Kumman työpaikan valitsisit?
Olen saanut työtarjouksen.
Työtoimenkuva ihan sama kuin tämän hetkisessä työpaikassani, mutta kielellisesti joutuisin käyttämään enemmän kieltä joka on minulle tuttu, mutta en ole siinä niin vahva. Työkaverit olisivat omaa ikäluokkaani ja tunnen heidät jollain asteella ja oikein mukavilta tuntuvat. Työpaikka olisi n. 10 minuuttia lähempänä kotia ja lasten hoitopaikkaa.
Tämän hetkinen työpaikkani on myös mieleinen. Työtovereihini en ole saanut ihan niin hyvää tuntumaa kuin toivoin, vaikka katson olevani osa työyhteisöä. Työkaverit ovat hieman minua iäkkäämpiä ja eri elämäntilanteessa.
Tekisinkö tulevaisuuden hypyn työpaikkaan jossa ainut negatiivinen sävähdys on kieliasia? Jos käytän kieltä enemmän päivittäin eikö ole myös odotettavissa, että kieli alkaisi tulla minullekin tutummaksi?
Alan pikkuhiljaa olla varma päätöksestäni, mutta siltikin mietin. Haluaisin niin mieleiseni työporukan. Työtoimenkuva on kummassakin paikassa juuri se mitä aina olen halunnut.
Kommentit (3)
Ja kyllä se kieli sieltä sitten tutummaksi tulee!
että ajattelette samoin! Taidanpa ottaa haasteen vastaan...
Kielitaito kohenee käytännössä kyllä, paljon paremmin kuin vain kirjasta opettelemalla.
Onnea matkaan.