Missä menee henkisen pettämisen raja?
Eli mistä tietää, että nyt on meneillään naisen ja miehen välillä muutakin kuin kaveruutta? Kysymys koskee varattuja ihmisiä.
Kommentit (22)
Voivatko nainen ja mies oikeasti olla vain kavereita? Aika iso riski, että ihastumista tapahtuu.
Ei ole lakipykälää asiasta, jokainen määrittelee itse ja keskustelee kumppaninsa kanssa.
Ei tietenkään ole lakipykälää asiasta, mutta mietin kuinka iso riski on sille, että tyypit oikeasti pettää jos kaveruus jatkuu ja jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole lakipykälää asiasta, jokainen määrittelee itse ja keskustelee kumppaninsa kanssa.
Juuri näin. Yleensä silloin kun epäilee niin raja mennyt, naisilla varsinkin tässä hyvä intuitio ja sitä kannattaa kuunnella. Todisteiden saaminen on sitten hankalampaa, ainakaan hyväksyttävin keinoin kun toinen harvoin myöntää
Kertoo vieraalle (ihastukselle) salaisuuden jota ei ole kertonut puolisolleen
Onko se sitten niin paha asia vaikka ihastuu ja pettää? Jos toinen alkaa kiinnostamaan niin se kertoo, että omassa suhteessa asiat eivät ole hyvin.
Jos mies ajattelee toisen pimpin nuolemista, niin on pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Ei tietenkään ole lakipykälää asiasta, mutta mietin kuinka iso riski on sille, että tyypit oikeasti pettää jos kaveruus jatkuu ja jatkuu.
Toisten kohdalla ei ole mitään riskiä, toisten kohdalla hyvin todennäköistä. Määrittele itse rajasi ja mitä siedät.
Ehkä jos moittii puolisoaan vastakkaista sukupuolta olevalle kaverilleen?
Kun toinen osapuoli alkaa vaikeuttaa parisuhdetta, esim. taustalla manipuloiden.
Niin. Mielestäni naisesta mahdollisesti huomaa onko se platonista, oli mies sitten yhtä platoninen ystävä ajanvietossa tai nörttikuolaaja. Miesten tarkoitusperistä ei tietoa, ellei oteta yksittäinen esimerkki. Moni voi olla kyllä salasaalistaja, mutta se taas e ole naisen vika.
Voi helevetti "henkistä pettämistä". Jos ette luota kumppaneihinne ja pitää keksiä tuollaisia termejä sairaalloisen mustasukkaisten mielenne helpotukseksi, niin tehkää kaikille palvelus ja älkää olko parisuhteissa.
Vierailija kirjoitti:
Voi helevetti "henkistä pettämistä". Jos ette luota kumppaneihinne ja pitää keksiä tuollaisia termejä sairaalloisen mustasukkaisten mielenne helpotukseksi, niin tehkää kaikille palvelus ja älkää olko parisuhteissa.
Mutta jos mies kokee vahvaa yhteyttä naiseen, niin eikö se lisää riskiä fyysiseenkin pettämiseen?
Vierailija kirjoitti:
No ei kai sentään. Eihän tuollaisille ajatuksille mitään mahda.
Kaikki sellainen mistä tietää puolison pahastuvan.
Minulle pettämistä olisi sellaiset asiat mitä mies ei tekisi mieskavereidensa kanssa, kuten seksi, suutelu, sylikkäin makoilu ym. fyysinen läheisyys. Henkisellä puolella seksiviestit ja muu liian intensiivinen sopimaton viestittely, flirttailu, kumpa minun vaimoni olisi kuin sinä - tyyppiset jutut, uskoutuminen asioista joista ei kerro minulle jne.
Olisin hyvin pettynyt mieheeni jos saisin selville tuollaisia asioita ja tuntuisi etten enää tunne häntä. Suhde tuskin enää palautuisi ennalleen. Pettäminen on ehkä hieman raju termi joillekin mainituista asioista, mutta ne on niitä jotka rikkoisivat jotain tärkeää parisuhteesta ja menettäisin kunnioitukseni miestä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ajattelen yhden nettituttunaisen pimpin nuolemista tällä hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Jos esimerkiksi mies kertoo naiselle henkilökohtaisia asioita ja pyytää pitämään salaisuutena.
Täh? Kyllähän hyvälle ystävälle saattaa kertoa henkilökohtaisia, arkojakin asioita.
Jo se, että miehellä on naispuoleisia ystäviä on mielestäni pettämistä.
Vierailija kirjoitti:
Jo se, että miehellä on naispuoleisia ystäviä on mielestäni pettämistä.
Mutta sinulla voi olla miespuoleisia ystäviä?
Jos esimerkiksi mies kertoo naiselle henkilökohtaisia asioita ja pyytää pitämään salaisuutena.