Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi niitä kahvinpuruja tungetaan niin ***** paljon sinne?

Vierailija
26.01.2025 |

Minulle aina sanottiin, että x2 mittalusikallista puruja 1 kuppiin. Nykyään keitän kahvin siten, että laitan esim. 4 kuppiin kahvia 3 mittakupillista puruja ja kahvi on hyvää. Ajattelin aina, että en pidä kahvista, mutta kyse on vain siitä, että ette osaa käyttää sitä. 

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska nämä ylimitoittajat eivät oikeasti tykkää kahvista. Ne ovat kofeiiniriippuvaisia ja "nauttivat" kahvinsa yleensä maidon ja sokerin kanssa.

Vierailija
2/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska nämä ylimitoittajat eivät oikeasti tykkää kahvista. Ne ovat kofeiiniriippuvaisia ja "nauttivat" kahvinsa yleensä maidon ja sokerin kanssa.

No tämäpä juuri. Koska se kahvi maistuu aivan kamalalta niin sitten sinne täytyy tunkea juuri tuollaisia laimentimia.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit juoda vaikka teenä kahvia, mutta kahvia keitetään valmistajan ohjeen mukaan ja yleensä se on 1mitta per kuppi. 

Vierailija
4/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvipaketeissa on yleensä oma suositus sopivasta määrästä ja aina voi soveltaa.

Vierailija
5/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä menee 1 mitallinen per kuppi ja kofeiinitonta 1,5 mitallista.

Vierailija
6/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes vahva kahvi ei ole yhtä pahaa kuin laimea kahvi 🤢

Vierailija
7/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit juoda vaikka teenä kahvia, mutta kahvia keitetään valmistajan ohjeen mukaan ja yleensä se on 1mitta per kuppi. 

Tämäkin on vielä ihan ok. 

ap

Vierailija
8/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Edes vahva kahvi ei ole yhtä pahaa kuin laimea kahvi 🤢

Laimeat sulla on pöksyissäs.

ap

Vierailija
9/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sitä mieltä, että jos henkilö ei pysty juomaan kahviaan ilman maitoa niin hän ei osaa sitä keittää.

ap

Vierailija
10/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se x2 on tarkoittanut sitä, että niin monta mittaa kuin kuppeja ja siihen yksi mitallinen lisää. Siis 8 kuppiin 9 mittaa eli keittimelle yksi. Toden totta, jos haluaa vain yhden kupin, pitää laittaa kaksi mittaa. Jos tarvitsee vain yhden kupin, on se helpompaa tehdä kuppiin suoraan suodattamalla kuin keittimellä.

Vierailija
11/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että jos henkilö ei pysty juomaan kahviaan ilman maitoa niin hän ei osaa sitä keittää.

ap

Se on sun mielipiteesi josta kenenkään ei tarvitse välittää.

Vierailija
12/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai jokainen juo kahvinsa kuin haluaa? Latte vaatii vahvan kahvipohjan yms. Itse kritisoin, kun teet ei ole enää Teetä, vaan kaiken maailman makusotkuja. Jokainen voi niistä valita mieleisensä, mutta perus teet  on katoava luonnonvara. Ellei sellaiseksi katsota niitä kamalia bulkki teet:tä. 

Vierailija
13/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Olen sitä mieltä, että se joka juo kahvia, pilaa maailmaa. Lämpimien maiden ihmisten asuinalueita. No mielipiteitä on monia. Jokainen valitsee kahvityylinsä tai kahvittomuutensa itse. 

Vierailija
14/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Se on sun mielipiteesi josta kenenkään ei tarvitse välittää.

Ja tämä on faktaa.

ap

Vierailija
15/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhden kupin ollessa 1,25 dl tai 1,5 dl. 

Vierailija
16/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Olen sitä mieltä, että se joka juo kahvia, pilaa maailmaa. Lämpimien maiden ihmisten asuinalueita. No mielipiteitä on monia. Jokainen valitsee kahvityylinsä tai kahvittomuutensa itse. 

Mantelimaito ja avokado on kuitenkin ok?

Vierailija
17/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä osaan keittää kahvia,a

Vierailija
18/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian vierestä: en koskaan ole pitänyt kahvista, sitten joskus ulkomaanreissulla oli 'pakko' juoda kupillinen espressoa, ja se oli hyvää! Tuollaista välillä juon nykyään.

Suomalaisessa kahvissa on outo kitkeryys, mikä ei ole makuuni. Sama juttu teessä, en siitäkään pidä. Taannoin teet hyvin tunteva tuttuni toi minulle vihreää teetä kokeiluun, en nyt muista mikä oli, mutta sen paketillisen join. Maistui hyvältä, ei lainkaan kitkerää, vaaleanvihreää ja piti olla veden kanssa tarkkana ettei ole liian kuumaa.

Mietin juotetaanko meillä jotain bulkkia noissa, siis Juhalmokat ja Liptonit jne?

Vierailija
19/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa ei osata enää keittää kahvia.

Se nykyään paperin läpi suodatetaan ja vesi on vain 85-95 Celsiusasteista.

Keittäkää vaikka kokeeksi kahvi kattilassa jos ei pannua ole. Sen kahvin pitää kolme kertaa kuohua kattilassa / pannussa ja sitten antaa selvitä.

Vierailija
20/20 |
26.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Mantelimaito ja avokado on kuitenkin ok?

Sekä kookosmaito.