Lapseni koulu on mukana KivaKoulu hankkeessa.
Kuulosti ihan pöllöltä kun opettaja selitti, että kisattu nostaa käden ylös (eteensä, niin kuin seis)
ja sanoo kiusaajalle : sinulla ei ole oikeutta tuohon. Sinä et saa puhua minulle noin. Sinulla ei ole oikeutta tulla henkilökohtaiselle alueelleni.
Kaikki tuohan on totta mutta pysäyttääkö se kiusaajan kun uhri sanoo noin...
Kiusaajahan repeää nauruun :(
Kommentit (25)
Tyttäreni jengi puuttui muun muuassa siihen että erään pojan päälle pissattiin välkällä. Kiusaajana TUKIOPPILAS. Vaati todellakin paljon että saivat apulaisrehtorin tekemään mitään asialle "eihän tukioppilas voi kiusata"
Uskomatonta mutta totta. Tiedän itsekin tällaisen tapauksen. Kyseessä manipuloiva tyttöoppilas, joka jaksoi nuolla opettajia, mutta heidän selkänsä takan kiusasi.
vanhemmat ei enää saa tietää koulussa tapahtuvista kiusaamisjutuista? eli että koska vertaissovittelu siellä koulussa pitä sisällään ajatuksen, että lapset sopii keskenään asiasta, eikä siitä muille sit kerrota, niin ei kerrota myöskään vanhemmille a) jos lapsi on mukana ko.prosessissa b) mitä sovittelussa on sovittu?
Näin olen kuullut asian olevan, mutta onko teillä tästä kokemuksia? Ideanahan on, että lapset oppii itse hoitamaan asiaa...
vanhemmat ei enää saa tietää koulussa tapahtuvista kiusaamisjutuista? eli että koska vertaissovittelu siellä koulussa pitä sisällään ajatuksen, että lapset sopii keskenään asiasta, eikä siitä muille sit kerrota, niin ei kerrota myöskään vanhemmille a) jos lapsi on mukana ko.prosessissa b) mitä sovittelussa on sovittu?
Näin olen kuullut asian olevan, mutta onko teillä tästä kokemuksia? Ideanahan on, että lapset oppii itse hoitamaan asiaa...
meidän lapsi on kiva-koulussa ja todellakin vanhempiin otetaan yhteyttä pienistäkin asioista. Ja johan se lapsi kertoo itse!
sitten kun koko asia on selvitetty koululla. Outoa!
Kyllä kotiin pitäisi tulla heti tieto jos oma lapsi kiusaa tai on kiusattu.
Sanoivat myös että puuttuvat tuossa KivaKoulussa ainoastaan jatkuvaan, systemaattiseen kiusaamiseen.
Tyttäreni jengi puuttui muun muuassa siihen että erään pojan päälle pissattiin välkällä. Kiusaajana TUKIOPPILAS. Vaati todellakin paljon että saivat apulaisrehtorin tekemään mitään asialle "eihän tukioppilas voi kiusata"