8-v. tyttö haluaisi mennä kouluun verkkareissa, mutta minusta kouluun puetaan farkut.
Tytöllä on 2 päivänä viikossa liikuntaa, ja silloin tietenkin saa (ja pitää) mennä liikuntavaatteissa.
Muina päivinä en katso oikein hyvällä verkkareissa hiipparointia, vaan haluan opettaa lastani pukeutumaan tilanteen mukaan. Olen sanonut että kouluun, töihin ym. pukeudutaan siistimmin, liikuntatunnille ja jumppaan laitetaan liikuntavaatteet, kotona taas voi olla verkkarit jalassa. Minun puolestani tyttö saisi käyttää koulussa myös legginsejä+hametta, mutta hän ei pidä hameista. Jäljelle siis jää farkut tai kangashousut.
Ja tästähän tyttö vänkää vastaan. Hänellä ei ole juurikaan "silmää" pukeutumiselle, vaan päälle vedetään se, mikä mukavimmalta tuntuu. Eli kulahtaneet verkkarit.
Noh, olenko pinnallinen nipottajaäiti?
Kommentit (78)
On siis farkkuja, reisitaskuhousuja, sammareita, kangashousuja.
Mutta kun verkkarit ovat parhaat.
ap
Tai mekon/hameen ja sukkikset/legginsit. Tai sitten kangashousut. Useimmiten kuitenkin farkut. Ei ikinä verkkareissa. Jos on urheilua, verkkarit mukaan ja ne vaihdetaan koulussa. Urheilun jälkeen suihkuun ja taas farkut tms. kouluvaatteet päälle. Tietenkin.
Farkuista on tullut uusi suomalaisten kansallisvaate, niillä mennään häistä hautajaisiin, enkä tiedä onko trendi niin hieno.. Itse en omista yksiäkään farkkuja, enkä pakota niitä lapsen päälle jos olo on hankala.
Verkkarit on urheiluvaatteet. Urheilun jälkeen suihkuun ja sitten muut kuin verkkarit päälle. Tietenkin.
Ja farkuissa ei mennä hautajaisiin eikä häihin. Tietenkään.
no mites sä sitten rankaisisit niitä ihmisiä, jotka käyttää verkkareita muulloinkin kuin urheillessa? Entä saako kotona käyttää verkkareita? Entä pihatöissä? Tietenkin?
niin epämukavat, että niitä pitäköön tuonikäisistä kaikki vain vapaaehtoisesti.
ei suostuis tuommosia käyttämään. Näyttää paksuilta ja epämukavilta. Ja muutenkin ihan pikkulapsen vaatteelta.
Urheilun jälkeen suihkuun ja taas farkut tms. kouluvaatteet päälle. Tietenkin.
käydä suihkussa urheilun jälkeen. Meidän koulussa käyvät vain 4.-6.-luokkalaiset.
ja vähän isommillakin tytöillä. Aikani laitoin vastaan, mutta ei auta. Ne jalassa pitää mennä kouluun.
Kunnes tajusin, että on vaarallisempiakin asioita. Pidän huolen, että verkkairit ovat puhtaat eikä mikään polvi-peppupussi kulahtanut malli.
Urheilun jälkeen suihkuun ja taas farkut tms. kouluvaatteet päälle. Tietenkin.
käydä suihkussa urheilun jälkeen. Meidän koulussa käyvät vain 4.-6.-luokkalaiset.
No yleensä kyllä käydään suihkussa.
koulussa alaluokkalaiset. Mikä tää sun "yleensä" on?
Yleisin kouluvaate on velourhousut ja siisti yhteensopiva tunika. Ei kulahtaneita kotihousuja, mutta mukavat housut. En tiedä miten tämä on vähemmän kouluun sopiva vaatetus kuin farkut?
On myös kangashousuja ja joskus harvoin hame + sukkahousut, ennemmin talvella ja kesän lopussa kun voi vielä käyttää lyhyitä legginsejä. Itse en tiedä mitään rumempaa kuin nilkkaan ulottuvat legginsit, näyttää ihan kalsareilta.
Meillä kyllä käytetän koulussa ulkoiluhousuja välitunneilla, eli ne on kivempi vetäistä mukavien housujen päälle.
Tilanteen mukaan pukeudutaan myös meillä mutta minusta koulu on sellainen tilanne, jossa mukavat, siistit vaatteet joissa on hyvä olla on tärkeintä.
Tai mekon/hameen ja sukkikset/legginsit. Tai sitten kangashousut. Useimmiten kuitenkin farkut. Ei ikinä verkkareissa. Jos on urheilua, verkkarit mukaan ja ne vaihdetaan koulussa. Urheilun jälkeen suihkuun ja taas farkut tms. kouluvaatteet päälle. Tietenkin.
Farkuista on tullut uusi suomalaisten kansallisvaate, niillä mennään häistä hautajaisiin, enkä tiedä onko trendi niin hieno.. Itse en omista yksiäkään farkkuja, enkä pakota niitä lapsen päälle jos olo on hankala.
Verkkarit on urheiluvaatteet. Urheilun jälkeen suihkuun ja sitten muut kuin verkkarit päälle. Tietenkin. Ja farkuissa ei mennä hautajaisiin eikä häihin. Tietenkään.
no mites sä sitten rankaisisit niitä ihmisiä, jotka käyttää verkkareita muulloinkin kuin urheillessa? Entä saako kotona käyttää verkkareita? Entä pihatöissä? Tietenkin?
:DDD
koko ajan. Isänsä pitää tätä huonona pukeutumisena mutta minä en jaksa enää välittää. Poika on semmoinen juoksija ja koheltaja ja varmaan kokee verkkarit mieluisimmiksi housuiksi koulussakin.
Minusta se on tärkeää että vaatteet ovat suht koht ehjät ja puhtaat. Niinpänäitä verkkahousuja onkin sitten monia.
Verkkarit on urheiluvaatteet. Urheilun jälkeen suihkuun ja sitten muut kuin verkkarit päälle. Tietenkin. Ja farkuissa ei mennä hautajaisiin eikä häihin. Tietenkään.
No kylläpäs toi mun tietenkin ärsytti ihan kamalasti! :DDD
ymmärrätkö sitä itse, mutta kertoo aika ylimielisestä asenteesta tulla sanomaan, että "tietenkin" tehdään näin. Mäkin voisin sanoa, että "tietenkin" kaikissa perheissä syödään kasvisruokaa, kun meillä syödään.
Mutta vastaahan nyt kysymykseen verkkarinkäytöstä. Onko sopivaa käyttää muualla kuin urheillessa?
kunhan vaatteet ovat ehjät, puhtaat ja säähän sopivat. Juhliin on pukeuduttava Juhlavaatteisiin, mutta kouluun saa meillä itse valita vaatteet
Urheilun jälkeen suihkuun ja sitten muut kuin verkkarit päälle. Tietenkin.
Ja farkuissa ei mennä hautajaisiin eikä häihin. Tietenkään.
Ekalta alkaen. Eikös kaikissa kouluissa siis ole?
Meillä on pojista kyse. Yritin jossain vaiheessa saada heitä pukemaan farkkuja, mutta eivät yksinkertaisesti tykkää farkuista. Alakoululaiset harrastavat liikuntaa kaikilla välitunneilla - ainakin meidän pojat pelaavat jalkapalloa, korista, juoksuleikkejä ym. Tähän pitäisi nimenomaan kannustaa, jotta lapset saisivat riittävästi liikuntaa päivässä. Juuri tämän välituntiliikunnan vuoksi poikani haluavat pitää verkkareita tai collareita ja se on puolestani ok, vaikka housuista polvet menevätkin puhki leikeissä ja peleissä alta aikayksikön.
Tärkeintä on mielestäni mukavuus ja lapsen toiminnallisuuden mahdollistaminen.
Mun lapsen koulussa kaikki käy suihkussa Ekalta alkaen. Eikös kaikissa kouluissa siis ole?
Eihän lasten hien kuulu haista.
Tuon ikäiset vielä leikkivät välitunnilla ulkona ja peuhaavat muutenkin. Teietnkin jos muu luokka paheksuu verkkahousuja, niin ei hyvä asia, mutta muutoin ok.
tytön kanssa yhdessä kauppaan ja ostatte sellaiset "verkkarit", mitkä sekä sinä että tyttö molemmat hyväksyvät kouluvaatteiksi.
Meillä 5lk tyttö ja viime vuonna keksi, että adidaksen "verkkarit" pitää olla - aina. Joku pumakin käy ja joskus joku muukin merkki. Olen sitten ostanut mitä suostuu käyttämään, kunhan vaatteet on puhtaita ja siistejä. Urheilutunnille on erikseen urheiluvaatteet. Eli meillä kouluvaatteet on huppari ja collegehousut. Jalassa adidaksen lenkkarit.
farkutkin.