Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

SYYSUNELMAT-OMA KUU :-)

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea koko perheelle. Pitkä tyttö.No jospa me muutkin kuoriudutaan omalla ajallamme. =)

Vierailija
62/104 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä ollut todella pitkä neito. :) Ei varmaan kauheasti 50 senttisiä vaatteita tarvitse. :D

Täällä alkaa itsellä olla jo melko epätoivoinen olo. Samaa fiilistä ilmassa mitä noffetuksella, masentaa niin pirhanasti. Kolme yötä mennyt todellä huonosti, supistaa ja on vaikeeta. Viime yönä istuin melkein kolme tuntia vessassa, kun oli vatsa aivan kuralla. Nyt toivonkin että se alkais olla merkki synnytyksestä, ei kestä tätä oloa enää.

Maanantaina neuvola, niin vaadin kyllä lähetystä synnärille, että jos käynnistäsivät ajoissa. Mitään järkeä että odotellaan vielä pari viikkoa, joiden aikana ajan itteni piippuun unettomuudella, kivuilla ja astmakohtauksilla... :S

Mutta toivotaan että kaikki tästä pikkuhiljaa aletaan halkeentumaan!

Viikonloppuja toivotellen,

Harza+mukula 40+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan pitkä tyttö. malliainesta :)

Täällä hieman parempi fiilis, kun mieskin on kotona ollut seurana. ei ajatukset kaadu niin päälle. alakertaa vihloo, mutta supistuksia ei ole. kolme vuorokautta aikaa tulla ulos, joten usko hiipuu.

nuo isovanhemmat siis ovat mun isovanhemmat, ikää noin 80 vuotta. Mä en oikein tiedä miten he saavat aikansa kulumaan täällä, jos joutuvat tulemaan. No toivottavasti ei tarvitse pyytää. Päivällä vien kyllä esikoisen heille paikkoja sekoittamaan, jos päivällä tulee lähtö.

Tänään poikettiin Ikeassa perheen kesken ja ihmettelin, kun mitään supistuksia ei tullut. tuossa kuukausi sitten ei tarvinnut kuin kävellä kauppaan sisään niin johan supisteli.

Vierailija
64/104 |
11.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kellään ollut tai tietääkö kukaan mistä johtuu viiltelevät kivut alavatsalla/emättimessä? Mulla on ollut koko päivän niitä ollut ja supistuksia nämä eivät ole.

onko jotain vialla vai kuuluvatko nämä asiaan?

Vierailija
65/104 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea myös täältä pitkästä niedistä kolmeko 78:lle!!

Täällä porskutetaan yliajalla 40+4, eikä edelleenkään mitään oiretta mihinkään suuntaan. Eilenkin kaksi tunnin sauvalenkkiä, siivousta ym. rehkimistä ja vielä kovat löylyt päälle, mutta ei mitään! Liikkeet vähentyneet edelleen hurjasti ja nyt saa joka ilta olla niitä laskemassa että tarviiko lähteä johonkin vai mennä nukkumaan.

Noffeluksen kysymykseen viiltelystä ni alapäässä ni mulla on ollu samanlaista parina päivänä. Se tulee aina kerran ja menee nopeasti ohi ja sit alkaa pelkäämään seuraavaa viiltoa. Ei niitä usein ole tullut mutta parina päivänä. Kova kipu se on jos niitä tulisi sarjoissa. Ajattelin että se on jotakin synnytyskanavan valmistumista??

Huomenna mulla neuvola ja sit laitetaan lähete vetämään tyksiin..en kyllä oikeen käynnistyksen kannalla oo kun oon kuullu että se on paljon kivuliampaa ym..?

Mileialat täälläkin melkosta vuoristorataa..välillä itkettää ihan kaikki ja varsinkin sitten kun aika käy pitkäksi tai tulee jotakin sanomista joltakin.

Tänään ajattelin tehdä lusikkaleipiä ristiäisiä varten kun ei oo muutakaan kun aikaa..ristiäsikortit on myös työn alla..

En kyllä käsitä kuin kauan tähän menee että saan nyytin kotiin, tosiaan hermoja kyselee..kun odotit synnyttäväni jo pari viikkoa etukäteen.

Ei tässä muuta kun paino nousee loppupäivinä kaikkein eniten, mutta ehkä sitä sitten on valmis tekemään pudotustöitä urakan jälkeen, heh!!

No mutta voimia vielä kaikille jotkat odottavat, ja toivotaan seuraava vuorokausi tois uusia tuulia mukanaan!

Hanna + masuvauva 40+4

Vierailija
66/104 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin näitä vauvoja alkaa tulla. Taitaa Meikkukin olla tositouhuissa, ei ole päivityksiä ollut hetkeen.

Noista viiltelyistä sen verran, että uskoisin, että häpyluu siellä venyy. Mulla ainakin välillä tosi viheliäistä kipua siellä ja joutuu oikein pysähtymään.

Täälläkin alkaa ehkä jo vihdoin ja viimein jotain tapahtumaan. Eilen oli jo lupaavia supistuksia illalla, mutta menivät sitten ohi kun kävin nukkumaan. Yöllä tuli pari kipeää. Ja aamulla iloinen yllätys, kun limatulppa lähti irtoamaan. Esikoisen kohdalla siitä taisi mennä pari päivää. Eli katsotaan ja tarkkaillaan. Taidan kuitenkin pakata sairaalakassin tänään valmiiksi, jos vaikka lähtö tulisi..

Supistuksentäyteistä sunnuntaita kaikille!

reimari 40+3

Vierailija
67/104 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli sairaalaan lähtö 9.9. klo 9 aikaan kun lapsivesi meni. Supistuksen alkoi 10 aikaan ja olin melko heti auki, mutta vauva oli jossain korkeella, sitä odolettiin kääntyvän oikeaan asentoon sain toki ponnistaa jos siltä tuntui, onneksi ei ollut kauheaa. Kun vihdoin oli tarpeeksi alhaalla päästiin hommiin ja sieltähän tyttö putkahti kasvot minuun päin käsi pään vierellä, onneksi paikat ei revenny. Kaikkeen meni n. 3h oli pitkä synnytys mun mittakaavassa. Painoa neidillä 3585g ja pituutt 47.

Osastolla seurattiin meidän sokruja ja päästiin 2vrk päästä kotiin, siis eilen. Kotona on menny hienosti maitoa riittää ja tyttö nukkuu hyvin. Kaikki sisarukset ovat aivan haltioissaan. Voi kuinka onkaan ihana olla kotona!

Poljon onnea jo vauvansa saanneille!! Ja jaksamista vielä odottaville.

Ulpula ja tyttö 3vrk

Vierailija
68/104 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

teillä ollut kuitenkin nopea synnytys monen muun mielestä :) Kiva, ettei jäänyt huonoja fiiliksiä, vaikka vauva ei tullut hyvässä asennossa.

Itse vaan oon möllöttänyt sängyssä. Ei vaan huvita mikään. Tuntuu turhalta kärsiä näistä viiltelyistä, kun tuskin vauva enää alateitse ehtii tuleen. Hieman negatiivisia tuntemuksia vauvaakin kohtaan nyt, kun oon turhaan odottanut jotain tapahtuvaksi. No ehkä osaan olla onnellinen sitten, kun vauva on ulkona. Mies on ruvennut hinkuaan kolmatta lasta. Harmittaa, koska sektioon päädyttiin oikeastaan juuri sen vuoksi, koska meillä ei haluttu kolmatta. No toki onhan munkin haluilla merkitystä.

Vierailija
69/104 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se oli sitten meikäläisellä lähtö sairaalaan 6.9., olin näköjään tänne kirjoitellu että kellottelen suppareita ja niinhän me sitten lähdettiin näytille. Olin kyllä vielä pessimistinen että kotia tästä joudutaan, mutta ei: vedet meni aika pian sairaalaan pääsyn jälkeen ja siitä sitten alkoi hidas eteneminen. Kokeilin monenlaisia lievityksiä, 4 cm kohdalla laitettiin kohdunkaulanpuudute ja lopulta 7 cm kohdalla spinaali kun homma eteni vähän verkkaiseen ja sattui niin s****nasti. Oikea päätös oli koska sitten lopusentit meni vauhdilla! Ponnistus kesti vartin verran ja siitä jäi ihan hyvä fiilis, oli sellainen olo että mä oikeasti osaan tämän jutun! Pieni eppari tehtiin, ja sitten poju syntykin seuraavalla ponnistuksella. Huh, olihan kokemus!

Kotiuduttiin pari päivää sitten ja meno on ollut enemmän tai vähemmän takkuista, ensimmäinen kun on niin kaikki on niin täydellisen uutta! Viime yö meni ihan käteen kun koko ajan piti joko syötellä tai rauhotella, tällä tahtoo olla mahan kanssa vaivaa... Mutta nyt on taas nukkunu pari tuntia kerrallaan joten toivoa on että saatais homma tasoittumaan! On kyllä tosi rankkaa, kun ei osaa vielä tulkita mitä vauva kaipaa ja mikä sen on, mutta onneksi oon saanu hyviä neuvoja (ihan oikeasti!) äidiltäni ja anopilta! Maitoa alkaa pikkuhiljaa tulla paremmin ja itseluottamus kasvaa siinä sivussa. Kunhan nuo mahavaivat vaan antais periksi niin olis vähän helpompaa sekä poitsulla että äitillä...

Terkuin Liinoo + poika 3370 g ja 51 cm

Vierailija
70/104 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea nyyttinsä hakeneille! =) ja voimia noffetukselle sekä tietysti muillekkin!

Oikein meni, vauvaa olin hakemassa. =) Meidän pikku-neiti syntyi 10.9 klo 9.38, painoa 3630g ja pituutta 51.5cm. Ihan ilmetty siskonsa!

Vierailija
71/104 |
12.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ei... laitoin enemmänkin juttuu mut se hävis. kirjoittelen synnytyksestä sitten toisel kertaa.4

meikku ja taimi 2vrk

72/104 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reimari toivotti supistuksentäyteistä sunnuntaita.. Oli todella, mutta täällä sitä vaan ollaan.. klo 15-0:30 supisteli, ajatelkaa, 9,5 tuntia 10 min välein! Mutta kävin nukkumaan kun ei tuntunu paljon missään... Heräsin puoli 4.. Sillon kävin vessassa ja tuli 2 tupistusta, nekin 10 min välein. Nyt sitte heräsin varttia vaille 7 supistukseen, mutta ei mitään sen jälkeen :( Jotenkin niiiin turhauttavaa!

Mietin tossa eilen, että eka ja toka syntyny 42+2 ja 41+6, että nyt ois menkkojen mukaan laskettuna tänään 42+1 tai 2. Viikolla laitettiin ultrassa la:aa eteenpäin.

Nyt menen ottamaan homeopaattista, jos niillä olis jotain tehoa... Toivottavasti!! (henrietta kyselikin homeopaattisten käytöstä synnytyksestä tuolla synnytyspuolella, mutta en jaksanu sinne alkaa kirjottaa.. Mulla on lista, että missä tilanteessa mitä. 4 purkkia mulla on kassissa. Arnicaa siis joka tapauksessa! Nyt pulsatillaa, kun olen pulsatilla-tyyppi...)

Toivottavsti muilla supistukset saa jotain aikaankin!

Ja tosiaan onnittelut kaikille nyyttinsä jo syliin saaneille! Kyllä meilläkin haistellaan vauvan tuoksua viikon sisään..

Turhautunut Leeti rv 41+2

Vierailija
73/104 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en muista enää ketkä kaikki oli nyyttinsä hakeneet, mutta tasapuolisesti onnea heille!

Täällä ei tapahdu mitään. Iltaisin on toiveikkaampaa, kun nipisteleviä supistuksia tulee välillä runsaastikkin, mutta päivät on hiljaisia. Viime yö meni nukkuessa ja vessassakin kävin vain kerran yön aikana, kun taas toissayönä kävin viidesti vessassa ja olin kello kolmen jälkeen valmis nousemaan sängystä.

Mies epäilee mielenterveyttäni, kun kerroin että vauva tuntuu edelleen epätodelliselta asialta, mutta odotan oikeasti innoissani 'tositoimiin' pääsyä. Synnytys on jotain niin uutta ja erilaista, että tahdon jo päästä koittamaan kykyjäni siinä hommassa :D

Ehhies 38+2

Vierailija
74/104 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovin tyttövoittoista ainakin vielä. Täällä meilläpäinkin on tullut enimmäksen tyttöjä.

Utelias kun olen onko teillä nyytin saaneilla osunut veikkaukset sukupuolesta nappiin?

Täällä ollaan ja ihmetellään.Välillä supistaa ja sitten taas ei mitään. Mies kin toivoo jo kovasti vauvan syntymää. Alkaa kuulemma kiukuttelu hipoa jo ääripäätä.

Synnytystä olen alkanut jännittämään. Aikaisemmat synnytykset olleet helppoja mutta tästä vauvasta on veikattu isoa ja nuo aikaisemmatkin olleet yli 4kg.

Ilokaasun perään itken se toi minulle niin suuren avun synnytyksissä että muuta en kaivannut.

Nyt mietin miten siitä selviän.

Voimia teille kaikille!

Witch 39+4

Vierailija
75/104 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla että edes jotkut oikeesti jopa synnyttää... Onnittelut meikulle ja kaikille muille, kerkesin jo unohtaa ketä kaikkia siellä oli. *punastuu nolona*

Itsellä alkaa olla usko jo ihan kadoksissa. Kyllähän sen tajuaa, ettei tässä vielä edes olla paljoa yli (esikoinenki tuli 41+2), mutta kun on olo vaan yksinkertasesti niin huono, että ei enää jaksa. Kohta edes pysty synnyttää, kun oon niin väsyny, että nukahtas jos ei olis niin kurja olla koko ajan. Yöt vedetään n. 1,5 h unilla, ehkä vartin pätkissä. Ahistaa...

Tänään kävin neuvolassa, paino oli noussu aika rajustikin, huomaa että on tullu turvotusta nyt ihan megapaljon. Verenpaine oli vähän noussu, nyt jopa 70/105. Hb 138, yks rautatabletti on enää jäljellä, ei kuulemma tarvii ostaa lisää. Kohdunpohjankorkeus oli 38, ja päältä arvioiden sano painoksi n.3400 g. Sykkeet oli mukulalla alhasemmat, aiemmin ollu aina 145-150, mutta nyt oli pitkään 120 ja vähän aikaa ku tuuppi ja töni niin sai nousemaan 135. En sitte tiiä, ei tuo siitä mitään ääneen sanonu.

Perjantaina sitte taas neuvolaan, eri hoitajalle kun ei tuolle omalle ollu aikoja. Maanantaina saan hoitaa äippäpolille yliaikaskontrollia, jos sinne asti mennään. Kyllä todella toivon ettei tarttis edes sinne seuraavaan neuvolaan vaivautua. Prkl!

Joo, tulipa taas vuodatettua. Toivottavasti muilla paremmat fiilikset, ja käynnistyviä synnytyksiä toivottelen kaikille!!

Harza+mukula 40+3

Vierailija
76/104 |
13.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin huomenna on se odotettu/pelätty sektiopäivä. Olisin toivonut, että synnytys käynnistyy spontaanisti, mutta vauva on jäärä.

Viime yönä vauva painui entistä enemmän alaspäin, sillä viiltelyt triplaantui ja vessassa juoksen aivan taukoamatta, yölläkin tunnin välein.

Esikoinen meni hoitoon mun äidille ja nyt jo itkua tihrustan, kun se sille piti jättää. Vaikea sairaala-aika tulee olemaan, kun näkee mussukkaa niin vähän.

olishan tässä vielä aikaa synnytyksen käynnistyä, mutta uskon olen jo heittänyt romukoppaan viikonloppuna. Huomenna siis mennään puukkohippasille ja loppuviikosta joskus palaillaan kotiin vauvan kanssa.

Tsemppiä kaikille, jotka vielä nyyttejänsä odottaa ja huikeat ONNITTELUT vauvautuneille :)

noffetus 39+4

Vierailija
77/104 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaikille vauvan saaneille! Kiva lukea vauvauutisia, jaksaa taas uskoa että meillekin sellainen joskus syntyy =) Ei mitään oireita kyllä ole...

Auttoikos Leetin homeopaattiset synnytyksen alkamiseen? Varmasti tosi rasittavaa kun supistukset ei johda mihinkään =( Mulla on caulophyllumia ja sitä sanottiin että voi ottaa jos synnytys ei laskettuna aikana ole alkanut, ajattelin torstaina koittaa kun oikea laskettu aika on jos ei ole sitä ennen syntynyt... Ja arnicaa on myös, sitäkin luin jostain että voi ottaa jos ei ole käynnistynyt synnytys itestään. Sitä myös ajattelin ottaa muutenkin.

Oma olo on hyvä, välillä supistelee mutta tosi lievästi ja vain muutaman kerran päivässä. Neuvola oli eilen, siellä kaikki ok, vauvan sykkeetkin tosi korkeat ja muutenkin vauva liikkuu aika paljon. Seuraava aika on vasta ensi tiistaina jos silloin ei ole vauva vielä tullut.

Jaksamisia kaikille!

-henrietta ja masuvauva rv. 40+2

78/104 |
14.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei henrietta auttanut ne homeopaattiset silloin.. Otin kyllä ja tuli 4 supistusta, mutta siihen taas loppui. Caulophyllum on nimenomaan joo etenemättömään tai hitaasti etenevään synnytykseen sillon varsinkin, jos synnyttäjällä on ollut aiemmin pitkittyn/yt/eitä synnytyksiä. (Homeopatiaa koko perheelle kirja sanoo, että käytöstä on keskusteltava ammattilaisen kanssa..)

Eilen taas illalla tuli muutama supistus, jotka toi jo lievää paineen tunnetta lantionpohjaan. Tänään kävin vyöhyketerapiassa (juuri tulin) ja sen jälkeen häpyliitosta on poltellut koko ajan, jo kohta 3 tuntia. Muutama supistuskin tullut. Saa nähdä tekeekö jotain!

Perjantaille sain yliaikaiskontrollin klo 14. Saa nähä alkaako ne sitte käynnistää jos ei vielä ole syntynyt... Toisaalta saattaa olla että vasta lauantaina. Tai maanantaina..

Tänään vois vielä vähän järkätä paikkoja ja imuroida ja jospa sitä vaikka pääsisi naapuritaloon lenkkisaunaan :) Eilen kävin parin kilsan reippaalla kävelyllä. Se tuntu ihan mahottoman hyvältä. Ei muuta kun vaan pakarat keikkumaan puolelta toiselle oikeen kunnolla, ni vauva pääsee kunnolla kaivautumaan lähtökuoppaan :)

Nyt rentoilemaan :) Voimia kaikille!

Leeti rv 41+3

Vierailija
79/104 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksi onnea Ulpulalle, liinoolle ja Meikulle!

Meillekin tuli tosiaan lähtö sunnuntaina. Supistukset alkoivat uudelleen ja heti säännöllisinä ja muuttuivat aika nopeasti kovin kipeiksi ja tulivat 5-6 minuutin välein. Pari tuntia olin kotona, jonka jälkeen lähdettiin sairaalaan. Sairaalassa oltiin puoli 5 ja tyttö syntyi 21.06. Mittaa pienellä oli vain 46cm ja 2990 g.

Avautumisvaihe meni yllättävän hyvin, olin ammeessa ja suihkussa. Loppuvaiheessa mentiin ilokaasulla ja kokeilin myös aqua-rakkuloita, mutta niiden tehosta en osaa sanoa mitään. Avauduin 7 sentistä 10:een pienessä hetkessä, en kerennyt mitään tehdä kun oli jo pakko ponnistaa. Toinen kätilö kerkesi just paikalla, huusi ovelta, että lattialleko se syntyy? Yhteensä ponnistin 3 minuuttia. Teki kyllä kipeää, mutta kaiken kivun arvoista ehdottomasti. Hieman repesin, ja muutaman tikin sain, muttei ne tunnu juuri missään. Parempi olo huomattavasti kuin viime kerralla.

Eilen tultiin jo kotiin ja nyt harjoitellaan olemista. Kirjoittelen lisää myöhemmin.

reimari ja tyttö kohta 3 vrk

Vierailija
80/104 |
15.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siro tyttö sieltä tuli, isot onnittelut koko perheelle!

Täällä kärsitään yhä vain. Viime yö meni vajaa kahen tunnin unilla pikku pätkissä, kun supisteli taas niin kovasti. Alkoivat jo illalla yhdeksän aikaan, suihkussa kävin ja otin paracetamolia. Puoli yhden aikaan nukahdin, torkuin siinä puolitoista tuntia. Kahdelta heräsin kun supisti niin tiuhaan ja kipeästi ja neljältä ajattelin että kohta herätän ukon. Vaan sittenpä alkoivatkin hiipua. Kuitenkin valvoin puoli seitsemään asti, kun sen verran "nippaili" ja selkä jäi juilimaan niin pahasti. Aamulla olin sitten hetken ylhäällä, laitoin esikoisen tarhavalmiiksi ja isäntä vei töihin mennessään.

Nyt sitten nukkunut neljän tunnin "päikkärit".

Huoh! Olo on niin turhautunut. Vaikka esikoinenki meni yli, niin ei se häirinnyt itseä näin paljon. Toki ne puhelut (joita tuli viime viikonloppunakin viisi) "ootko jo synnyttänyt?" ärsytti silloinki, mutta muuten.

Sillon sentään olo oli sellainen että pystyi tekemään ja liikkumaan. Kyllähän sen onneksi tietää ettei tuo tuonne jää, mutta kyllä melko epätoivoinen olo alkaa jo olla.

Mutta, paremmissa fiiliksissä toivottavasti seuraavalla kerralla, mieluiten jo nyytin kanssa!

Voimia kaikille, odotuksiin ja itse loppuhuipennuksiin!!

toivottelee,

Harza+mukula 40+5