Perhekerhoon tuli äiti 1,5 vrk - ikäisen vauvansa kanssa.
Oli synnyttänyt polikliinisesti, eli 6h synnytyksestä lähti kotiin. Ja sitten seuraavana päivänä reippaana kerhoon, vauvan ikä puolitoista vuorokautta.
Ei olisi tehnyt mieli onnitella, enkä voi mitenkään ymmärtää miksi tää mamma oli kerhossa. Muut äidit oli myös aika huuli pyöreenä.
Tekisi melkein mieli kertoa neuvolassa (meillä sama th), jospa sieltä osaisivat vähän neuvoa tätä äitiä. Naisella on jo useampi lapsi.
Kommentit (166)
Mä ihmettelen myös, että jos ammattilaiset antavat ohjeet välttää ihmispaljouspaikkoja kaksi ekaa viikkoa niin miksi ihmiset eivät noudata näitä ohjeita?
Siis mun mielestä ainoa näkökulma, josta käsin tätä asiaa voi järkevästi tarkastella, on tuo infektio/hygienianäkökulma. Jos pari ekaa viikkoa vauvan kuljettelu lisää sairastumisriskiä, niin miksi lähteä tietoisesti ottamaan sitä?
oo kummastakaan lapsesta saanut. Kukaan maininnut sanallakaan, milloin saa mennä ulos jne.
Noh, esikoisen kanssa oltiin viikko sisällä, tosin ihan vesisateen takia eikä ollut tarvetta lähteä kauppaan.
Kuopuksen kanssa kotiuduttiin vuorokauden kuluttua synnytyksestä ja hui, mentiin saman tien kauppaan ja siitä hakemaan isoveljeä kerhosta. Seuraavan kerran oltiinkin sitten kaupassa kun kuopus oli kolmen päivän ikäinen. Ja ulkona oltiin joka päivä.
Hengissä nuo ipanat edelleen näyttää olevan.
Ilmeisesti äiti tuntee vointinsa hyväksi ja haluaa olla muuallakin kuin kotona.
Mitäs sä sille neuvolantätille sanot???
Mutta toisaalta, en mä usko että vauva siitä kärsi, jos ei oteta huomioon tautiriskejä tms. Ja jos on isompia lapsia, niin pöpöjä saa kotiinkuljetettuinakin.
No varmaankin siksi että kerho on tarkoitettu vanhemmille ja lapsille.
torstaina päästiin kotio ja perjantaina matkasin vauvan kanssa äidilleni bussilla ja junalla ;)
Kotiinko tuon äidin olisi pitäny jäädä vai?
Jos on jo useampikin lapsi niin osaa varmaan hoitaa sitä vauvaakin.
Ilmeisesti kakkonen ei tiedä mitään kiintymyssuhteen kehittymisestä! Vauva on juuri päässyt maailmaan, ja kaipaa äidin syliä eikä mitään ihmisvilinää perhekahviloissa.
Huh mitä menoa. Mä varmaan olisin kysynyt että mitä ihmettä sä täällä teet?
kotiuduin 24 tuntia synnytyksestä. Ja voi kauhistus, käytiin oikein isossa marketissa saman tien ruoka ja vaateostoksilla ja hain vielä vauvan kanssa esikoisenkin kerhosta =) Ja tämä kaikki siis kotiutumispäivänä.
Ilmeisesti kakkonen ei tiedä mitään kiintymyssuhteen kehittymisestä! Vauva on juuri päässyt maailmaan, ja kaipaa äidin syliä eikä mitään ihmisvilinää perhekahviloissa.
Miten se perhekahvilan ihmisvilinä eroaa esim. monilapsisen perheen ihmisvilinästä? :D Sitäpaitsi aika monella lappaa jo ekojen päivien aikana himassa yhtä sun toista sukulaista ja kaveria vierailulla.
Pisteet polimammalle siitä, että tekee niin kuin itsestään hyvältä tuntuu ja pitää mitä ilmeisimmin kiinni niistä omista rutiineista, joiden avulla pääkoppa kestää raskaan vauva-ajan. :)
Ilmeisesti kakkonen ei tiedä mitään kiintymyssuhteen kehittymisestä! Vauva on juuri päässyt maailmaan, ja kaipaa äidin syliä eikä mitään ihmisvilinää perhekahviloissa. Huh mitä menoa. Mä varmaan olisin kysynyt että mitä ihmettä sä täällä teet?
Minulla on lapset olleet mukana tallilla ja navetalla siitä asti kun ollaan kotiin päästy. Myös kaupassa ja muualla ollaan normaalisti käyty eikä kenelläkään ole ollut mitään valittamista.
Ei edes th:lla vaikka yksi "kaikkitietävä" oli käynyt hänelle valittamassa tästä.
tiedän infektio yms sairastumisriskeistä, mutta en minä niitä lapsia ole vieraille syliin antanut tai lannassa uittanut.
Eli jos on kerhossa pari tuntia niin vauvaan ei voi luoda kiintymyssuhdetta?
Sä et voi olla tosissasi!!
kakkonen lisää
Oikeastiko täällä on ihmiset sitä mieltä, että 1,5 vrk ikäisen paikka on perhekerhossa? Äidin kun kuuluu päästä tuulettumaan eikä ummehtua kotona? Jo on koti kamala paikka, jos seuraavana päivänä synnytyksestä pitää lähteä kerhoon muiden luokse. Ja oma vauva taitaa olla vielä kamalampi, jos ei edes kahta päivää voi rauhassa tutustua omaan vastasyntyneeseen lapseensa.
perhekerhossa vai kotona vaunuissa/ sängyssä?
Ei jumalavita :D
Oikeastiko täällä on ihmiset sitä mieltä, että 1,5 vrk ikäisen paikka on perhekerhossa? Äidin kun kuuluu päästä tuulettumaan eikä ummehtua kotona? Jo on koti kamala paikka, jos seuraavana päivänä synnytyksestä pitää lähteä kerhoon muiden luokse. Ja oma vauva taitaa olla vielä kamalampi, jos ei edes kahta päivää voi rauhassa tutustua omaan vastasyntyneeseen lapseensa.
Eli jos on kerhossa pari tuntia niin vauvaan ei voi luoda kiintymyssuhdetta? Sä et voi olla tosissasi!! kakkonen lisää
Lähes kaikki on tuossa vaiheessa vielä sairaalassa vauvan kanssa, ja täällä porukan mielestä on täysin normaalia jos joku nyt sattuukin sitten riekkumaan perhekerhossa tuon ikäisen kanssa.
Sääli teidän vauvoja.
Mä synnytin su klo 10 ja ma klo 9 mä oli jo Stockalla vauvan kanssa ostamassa lisää lankaa keskeneräiseen käsityöhön. Esikoinen taas syntyi ke ja seuraavana ma mä olin jo töissä -en imettänyt.
Synnyttäminen ei ole sairaus ja jotkut nyt vaan pystyy tekemään muutakin kuin voihkimaan sängynpohjalla ja masentumaan.
Mä ihmettelen myös, että jos ammattilaiset antavat ohjeet välttää ihmispaljouspaikkoja kaksi ekaa viikkoa niin miksi ihmiset eivät noudata näitä ohjeita?
Siis mun mielestä ainoa näkökulma, josta käsin tätä asiaa voi järkevästi tarkastella, on tuo infektio/hygienianäkökulma. Jos pari ekaa viikkoa vauvan kuljettelu lisää sairastumisriskiä, niin miksi lähteä tietoisesti ottamaan sitä?