Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

siis mua ällöttää kuinka harvoin jotkut käyvät suihkussa jos on totta

Vierailija
06.09.2010 |

kun luin jossain ketjussa että toiset käyvät joka kolmas pv suihkussa, joku jopa joka viides??? onkohan tämä totta?? Kyllä luulin että aikuinen nainen / mies suomessa v 2010 käy päivittäin suihkussa......yäk...

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä viitsi sinne turhaan mennä vettä tuhlaamaan.

Vierailija
42/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aiemminkin huomannut hygienia tapojeni olevan nyky-yhteiskunnassa provokatiivisia, mutta en ihan totta näe mitään tarvetta käydä tätä useammin suihkussa.

Minut on tähän opetettu pienestä asti, enkä aio pelkästään yhteiskunnan painostuksesta muuttaa tapojani.

T: #9

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

suihkussa käynti on minulle turhaa, joka toinen päivä riittää hyvin. Kainalot voi pestä lavuaarin yllä ja lisätä deodoranttia, mutta sitäkään en käytä aina, koska hikeni haisee miedolle. Hiukset pesen 2-3x viikossa, raskausainaka 2x/vko riitti kun päänahka ei rasvoittunut ollenkaan....!

Tarpeen tullen tulee käytyä useaammin, eli kun kesä oli niin kuuma niin tuli käytyä 2x/pvässä ja aina kun urheilee niin tottakai suihkussa on käytävä...mutta eipä tule hikiliikuntaa harrastettua kuin 2-3x viikossa.

Ihmiset on erilaisia, toiset haluaa peittää luonnolliset hajunsa kaikin keinoin, lisätä hajusteita tekstiileihin huuhteluaineen muodossa, tuprutella hajuvesiä ympäriinsä jne, mutta minä kuulun hajuherkkiin ihmisiin joten hajusteet ällöttää ja koskee päähän...vain harva hajuvesi sopii mulle ja hiuskiinteetkin on oltava mahdollisimman hajuttomia.

Toki minuakin ällöttää lialle ja hielle haisevat ihmiset, itse en kuulu heihin, mutten kemikaalien hajuakaan rakasta!

Vierailija
44/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua minäkään, varsinkaan jos ei edes muuten peseydy, kainalot ja alapää nyt ainakin...

Itse käyn joka päivä suihkussa, teen raskasta, hiostavaa työtä joten siksikin pakko.

Vierailija
45/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei haise hiki ellen harrasta liikuntaa...olen kyllä huomannut että siinäkin suhteessa meitä on moneen junaan ja toisten tarviikin.

Vierailija
46/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät haise mutta kyllä sen huomaa kuka ei peseydy tarpeeksi usein.

Omaan nenään se oma haju ei haise mutta muiden nenään kyllä. Uskoittepa sitä sitten tai ette.

Vierailija
47/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

etteivät haise mutta kyllä sen huomaa kuka ei peseydy tarpeeksi usein.

Omaan nenään se oma haju ei haise mutta muiden nenään kyllä. Uskoittepa sitä sitten tai ette.

ettei haise? Ja miten mä sitten haistan esim. sen, jos haisen hieltä? Sori, tuo ei ole totta.

Ehkä sinä tai joku muu alkaa haista, jos ei peseydy joka pvä, mutta eivät kaikki. Oletko koskaan tullut ajatelleeksi, että eri ihmisillä on aivan erilainen aineenvaihdunta? Esim. mä en juuri hikoa ja mun talineritys on olematonta (ja siksipä en haluakaan läträtä joka päivä).

Oletko aivan varma, että itsellesi riittää pesu kerran päivässä? Mitä jos oikeasti haisetkin pahalta, etkä itse haista sitä. Mietipä tätä.

Vierailija
48/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pesen peräsimeni pari kertaa päivässä peräsaippualla ja kainalot pesen joka toinen päivä lavuaarissa! en haise.

En tykkää siitä kylmästä tunteesta kun tulen suihkusta, olo on märkä ja tulee heti kylmä.

Vierailija
49/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja muuten vain "täsmäpesee" kainalot, intiimalueen jne. Hän ei ole koskaan haissut hielle tai muuten pahalle! Ja olen melko herkkä erilaisille hajuille, olisin huomannut kyllä.

Vierailija
50/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannt, että mitä vähemmän käyttää kemikaaleja, sitä vähemmän tarvitsee peseskellä.

Ja on paljon ihmisiä, jotka ovat päivän kotona. Jos lähtee aamulla töihin, niin sitten on kohteliasta on putipuhdas.

Vierailija
51/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vielä v2010 sellaisia jotka käytvät turhaan jokapäivä suihkussa ???? Mitä luonnonvarojen tuhlausta. Eikä ihokaan tykkää jatkuvasta pesusta. Sano vielä että käytät jokapäivä shamppoota ja saippuaa suihkussa niin olen todella ihmeissäni.

Ymmärrän päivittäiset suihkut jos on oikeasti likainen tai terveydellisistä syistä mutta että muuten vaan.

Minusta ei ole perusteltua käydä päivittäin suihkussa,ellei likaannu esim töissä tai hikeenny liikunnallisista syistä.Siis ei mitään järkeä.Itse en juurikaan hikoile,joten miksi ihmeessä hassaisin vettä aivan turhaan.Enkjä aio opettaa lapsiani moseen haaskaukseen :).Ja kampaajat todella suosittelevat vain kahdesti viikossa psemään hiuksia,maks.kolesti.On hiuksille äärimmäisen tärkeää että saavat ihon omaa rasvaa pysyäseen kunnossa.Terv.paksu- ja kiiltävähiuksinen nainen ;)

Vierailija
52/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja talvella en todellakaan käy joka päivä suihkussa kun ei ole tarvetta! Kesällä hikoan lämpimillä keleillä ja joka päivä suihkuttelen. Ja joo kyllä sen omankin hien haistaa jos haisee!

Vierailija
53/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran viikossa suihkussa. En kyllä ikinä huomannut mitään erikoista, tyyppi ei haiskahtanut tai näyttänyt suttuiselta. Vältti kyllä kaikkea liikuntaa, joten ehkä se silleen voi toimia.

Vierailija
54/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta itse kyllä lapsena ja teininä kärsin siitä, kun kävimme vain kaksi kertaa viikossa saunassa. Asuimme vanhassa maalaistalossa jossa ei ollut suihkua.

Vierailija
55/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen myös hiukset joka päivä shampoolla ja lisäksi hoitoaine. Ennen kävin joka toinen päivä, mutta oli aina likainen olo sitten suraavana päivänä jos ei edellisenä käyny niin aloin käydä joka päivä. Nykyään on pakko, koska hiukset on tottuneet jokapäiväiseen pesuun, ne myös rasvoittuu tosi nopeasti. Haluaisin käydä joka toinen päivä, mutta en pysty muutakuin silloin jos tiedän että seuraavana päivänä ei tarvi astua ovesta ulos.

Ymmärrän hyvin ihmisiä, jotka ei pese hiuksia joka päivä, ja olen kade heille. Mutta kyllä kroppa mun mielestä pestään ihan joka päivä. Edes ne kainalot ja alapää. Tapansa kullakin! Jos aina haisee hielle, kyllä itse siihen turtuu. Kaupan kassalla töissä ollessani kyllä haistoi sellaiset tapaukset, jotka ei peseydy, mutta ne oli pääsääntöisesti vanhoja kamalan näköisiä ukkoja tai akkoja. Koskaan en ole haistanu kenenkään nuoren tai lapsen tai siististi pukeutuvan aikuisen haisevan.

Vierailija
56/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla kun menen ei ole kiva olla lähellä ihmistä jos on itsellä nuhruinen olo ja illalla kun tulen töistä, ei ole kiva kun tuntuu että ne kaikki pissiittipöpöt on käsivarsissa ja ties missä kun tulee kotiin.

Vierailija
57/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ällöttää kun ihmiset haisee ihan järkylle jollekkin pyykinpesuaineelle!

Oon tottunu pesemään hajusteettomalla pesuaineella pyykit, ja ketuttaa viedä niitä pyykkitupaan kuivumaan ku jonku helkkarin omo colorit tai en mä tiedä mitkä pinttyy munki pyykkeihin! Hiton kiva sit ku neki haisee ihan järkyttävälle.

Tuloksena mulla on sit koko kämppä täynnä kuivuvaa pyykkiä pyykinpesupäivinä ku ei todellakaa kiinnosta viedä niitä pyykkitupaan hajustumaan!

Vierailija
58/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ällöttää kun ihmiset haisee ihan järkylle jollekkin pyykinpesuaineelle!

Oon tottunu pesemään hajusteettomalla pesuaineella pyykit, ja ketuttaa viedä niitä pyykkitupaan kuivumaan ku jonku helkkarin omo colorit tai en mä tiedä mitkä pinttyy munki pyykkeihin! Hiton kiva sit ku neki haisee ihan järkyttävälle.

Tuloksena mulla on sit koko kämppä täynnä kuivuvaa pyykkiä pyykinpesupäivinä ku ei todellakaa kiinnosta viedä niitä pyykkitupaan hajustumaan!

Olenkin ajatellut sen johtuvan siitä, kun siellä tuoksuu meidän pyykit. Mä käytän kylläkin Arielia enkä Omo coloria.

Tuohon suihkujuttuun kommentoin minäkin sen verran, että käyn korkeintaan joka toinen päivä suihkussa. Minäkään en hikoile juuri lainkaan, en edes liikunnan aikana, mikä ottaa suorastaan pattiin, koska liikunta on erittäin epämiellyttävää, kun hiki ei tule. Mutta ei voi mitään. Juon paljon ja liikun paljon, mutta en hikoile, joten en tarvitse päivittäistä suihkuakaan.

Vierailija
59/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peseytymistarve on tietysti yksilöllinen. Koska haluan päivittäin pestä kasvot, kainalot ja jalat, minulle suihkussa käynti on helpoin tapa hoitaa nämä. Kostutan ihon, levitän saippuan ja suihkutan sen nopeasti pois. Päivän toisen alapesunkin hoidan siinä samalla. Suihkuun menee vain hetki, ja vettä valuu todella vähän. Säästeliästä vedenkulutusta suihkussa voi ihan harjoitella.

Ihoni ei juuri kuivu, rasvaankin vartalon ihoa vain satunnaisesti pahimpina pakkaskausina. Ei siis haittaa yhtään, että koko vartalo kastuu. Olisipa hankalaa pestä kainaloita lavuaarin edessä, kun suihku on kuitenkin ihan vieressä.

Vierailija
60/64 |
06.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 kertaa päivässä suihkussa ehdottomasti!