Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä muita perheitä jotka vähentäneet töitä sen verran että kunhan välttämättömät kulut saa katettua?

Vierailija
17.10.2023 |

Olen kahden lapsen yh, ja teen vain puolikasta työaikaa. Näillä tuloilla saan maksettua kuukausittaiset vuokran, sähköt, puhelimen/netin. Ruokaan riittää hyvin rahat, sekä pieniin huvituksiin myös. Työpaikka on 10 min kävelymatkan päässä joten ei tarvitse omistaa autoa. Kaupat ja muut palvelut on myös vieressä. Elämiseen kaikkineen menee meillä n. 1500 e/kk. Lapsilisät ja elatustuki tulee ns. ylimääräisenä (yht. 700 e).

Mikään materia ei saisi minua menemään enää täysipäiväisesti töihin, ei mikään. Onneksi en omista mitään.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä irtisanouduin ja jättäydyin työttömäksi, nyt osa-aikanen työpaikka ja aivan ihanaa! Katotaan mitä sitten tekee kun hallitus poistaa sen 300 egen suojaosan. Sit varmaan joku vähän isompituntisempi osa-aikahommeli.

Vierailija
2/12 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin, teen ylitöitä aina kun mahdollisuus ja nuo rahat käytän reissaamiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti hyvä valinta olla lapsille läsnä ja samalla näyttää esimerkkiä, että töitäkin pitää elämässä tehdä.

80% työaika houkuttaisi, mutta käteen jäisi 300e/kk vähemmän ja kulut eivät pienenisi kuin neljän lounaan verran eli alle 50e. 

Tuo 300e e kuussa mahdollistaa matkustelun, huvitukset, harrastukset, ystävien kanssa tehtyjä asioita, joten jatkan täydellä työajalla ja yritän tehdä silloin tällöin etänä.

Vierailija
4/12 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo onnistuu siihen asti kunnes huomaa, että omistaa puhelimen, joka ei toimi. Satasella saa ihan kelpo pelin, mutta riittääkö se sittenkään itselle. Ja muistaa, että ne vakuutuksetkin kannattaa maksaa.

Vierailija
5/12 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran harvoin hajoilee meillä puhelimia että rikki menneen tilalle voi hyvin ostaa uuden. Nykyiseni on pelittänyt kolmisen vuotta, lapsilla yli kaksi vuotta. Pesukonetta tai astianpesukonetta ei ole. Tiskaan itse, ja alakerrassa on pesutupa. Kun ei omista paljonkaan ja tyytyy vähään, niin muutaman vuoden välein vaihdettava puhelin ei kaada taloutta. Niin juu, ja vähään tyytyminen ei tarkoita kurjuutta.

Ap

Vierailija
6/12 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaimo kyllä haluaisi että teen vähemmän töitä mutta taas se keksi itselleen uuden harrastuksen. Ja siittä tuleva lasku on maksettava niin täytyy haalia lisää töitä että riittää rahat kaikkiin muihinkin laskuihin

Vierailija
7/12 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei niin paljoa kuitenkaan, mutta teemme molemmat nykyään 4-päiväistä viikkoa.

Molemmat hyväpalkkaisia asiantuntijoita. 

Meidän veroasteilla ei juuri houkuta kauheana ylimääräistä raataa, enemmän vapaa-aikaa tuntuu mielekkäämmältä. 

Vierailija
8/12 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sullahan on asiat enemmän kuin hyvin jos ruokaankin riittää rahat niin ettei tarvitse jokaista euroa laskea. Se on kuule hyvin se. 

Vierailija
9/12 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Påinvastoin. Tein pitkään 80% työaikaa. Nyt kuitenkin alettava tekemään sataa prossaa koska lainanhoitomenot kasvaneet niin paljon ja ruoka kallistunut.

80% työajan raha ei enää riitä.

Vierailija
10/12 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Vaimo kyllä haluaisi että teen vähemmän töitä mutta taas se keksi itselleen uuden harrastuksen. Ja siittä tuleva lasku on maksettava niin täytyy haalia lisää töitä että riittää rahat kaikkiin muihinkin laskuihin

Tossukan osa on kurja.

Vierailija
11/12 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole perhe, mutta olen ihan omasta tahdostani tehnyt 25-30 tuntista viikkoa. Jää sitten aikaa lepäämiseen, kavereiden näkemiseen ja omaan touhuiluun. 

Vierailija
12/12 |
17.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi keikkatyöläinen, teen 2 vuoroa viikossa (18 tunnin kannustinloukussa). Mun palkkatasollani on eläkekertymän kannalta melko sama teenkö töitä vai en, joten mieluummin en.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi neljä