Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisilla on keskimäärin 28000e säästössä

Vierailija
07.09.2010 |

Kuulostaako tuo sinusta paljolta vai vähältä?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta justhan uutisoitiin että eniten talletuksia on yli 60-vuotiailla, nuorila varsin vähän.

Aika luonnollista, nuorilla nyt harvemmin on elämäntilanne sellainen, että jäisi kovasti säästöön. On opiskelut, asuntolainat jne. Eläkeiän kynnyksellä oleva, asunnon maksanut ja uraa luonut ihminen on usein jo saanut mukavan potin säästöönkin. 

Suomessa sijoitetaan myös asuntoihin, lasketaanko velaton omistusasunto (tai asunnot) säästäksi?

Vierailija
22/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä aloitus on viiden vuoden takaa ja nykyisin suomalaisilla on säästövarantoja keskimäärin 32000 euroa. Lisäksi suomalaisilla on omaisuutta keskimäärin 88000 euron edestä, kyse on pääosin asuntovarallisuudesta ja muista kiinteistöistä, toki myös osakeomistuksista. Muistakaa, että noi on vain KESKIARVOJA!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa vähältä, kun jopa minulla opiskelijalla on kohta tuo säästössä. Kuukaudessa voisi säästää helposti 500-1000 euroa kun on työssäkäyvä opiskelija, eihän tuo 28 000 olisi kuin muutaman vuoden urakka. Ymmärrän tosin että rahaa alkaa vasta tosiaan palamaan kun hankitaan autoja, lapsia ja asuntoja, mutta 28000 keskimääräiseltä aikuiselta kuulostaa minusta tosi vähältä.

Vierailija
24/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella on se 280e. Tai 28.

Vierailija
25/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

vähältä kuulostaa kun itselläni oli jo 22-vuotiaana opiskelijana yli 50 000 euroa säästössä! mihin ihmeeseen ihmiset rahansa oikein hassaavat?!!

Vierailija
26/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vähältä kuulostaa kun itselläni oli jo 22-vuotiaana opiskelijana yli 50 000 euroa säästössä! mihin ihmeeseen ihmiset rahansa oikein hassaavat?!!

Kerro ihmeessä miten elät jos olet itse tuon säästänyt?!

Helppo huudella jos isi ja äiti maksaa elämisen

Vierailija
27/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa vähältä, kun jopa minulla opiskelijalla on kohta tuo säästössä. Kuukaudessa voisi säästää helposti 500-1000 euroa kun on työssäkäyvä opiskelija, eihän tuo 28 000 olisi kuin muutaman vuoden urakka. Ymmärrän tosin että rahaa alkaa vasta tosiaan palamaan kun hankitaan autoja, lapsia ja asuntoja, mutta 28000 keskimääräiseltä aikuiselta kuulostaa minusta tosi vähältä.

Ensin opiskelet 6-8h ja sitten töissä sama aika ja missähän paikassa saa opiskelija parin tonnin palkan?!

Ja minulle esim vapaa-aika on myös arvokasta joten saan säästöön vain 200e kuukaudessa

Vierailija
28/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrät sitten, kun perustat perheen ja saatte lapsen. Lapsen kasvattaminen 18-vuotiaaksi maksaa viimeisimmän (2013) tutkimuksen mukaan 128000 euroa. Monet avustavat vielä tuon täysi-ikäisyyden jälkeenkin.

Vierailija
29/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nallella on vaikka 5 000 000 pahan päivän varalta in cash ja Nicolla 500 euroa niin keskimäärin heillä on 2 500 250 euroa säästössä!

Vierailija
30/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin opiskelet 6-8h ja sitten töissä sama aika ja missähän paikassa saa opiskelija parin tonnin palkan?!

Ja minulle esim vapaa-aika on myös arvokasta joten saan säästöön vain 200e kuukaudessa

No tuossahan se ero tulee. Toiset tykkää laiskotella ja toiset tehdä töitä. Ero voi olla tuhansien eurojen arvoinen myöhemmin!

Vierailija
31/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyse varmaan nettovarallisuudesta eikä säästöistä? Linkki?

Vierailija
32/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä on noin 50 000 €. Lisäksi omaisuutta 1/2 okt ja pari autoa jne. Ei lainaa. Joitain osakkeita.

Okt ei ole minkään arvoinen. Voi olla jopa negatiivinen kun pitää purkaa tontilta että pääsee rakentaan.

33/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilillä ja käyttötilillä yhteensä vähän päälle pari tonnia. Lompakossa 50 euron seteli. Lasipurkissa kolikoita noin 15 euroa.

Vierailija
34/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niillä todellista arvoa?

Jos - tai pikemminkin kun - finanssijärjestelmä romahtaa, meinaatteko syödä niitä seteleitä? Tai ylipäätään, että saatte niitä pankista ulos? Kreikassa annettiin porukan nostaa parikymppiä päivässä. Eikä Kreikka edes romahtanut, koska muu EU piti sitä pystyssä. Entä kun ei ole enää ketään pitämässä pystyssä? 

Meillä on 50 hehtaaria maata, joista 20 viljelykelpoista, 30 metsää. 

Kun aikanaan katsotaan kenen perse kestää merivettä, veikkaan että olemme vahvoilla. 

Vierailija
35/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis kaukana keskimääräisestä palkasta ja keskimääräisistä säästöistä. Pienellä palkalla oli vaativaa saada säästettyä 5000 e hätävara, kun kaikki raha tuppaa kulumaan elämiseen. Yritän silti nostaa säästöjäni ylöspäin seuraavaan tuhatlukuun.

Vierailija
36/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin isolta määrältä. Itse elän kädestä suuhun, 0e säästöjä. Kaikki vähänkin isommat hankinnat (elektroniikka, huonekalut) vaativat useamman kuukauden säästöä.

Ja minä vieläpä haaveilen kivasti sisustetusta kodista ja rintojen pienennysleikkauksesta... Hah. Tuommosella summalla saisi molemmat ja vielä enemmänkin.

Vierailija
37/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne ketään jolla olisi tuollaisia summia, yleensä kaikilla on asuntolainaa, vanhemmillani ei ole asuntolainaa ollut enää vuosiin, eli omaisuutta on, mutta ei säästöjä koskaan noin paljon, ovat kuusikymppisiä ja viimeiset vuodet työelämästä äidillä ollut pätkiä ja isällä eläkeputkea, tehdas siirrettiin halpatyönmaahan. Suurimmalla osalla ihmisiä ei varmaan ole tuollaisia summia koko elämän aikana.

Vierailija
38/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo mikään valtava summa ole. Meillä (mä ja mies) on tuon verran säästöjä yhdessä ja on myös saman verran asuntolainaa jäljellä. Pari vuotta maksetaan lainaa vielä ja sitten alkaa säästöt karttua ellei keksitä jotain kivaa rahareikää.

Keski-ikäisiä ja keskituloisia olemme.

Vierailija
39/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

joku 28-280e on tilillä N37

Vierailija
40/45 |
25.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotitalouksilla on rahaa säästössä keskimäärin 12000 euroa.

37 prosentilla suomalaisista on nolla euroa.

http://www.taloussanomat.fi/asuminen/2012/10/08/joka-kolmannella-ei-jaa…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan