Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni 9-10v kavereita on jo iso liuta Facebookissa. Pitäisikö ilmoittaa johonkin?

Vierailija
09.09.2010 |

Siellä ne ihan kirjoittelee seinilleen ja toistensa seinille, pistelee sinne kuvia, pelaa FarmVillea ym. Eikös ikäraja FB ollut 13???

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kun toikin rikkoo niin mäkin saan tehdä niin".

Ei sinne saisi tehdä feikkihahmojakaan, silti Aku Ankkoja on lähes 100 kpl.

Vierailija
22/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

hänen ikätovereistaan FB:ssä on sellaisia toisia kiusaavia pikkupissiksiä, jotka ovat siirtyneet sinne Habosta. Vanhemmat eivät vahdi yhtään mitä netissä puuhaillaan. Profiilikuvina on tyrkynoloisia poseerauksia ja muualla netissä liikutaan kaikenlaisia "olen neitsyt"-nimimerkeillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Help Center -> Safety -> Parents

Age Restrictions on Facebook

If you would like to report an account registered for an underage child to us, please do so here. We will promptly delete the account of any child under the age of 13 that is reported to us through this form.

Vierailija
24/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 veen 7-K elokuviin ja ostaa 16 veelle kaljaa ja sidukkaa.

Vierailija
25/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun näytät itsekin olevan vielä lapsen tasolla.

Kohta lähtee useampikin ilmoitus alaikäisestä FB:ssä.

pidä vain huoli omista lapsistas, kyylä

Vierailija
26/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ilmiannan kaikki alaikäiset. Suositteen myös ilmoittamaan vanhemmille, joskin yleensä heitä ei kiinnosta lainkaan :(

Meillä 6v ,9v ja 10v tytöt on facebookissa mutta käyttävät tiliä valvotusti ja pelaavat siellä mm happy petsiä,happy islandia,fishvilleä yms pelejä. Kavereina on muutamia sukulaisia ja lasten kummit ja joitakin kavereita. Mitään kuvia ei olla laitettu ja tietyt estot on päällä.mitä väärää tässä nyt sitten on??

että lapsesi on antanut väärät henkilötiedot.

Vierailija
27/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

fb ei tee asialle mitään

Vierailija
28/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä asettaa järkeviä rajoja. Lapsi saa kaiken mitä keksi kärttää. "No kun se meidän jennajannica niin haluis olla feisbuukissa".

Voin kertoa ihan faktana, että jo Habbo Hotellissa näillä alaikäisillä on rinnakkaistunnuksia, joista yhtä vanhemmat ehkä saattavatkin seurata, mutta muut on tehty salaa ja niiden avulla kiusataan toisia. Sama peli jatkuu facebookissa, mutta astetta pahempana. Siellä on sitten kaikenlaista kuvaa ja viestiä ja muuta. Jotain vikaa on siinä jos 10-v. poseeraa facebookissa perse pitkällä.

Siinähän sitten ihmettelette kun rakkaat jennajannicanne joutuvat nettipedofiilien listoille. Kannattaisi laittaa rajat ennen kuin on liian myöhäistä. Sitä niittää mitä kylvää.

Vierailija
29/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

myöhemmällä iällä lapsennen hakee esim. työpaikkaa. Työnantaja etsii tietoja netistä ja löytää väärennetyt henkilötiedot. Eipä anna hyvää kuvaa työnhakijasta. Ja fb:stä et voi poistaa tietojasi niin että myöhemmin avaisit tilin uudelleen. Aina tulee että sinulla on jo tiedot...

Voin myös kertoa teille, jotka annatte alaikäisen lapsenne olla siellä, että osaa ne lapsetkin ja aina ei vanhemmat välitä. Eräs sukulaislapseni 10 vuotiaana teki itselleen sivun fb:iin ja valehteli ikänsä 45 vuotta. Kohta soitti hänen isälleen toinen sukulainen, että tiedätkö mitä lapsesi tekee. Hän kirjoittelee huonolla englannilla 60 vuotiaan kanssa, joka on ehdottanut yhteistä matkaa johonkin ulkomaille. Ensin oli isä nauranut että lapseni on vajaa 10 vuotta vanhempi isäänsä. Mutta naurut olivat loppuneet, kun oli saanut tietää kirjoituksista.

Vierailija
30/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun mies on facessa, itse en ja hän juuri kielsi 9v pojalta sinne liittymisen koska se ei ole lasten paikka.

me ei olla mitään nipottajia netin ja tvn suhteen mutta faceen ei ole asiaa ennenkuin tajuaa kunnolla mikä se paikka on ja mitämikäkin netissä lukeva asia tarkoittaa,

tarkoitan siis luetun ymmärtämistä yms. siihen ei vielä tuon ikäinen kykene kunnollla.

ja jos ikäraja on tosiaan tuo 13v niin se silloin on!

Vierailija
31/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun facebookissa olevat lapset on yli 13 v

Vierailija
32/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapselle se on vielä todennäköisempää. Siinä teille syytä miksi ikärajaa kannattaa noudattaa.

Vierailija
33/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eivätkä asettaa järkeviä rajoja. Lapsi saa kaiken mitä keksi kärttää. "No kun se meidän jennajannica niin haluis olla feisbuukissa".

Voin kertoa ihan faktana, että jo Habbo Hotellissa näillä alaikäisillä on rinnakkaistunnuksia, joista yhtä vanhemmat ehkä saattavatkin seurata, mutta muut on tehty salaa ja niiden avulla kiusataan toisia. Sama peli jatkuu facebookissa, mutta astetta pahempana. Siellä on sitten kaikenlaista kuvaa ja viestiä ja muuta. Jotain vikaa on siinä jos 10-v. poseeraa facebookissa perse pitkällä.

Siinähän sitten ihmettelette kun rakkaat jennajannicanne joutuvat nettipedofiilien listoille. Kannattaisi laittaa rajat ennen kuin on liian myöhäistä. Sitä niittää mitä kylvää.

Meidän muksuilla on rajat ja eivät todellakaan saa mitä haluavat.Facebookissa on kivoja pelejä jotka sopivat lapsille.miksei niitä sais pelata ??

Meidän muksuilla on feikkiprofiilit feikki nimillä.Lapset eivät itse tiedä edes salasanojaan. Vuoden verran nyt olleet profiilit ja ei mitään ongelmaa.

Eivät käytä konetta muualla kuin kotona paitsi koulussa valvotusti ja mistäkö tiedän tämän?? ei kuulu teille

T: Mamma jonka 6,8 ja 10 v muksut käyttävät feikkitiliiä

Vierailija
34/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ota vieraita kavereiksi ei edes samasta koulusta, jos ei ole hyvä tuttu. Mihinkään irc-galleriaan ei tulis mieleenkään päästää.

Vierailija
35/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tehdään yhtään mitään.

Itse en ota yhtään alle 15v. kaveriks eikä varsinkaan omat lapseni avaa sinne profiilia vasta kun ovat 13v.

Vierailija
36/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno homma, näin sitä kasvaa lainkuuliaisia ihmisiä kun vanhemmat luvan kanssa antaa alaikäisten tehdä fb-profiileja. Ontuva tekosyy tuo pelit siellä, kyllä niitä on netti väärällään eikä tarvi ikäänsä valehdella päästäkseen pelaamaan.

Vierailija
37/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teistä kukaan ole rikkonut alaikäisenä ikärajaa koskevia sääntöjä?? Tunnustakaa pois tuskin teilläkään jotka ikärajasta vaahtoatte ihan täydelllistä sädekehää pään yläpuolella löytyy.

Voin aloittaa muutamalla tunnustuksella.eli itse olen katsonut esim kauhuleffoja äitini kanssa 6v eteenpäin vaikka ikäraja noissakin ties mitä.

11v poltin tupakkaa ja 12 v join lähes joka viikonloppu (alkoholia siis) ja 14v eteenpäin olen käynyt baareissa väärennetyillä henkkareilla :D

Niin ja olen se mamma jonka kolme muksua ovat tuolla facebookissa :)

Vierailija
38/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin äidin kanssa leffoja, joihin ikä ei olisi riittänyt.

Tupakkaa maistoin 13 vuotiaana. En kännännyt joka viikonloppu, mutta kaljaakin kyllä maistoin ala-ikäisenä.

Isän autoa ajoin ala-ikäisenä (ihan luvan kanssa mökkitiellä 17 vuotiaana)

Koskenkorvaa ostin 20 vuotiaana, vaikka ikäraja oli 21.

Ravintolaan, minne oli ikäraja 24v, menin 23 vuotiaana.

Ja näille paheksujille. Itsekin tiedän monta lasta, joilla on profiili fb.ssä ja mammat ei sitä tiedä.

Vierailija
39/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ilmiannan alaikäisen niin saako ko. ihminen tiedon kuka ilmiantoi?

Ei saa mutta jos näin teet niin olet veemäinen akka joka tunkee nokkansa toisten asioihin :P

Vierailija
40/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikö teistä kukaan ole rikkonut alaikäisenä ikärajaa koskevia sääntöjä?? Tunnustakaa pois tuskin teilläkään jotka ikärajasta vaahtoatte ihan täydelllistä sädekehää pään yläpuolella löytyy. Voin aloittaa muutamalla tunnustuksella.eli itse olen katsonut esim kauhuleffoja äitini kanssa 6v eteenpäin vaikka ikäraja noissakin ties mitä. 11v poltin tupakkaa ja 12 v join lähes joka viikonloppu (alkoholia siis) ja 14v eteenpäin olen käynyt baareissa väärennetyillä henkkareilla :D Niin ja olen se mamma jonka kolme muksua ovat tuolla facebookissa :)

Noilla "saavutuksilla" kannattaakin koreilla, heh.

Ei ole ilmeisesti omena puusta kauas pudonnut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kolme