Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palautin löydetyn pankkikortin - mahtava löytöpalkkio

Vierailija
02.03.2006 |

arvatkaapa paljon Nordea maksoi kun kävin pankissa viemässä kortin?

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:21"]

Itse palautin yhdes tytölle lompakon (etsin ajokortin perusteella facesta). Lompakko sisälsi kaiken maailman kortit mm ajokortti, opiskelijakortti, maksukortin, bussikortin jne.

- tärkeitä kortteja siis.

Ja mitä sainkaan löytöpalkkioksi? 0 euroa. Eikö ihmisillä ole oikeasti käytöstapoja?

Itse samassa tilanteessa olin todellakin maksanut pienen kiitoksen, että joku jaksaa ottaa lompakkoni talteen, etsiä minut käsiinsä ja järjestää vielä tapaamisen.

[/quote]

Mitä hittoa luulit opiskelijalta saavasi, muuta kuin lämmintä kättä? 50 e? Sillä kuule opiskelija elää pari viikkoa. Kaikkea sitä kuulee...

Vierailija
42/126 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin täs hiljattain pankkikortin maasta ja soitin nrotiedusteluun,josta sain kortin omistajan yhteystiedot. Soitin hänelle ja sovittiin tapaaminen. Hän antoi kiitokseksi 5 e. Kai sil just kattaa kulut, jotka siitä aiheutu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.05.2014 klo 00:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.05.2014 klo 23:21"]

Itse palautin yhdes tytölle lompakon (etsin ajokortin perusteella facesta). Lompakko sisälsi kaiken maailman kortit mm ajokortti, opiskelijakortti, maksukortin, bussikortin jne.

- tärkeitä kortteja siis.

Ja mitä sainkaan löytöpalkkioksi? 0 euroa. Eikö ihmisillä ole oikeasti käytöstapoja?

Itse samassa tilanteessa olin todellakin maksanut pienen kiitoksen, että joku jaksaa ottaa lompakkoni talteen, etsiä minut käsiinsä ja järjestää vielä tapaamisen.

[/quote]

Mitä hittoa luulit opiskelijalta saavasi, muuta kuin lämmintä kättä? 50 e? Sillä kuule opiskelija elää pari viikkoa. Kaikkea sitä kuulee...

[/quote]

En ole tuo ylempi kirjoittaja, mutta itsekin nuorena opiskelijana olisin kyllä kiitollisena työntänyt ainakin 10 euroa löytäjän käteen. Jos ihmisellä ei ole varaa maksaa edes pientä löytöpalkkiota, ei pitäisi olla varaa sitten kadotellakaan tavaroitaan. Mitäköhän olisi opiskelijatytölle maksanut uusia koko lompakon sisältö? Jo pelkästään uusi Electron-kortti maksaa ainakin Nordeassa jotain 10 euroa (ehkä enemmänkin nykyään, siitä on jo monta vuotta kun hukkasin korttini).

Eipä silti, eivät ne parempituloiset ihmiset maksa sen enempää löytöpalkkioita kuin köyhät opiskelijatkaan. Kerran löysin lompakon, jossa oli paitsi kaiken maailman kortit, myös iso tukku rahaa... ei löytöpalkkiota. En kehdannut kysyäkään. Kaikki sanoivat minulle, että olen hullu kun ylipäätään palautan rahat, mutta minun moraalini ei todellakaan antaisi periksi pitää muiden ihmisten omaisuutta.

Toisella kerralla löysin uuden älypuhelimen, jonka hinta oli silloin 600 euroa. En tietenkään saanut löytöpalkkiota, mutta sillä kerralla ei herunut edes kiitosta. Puhelimen omistaja vain pudisteli päätään ja kiroili, että voi vittu kun tuli pudotettua puhelin, saatana. En osannut vasta muuta kuin joo-o ;)

Vierailija
44/126 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli vain mieleen tätä ketjua lukiessa, että kyllähän siihen on ihan pätevä syykin, etteivät pankit maksa suuria löytöpalkkioita. Muutenhan se olisi kannattavaa varastella muiden lompakoita ja käydä sitten kuittaamassa pankissa löytöpalkkiot.

Itse en odottaisi minkäänlaista löytöpalkkiota jos jotakin arvokasta löytäisin, ihan vaan se hyvän mielen tuottaminen kadottaneelle riittäisi :) Sitä pidän kyllä röyhkeänä, jos ei löytäjää kiitetä. 

Vierailija
45/126 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse joskus unohdin rahapussini kaikkine kortteineen kylmälle bensa-asemalle ja joku oli nähnyt sen vaivan ottaa selvää numerostani, ilmoittaa minulle ja toi vielä kukkaron takaisin minulle (toki löytäjälle sopivaan aikaan). Opiskelin tuolloin, ja rahasta oli todellakin tiukkaa, mutta helpotus oli niin suuri, etten olisi todellakaan kehdannut olla antamatta jotain löytöpalkkiota, saati kiroilla löytäjälle. Antamani summa oli näin vuosia jälkikäteen ajateltuna pieni, muistaakseni 20 euroa, mutta opiskelijalle tuntuva. Toivottavasti löytäjä sai sillä edes hieman vaivanpalkkaa :)

Vierailija
46/126 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e

Vierailija
47/126 |
07.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10e

Vierailija
48/126 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi antaa sen kortin olla kadulla/missä vaan kuin tuhlata aikaa sen palauttamiseen. Osuuspankki 0 euroa, vaikka kortissa lukee löytöpalkkio (Visa Credit/Debit kortti). EI kannata.

Vierailija
49/126 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on palauttanut useita lompakkoja, lisäksi kaupassa 500€ setelin mummelille jne. eikä ole koskaan saanut löytöpalkkiota tai edes kiitosta.

Sanoinkin sille, että ensi kerralla varastaa vaan surutta rahat itselleen.

Haise pahalle. Ääliö.

Vierailija
50/126 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle taisi kympin maksaa viime vuonna, kun palautin löytämäni. Naurettava palkkio, 50 kymppiä olis riittävä. 

Vierailija
51/126 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos itse löytäisin pankkikortin tai lompakon tms niin, en kyllä ihan ensimmäiseksi olisi pyytämässä mitään löytöpalkkiota. Koska itselleni tulisi kuitenki hyvä mieli että olen voinut auttaa jotakuta saamaan omaisuutensa takaisin.

Vierailija
52/126 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle taisi kympin maksaa viime vuonna, kun palautin löytämäni. Naurettava palkkio, 50 kymppiä olis riittävä. 

piti sanoa: 5 kymppiä olis riitävä

Vierailija
53/126 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieheni on palauttanut useita lompakkoja, lisäksi kaupassa 500€ setelin mummelille jne. eikä ole koskaan saanut löytöpalkkiota tai edes kiitosta.

Sanoinkin sille, että ensi kerralla varastaa vaan surutta rahat itselleen.

Kerran kassajonossa edessäni olevalta mummolta putosi lattialle kaksi 20€-seteliä. Hän ei niitä huomannut, minä nostin ne lattialta ja annoin hänelle. En saanut kiitosta vaan vuihamielisen katseen ihan kuin olisin ollut ryöstämässä niitä häneltä eikä päinvastoin :D

Ehkä hän hämmentyi eikä aivan tajunnut mitä tapahtui.

Vierailija
54/126 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi 10v löysi puhelimen tieltä aamulla kouluun mennessä. Yritti antaa sitä opettajalle mutta eivät ottaneet vastaan. Laittoivat kaverilla lataukseen ja kokeilivat pin koodiksi 0000 ja puhelin aukeni. Soittivat sitten pariin numeroon kunnes omistajan mummo sitten vastasi ja sanoi että on lapsen puhelin. Lopulta saimme isän puhelinnumeron ja nouti puhelimen. Lapsi sai 10 e. Puhelimen omistaja asui yli 20 km päässä!! ja oli hukannut puhelimen jalkapalloreissulla edellisenä päivänä. Se miten puhelin oli löytöpaikkaan päätynyt oli kummastuttava, koska oli hieman sivussa. Lienee puhelimella ollut kaksi jalkaa alla(?)

Vierailija
55/126 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löysin lompakon kadulta ja soitin omistajalle. Hän kävi hakemassa sen myöhemmin samana päivänä kotoani ja toi kahvipaketin ja suklaalevyn. Isompaa palkkiota en edes olisi ottanut vastaan. Olin vain iloinen siitä, että omistaja löytyi.

Ei löytäjän kuulu tehdä mitään bisnestä! Menkää itseenne, te jotka toisin ajattelette.

Vierailija
56/126 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi 10v löysi puhelimen tieltä aamulla kouluun mennessä. Yritti antaa sitä opettajalle mutta eivät ottaneet vastaan. Laittoivat kaverilla lataukseen ja kokeilivat pin koodiksi 0000 ja puhelin aukeni. Soittivat sitten pariin numeroon kunnes omistajan mummo sitten vastasi ja sanoi että on lapsen puhelin. Lopulta saimme isän puhelinnumeron ja nouti puhelimen. Lapsi sai 10 e. Puhelimen omistaja asui yli 20 km päässä!! ja oli hukannut puhelimen jalkapalloreissulla edellisenä päivänä. Se miten puhelin oli löytöpaikkaan päätynyt oli kummastuttava, koska oli hieman sivussa. Lienee puhelimella ollut kaksi jalkaa alla(?)

Samainen lapsi huomasi kerran kävelyllä ollessamme lompakon tien laidassa. Katsoin että on kortteja. Ei kun puhelin käteen ja soittamaan numerotiedusteluun numeroa. Soitin numeroon mutta ei vastannut. Laitoin sitten tekstarin ja sitten taisi soittaa takaisin. Oli tien toisella puolen kaupassa eikä ollut edes vielä tajunnut lompakon hukkuneen. Ei kyllä saatu kauheita kiitoksia eikä palkkiota. Nuori ihminen oli kyseessä, joten ei kaiketi ymmärtänyt mikä munkki hänellä kävi, koska oli jo melko pimeääkin.

Vierailija
57/126 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankkikortista 10€, muutaman olen löytänyt ja palautellut pankkiin. Muusta löytötavarasta oliko 10% arvosta? Kerran löysin puhelimen ja vein poliisille, sain 14€ löytöpalkkiota. Oli ensimmäisiä älypuhelimia, tai siihen aikaan niitä ei niiiiiin hirvittävästi ollut, kaikilla oli jotain Noksun perusluureja.

Vierailija
58/126 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis autatteko te ihmiset muita ainoastaan euronkuvat silmissä? Ei ole ahneudella määrää näköjään.

Vierailija
59/126 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tyhmää ottaa kenenkään omaisuutta maasta. Varmasti jokainen tulee etsimään mutta joku pöljä napannut mukaansa ja odottaa vielä korvausta. Sais olla rikos ottaa toisen omaisuutta maasta.

Vierailija
60/126 |
23.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis autatteko te ihmiset muita ainoastaan euronkuvat silmissä? Ei ole ahneudella määrää näköjään.

En todellakaan. Mutta jos palautan jotain suoraan omistajalle, oletan että hän sanoo "Kiitos" tai on edes ilahtunut eikä suhtaudu minuun kuin märkään rättiin.