Lapseni 9-10v kavereita on jo iso liuta Facebookissa. Pitäisikö ilmoittaa johonkin?
Siellä ne ihan kirjoittelee seinilleen ja toistensa seinille, pistelee sinne kuvia, pelaa FarmVillea ym. Eikös ikäraja FB ollut 13???
Kommentit (53)
nipoittamista, internet on täynnä pedofiilejä ja muita pervoja ja hulluja, ja juuri tuon ikäiset varmaan tajua noista vaaroista hölköäsenpöläystä!
ap soita lastensuojeluun, että tytön kaverit on facebookissa...
nipoittamista, internet on täynnä pedofiilejä ja muita pervoja ja hulluja, ja juuri tuon ikäiset varmaan tajua noista vaaroista hölköäsenpöläystä!
Minun lapseni, 9v ja 12v ovat FB:ssä. Juttelevat siellä luokka- ja harrastuskavereidensa kanssa ja pelaavat Happy Islandia.
Mulla on molempien salasanat ja yhdessä ollaan laitettu asetukset niin ettei kukaan jota ei itse ole kaveriksi hyväksynyt näe eikä voi ottaa yhteyttä.
Suuremmat riskit joutua pedofiilin uhriksi on Irc-galleriassa tai vaikka Habossa.
Eikö fb nyt ole aika viatonta kamaa mitä nettiin yleensä tulee.
.
koska se on mielestäni yksi turvallisimpia sivuja. Seinää pääsee katsomaan vain me vanhemmat, mummit ja muutama muu sukulainen. Heistä on kivaa kun voivat olla yhteydessä tyttöön tätä kautta. Päivittäin lähettelevät tytölle viestejä ja tyttö kirjoittelee mummeille kuulumisiaan päivittäin.
Lisäksi on vain 7 kaveria.
Minulla on salasanat sivulle.
Turvallisempi tämä on kun voi kontrolloida, ketkä näkevät kirjoitukset.
Itse tiedän ainakin 2 tyttöä, joilla on avoin profiili fb.ssä ja vanhemmat ei tiedä ja vaahtoavat, ettei heidän tyttönsä edes aukaise nettiä ilman lupaa.
Minusta on parempi, että menee luvan kanssa ja itse laittaa asetukset niin, että seinä on suljettu ja opettaa, miten kirjoitukset laitetaan niin, että ne näkee vain mummi tai kaverit.
Salaa tehdyt profiilit ja muut on yleensä sitten niitä, missä koko homma repeää yli kun ei tiedetä, miten niitä käytetään.
Minun lapseni, 9v ja 12v ovat FB:ssä.
Olet siis valehdellut lastesi iän Fb:lle.
Minun lapseni, 9v ja 12v ovat FB:ssä. Juttelevat siellä luokka- ja harrastuskavereidensa kanssa ja pelaavat Happy Islandia. Mulla on molempien salasanat ja yhdessä ollaan laitettu asetukset niin ettei kukaan jota ei itse ole kaveriksi hyväksynyt näe eikä voi ottaa yhteyttä. Suuremmat riskit joutua pedofiilin uhriksi on Irc-galleriassa tai vaikka Habossa.
Toi on sääntöjen rikkomista! Ei oo mikään lasten paikka tuo, ne on sitten erikseen!!!
Itse ilmiannan kaikki alaikäiset. Suositteen myös ilmoittamaan vanhemmille, joskin yleensä heitä ei kiinnosta lainkaan :(
Meillä 6v ,9v ja 10v tytöt on facebookissa mutta käyttävät tiliä valvotusti ja pelaavat siellä mm happy petsiä,happy islandia,fishvilleä yms pelejä.
Kavereina on muutamia sukulaisia ja lasten kummit ja joitakin kavereita.
Mitään kuvia ei olla laitettu ja tietyt estot on päällä.mitä väärää tässä nyt sitten on??
Kiva, mäkin annan mun pentuni ajella autolla 15-vuotiaana, kun turvallisempaahan se sille itselleen on kuin vaikka mopolla tuolla mennä.
Ootte te yksiä saatanan urpoja.
Kiva, mäkin annan mun pentuni ajella autolla 15-vuotiaana, kun turvallisempaahan se sille itselleen on kuin vaikka mopolla tuolla mennä.
tässä kohtaa olet sinä.
pelit on siellä paljon paremmat, eikä niiden mukana tule viruksia. muilta pelisivuilta yleensä tulee, varsinkin ulkomaalaisilta.
salasanat on minulla ja suojaukset tehty niin, että kukaan vieras ei edes löydä heitä sieltä nimihaulla. kaveripyyntöjä he eivät voi itse hyväksyä, eikä pyyntöjä voi kukaan lähettää, jos en itse ole hyväksynyt kyseistä ihmistä kaverikseni.
Pelaavat, kukaan ei näe tietojaan, koska tehty erikseen virtuaalinen kaveripiiri eli 5-7 feikkihahmoa. Ei se ole muilta pois.
Ei sinne saisi tehdä feikkihahmojakaan, silti Aku Ankkoja on lähes 100 kpl.
Näin kerrotte lapsillenne, ettei sääntöjä tarvitse noudattaa, jos ne eivät ole mielenne mukaisia. Ihan sama, onko FB turvallinen vai ei tai ikäraja mielestänne sopiva tahi ei, mutta se ei ole alle 13-vuotialle tarkoitettu. Jotain pitää pystyä odottamaankin, kaikkea ei tartte saada heti ja nyt. Ja valitettavasti kaiken lisäksi on niin, että valeprofiililla et voi varmistaa, etteikö lapsesi loisi sinne toistakin, sinulta salaamaansa profiilia. Olette naurettavia!
Ilmeisesti rikkotte kaikkia muitakin sääntöjä, valehtelette ja opetatte lapsennekin tällaiseen kulttuuriin. Sääliksi käy lapset ja oma aivottomuutenne. Ja yhteyskunta kiittää. Häpeisitte.
fb:ssa toinenkin profiili, johon teillä ei ole salasanaa, kun ovat jo oppineet sitä käyttämään. Että silleen.
näinkin helppoa sääntöä kuin tämä ikäraja, on erittäin helppoakin noudattaa, ihan turhaa viestiä jälkikasvulle, että valehtelu on ok.
Ja vielä pelien takia? Hah...
tässä kohtaa olet sinä.
Kyllä se urpo on mamma, joka ei osaa pitää pennuillaan normaaleja rajoja. Eli sinä ja kaltaisesi lonttaperseet.
ja yhteyttä kavereihin ja tuttuihin voi pitää puhelimella tai - ajatella! - ihan elävässä elämässä.
Olen samaa mieltä siitä, että lapsille ei tule antaa sellaista kuvaa, että sääntöjä voi rikkoa jos ne ovat omasta mielestä typeriä. Ei se ikäraja kuulkaa siellä turhan takia ole.
Sitä paitsi, Facebookista jos mistä juuri VOI tulla viruksia, toisin kuin joku tuossa luuli.
Näin kerrotte lapsillenne, ettei sääntöjä tarvitse noudattaa, jos ne eivät ole mielenne mukaisia. Ihan sama, onko FB turvallinen vai ei tai ikäraja mielestänne sopiva tahi ei, mutta se ei ole alle 13-vuotialle tarkoitettu. Jotain pitää pystyä odottamaankin, kaikkea ei tartte saada heti ja nyt. Ja valitettavasti kaiken lisäksi on niin, että valeprofiililla et voi varmistaa, etteikö lapsesi loisi sinne toistakin, sinulta salaamaansa profiilia. Olette naurettavia! Ilmeisesti rikkotte kaikkia muitakin sääntöjä, valehtelette ja opetatte lapsennekin tällaiseen kulttuuriin. Sääliksi käy lapset ja oma aivottomuutenne. Ja yhteyskunta kiittää. Häpeisitte.
Itse ilmiannan kaikki alaikäiset. Suositteen myös ilmoittamaan vanhemmille, joskin yleensä heitä ei kiinnosta lainkaan :(