Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni koulu on mukana KivaKoulu hankkeessa.

Vierailija
10.09.2010 |

Kuulosti ihan pöllöltä kun opettaja selitti, että kisattu nostaa käden ylös (eteensä, niin kuin seis)

ja sanoo kiusaajalle : sinulla ei ole oikeutta tuohon. Sinä et saa puhua minulle noin. Sinulla ei ole oikeutta tulla henkilökohtaiselle alueelleni.

Kaikki tuohan on totta mutta pysäyttääkö se kiusaajan kun uhri sanoo noin...

Kiusaajahan repeää nauruun :(

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän koulu taitaa sit tehdä jo maailmanennätyksen kiusaamisessa. Vaikea uskoa et jossain koulussa olisi noin paha kiusaamisongelma tai sitten te miellätte kiusaamisen jotenkin oudosti?

viime viikolla sai selkäänsä koulun jälkeen. Haukutaan homoksi ja tönitään. En tiedä miksi, mukavia lapsia ovat. Yläasteellakin jatkui, kunnes tyttäreni ja hänen kaverinsa puuttuivat asiaan ja panivat kiusaajan kuriin, siellä se sitten itski rehtorin huoneessa. Mutta kiusaaminen joatkui

siis kiusaaminen loppui siihen kun muut oppilaat puuttuivat asiaan. Asiaa auttoi varmaan se että tyttöni jengiin kuuluu goottipoikia, rokkareita ja muita "erilaisen" näköisia nuoria. Ulkonäön perusteella pelottavia mutta oikeasti ihania ja mukavia nuoria. Jotka ovat auttaneet muitakin kiusattuja nuoria kun rehtori ja apulaisrehtori vähättelevät asiaa

Tyttäreni jengi puuttui muun muuassa siihen että erään pojan päälle pissattiin välkällä. Kiusaajana TUKIOPPILAS. Vaati todellakin paljon että saivat apulaisrehtorin tekemään mitään asialle "eihän tukioppilas voi kiusata"

Vierailija
22/25 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni jengi puuttui muun muuassa siihen että erään pojan päälle pissattiin välkällä. Kiusaajana TUKIOPPILAS. Vaati todellakin paljon että saivat apulaisrehtorin tekemään mitään asialle "eihän tukioppilas voi kiusata"

Uskomatonta mutta totta. Tiedän itsekin tällaisen tapauksen. Kyseessä manipuloiva tyttöoppilas, joka jaksoi nuolla opettajia, mutta heidän selkänsä takan kiusasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat ei enää saa tietää koulussa tapahtuvista kiusaamisjutuista? eli että koska vertaissovittelu siellä koulussa pitä sisällään ajatuksen, että lapset sopii keskenään asiasta, eikä siitä muille sit kerrota, niin ei kerrota myöskään vanhemmille a) jos lapsi on mukana ko.prosessissa b) mitä sovittelussa on sovittu?

Näin olen kuullut asian olevan, mutta onko teillä tästä kokemuksia? Ideanahan on, että lapset oppii itse hoitamaan asiaa...

Vierailija
24/25 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhemmat ei enää saa tietää koulussa tapahtuvista kiusaamisjutuista? eli että koska vertaissovittelu siellä koulussa pitä sisällään ajatuksen, että lapset sopii keskenään asiasta, eikä siitä muille sit kerrota, niin ei kerrota myöskään vanhemmille a) jos lapsi on mukana ko.prosessissa b) mitä sovittelussa on sovittu?

Näin olen kuullut asian olevan, mutta onko teillä tästä kokemuksia? Ideanahan on, että lapset oppii itse hoitamaan asiaa...

meidän lapsi on kiva-koulussa ja todellakin vanhempiin otetaan yhteyttä pienistäkin asioista. Ja johan se lapsi kertoo itse!

Vierailija
25/25 |
10.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten kun koko asia on selvitetty koululla. Outoa!

Kyllä kotiin pitäisi tulla heti tieto jos oma lapsi kiusaa tai on kiusattu.

Sanoivat myös että puuttuvat tuossa KivaKoulussa ainoastaan jatkuvaan, systemaattiseen kiusaamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän