Perhekerhoon tuli äiti 1,5 vrk - ikäisen vauvansa kanssa.
Oli synnyttänyt polikliinisesti, eli 6h synnytyksestä lähti kotiin. Ja sitten seuraavana päivänä reippaana kerhoon, vauvan ikä puolitoista vuorokautta.
Ei olisi tehnyt mieli onnitella, enkä voi mitenkään ymmärtää miksi tää mamma oli kerhossa. Muut äidit oli myös aika huuli pyöreenä.
Tekisi melkein mieli kertoa neuvolassa (meillä sama th), jospa sieltä osaisivat vähän neuvoa tätä äitiä. Naisella on jo useampi lapsi.
Kommentit (166)
ketä vauva syntymä haittasi vähiten, minne menit suoraan synnytyssalista vauva kainalossa? Ja sitten huudetaan hurraata joka on lähtenyt suoraan sektiopöydältä Linnanmäelle pää alaspäin laitteisiin vauva sylissä. Kun eihän se vauva mitään tajua, nukkuu ja syö ja kakkii ja pissii. Niin ja kyllähän elämä jatkuu, äidin ei pidä jäädä kotiin ihmettelemään ja herra jumala _makaamaan_ synnytyksen jälkeen!
Mihin tässä niitä miehiä tarvitaankaan, kun kunnon av-mamma hoitaa kaiken yksin lasten kanssa?
Mä synnytin su klo 10 ja ma klo 9 mä oli jo Stockalla vauvan kanssa ostamassa lisää lankaa keskeneräiseen käsityöhön. Esikoinen taas syntyi ke ja seuraavana ma mä olin jo töissä -en imettänyt.
Synnyttäminen ei ole sairaus ja jotkut nyt vaan pystyy tekemään muutakin kuin voihkimaan sängynpohjalla ja masentumaan.
Kymmenen pistettä ja papukaijamerkki! On ne kotona rauhassa vauvoihinsa tutustuvat ja (varmaan ihan omaa syytään) masentuvat äidit niiiiiin surkeita. Mutta onneksi tosiaan on sinunlaisia supermammoja!! :)
miksi pitäis kotona olla? mä kun lähdin vauvan kanssa sairaalasta niin mentiin suoraan markettiin ostamaan tarjottavat kun suku tuli illalla kylään.
enkä muuten ollut sairaalassa nukkunut sekuntiakaan.
olen myös joka synnytyksessä noussut ylös lähes heti, käynyt pesulla, pessyt ja pukenut vauvan yms.
Eikö ne tosiaan osaa edes kaupassa käydä? Tai siivota? Kun nää supermammat joutuu heti synnäriltä menemään kauppaan, pitää siivota ym. Eikö ne teidän miehet oikeesti tee mitään?
Mun mies ei ole mikään kotitalousihme ja yrittää luistaa kotihommista jos mahdollista, mutta kyllä se älys sillon niitä tehdä kun tulin synnäriltä. Samoin ulkoilutti isompia. Ehkä mä en siksi olekaan supermamma :)
mies et tulee suku kylään heti joten porukalla mentiin. eikä muuten ollut siivonnut sen tasoisesti että ois mulle kelvannut, siivosin siis heti kotiuduttua ja pesin lasten hiukset yms.
kertokaa kantanne ap:n kuvailemaan äidin tapaukseen ja kertokaa koulutustaustanne. Olisi tosi mielenkiintoista tietää minkälaiset äidit pitää oikeasti täysin normaalina lähteä vuorokauden ikäisen vauvan kanssa perhekerhoon istumaan ja kuka jää mieluummin kotiin tutustumaan uuteen tulokkaaseen?
Mä aloitan:
Vastasyntyneen kanssa ollaan kotona.
ikä 30, kolme lasta ja koulutus sosionomi (amk)
En veisi lasta infektioriskin vuoksi vielä ihmisjoukkoon (vaikka saakin äidiltä ne vasta-aineet). Siinä vsnhan kansan perinteessä että vasta ristiäisten jälkeen aletaan liikkua lapsen kanssa enemmän on ollut järkeä tartuntatautienkin kannalta.
miksi pitäis kotona olla? mä kun lähdin vauvan kanssa sairaalasta niin mentiin suoraan markettiin ostamaan tarjottavat kun suku tuli illalla kylään. enkä muuten ollut sairaalassa nukkunut sekuntiakaan. olen myös joka synnytyksessä noussut ylös lähes heti, käynyt pesulla, pessyt ja pukenut vauvan yms.
Eikö ne tosiaan osaa edes kaupassa käydä? Tai siivota? Kun nää supermammat joutuu heti synnäriltä menemään kauppaan, pitää siivota ym. Eikö ne teidän miehet oikeesti tee mitään? Mun mies ei ole mikään kotitalousihme ja yrittää luistaa kotihommista jos mahdollista, mutta kyllä se älys sillon niitä tehdä kun tulin synnäriltä. Samoin ulkoilutti isompia. Ehkä mä en siksi olekaan supermamma :)
mä olen ollut niin hyvässä kunnossa, että oon kyennyt siivoon. Miksi ihmeessä siis miehen olisi ne hommat tehtävä? Mä annoin ainakin miehen tutustua ihan rauhassa vauvaan sen aikaa ko ite imuroin jne. Ja ihan kotiintulopäivänä (24 tuntia synnytyksestä)...
miksi pitäis kotona olla? mä kun lähdin vauvan kanssa sairaalasta niin mentiin suoraan markettiin ostamaan tarjottavat kun suku tuli illalla kylään.
olen myös joka synnytyksessä noussut ylös lähes heti, käynyt pesulla, pessyt ja pukenut vauvan yms.
Eikö ne tosiaan osaa edes kaupassa käydä? Tai siivota? Kun nää supermammat joutuu heti synnäriltä menemään kauppaan, pitää siivota ym. Eikö ne teidän miehet oikeesti tee mitään?
Mun mies ei ole mikään kotitalousihme ja yrittää luistaa kotihommista jos mahdollista, mutta kyllä se älys sillon niitä tehdä kun tulin synnäriltä. Samoin ulkoilutti isompia. Ehkä mä en siksi olekaan supermamma :)mies et tulee suku kylään heti joten porukalla mentiin. eikä muuten ollut siivonnut sen tasoisesti että ois mulle kelvannut, siivosin siis heti kotiuduttua ja pesin lasten hiukset yms.
Niin ja vaihda miesta, jos se ei osaa eikä älyä mitään. Tulee lapsista yhtä tyhmiä.
äitiyslomat. Joten ei ihan uppoa tuo sun maatilan elämän kuvailu. Sorry nyt vaan :)
Meillä ei ole ollut varaa lomittajaan. Jos teillä on ollut niin se on teidän onnenne.
Kaikkien elämä kun ei ole samanlaista.
Että sorry vaan itsellesi.
kertokaa kantanne ap:n kuvailemaan äidin tapaukseen ja kertokaa koulutustaustanne. Olisi tosi mielenkiintoista tietää minkälaiset äidit pitää oikeasti täysin normaalina lähteä vuorokauden ikäisen vauvan kanssa perhekerhoon istumaan ja kuka jää mieluummin kotiin tutustumaan uuteen tulokkaaseen?
Mä aloitan:
Vastasyntyneen kanssa ollaan kotona.
ikä 30, kolme lasta ja koulutus sosionomi (amk)
Että vastasyntyneen paikka on kotona ekat vkot.
Ikä 29, yksi lapsi, tradenomi (ylempi amk)
Mun mies ei ole mikään kotitalousihme ja yrittää luistaa kotihommista jos mahdollista, mutta kyllä se älys sillon niitä tehdä kun tulin synnäriltä. Samoin ulkoilutti isompia. Ehkä mä en siksi olekaan supermamma :)
En sitten muista tiedä...
Kiva et jollain menny noin.Mä tapasin mun vauvan vasta vuorokaus synnytyksen jälkeen komplikaatioiden vuoksi enkä vieläkään pysty istuun kunnolla vaik synnytyksestä on jo 2kk.Pointti siis se et kiva et joku pysty noin pian kaikkeen tuohon kun mä en saanut nousta ees sängyssä istuun=(
Onko mun vauvalla nyt kiintymyssuhde muhun vaurioitunut kun tapaamisemme viivästyi.?
Ja on se ihan sama missä se vauva nukkuu,vaunuissa kerhossa vai kotona.Jokainen fiksu tajuaa mut jostain syystä pakko jankata jotain vauvastasi tulee psykopaatti läppää.
että koti on paras paikka vastasyntyneelle ja että ehtii sitä vauvan kanssa vielä mennä vaikka ekan viikon-pari onkin kotosalla. Ja ne penteleet vielä sano miehellekin, että teepäs kotihommia, hoida isompia lapsia ja anna vaimon levätä. Niin ja olin ihan hyväkuntoinen, mut silti ne käski levätä. Se synnytys on kuulemma rankka, jopa supersynnyttäjän, elimistölle.
miksi pitäis kotona olla? mä kun lähdin vauvan kanssa sairaalasta niin mentiin suoraan markettiin ostamaan tarjottavat kun suku tuli illalla kylään. enkä muuten ollut sairaalassa nukkunut sekuntiakaan. olen myös joka synnytyksessä noussut ylös lähes heti, käynyt pesulla, pessyt ja pukenut vauvan yms.
Eikö ne tosiaan osaa edes kaupassa käydä? Tai siivota? Kun nää supermammat joutuu heti synnäriltä menemään kauppaan, pitää siivota ym. Eikö ne teidän miehet oikeesti tee mitään? Mun mies ei ole mikään kotitalousihme ja yrittää luistaa kotihommista jos mahdollista, mutta kyllä se älys sillon niitä tehdä kun tulin synnäriltä. Samoin ulkoilutti isompia. Ehkä mä en siksi olekaan supermamma :)
En sitten muista tiedä...
töissä et kyl mun vastuulle siivoominen jäi kuten ennenkin. Ja ei, mä en pakota miestä imurin varteen heti kun se kotiutuu pitkän duunipäivän jälkeen. Mieluummin lykkäsin vauvan syliin.
Ja ei, mä en pakota miestä imurin varteen heti kun se kotiutuu pitkän duunipäivän jälkeen. Mieluummin lykkäsin vauvan syliin.
Sitten on nää miehet jotka asuu hotellissa.
Toiset äidit ovat sitä mieltä, että on ihan ok, että äiti voi mennä perhekerhoon jos oma vointi sen sallii, toisten mielestä ei tule kuuloonkaan että niin pientä vauvaa viedään perhekerhoon.
Kannattaako tästä enää väitellä? Asiasta on erilaisia mielipiteitä ja sillä hyvä.
eipä kannata ihmetellä kun parin viikon kuluttua iskee hillitön väsymys hormonihuurujen haihduttua...
Ja ei, mä en pakota miestä imurin varteen heti kun se kotiutuu pitkän duunipäivän jälkeen. Mieluummin lykkäsin vauvan syliin.
Sitten on nää miehet jotka asuu hotellissa.
tietääkseni ainakaan. Viikonloput on aivan eri juttu, silloin mies kyllä siivoaa. Mutta jos kerran itse olen kotona, voin hyvin siivota, myöskin heti synnytyksen jälkeen kun vointi sen kerran salli.
Jos edes joku muuttaisi mielipidettään väittelyn tuloksena niin hyvä olisi!
äidit eivät yhtään ajattele pieniä vauvoja. Vauvan paikka vuorokauden ikäisenä ei ole pöpötaivaassa vaan kotona. Vähintään viikko suositellaan olla kotona ja sitten vasta pikku hiljaa ulos.
Mutta jokainen omalla painollaan...