Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helmiäisten syyskuu

03.09.2010 |

Jahas, päivitetäänpä meidät oikeaan kuukauteen.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
23.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että, te muut olette tehneet jo vaikka mitä hankintoja ja minä vielä hannailen, no ehkä ensi viikolla sitten uskaltaudun jo katselemaan vaunuja ja sänkyjä ja hoitopöytiä jne. Tänään kaupungissa ollessani kyllä sompailin Stockan vauvatarvikeosastolla ja siellähän oli vaikka mitä ihanaa! Vaunuihin kai sitä pitäisi kaikista eniten perehtyä, kun niiden toimivuus on ihan oikeasti tärkeää, mulla on toiveissa ulkoilla beben kanssa paljon, ja toisaalta vaunujen pitäisi kyllä mahtua autonkin kyytiin kunnolla, kun asutaan vähän syrjässä mutta mielellään liikuskellaan autolla ihmisten ilmoille, voisin kuvitella, etta tulen aika aktiivisesti liikkumaan beben kanssa niin pitää sitten käydä suht koht helposti se vaunujen latominen autoon jne. Muihin tarvikkeisiin liittyen muutamat tuttavani on luvanneet lahjoittaa mulle kassikaupalla vauvatavaraa minkä kyllä otan suurella ilolla vastaan, voi että, onhan se sitten kivaa päästä hypistelemään pikkuisia nuttusia ja muuta vauvatavaraa. Mutta tällä hetkellä meillä ei siis ole vielä mitään vauvajuttuja, paitsi yhdet ihan liikuttavat 50-senttiset vauvanfarkut jotka mies toi joitain kuukausia sitten tuliaiseksi työmatkaltaan... ;-) Ainiin se unohtoi eilen sanoa, että meillä on siis laskettu aika 8.2. Santtu, taidat olla aika lailla samoissa aikatauluissa kuin minä, mulla siis tuli tuo 20rv täyteen pari päivää sitten. :-) Aah, onneksi huomenna on jo perjantai, ja sitten viikonloppu ja maanantai -aamuna heti aikaisin rakenneultra, en oikein enää malttaisi odottaa! Hyviä vointeja kaikille teille kanssaodottajille ja palaamisiin!

Vierailija
22/29 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moikka taas, tänään en enää malttanut kävellä tyynesti ohi, kun näin kaupoilla - pääasiassa H&M:ssä ja Lindexissä - aivan ihania, neutraalin värisiä (beigejä, ruskeita, vihreitä jne) pieniä vauvan vaatteita. Ostin aika monenlaista, tosin meillähän ei mitään entuudestaan ollutkaan, eli tulevat kyllä tarpeeseen. Lisäksi ostin 56 -senttisen toppapuvun ja rupesin sitten kotiin päästyä heti miettimään, että selviämmeköhän me sillä koko ensi talven vai jääkö se heti maaliskuussa auttamattoman pieneksi? Ehkä olisi ollut järkevämpää ottaa reilu 60 -senttinen, vaikka bebe toki hukkuisi siihen aluksi, mutta kai siitä voi jotenkin taitella hihoja yms? Taidan käydä vaihtamassa sen vielä. Ihanaahan noita hankintoja on tehdä, ja ensi viikolla täytynee alkaa orientoitua isompienkin hankintojen, eli vaunujen, turvaistuimen, pinnasängyn, hoitopöydän jne hankintaan. Ainiin ja tänään kävin moikkaamassa veljeni vajaa kaksikuukautista vauvaa, suloinen kuin mikä, enkä malta odottaa että saan oman käärön syliini. Näille serkuksille tulee ikäeroa vain kuusi kuukautta. :-)

No, mukavaa viikonloppua vaan kaikille ja palaamisiin!

nene11 rv 20+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
25.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole jaksanut käydä kertomassa kuulumisia kun elämässä on niin paljon murheita...

Ostettiin talo joka olikin homeessa ja nyt asumiskiellossa. Ollaan etsitty uutta asuntoa ja saadaan se ens pe. Velat jäi vaikka talo meni :(

Tässä ei ole ehtinyt miettiä masua lainkaan. Nyt on alkanut tuntua liikkeitä. Ne saa hetkeks hyvälle tuulelle :) kohta ultra ja näkee taas mitä siellä masussa kasvaa.

Pirre 18+3

Vierailija
24/29 |
26.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla kaikkia hankintoja, meillä kun ei niitä tarvitse suorittaa. Ja lisäksi etitään tässä isompaa, ihan omaa asuntoa, eikä tänne pienehköön kaksioon mahtuisikaan mitään. Että kauhulla ajattelen sitä, että jos helmikuussa vielä tässä majaillaan, ja kaikki kamat on pitkinpoikin. Ei hyvä.

Täällä ollaan voitu hyvin. Ei mitään oireita, mitä nyt välillä kiristää nivusia tuo kohdun venyminen. Vatsa on pyöristynyt jonnin verran, mutta liikkeitä ei kuulu. En ole huolissani, mutta välillä turhauttaa kun tuntuu että muiden vauvat ne vaan potkii ja melskaa ja meillä vaan nukutaan. Pidän joka ilta semmoisen kahdenkeskisen hetken vauvan kanssa, kun menen yleensä sänkyyn miestä aiemmin. Silittelen massua ja mietin tulevaa. Olo on onnellinen, vaikka ei vielä oikein ole konkretisoitunut vauva, vaikka sydänäänet on kuultu pariin otteeseen. Ehkä sitten kohta, ja rakenneultran jälkeen viimeistään. Sekin on jo parin viikon päästä!

hiekka, 18+1

Vierailija
25/29 |
27.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko nyt heti kirjoitella tänne, kun ei taas jälleen kerran mielessä muuta ole kuin vauva-asioita. ;-) Meillä oli tänä aamuna rakenneultra ja siellä kaikki näytti oikein hyvältä ja juuri siltä kuin pitääkin. Minua jännitti tuo ultra jostain syystä ihan kamalasti etukäteen, hyvä kun sain nukuttua viime yönä ja tänä aamuna ennen toimenpidettä oli vatsa ihan sekaisin. Bebe oli kovin aktiivisella tuulella, heilutteli käsiä ja jalkoja ja muutenkin meno oli aikamoista, niin että kätilön meinasi jopa olla vaikea saada mittoja pienokaisesta. Sekin selvisi, että minulla on istukka asettunut kohdun etuseinämään, ja sen takia varmaankin ne beben liikkeet ovat edelleen tuntuneet sellaisilta hennoilta hipaisuilta, eikä miltään kunnon potkaisuilta vielä ollenkaan. Hyvä kun tämäkin selvisi eikä tartte huolehtia. Tämänhetkisen painoarvionkin saimme, mutta unohdin sitten samantien että olikohan se 420g vai 520g. Kätilö ei näyttänyt kirjoittaneen sitä neuvolakorttinkaan ylös, eli en nyt tosiaan muista paljon se oli, mutta pääasia siis että painoarvio vastasi hyvin viikkoja. Viime yönä, sen verran kun sain nukuttua, niin ehdin nähdä unta tästä tämän aamuisesta toimenpiteestä, unessa ultraaja ei suostunut ottamaan kantaa sukupuoleen, mutta itse mielestäni näin vauvan jalkojen välissä pienen pippelin... ;-) No se osoittautui enneuneksi, siis siltä osin, että tänään tosiaan näimme pienen pippelin, vaikkakin kätilön kanssa ihan yhteistyössä, eli hän auttoi meitä näkemään ja ymmärtämään näkemäämme. :-) Poika siis tulossa, juuri niin kuin olen koko tämän raskauden ajan uumoillutkin, ja jo vuosia ennen raskaaksi tuloa olen jotenkin aika kuvitellut, että ensimmäinen lapseni tulee olemaan poika. Voi tätä onnea, on ihanaa tietää että mahassa on kaikki hyvin ja jotenkin kyllä tuntuu erilaiselta nyt, kun tietää sen sukupuolenkin aika hyvällä varmuudella, on helpompi jotenkin luoda mielikuvia pienokaisesta. Eli tänne kuuluu pelkkää hyvää ja iloisia ajatuksia. En malta odottaa helmikuuta!

Kaikkea hyvää ja mainiota vointia muillekin helmimasuille ja Pirre77, pahoittelut teitä kohdanneesta todella ikävästä tilanteesta, voin hyvin kuvitella että voi olla vaikea keskittyä vauvaan kun on elämässä tuollaista huolta ja vastoinkäymistä. Kai kiinteistön myyjällä on jokin vastuu myymästään hometalosta?

Palaamisiin, Nene11 rv 20+6

Vierailija
26/29 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ensiksi pahoittelut Pirrelle huonoista kiinteistökaupoista. Toivottavasti saatte asian kuntoon ja myyjä vastaa myymästään hometalosta. Nää on tosi monimutkaisia juttuja, mutta sitkeys palkitaan. Tsemppiä!!!!!!

Omaan napaa ei mitään ihmeitä kuulu. Oltiin pari viikkoa Kreikassa lomalla ja masuasukki ei potkinut likipitäen yhtään. Meinasin jo toden teolla huolestua. Mutta huolet pois, jahka tultiin kotiin, niin alkoi sen sortin potkotus, että huh huh =) Tais sit viettää meidän vauva leppoisaa lomaa, kun ei ees potkia viittinyt. Tosin mä tunnen aika huonosti liikkeet, oonkin ajatellut, että istukka on varmaan edessä. Kahdessa edellisessä raskaudessa liikkeet on tuntunut paljon paljon selvemmin.

Meillä on torstaina rakenneultra, jännää! Kiva päästä katsomaan miltä vauva näyttää, ja kumpaakohan sukupuolta hän mahtaisi olla. Itse veikkaan tyttöä, kun on niin samanlainen odotus kuin esikoisesta, joka siis tyttö. Toinen lapsi meillä on poika ja silloin oksensin koko helkkarin odotusajan. Mutta eipä näistä oireista kai kauheasti voi mitään päätellä. Ihan sama onko tyttö vai poika, pääasia on että lapsi on tulossa =)

Aurinkoista syysviikkoa kaikille helmimasuille!

Marju 21+4

27/29 |
28.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensiksikin Pirre77: pahoittelut tosi kurjasta talo-tilanteesta! Oletteko pyytäneet/vaatineet kaupan purkua? Omakotitalon myyjällähän on ainakin tietyin osin 5 v vastuu myymästään talosta ja jos talo on nyt jo asumiskiellossa, niin luulisi kaupan purun onnistuvan ihan lain puitteissa! Kannattaa ottaa vaikka joku juridinen apu tuohon tilanteeseen!

nene11: kiva, että sukupuoli selvisi ihan hyvässä yhteisymmärryksessä! :D Mä puolestani jännitin jostain syystä np-ultraa tosi paljon, mut rakenneultraa odotin vain malttamattomana ja tuijotin ruutua ihastuneena! :D

Ollaan tosiaan aika samoilla, meillä la 11.2. Meille on tulossa myöskin pieni rakas pojan mussukka.

Täällä oma navan ympärys sen kun laajenee. Pyöräillessä alkaa pallomasu jo olla hieman tiellä, sen verran etunoja asento fillarissani on. Olo on seesteisen onnellinen, lähinnä bussissa esiintyvää lievää pahoinvointia lukuunottamatta muita vaivoja ei ole. Yöllinen vessareissu kuuluu jo normaaliin elämään... :D

Vierailija
28/29 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä palstalla odottelu vain jatkuu. Onneksi puoliväli on jo osalla saavutettu ja osalla häämöttää enää päivien päässä :)

Minulla oli tänään neuvola raskausviikolla 19+3. Vähän jännitti mennä, kun en voi juuri sanoa tuntevani vauvan liikkeitä vieläkään. Siellä se sydän sykki kuitenkin normaalisti sykkeellä 140. Joku kai sanoisi sitä pojan sykkeeksi? itse kyllä luulen siellä tytön piilottelevan... Terkkari sanoi, että sydämen syke kuuluu istukan kohinan läpi, eikä saanut sitä täysin kuuluville koko aikana ja epäilikin sen johtuvan siitä, että istukka olisi tuossa kohdun etuseinämässä vaimentamassa liikkeitä ja ääniä. No, ensi viikolla sekin arvoitus selviää rakenneultrassa :)

Miten sinne malttaa odottaa... Paino nousee edelleen mulla hitaasti, mutta neuvolan tädin mielestä ihan ok. Nyt on tullut alusta vain vähän alle kaksi kiloa lisää.

Hankintoja täällä ei vielä ole tehty muutamia vaatteita lukuun ottamatta. Vaunuja olen käynyt katselemassa ja luultavasti päädyn Emmaljungan City Crosseihin Citykopalla. Onko jollain kokemusta? Duo Edget vaikuttais muuten paremmilta, mutta niitä on vmäistä pakata autoon aina... Mites: aiotteko hankkia toppapuvun vauvalle, kun se pakkauksen puku lienee aika iso?

terkuin Vaapukkavauva 19+3

Vierailija
29/29 |
29.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtavaa kun viime päivät ovat olleet aurinkoisia ja kirpakoita ulkoilusäitä,alkusyksy on kivaa aikaa (tosin harmaus ja vesisateet myöhemmin eivät...)! Ostimme käytettynä Brio Kombi yhdistelmät tutuilta, hyvässä kunnossa ja riittävän tukevat hiekkateille. Muuten hankinnat ovat olleet vielä vähäisiä. Ensi viikolla alkaa perhevalmennukset, onneksi mieskin sai työvuorot vaihdettua niin, että pääse mukaan. Sormet ovat senverran turvoksissa, että sormukset täytyi jo ottaa pois. Onko muilla ollut samaa?

Hyviä vointeja kaikille, nautitaan ihanasta keskiraskausajasta!

Ilpukka ja Nuppu 20+2