Palautin löydetyn pankkikortin - mahtava löytöpalkkio
arvatkaapa paljon Nordea maksoi kun kävin pankissa viemässä kortin?
Kommentit (126)
Pankkiin ei kannata ainakaan viedä. Turha vaiva. Köyhät ja kituset pankit.
Pidän joko itselläni matkamuistona tai ilmoitan omistajalle. Riippuu siitä, millä fiiliksellä olen
Olen pari kertaa löytänyt pankkikortin eikä ole ollut iso vaiva heittää ohikulkumatkalla pankkiin. Nyt koronan aikaan voi olla vähän hankalampi juttu kun moni pankki toimii vain ajanvarauksella. Eikä aikaakaan tuhraantunut juurikaan kun en täytellyt mitään palkkiolomaketta rahan toivossa.
Löysin työpaikkani parkkipaikan läheltä kadulta lompakon, kortteja ja papereita keräilin sieltä täältä. Työpaikkani vieressä oli poliisilaitos joten vein löydökseni sinne. Virkailija kysyi halusinko löytöpalkkiota. Sanoin etten halua, hyvä jos omistaja löytyy. Seuraavana aamuna töihin mennessäni sinne oli tuotu kirjekuori nimelläni varustettuna. Kuoressa oli nätti kiitoskortti ja satanen.
Nykyään ei kannata palauttaa kun voi humputtaa lähimaksulla. Näin kävi minun pankkikortilleni.
Joskus 2000-luvulla löysin pankkiautomaatista Nordean pankkikortin ja vein sen Nordean konttoriin. Piti täyttää joku lomake muistaakseni, mutta mieleeni jäi erityisesti, että virkailija oli tyly. Hänen käyttäytymisestään pystyi näkemään, että löytökortin vastaanottaminen oli ylimääräinen tehtävä kesken kiireisen työpäivän.
Hän kysyi vielä kyllästyneesti "haluatko löytöpalkkion?". En enää muista mitä vastasin eli ainakaan löytöpalkkio ei ollut iso summa rahaa (yli 20 euroa), koska sen varmaan muistaisin.
Minua ei kiinnosta löytöpalkkio, mutta edes kohteliaisuus olisi ihan kiva...
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Minä noudatan palveluksen ja vastapalveluksen lakia. Vastikkeetta en vapaaehtoisesti auta. Rahaa ei tarvitse välttämättä liikuttaa. -Vähäinen palvelus voi päätyä villaisella painetuksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin pankkikortin. Selvitin Fonectasta omistajan puhelinnumeron. Oli tyytyväinen. Kysyi, mitä haluan palkkioksi. Sanoin, että laittaa hyvän kiertämään. Lahjoitti 100 hyväntekeväisyyteen. Näinkin sydämellisiä ihmisiä on vielä olemassa.
100 euroa. Tää palsta ei näemmä hyväksy euron merkkiä.
€ikö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Löysin pankkikortin. Selvitin Fonectasta omistajan puhelinnumeron. Oli tyytyväinen. Kysyi, mitä haluan palkkioksi. Sanoin, että laittaa hyvän kiertämään. Lahjoitti 100 hyväntekeväisyyteen. Näinkin sydämellisiä ihmisiä on vielä olemassa.
€ikö?
Tsti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
€ikö?
Tsti
i nämmä hyväksy mulla uron mrkkiä. Tämä visti on kirjoitttu sitn, ttä e-kirjaimt yhtä lukuunottamatta on korvattu uron mrkillä.
Löysin kerran virolaismuijan ajokortin.Näin vaivaa viemällä poliisiasemalle.en edes tekstiviestillä
kiitosta saanut.Seuraavalla kerralla jos löydän jotain vastaavaa ko.maan kansalaisen omaisuutta
heitän vaikka suonsilmään.
Niin saako näistä jotain löytöpalkkiota vai ei? Mitä ihmettä nämä jutut jonottelusta ja lomakkeiden täytöstä ja oman henkilöllisyyden todistamisesta ovat? Kuka hullu jaksaisi nähdä tuollaisen vaivan ellei siitä saa mitään palkkiota? Eli käytännössä pankit ei edes halua että löytäjät palauttaisivat heidän asiakkaidensa kortit?
Vierailija kirjoitti:
Mieheni on palauttanut useita lompakkoja, lisäksi kaupassa 500€ setelin mummelille jne. eikä ole koskaan saanut löytöpalkkiota tai edes kiitosta.
Sanoinkin sille, että ensi kerralla varastaa vaan surutta rahat itselleen.
Ei ole oikein varastaa.
Löysin kerran lompakon ja siellä oli ajokorttia pankkikorttia ja kaikelaisia kortteja. Rahaa oli muutamia euroja. Sain mieheltä 200 euroa palkkiota.
Löysin joitakin vuosia sitten lompakon silloisen taloyhtiön sisäpihalta. Tiesin, että omistaja työskentelee alimman kerroksen liiketilassa ja menin koputtamaan takaovelle. Useita kertoja piti koputtaa, sitten nuori uraohjus tuli avaamaan. Kerroin että sun lompakko löytyi, huusi vaan "ei prkl!", otti lompakon ja paiskasi oven kiinni.
En palkkiota odottanut, mutta oisko vaikka semmonen sana kuin "kiitos" paikallaan?
Helsinki 2022. Pankit ei enää maksa löytöpalkkiota tavallisesta pankki kortista. Ottavat vastaan kyllä ja sanovat kiitos. Sama on kun palauttaa ,maasta löydetyn ihmisten matka kortin HSL toimisto.
Löysin paksun ompakonn täynnä rahaa muutama vuosi sitten. Sanoin poliisilla että en tarvi löytöpalkkiota. Monta pankkikorttia ym.
Omistaja toi minulle todella paljon tuliaisia . Ihan kiva muisto.
Miksi minun täytyy kansalaisena hyötyä toisen onnettomuutta?
Hän sanoi että uskoin että en saisi takaisin rahoja. Melkeen 700 oli seteleinä. Itse en laskenut mutta poliisi teki sen!
Viimeisen vuoden aikana olen löytänyt ja palauttanut yhden luottokortin, kaksi puhelinta ja lompakon. Kortista luvattiin 5e palkkio, ei ole näkynyt. Toinen puhelimen omista antoi vitosen "tuoppia varten". Toisen puhelimen omistajan äiti teki varkaudesta rikosilmon (varkaana minä).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
€ €. Ei niin. € €
Ihana tarina😂