Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perhekerhoon tuli äiti 1,5 vrk - ikäisen vauvansa kanssa.

Vierailija
09.09.2010 |

Oli synnyttänyt polikliinisesti, eli 6h synnytyksestä lähti kotiin. Ja sitten seuraavana päivänä reippaana kerhoon, vauvan ikä puolitoista vuorokautta.

Ei olisi tehnyt mieli onnitella, enkä voi mitenkään ymmärtää miksi tää mamma oli kerhossa. Muut äidit oli myös aika huuli pyöreenä.

Tekisi melkein mieli kertoa neuvolassa (meillä sama th), jospa sieltä osaisivat vähän neuvoa tätä äitiä. Naisella on jo useampi lapsi.

Kommentit (166)

Vierailija
1/166 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vauvan päälle tarvitse pärskiä, riittää että Sinä käyt vessassa siellä hiivatin perhekerhossa ja otat sitten reippaan otteen ovenrivasta ulos tullessasi ja sitten sitä vauvaa syliin. Ja kivasti siirtyi rs-virus.

kuka pitäisi vastasyntyneen puolia ja suojelisi jos ei edes oma äiti?

Vierailija
2/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnytykset 1999-2010, kahdessa eri sairaalassa eri puolelle Suomea. Jokaisessa kotiinlähtötarkastuksessa on muistutettu että ensimmäinen kaksi viikkoa olisi hyvä rauhoittaa toipumiselle ja rajoittaa vierailuja vauvan takia. Siis jotta vauva tottuisi ensin kunnolla kodin bakteerikantaan ja hänen vastustuskykynsä kasvaa sen kahden viikon aikana.

Meillä on kodin ulkopuolella liikkuvat ekana pessyt ja desinfioinut kätensä ennen kuin tulevat vauvan lähelle. Ja nuhanenät eivät tule roiske-etäisyydelle kotonakaan. Hyvin on pärjätty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä,minä,minä...minä haluan mennä,minä saan viedä vauvani,vauva sopeutuu minun/meidän elämääni..minä minä minä...kyllä se on ihan tervettä vauvalle,ilman pöpöriskiäkin,ihan tutustua ympäristöön,oman perheenjäseniinsä,luoda turvallisuussuhdetta vanhempiinsa jne. ihan siellä kotosalla.Ei se tarkoita etteikö voisi käydä vaunujen kanssa esim.lenkillä!Huoh...Ja meillä inakin sisarusket olivat ihan mielellään kotona kanssa vastasyntyneen kanssa eivätkä ikävöineet minnekään muualle.

Vierailija
4/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien puolten näkemkset asiasta mutta miksi pitää mennä äärimäisyyksiin. Ei parin viikon rauhoittuminen kotona tarkoita että sinne jumittaa kokonaa. miksei sille pienelle voi tarjota mahdollisuutta aloittaa elämänsä rauhassa ja tutustua ensin omaan perheeseen.ehkä tää tosiaan kiteyttää nykyisen maailmanmenon aika hyvin, kiire kiire kiire, virikkeitä isommille ettei ne vaan jää jostain paitsi...lapset ei opi olemaan kotona kun aina pitää juosta. miksei vauva muka saisi muuttaa elämää vaan sen pitää jatkua ennallaan?? Vauvan tarpeista viis ja eikun menoks.opiskelkaa ihmiset vähän oikeasti varhaisista kiintymyshäiriöistä...

Vierailija
5/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempien puolten näkemkset asiasta mutta miksi pitää mennä äärimäisyyksiin. Ei parin viikon rauhoittuminen kotona tarkoita että sinne jumittaa kokonaa. miksei sille pienelle voi tarjota mahdollisuutta aloittaa elämänsä rauhassa ja tutustua ensin omaan perheeseen.ehkä tää tosiaan kiteyttää nykyisen maailmanmenon aika hyvin, kiire kiire kiire, virikkeitä isommille ettei ne vaan jää jostain paitsi...lapset ei opi olemaan kotona kun aina pitää juosta. miksei vauva muka saisi muuttaa elämää vaan sen pitää jatkua ennallaan?? Vauvan tarpeista viis ja eikun menoks.opiskelkaa ihmiset vähän oikeasti varhaisista kiintymyshäiriöistä...

Vierailija
6/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AV-logiikan mukaan äidin pitää olla vain ja ainoastaan kotona vauvan kanssa, ettei vahingossakaan kiintymyssuhde kärsi ja vauva kasva vinoon...

Vierailija
7/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ne isommat niitä pöpöjä kuitenkin kotiinkin.

Vierailija
8/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä pitäisi malttaa vastasyntyneen antaa rauhassa tutustua kohdunulkoiseen maailmaan ja vanhempiinsa ilman mitään perhekerhoja. Ja äitikin saisi rauhassa aloitella imetystä ja levätä synnytyksestä. Tuntuu oudolta, että kyseinen äiti haluaa mieluummin kerhoon kuin rauhoittua vauvansa kanssa viettämään ihania ensihetkiä syntymän jälkeen! Ja vaikka vauva nukkuu,hän kuulee äänet ja vaistoaa jos levotonta jne, joten oikea paikka olisi kotona.

Vierailija
9/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kunnossa ja minä halusin ja minä en kestä ja minä arvioin pöpöriskin ja blaa blaa. Missä se vauvan halu ja tarve on?

Meidän lapset on syntyneet loka- ja maaliskuussa ja molemmille oli ohjeet, että ei ulos ennen kun syntymäpaino on saavutettu eikä miel. ennen kahden viikon ikää. Eikä ollut pakkasta kummallakaan eikona viikkona. Ja välttää pitäisi väenpaljouksia.

Ja kyllä, kävin minäkin lähikaupassa, mutta ilman vauvaa! Isommat ostokset hoiti mies, joka osaa meillä käydä kaupassa. Ihan itse.

Vierailija
10/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta itse nauttisin vastasyntyneen + perheen kanssa kotona kiirettömyydestä ja rauhasta. Kyllä sitä vielä monesti ehtii kylille lähteä. Pakolliset asioiden hoidot ja kauppassa käynnit on tietysti ok. Itse jäin 4 päivän ikäisen vauvan kanssa kahden, kun mies lähti 8 viikon ulkomaan työreissulle ja palasi ristiäisiin. Surku oli,kun ei voitu yhdessä nauttia pienestä ihmeestä !

Vierailija
11/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinulle ap kuuluu, jos joku muu selviää synnytyksestä nopeasti, ja jo useamman lapsen äitinä tietää kuinka hommat hoituu.

Vai oletko vain kateellinen?

Itsekin olin Citymarketissa hoitamassa perheen ruokaostokset 2 vrk:n ikäisen kuopuksen sekä 1,5 v ja 3 v isoveljien kanssa. Siitä se elämä kuule vain jatkoi kulkuaan. En jäänyt sänkyyn makaamaan, itkemään, voivottelemaan ja vaatimaan, että koko muu maailma pyörisi minun napani ympärillä.

Eiköhän se ihmiskunta ole tähän tahtiin lisääntynyt ja jatkanut eloaan kautta aikain.

Ei ehkä kannattaisi tehdä ongelmaa asiasta jossa ongelmaa ei ole.

Vierailija
12/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vastasyntyneelle riittää äidin syli ja rinta. Missä ne ikinä ovatkaan.

Kumma kuinka maailman luonnollisimmasta asiasta saadaan medikalisoitua ongelma.

Kyllä pitäisi malttaa vastasyntyneen antaa rauhassa tutustua kohdunulkoiseen maailmaan ja vanhempiinsa ilman mitään perhekerhoja. Ja äitikin saisi rauhassa aloitella imetystä ja levätä synnytyksestä. Tuntuu oudolta, että kyseinen äiti haluaa mieluummin kerhoon kuin rauhoittua vauvansa kanssa viettämään ihania ensihetkiä syntymän jälkeen! Ja vaikka vauva nukkuu,hän kuulee äänet ja vaistoaa jos levotonta jne, joten oikea paikka olisi kotona.

Vierailija
13/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

noin pian liikenteeseen, mutta lähinnä oman vointini vuoksi. Mitä tulee vauvaa, niin ihan oikeasti sillä vauvallahan ei ole ollut mitään hätää olipa ympärillä perhekerhon "meteli" (ovatko ne erityisen meluisia paikkoja?) tai suuri suku. Toisaalta minäkin ihmettelen miksi äiti halusi noin pian tulla "ihmisten ilmoille". Joillakin saattaa olla myös tarve päteä "ei synnytys ole sairaus, olen ihan ok!", joka kyllä ihmetyttää sekin. Mutta ehdottomasti tällaisessa asiassa kukin voi tehdä ratkaisunsa, pääasia, että itse on tyytyväinen.

Vierailija
14/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se on. Ihan sama pidetäänkö niitä räkäisiä lapsia kotona pari-kolme päivää vai ei, koska virukset tarttuvat jo pari päivää ennen oireiden alkua, ja päiviä oireiden päättymisen jälkeen. Joten ME EMME MAHDA MITÄÄN sille että pöpöt liikkuvat ja leviävät. Vaikka kuinka olisimme eristyksissä.

Anteeksi nyt vaan, kaikki te kaikkitietävät av-mammat, mutta näin se on.

Vastustuskyky kehittyy sairastamalla, ja sillä että keho kohtaa erilaisa mikrobeja. Samalla suojautuu muuten myös monilta allergioilta.

Mutta tätähän ei tällä av-asiantuntijoiden palstalla uskota. Eristyksiin vaan kaikki, ja desinfioimaan.

Tästä lähin mä vien lapseni kerhoihin ja kouluun räkäisinä ja tautisina, sillä ihan turhahan sitä on varoa tartuttamasta muita. Saahan ne ne pöpöt kuitenkin jostain.

Vierailija
15/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olin kunnossa ja minä halusin ja minä en kestä ja minä arvioin pöpöriskin ja blaa blaa. Missä se vauvan halu ja tarve on? Meidän lapset on syntyneet loka- ja maaliskuussa ja molemmille oli ohjeet, että ei ulos ennen kun syntymäpaino on saavutettu eikä miel. ennen kahden viikon ikää. Eikä ollut pakkasta kummallakaan eikona viikkona. Ja välttää pitäisi väenpaljouksia. Ja kyllä, kävin minäkin lähikaupassa, mutta ilman vauvaa! Isommat ostokset hoiti mies, joka osaa meillä käydä kaupassa. Ihan itse.

tuon perusteella olisin voinut mennä vauvan kanssa ulos vaikka heti, sillä tytön paino laski ehkä 10 grammaa sairaalassa =D

Vierailija
16/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivät sitten koske kaikkitietäviä av-mammoja? Osaatte tietysti paremmin perustellakin toimintanne?

Vierailija
17/166 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiintymyssuhteesta: vauvalle on ihan sama, missä hän on, kunhan saa olla äidin sylissä, saa ottaa katsekontaktia, saa maitoa, huomiota.

Vastasyntyneellä on vielä äidin vasta-aineita veressä, siinä puolen vuoden iässä vastustuskyky on heikompi, kun omia vasta-aineita ei ole vielä muodostunut ja äidiltä saaneet ovat hävinneet.

t. äiti ja lääkäri

Vierailija
18/166 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

166l:ta siis

t: äiti ja sossu

Vierailija
19/166 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiranpennutkin ovat 3 kk syntymänsä jälkeen ilman rokotuksia "kotosalla". Kun rokotukset on laitettu, ne pääsevat toistensa seuraan. Miksi ihmiset eivät ota mallia eläimistä?

Vierailija
20/166 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen taaplaa tyylillään. Itse ison perheen äitinä ja kasvatusalan ammattilaisena kehottaisin käyttämään ihan vaan järkeä! Itse halusin nauttia ensipäivät pienestä ihmeestä ihan vaan perheen kesken, meikkaamatta, yöpaita paita päällä - toki osasin valmistautua etukäteen ja käydä ennen synnytystä cittarilla hakemassa kotiin kaikenlaista tarvittavaa, leivoin ja laitoin ruokaa. Onhan se vauva niin odotettu meille ollut, että ensimmäiset päivät - viikko on mennyt vaan pientä ihmetellessä ja isojen sisarrusten kanssa touhutessa. Toki olen siivonnut ja kaupassa käynyt sairaalasta päästyäni, vaikka sektiolla olen kaikki lapseni saanut. Muistaakahan immeiset, että on olemassa monta oikeaa tapaa - jokainen valitkoon omansa.