Kummilapselle tuli ruma nimi
Ystävä on naimisissa toisen kerran ja uusi rouva on aikamoinen jyrä, pitää jöössä niin miehen kuin miehen lapsetkin. Nyt kun syntyi vauva, niin rouva päätti lapsen nimen. Miehellä olis ollut vekkuli ei-niin-muotinimi ehdolla, mutta vaimo jyräsi läpi loppuunkuluneen muotinimen, koska hän oli sen päättänyt jo vuosia sitten omalle lapselleen. No, nimi on nimi, mutta jyräys ei tunnu kivalta.
Kommentit (8)
haluaa tietää, että mikä oli se ruma nimi? Jos se on muotinimi, niin kerro ihmeessä, ei vaaraa jäädä kiinni! Tosin me haluttais myös tietää se ei-niin-muotinimikin... Kerrokerro?
lapsen nimen päättäminen voi olla hankalaa, jos vanhemmat on ihan eri linjoilla. Hyvä, että pääsivät sopuun kuitenkin :)
sä luulet asian kuuluvan sulle ja luulet että sulla on parempi maku nimien suhteen kuin lapsen äidillä :D
mutta kun nainen päättää se on jyräämistä...
neuvotteluvaraa yhtään vaan sanelupolitiikalla mennään. Tässä tapauksessa kysymys oli nimen omaan siitä.
yhtä paljon kuin ensimmäisestä. Ehkä olet vielä harmissasi heidän erostaankin? Mielestäni kirjoitustapasi viittaa siihen, että et suuresti arvosta uutta vaimoa.
Tiedätkö, että vaimo on varmasti 'jyrännyt'? Ehkä mies on antanut tässä asiassa omasta tahdostaan periksi? Esimerkiksi siksi, että vaimon keksimällä nimellä on vaimolle enemmän tunnearvoa kuin olisi ollut miehen ehdotuksella miehelle?
Mielestäni kirjoitustapasi viittaa siihen, että et suuresti arvosta uutta vaimoa.
Tiedätkö, että vaimo on varmasti 'jyrännyt'? Ehkä mies on antanut tässä asiassa omasta tahdostaan periksi? Esimerkiksi siksi, että vaimon keksimällä nimellä on vaimolle enemmän tunnearvoa kuin olisi ollut miehen ehdotuksella miehelle?
Vaimo on itse monta kertaa sanonut, että ei, nimi on tämä, olen sen itse päättänyt. Tunnearvoa on vaikea selvittää, mikään suvussa esiintyvä se ei ole, on vain vaimon mielestä ns. kiva nimi. Ja kiltti mies, aikansa yritettyään, antoi sävyisästi myöten. Sillä laillahan sitä sopu säilyy. Ei siinä mitään.
Vaimo on muuten mukava ja tulemme toimeen oikein hyvin.
eks sekin olisi ollut jyräys?