa (kuten tulkitsen tekstistäsi, --> meidän poika on niin hyvä koulussa ja hän tulee menestymään! Sitä vaikeampi pojan on puhua ongelmistaan jos niitä tulee. Pitää vain esittää kotona että hyvin menee kunnes on liian myöhäistä.

Ja sekin hyvä muistaa, että joskus ihminen masentuu, eli menee tilaan ettei jaksa välittää mistään. Pojan tyttöystävä voi jättää tai vastaavaa, ja poika mennä ihan masennuskierteeseen, mitä moni lääkitsee alkoholilla ja siitä onkin lyhyt matka huumeisiin. Lähtökohtaisesti vaikka joku söpö tyttö voi tutustua masentuneseen poikaasi, ja keksiä että tuolle onkin hyvä myydä vähän aineita niin saa omiaan rahoitettua. Eli MITÄ tahansa voi tapahtua, myös sinun lapsellesi!

Mutta fakta on se, että sinun lapsellasi on paljon suurempi kynnys tuottaa pettymys vanhemilleeen ja kertoa ongelmistaa mitä sellaisella lapsella joka on pettänyt vanhempien luottamuksen, mokaillut ja vastaavaa, ja TIETÄÄ että kaikesta huolimatta vanhemmat häntä rakastavat! Täydellisen kultapojan on paljon vaikeampi murtaa kuva itsestään vanhemilleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi seitsemän