Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhekerhoon tuli äiti 1,5 vrk - ikäisen vauvansa kanssa.

Vierailija
09.09.2010 |

Oli synnyttänyt polikliinisesti, eli 6h synnytyksestä lähti kotiin. Ja sitten seuraavana päivänä reippaana kerhoon, vauvan ikä puolitoista vuorokautta.

Ei olisi tehnyt mieli onnitella, enkä voi mitenkään ymmärtää miksi tää mamma oli kerhossa. Muut äidit oli myös aika huuli pyöreenä.

Tekisi melkein mieli kertoa neuvolassa (meillä sama th), jospa sieltä osaisivat vähän neuvoa tätä äitiä. Naisella on jo useampi lapsi.

Kommentit (166)

Vierailija
61/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten kerhoon halutaan mennä jos ei haluta ottaa sukulaisia osastolle? Itsekkyys aivan tapissaan, jos pitää KERHOON lähteä tuossa vaiheessa. Ihan totta.

sen vierailukiellon on laittanut sairaala, ei synnyttäneet äidit...

Miksei siellä saa käydä koko suku kun siitä ei kerran ole mitään haittaa?

Vierailija
62/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä pidä sitä mitenkään ihailtavana toimintana. Kyllä vauvalla on oikeus rauhoittua kotona rauhassa, on se synnytys vauvallekin aika rankka juttu. Kyllä ne isommat lapset nyt yhden viikon pärjää ilman kerhoja, samoin äiti. Mutta sellanenhan tää maailma nykyään on, vauva ei saa vaikuttaa mitenkään perheen elämään. Se on aina se vauva joka sopeutuu kaikkeen.

Kiteytit minunkin ajatukseni - vaikka ap:n tapauksessa kyse on päivän ikäisestä vauvasta, niin täällä jo vaahdotaa siitä että äidinkin pitäisi kotona istua tai maata eikä saisi liikkua minnekään. Haloo, vauva oli vuorokauden ikäinen eikä mikää kuukauden ikäinen! Miten ihmeessä edes muutamaa päivää ei äidit jaksa antaa vauvalleen rauhaa olla kotona ja tutustua tähän maailmaan, toipua synnýtyksestä joka on vauvallekin rankka juttu?? Ja tosiaan, täällä päin ainakin on vierailukielto synnärillä muille kuin perheejäsenille, ja pelkästään hyvää palautetta on siitä tullut. Miksi sitten kerhoon halutaan mennä jos ei haluta ottaa sukulaisia osastolle?

Itsekkyys aivan tapissaan, jos pitää KERHOON lähteä tuossa vaiheessa. Ihan totta.

jos niin haluatte tehdä. Mutta ei kaikki niin tee. Ja eiköhän osasto ja koti ole aivan eriasioita. Osastolla on muitakin vastasynnyttäneitä urpo. Ja pieniä vauvoja. Joten siksi se kielto on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ku oman elämän jatkaminen. Itte lähdin sairaalasta 2vrk synnytyksen jälkeen kotia. Tosin matkalla kaupan kautta. Mitään ihmeellisiä 'lomia' ole tullut pidettyä, vauvan hoito menee rutiinilla siinä sivussa ja rki pyöriny alusta asti ihan normaalisti isompien lasten harrastusten ja muiden menojen parissa.

Vierailija
64/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sitten kerhoon halutaan mennä jos ei haluta ottaa sukulaisia osastolle? Itsekkyys aivan tapissaan, jos pitää KERHOON lähteä tuossa vaiheessa. Ihan totta.

sitä varten siellä on vierailuaika.

Vierailija
65/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastasyntynyt kaipaa mitään viriketulvaa ja hälyä ympärilleen, vaikka äiti olisikin loistokunnossa ja olisi jo painanut työvuoron talikko kädessä heiniä hevosille vai mitä nämä supersynnyttäjät nyt selittivät. Vastasyntyneelle se mullistava maailmaantulo on kuitenkin ihan eka kerta, vaikka äiti olisi synnyttynyt vaikka kuinka monennen lapsensa.

enkä pidä sitä mitenkään ihailtavana toimintana. Kyllä vauvalla on oikeus rauhoittua kotona rauhassa, on se synnytys vauvallekin aika rankka juttu. Kyllä ne isommat lapset nyt yhden viikon pärjää ilman kerhoja, samoin äiti. Mutta sellanenhan tää maailma nykyään on, vauva ei saa vaikuttaa mitenkään perheen elämään. Se on aina se vauva joka sopeutuu kaikkeen.

Kiteytit minunkin ajatukseni - vaikka ap:n tapauksessa kyse on päivän ikäisestä vauvasta, niin täällä jo vaahdotaa siitä että äidinkin pitäisi kotona istua tai maata eikä saisi liikkua minnekään. Haloo, vauva oli vuorokauden ikäinen eikä mikää kuukauden ikäinen! Miten ihmeessä edes muutamaa päivää ei äidit jaksa antaa vauvalleen rauhaa olla kotona ja tutustua tähän maailmaan, toipua synnýtyksestä joka on vauvallekin rankka juttu?? Ja tosiaan, täällä päin ainakin on vierailukielto synnärillä muille kuin perheejäsenille, ja pelkästään hyvää palautetta on siitä tullut. Miksi sitten kerhoon halutaan mennä jos ei haluta ottaa sukulaisia osastolle? Itsekkyys aivan tapissaan, jos pitää KERHOON lähteä tuossa vaiheessa. Ihan totta.

Vierailija
66/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiteytit minunkin ajatukseni - vaikka ap:n tapauksessa kyse on päivän ikäisestä vauvasta, niin täällä jo vaahdotaa siitä että äidinkin pitäisi kotona istua tai maata eikä saisi liikkua minnekään. Haloo, vauva oli vuorokauden ikäinen eikä mikää kuukauden ikäinen! Miten ihmeessä edes muutamaa päivää ei äidit jaksa antaa vauvalleen rauhaa olla kotona ja tutustua tähän maailmaan, toipua synnýtyksestä joka on vauvallekin rankka juttu?? Ja tosiaan, täällä päin ainakin on vierailukielto synnärillä muille kuin perheejäsenille, ja pelkästään hyvää palautetta on siitä tullut. Miksi sitten kerhoon halutaan mennä jos ei haluta ottaa sukulaisia osastolle?

Itsekkyys aivan tapissaan, jos pitää KERHOON lähteä tuossa vaiheessa. Ihan totta.

ja se oli sairaalalta tullut kielto. Minä sanoin että jos kerta näin on niin haluan heti pois täältä. Siis vanhemmat lapsetkaan ei saaneet tulla sinne.

Ja mun mielestä se vieraiden rajoittaminen sairaalan osalta on aika suolesta.

esimerkiksi ystäväni joka oli synnytyksessa mukana, ei saanut tulla.

Ja miksi se on ok että sukulaiset ravaa siellä osastolla tai kotona kun vauva on vastasyntynyt, mutta se että vie vanhemmat lapset leikkimään johonkin on väärin...

Vierailija
67/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä on sen verran niitä vastasynnyttäneitä ja vastasyntyneitä ettei mitään tauteja sinne halua yms. Ja mietippä jos koko suku änkeäisi kahden hengen huoneeseen missä on toinenkin äiti?

Vierailija
68/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastiko täällä on ihmiset sitä mieltä, että 1,5 vrk ikäisen paikka on perhekerhossa? Äidin kun kuuluu päästä tuulettumaan eikä ummehtua kotona? Jo on koti kamala paikka, jos seuraavana päivänä synnytyksestä pitää lähteä kerhoon muiden luokse. Ja oma vauva taitaa olla vielä kamalampi, jos ei edes kahta päivää voi rauhassa tutustua omaan vastasyntyneeseen lapseensa.

kyl tunnustaa et oon ihan samaa mieltä.Jokainen toki toimii niin kuin itse hyväksi näkee,mutta itse olen rauhoittanut jopa 2-3vkoa vierailuilta meille ku vauvat ovat syntyneet.Toki isovanhemmat ovat tulleet,mutta suurempi yleisö tullut sitten kun rauhassa toivuttu ja tutustuttu puolin ja toisin.En kyllä tuomitse ketään joka toisin toimii,meille oli vain selvää että rauhallinen koti on se meidän juttu ekoiksi viikoiksi :).

Vierailija
69/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja illalla juhannusjuhliin.

Vierailija
70/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ei ole sisaruksetkaan halunneet mihinkään kerhoihin heti lähteä. Väkisin niitä on saanut muskariin viedä. Ovat selvästi nauttineet niistä rauhallisista päivistä, kun on vaan oltu oman perheen kesken kotona vauvan ehdoilla.

Vierailija
71/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä lähinnä ihmettelen miten olette olleet noin kunnossa heti. Itsellä sektio, kaksi jo synnytyssalissa huomattua kohtutulehdusta ja miiden jälkeen kahdessa synnytyksessä antibioottitiputus tulehduksen estoon. Lisäksi olen aina vuotanut kuin seula, ei olis tullut mieleenkään jossain tenaleideissä lähteä kerhoilemaan tai kauppaan:D Niissä supervaipoissa mennyt aina viikkotolkulla.

Vierailija
72/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mulle kaikki ja heti"

Vierailija
73/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ole enemmän kyse siitä, että vaikka yksi äiti tykkäää siitä että kakskytä henkeä sukua tulee pällistelemään, niin se naapurisängyn äiti ei välttämättä pidä siitä että tuntematon ihmislauma pällistelee samalla häntä...

Vierailija
74/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäis kotona olla? mä kun lähdin vauvan kanssa sairaalasta niin mentiin suoraan markettiin ostamaan tarjottavat kun suku tuli illalla kylään.

enkä muuten ollut sairaalassa nukkunut sekuntiakaan.

olen myös joka synnytyksessä noussut ylös lähes heti, käynyt pesulla, pessyt ja pukenut vauvan yms.

Vierailija
75/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapset olleet mukana tallilla ja navetalla siitä asti kun ollaan kotiin päästy. Myös kaupassa ja muualla ollaan normaalisti käyty eikä kenelläkään ole ollut mitään valittamista.

Ei edes th:lla vaikka yksi "kaikkitietävä" oli käynyt hänelle valittamassa tästä.

tiedän infektio yms sairastumisriskeistä, mutta en minä niitä lapsia ole vieraille syliin antanut tai lannassa uittanut.

mä olin 5 päivää vanha vauva kainalos navetalla ku tuli siementäjä. ja viä oli yli 20 pakkasta:) eipä ollu ketää muita kotona ja vauva oli hereillä niin eipä ollu muuta vaihtoehtoo... ny onv 7 kk vauva navetalla mukana aamuin illoin mut niin on kaks vanhempaaki lasta:D

Vierailija
76/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vastasyntynyt kaipaa mitään viriketulvaa ja hälyä ympärilleen, vaikka äiti olisikin loistokunnossa ja olisi jo painanut työvuoron talikko kädessä heiniä hevosille vai mitä nämä supersynnyttäjät nyt selittivät. Vastasyntyneelle se mullistava maailmaantulo on kuitenkin ihan eka kerta, vaikka äiti olisi synnyttynyt vaikka kuinka monennen lapsensa.

Kirjoitinko jossain vaiheessa niin?

Olen ollut ne normaalit ajat siellä osastolla makaamassa, mutta minulla on velvollisuudet kotiani kohtaan, enkä voi jättää kaikkia töitä miehelle.

Ja ei. Minun kotiini ei vieraat ihmiset tule "auttamaan".

Meidän jokainen lapsi on ollut hyvä nukkuja ja tallilla tai navetalla ei ole minkäänlaista hälyä ja metakkaa. samalla tavalla on kaikki imetetty ja kasvatettu.

Eikä tämä ole millään tavalla poikkeavaa, maataloissa nyt on vähän eri meininki kuin kaupunkilähiöissä joissa ei tarvitse tehdä mitään esim talon lämmityksen eteen.

Eikä se toipuminen tapahdu yhtään sen hitaammin kuin niillä jotka sinne sängyn tai sohvan pohjalle jäävät makaamaan. Tai uskaltaisin väittää että olen toipunut nopeammin juurikin siksi että en ole jäänyt makaamaan paikoilleni.

Ja mitä haittaa siitä on että lapsi nukkuu lämpimässä kopassa sillä aikaa kun teen pakolliset työt? En minä sitä tuolla huudata, vaan hommat tehdään siihen tahtiin kun pystytään.

KAupunkilaisten on vaan niin vaikeaa ymmärtää maatilan elämää.

Vierailija
77/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäis kotona olla? mä kun lähdin vauvan kanssa sairaalasta niin mentiin suoraan markettiin ostamaan tarjottavat kun suku tuli illalla kylään.

enkä muuten ollut sairaalassa nukkunut sekuntiakaan.

olen myös joka synnytyksessä noussut ylös lähes heti, käynyt pesulla, pessyt ja pukenut vauvan yms.

Eikö ne tosiaan osaa edes kaupassa käydä? Tai siivota? Kun nää supermammat joutuu heti synnäriltä menemään kauppaan, pitää siivota ym. Eikö ne teidän miehet oikeesti tee mitään?

Mun mies ei ole mikään kotitalousihme ja yrittää luistaa kotihommista jos mahdollista, mutta kyllä se älys sillon niitä tehdä kun tulin synnäriltä. Samoin ulkoilutti isompia. Ehkä mä en siksi olekaan supermamma :)

Vierailija
78/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi pitäis kotona olla? mä kun lähdin vauvan kanssa sairaalasta niin mentiin suoraan markettiin ostamaan tarjottavat kun suku tuli illalla kylään. enkä muuten ollut sairaalassa nukkunut sekuntiakaan. olen myös joka synnytyksessä noussut ylös lähes heti, käynyt pesulla, pessyt ja pukenut vauvan yms.

Eikö ne tosiaan osaa edes kaupassa käydä? Tai siivota? Kun nää supermammat joutuu heti synnäriltä menemään kauppaan, pitää siivota ym. Eikö ne teidän miehet oikeesti tee mitään? Mun mies ei ole mikään kotitalousihme ja yrittää luistaa kotihommista jos mahdollista, mutta kyllä se älys sillon niitä tehdä kun tulin synnäriltä. Samoin ulkoilutti isompia. Ehkä mä en siksi olekaan supermamma :)

Vierailija
79/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitinko jossain vaiheessa niin?

Olen ollut ne normaalit ajat siellä osastolla makaamassa, mutta minulla on velvollisuudet kotiani kohtaan, enkä voi jättää kaikkia töitä miehelle.

Ja ei. Minun kotiini ei vieraat ihmiset tule "auttamaan".

Meidän jokainen lapsi on ollut hyvä nukkuja ja tallilla tai navetalla ei ole minkäänlaista hälyä ja metakkaa. samalla tavalla on kaikki imetetty ja kasvatettu.

Eikä tämä ole millään tavalla poikkeavaa, maataloissa nyt on vähän eri meininki kuin kaupunkilähiöissä joissa ei tarvitse tehdä mitään esim talon lämmityksen eteen.

Eikä se toipuminen tapahdu yhtään sen hitaammin kuin niillä jotka sinne sängyn tai sohvan pohjalle jäävät makaamaan. Tai uskaltaisin väittää että olen toipunut nopeammin juurikin siksi että en ole jäänyt makaamaan paikoilleni.

Ja mitä haittaa siitä on että lapsi nukkuu lämpimässä kopassa sillä aikaa kun teen pakolliset työt? En minä sitä tuolla huudata, vaan hommat tehdään siihen tahtiin kun pystytään.

KAupunkilaisten on vaan niin vaikeaa ymmärtää maatilan elämää.

äitiyslomat. Joten ei ihan uppoa tuo sun maatilan elämän kuvailu. Sorry nyt vaan :)

Vierailija
80/166 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

äidit eivät yhtään ajattele pieniä vauvoja. Vauvan paikka vuorokauden ikäisenä ei ole pöpötaivaassa vaan kotona. Vähintään viikko suositellaan olla kotona ja sitten vasta pikku hiljaa ulos.

Mutta jokainen omalla painollaan...