sairaalahoito vie meidät konkurssiin
sain juuri tietää että joudun olemaan sairaalassa 4 viikkoa. Sairaalapäivä on 32€. Olemme sen verran ”hyvätuloisia” että omasta pussista maksetaan kaikki. Kiva olla konkurssissa mutta terve :(.
Kommentit (7)
Ja 4 viikkoahan on aika, joka on edelleen palkallista poissaoloa töistä.
Tuossa se taas nähdään että nimenomaan köyhien ja keskituloisten kannattaisi ottaa se vakuutus...
eikös tuo nyt mene sen piikkiin? Ei sellaisesta kukaan konkurssiin mene.
Sitäpaitsi sekään (kuten päivähoito) ei ole lähelläkään todellisia kustannuksia. Muistaakseni yhden hoitovrk:n todellinen kustannus oli lähempänä 400 kuin sataa euroa.
Toisekseen 32e on todella vain muodollinen maksu verrattuna todellisiin kustannuksiin.
Kolmanneksi maksukatto, ks. edellä.
Neljänneksi on todellakin kiva olla konkurssissa terveenä verattuna siihen, että olisi rikas ja sairas
Maksukatto on aina henkilökohtainen, olen sen tarkistanut Kelasta elokuussa 2010. Ei sisällä mitään alaikäisten lasten kuluja. Jos minulle annettu tieto on väärä, niin Seinäjoen toimiston pitää tarkistaa ammattiosaamisensa.
Lääkekustannusten maksukatto on henkilökohtainen, samoin matkakustannusten omavastuuosuuskien vuosittainen maksukatto.
Mutta tk-lääkärimaksut (huom. ei sisällä päivystysmaksuja) ja sairaalamaksut menevät omaan maksukattoonsa ja niihin voidaan laskea mukaan saman perheen alle 18 v lasten kulut myös.
Mulle tuli viime vuonna maksukatto täyteen, polikäyntejä sairaalassa koko vuosi, päiväkirurgista operaatiota yms ja sit oli 2 viikon sairaala jakso. Jolloin tuli maksukatto täyteen ja tästä kahdesta viikosta oli 1 päivä ilmainen ja loput oli 14 euroa per päivä.. Joten huuhaa juttua koko maksu katto..
Lääkemaksukatossa menee niin et lääkkeistä maksetaan 1,50 per lääke..
on 630€ vuosi sen enenpää ei joudu kukaan maksamaan, tuo summa tuskin vie ketään "normaali" tuloista konkurssiin. Maksukatto kattaa myös perheen yhden perheen alaikäiset lapset.