Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapseni 9-10v kavereita on jo iso liuta Facebookissa. Pitäisikö ilmoittaa johonkin?

Vierailija
09.09.2010 |

Siellä ne ihan kirjoittelee seinilleen ja toistensa seinille, pistelee sinne kuvia, pelaa FarmVillea ym. Eikös ikäraja FB ollut 13???

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Noilla "saavutuksilla" kannattaakin koreilla, heh.

Ei ole ilmeisesti omena puusta kauas pudonnut.

[/quote]

En nyt mitenkään koreillut eivätkä lapseni ole minä vaan jokainen oma valloittava persoonansa.Lähtökohdatkin omilla lapsiööa ihan erilaiset kuin minulla joten tuskin juovat alkoholia vielä moneen vuoteen saati polttavat tupakkaakaan.Toi facebook on ainoa ikäraja sääntö mitä ollaan rikottu.

Vierailija
42/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja yhteyttä kavereihin ja tuttuihin voi pitää puhelimella tai - ajatella! - ihan elävässä elämässä.

minun lapsi on facebookissa juuri pelien ja yhteydenpidon takia. Kaikkien ystävät ja sukulaiset kun eivät elä lähikulmilla, ei edes Suomessa! Lapseni (10v) kirjoittelee useasti sukulaistensa kanssa toiselle puolelle maapalloa (ja pelailee pelejä). Yhteydenpito "hieman" halvempaa kuin puhelimella soittelut! Olemme keskustelleet säännöistä ja siitä, mitä netissä voi tulla vastaan. Ei kaikki lapset ole päättömiä kanoja, jotka saa mukaan mihin tahansa hullutukseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on menny ihan pilalle noitten pentujen takia. Nää alaikäisten vanhemmat on just niitä jotka ei saa kuria lapsiinsa ja sallii alkoholit sun muuta alaikäisiltä lapsiltaan...

Vierailija
44/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kirjoitellaan viikonloppuisin toisille kun olen yövuoroissa. Ja ihan olen kuulkaas itse tehnyt hänelle sen tunnuksen sinne siksi, että voimme "chättäillä" iltaisin.

"Chättäilee" myös toisella puolella Suomea asuvan mumminsa kanssa ja Floridassa asuvan kummitätinsä kanssa myös.

On se hirveetä, että on tämmönen rikos tehty:D

Vierailija
45/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä näköjään sinunkaan äitisi vahtinut sinua eikä osannut asettaa rajoja. Voin kertoa sinulle, että tuollainen lapsuus ei todellakaan ole normaalia eikä yleistä eikä millään tapaa suositeltavaa. Puhumattakaan siitä että sillä kehuskellaan.

eikö teistä kukaan ole rikkonut alaikäisenä ikärajaa koskevia sääntöjä?? Tunnustakaa pois tuskin teilläkään jotka ikärajasta vaahtoatte ihan täydelllistä sädekehää pään yläpuolella löytyy.

Voin aloittaa muutamalla tunnustuksella.eli itse olen katsonut esim kauhuleffoja äitini kanssa 6v eteenpäin vaikka ikäraja noissakin ties mitä.

11v poltin tupakkaa ja 12 v join lähes joka viikonloppu (alkoholia siis) ja 14v eteenpäin olen käynyt baareissa väärennetyillä henkkareilla :D

Niin ja olen se mamma jonka kolme muksua ovat tuolla facebookissa :)

Vierailija
46/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla "saavutuksilla" kannattaakin koreilla, heh. Ei ole ilmeisesti omena puusta kauas pudonnut.

En nyt mitenkään koreillut eivätkä lapseni ole minä vaan jokainen oma valloittava persoonansa.Lähtökohdatkin omilla lapsiööa ihan erilaiset kuin minulla joten tuskin juovat alkoholia vielä moneen vuoteen saati polttavat tupakkaakaan.Toi facebook on ainoa ikäraja sääntö mitä ollaan rikottu.

Ei ole omena kauas puusta pudonnut...Taisi oma äitisi ihan sinunlaisesi!

Ja tuo silmät kiinni kasvatus "tuskin juovat alkoholia saati polttavat tupakkaakaan"...

Vierailija
47/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Help Center -> Safety -> Parents

Age Restrictions on Facebook

If you would like to report an account registered for an underage child to us, please do so here. We will promptly delete the account of any child under the age of 13 that is reported to us through this form.

Vierailija
48/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää on näitä samoja vanhempia, jotka vie 5 veen 7-K elokuviin ja ostaa 16 veelle kaljaa ja sidukkaa.

kun niin siellä riehut ;-)

Olen samaa mieltä siitä, että FB:iin ei ole mitään kiirettä lapsilla.

Mutta se on jopa täysin sallittua ja elokuvatarkastamon suositustenkin mukaista, että viisivuotiaan saa viedä K-7 -elokuviin. Eli aikuisen kanssa saa mennä max 2 vuotta nuoremmat.

Etkö tiennyt?

Vierailija
49/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuvittelette sen ikärajan olevan siellä?

Pelejä on tosiaan kasoittain muuallakin. Mikseivät lapsenne pidä yhteyttä sukulaisiin ja ystäviinsä sähköpostilla, jos kerran tietokoneella se on tehtävä?

Kyllä se vaan niin on, ettei se penskojen FB-elämä ihan niihin peleihin jää... uskokaa huviksenne te muka-vapaamieliset mammat.

Vierailija
50/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikseivät lapsenne pidä yhteyttä sukulaisiin ja ystäviinsä sähköpostilla, jos kerran tietokoneella se on tehtävä?

voi chattailla, helpompi kuin meili. Ja esim. meidän sukulaiset asuvat Afrikassa, moni heistä käyttää facebookia, koska sinne on paljon helpompi kirjautua nettikahviloissa kuin joihinkin meseihin, jotka aina jumittavat.

Itse vanhemmuudesta ja sen laadusta...Minulla ainakin on paljon tiukemmat rajat lapsille, mitä heidän kavereilla näyttää olevan. Ovat ajoissa kotona, käyvät harrastuksissa säännöllisesti, siivoavat omat huoneensa ja jälkensä jo pienestä pitäen. Alkoholia ei meidän kotona ole, eikä tule olemaan.

Vierailija
51/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska ikäraja on vanhemman seurassa kaksi vuotta alempi. Mutta en minäkään ymmärrä, miksi FB:n ikärajoja pitää rikkoa. Ehtii sinne myöhemminkin.

5 veen 7-K elokuviin ja ostaa 16 veelle kaljaa ja sidukkaa.

Vierailija
52/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noilla "saavutuksilla" kannattaakin koreilla, heh. Ei ole ilmeisesti omena puusta kauas pudonnut.

Ei ole omena kauas puusta pudonnut...Taisi oma äitisi ihan sinunlaisesi!

Ja tuo silmät kiinni kasvatus "tuskin juovat alkoholia saati polttavat tupakkaakaan"...

No en ole saanut mitään silmät kiinni kasvatusta mutta tule sitten mussuttamaan takaisin jos isäpuolesi on raiskannut sinua useamman vuoden ikähaarukassa 6-12v kunnes lastensuojelu tuli hätiin ja lisäksi kännipäissään hakannut äitisi tai sinut jos et ole isäpuolen oikkuihin suostunut. että sellainen malli lapsuus minulla.Ja lisäksi koulussa kiusattiin päivittäin .

Omista lapsistani 10v muistuttaa aina kaikille tupakoitsijoille että toi ei ole terveellistä .Lisäksi mies on täysi absolutisti eli meillä ei juoda ja itsekään en polta enää.lasten aikana en ole polttanut ollenkaan.

Niin ja eihän se sinulle kuulu mutta 2 lapsistamme on kehitysvamma diagnoosilla.Ei johdu minusta mitenkään jos sitä joku epäilee. ja tämäkin kehitysvamma on ns älyllisellä tasolla.

Lapsia on kaikenkaikkiaan 4 tytöt on

10v,8v,6v ja sitten meidän poju 1v. 10v ja 6v tytöillä on se kehitysvamma.

sinä saat olla mitä mieltä tahansa mutta minä tiedän että tuskin meidän muksut moneen vuoteen alkoholiin tai tupakkaan koskee :)

Vierailija
53/53 |
09.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tärkeetä olla fb:ssä, muuten on aivan epäsosiaalinen. Ja onhan ne pelitkin paremmat, niitä on hyvä pelata viikoilla kaikki illat ja viikonloppuisin sitten myös päivät. Mielestäni on aivan jäänyt kehityksestä jälkeen jos ei viimeistään 6-vuotiaana ole FB:ssä, koska mitenpä sitä muuten mummuun laps raukka pitäis yhteyttä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kahdeksan