Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

8-v. tyttö haluaisi mennä kouluun verkkareissa, mutta minusta kouluun puetaan farkut.

Vierailija
03.09.2010 |

Tytöllä on 2 päivänä viikossa liikuntaa, ja silloin tietenkin saa (ja pitää) mennä liikuntavaatteissa.

Muina päivinä en katso oikein hyvällä verkkareissa hiipparointia, vaan haluan opettaa lastani pukeutumaan tilanteen mukaan. Olen sanonut että kouluun, töihin ym. pukeudutaan siistimmin, liikuntatunnille ja jumppaan laitetaan liikuntavaatteet, kotona taas voi olla verkkarit jalassa. Minun puolestani tyttö saisi käyttää koulussa myös legginsejä+hametta, mutta hän ei pidä hameista. Jäljelle siis jää farkut tai kangashousut.

Ja tästähän tyttö vänkää vastaan. Hänellä ei ole juurikaan "silmää" pukeutumiselle, vaan päälle vedetään se, mikä mukavimmalta tuntuu. Eli kulahtaneet verkkarit.

Noh, olenko pinnallinen nipottajaäiti?

Kommentit (78)

Vierailija
61/78 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin annan 10-vuotiaan kulkea koulussa niissä kulahtaneissa verkkareissa, joissa hän haluaa kulkea. Koulussa liikutaan tosi paljon, on pitkiä välitunteja jolloin urheillaan. kankeissa housuissa on epämukavaa kiipeillä ja palloilla.

Vierailija
62/78 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkujahan on tosi monenlaisia. Meillä ainakin lapset käyttävät VAIN joustavia, pehmeitä ja löysiä farkkuja. Ne ovat taatusti yhtä mukavat kuin verkkarit, mutta paljon paremman näköiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/78 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkkujahan on tosi monenlaisia. Meillä ainakin lapset käyttävät VAIN joustavia, pehmeitä ja löysiä farkkuja. Ne ovat taatusti yhtä mukavat kuin verkkarit, mutta paljon paremman näköiset.

niin minä näytän sinulle lehmän joka lentää! Meillä lapsen koulussa on erityisesti panostettu välituntiliikuntaan ja joskus ope ottaa erivapauksia pitää joitakin oppitunteja yllättäen ulkona (hyvä niin). Tottakai on mukavampi kulkea ulkona joustavissa vermeissä. farkuissa on joka tapauksessa kankeampi vyötärö, onkoon kangas sitten miten lötköä tahansa.

Vierailija
64/78 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on ok että lapselta vaaditaan juhliin erityistä pukeutumista.

Mutta jokapäiväinen kouluvaatetaistelu on ihan turhaa. Pääsette molemmat helpommalla kun et nipota. Lapsen koulupäivä ei mene pilalle vaatetappeluiden takia.

Luulen että lapsi oppii aikanaan pitämään farkkujakin (ainakin minä opein vaikka en niitä suostunutkaan pitämään ennen yläaste ikää).

Minusta on kohtuutonta verrata koulupukeutumista ja sitä että joskus pitää kuitenkin pukeutua juhliinkin muuten kuin verkkareihin. Koulua käydään sentään jokapäivä ja siellä liikutaan ja leikitään paljon.

Vierailija
65/78 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

siististi, eivätkä verkkarit ole kouluvaate. Onneksi ekaluokkalaiset kaksostyttömmekin haluavat pukeutua nätisti. Liikuntatunnille laitetaan verkkarit tai muut joustavat housut ja lenkkarit, muuten koulussa käytetään kävelykenkiä tai vastaavia farkkujen kanssa. Parin vuoden päästä kouluun menevä poikammekaan ei tule pitämään koulussa pääsääntöisesti verkkareita, pojille on niin kivoja sammareita, canvashousuja, cargohousuja ym ym. että ei tarvitse kulkea verkkareissa. Jokainen tehköön kuten haluaa.

Vierailija
66/78 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkin muistaa kertoa nuokkarilla teineille, että niillä on ihan karseen vetimet suurimmalla osalla. Kehtaavatkin kammeta ittensä kouluun verkkareissa ja tennareissa, jotkut jopa ihan collareissa. Ziisus!

Ei oo niitäkään äitee opettannut.

Mut onneks sielläkin on jotkut tyttölapset olleet kotona oppia saamassa, joilla sit onkin kivoi (pilli)farkkuja ja semmosia. (tosin ehkä pari nummeroo liika pieniä, mut hei siistiä on.) ja sit ne poitsut, jotka osaa laittaa ihan kangashousuakin päälleen. (ne on tosin jokusen nummeron liika isoi, mut ei se haittaa. Ne voi aina kursia sen verran vyön kanssa kasaan, että ihan ei jalasta putoo. Kalsareiden vauhtiraidat voi tosin tarkastaa siinä sivussa, mut on siistit kangaspöksyt sentään)

Kas kun ei ipanoita pisteta jakkupuvuissa kouluun. Tai pitäskö ottaa ihan käyttöön Suomessakin toi koulupuku...

Vierailija
67/78 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se on paras kouluasu, minkä lapsi pukee mieluiten päälle. TOKI en tarkoita mitään kuluneita ja risoja vaatteita, vaan siistit housut. Meillä ei edes keskustella, että kouluun mentäis farkuilla. Muutaman kerran vuodessa käyttävät farkkuja. Meillä käytetään collegehousuja ja sellaisia tuulipuvun housujen tapaisia housuja, mitkä on sellaset urheiluhousujen näköiset. Pojat tosiaan pelaavat futista lähes joka välkällä ja kyllä olis aika tylsä pelata farkuilla... Mutta osaavat silti pukeutua esim. synttäreille tai kun mennään kylään ym. niin siististi. Eikä tarvitse erikseen pyytää, vaan nykyään osaavat katsoa itse vaatteensa. Ihan varmasti oppii pukeutumisen taidot! Ja kyllä siellä koulussa näkee tytöillä ja pojilla niitä harmaita collegehousuja tai verkkahousuja. Mä muistan myös itse ala-asteella käyttäneeni aina jotain verkkahousuja ym. mutta yläasteelle, kun menin, niin joka päivä piti olla farkut.

Vierailija
68/78 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkuissa on aika huono telmiä. Ja saavat varmasti vielä pelätä että äiti suuttuu tahroista.

Mukavat niiden vaatteiden pitää päällä olla, turhaa vielä tuon ikäiselle muuta väittää. Saa sitten isompana tarkemmin tutkiskella omaa vaatemakuaan.

Tietenkin juhlavaatteet on erikseen ja ne siistimmät vaatteet. Mutta koulussakin tuon ikäiset vielä rymyää. (elleivät ole pikkuaikuisia)

Itse aikoinaan joka välitunnilla kavereiden kanssa rymyttiin koulun mäessä eikä me vaatteita ajateltu. Pääasia että aamulla veti päälleen puhtaat ja ehjät vaatteet. Mitkä oli aika likaiset kotiin päästessä :D

Vierailija
69/78 |
03.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni onneksi haluavat itse pukeutua koulun hameisiin ja farkkuihin, verkkarit ovat kauhistus.

Mutta jos he haluaisivat pukeutua kouluun rennosti mukavampiin verkkareihin, niin en lähtisi pakottamaan lasta. Ostaisin siistejä verkkareita ja esim. löysiä reisitaskuhousuja.

8-vuotias on vielä pieni ja leikkii pihalla, ehkä rennompi vaatetus on lapsestasi mukavampaa. Kyllä se aika tulee vielä, jolloin "oikeanlaiset vaatteet" ovat tosi tärkeitä ja ulkonäkö menee mukavuuden edelle.

Vierailija
70/78 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun teini pukeutuu kuten haluaa😁

Vierailija
71/78 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verkkareita pidettiin koulussa jo 80-luvulla. Varmaan ennen sitäkin, mutta omia muistikuvia ei ole.

Vierailija
72/78 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Memäärätäänomastaelämästä kirjoitti:

8-vuotias ei ole teini eikä pukeudu kuten haluaa. Ei myöskään ne teinit, joille vanhemmat ostavat vaatteet, ja jotka asuvat huoltajien luona. 

Aloittajan lapsi ei ole enää teini vaan parikymppinen.

Vierailija
73/78 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi oot kauhee

Vierailija
74/78 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa niille lapsillenne että verkkareitten alkuperäinen nimi on "sweat pants" eli "hikihousut". Voi olla että haluavat jotain muuta päälle.

Vierailija
75/78 |
07.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Memäärätäänomastaelämästä kirjoitti:

Miksi nostelet vanhoja ketjuja. Toi kakara on jo hyvää matkaa aikuinen ja kulkee varmasti farkuissa ennen kuin verkkareissa.

Vierailija
76/78 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hame

Vierailija
77/78 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikiwanha ketju.

Vierailija
78/78 |
05.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tytöllä on 2 päivänä viikossa liikuntaa, ja silloin tietenkin saa (ja pitää) mennä liikuntavaatteissa."

Ai, niitä liikuntavaatteita ei voi ottaa mukaan? Itse pukeuduin liikuntapäivänä normaalisti ja liikuntatunneille puin liikuntavaattet. Hikoilevan liikunnan jälkeen suihkun jälkeen puhtaat vaatteet päälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi seitsemän