Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ulkonäön periytyvyydestä (sis.arkaluontoista tilitystä)

Vierailija
01.09.2010 |

Kyse ei ole naapurin reiskan piirteistä lapsessani, vaan ihan omistani. Minulla on ollut aina korkea häpykumpu ja isot häpyhuulet, ja asia on minulle todella hankala ja arka. En nyt puhu mistään seksiin liittyvästä, vaan ihan ulkonäöstä; on hankalaa löytää sopivia housuja jotka häivyttäisivät pulleaa kumpua, ja hävettää kun välillä näyttää että housuissa pullottaa enemmän kuin miehillä. Häpesin ja ihmettelin ulkomuotoani jo ala-asteella, kun huomasin tämän piirteen itsessäni. Vertaan aina muiden huomaamattomiin alapäihin ja olen kateellinen.

Sain kuukausi sitten tytön ja pelkoni näyttää toteutuneen, hänellä on sama muoto kuin minulla. En halua vaihtaa hänelle vaippaa muiden läsnäollessa, sillä korkea häpykumpu on silmiinpistävä ja siihen vielä isot häppärit. Mitä ihmettä teen? Toivoin jopa poikaa raskausaikanani, jotta hänen ei tarvitsisi kärsiä samasta ongelmasta. Isänsä puoleltakaan ei ollut apua, toivoin että sen suvun naisten alapää periytyisi, mutta ei.

Enkä ole lihava, jos joku sanoo että laihduta, kyllä se kumpu häviää. Vatsani oli litteä ennen raskautta ja esim. sivulta katsottuna häpykumpu on edempänä kuin vatsa, ja näkyy siis sivullekin. Vauvakin on hoikka muuten.

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta noin muuten minusta on selvää, etä ap:lla on keskiverrosta poikkeavan korkea luusto tuolla kohdalla. Voi olla, että joskus joku huomaa ja ohimennen noteeraa, suurin osa ei varmasti tule ajatelleeksikaan.

Siinä olen samaa mieltä, että jonkun sortin neuroosin on ap tästä kehittänyt. Meitä on monennäköisiä ja tuo on taatusti huomaamattomampi anatominen piirre kuin joku iso nenä tai hörökorvat. Tai valtava perse.

Isot häpyhuulet on muuten ilmeisesti aika pop (monien) miesten mielestä. Itse olen aina pitänyt omiani aika rumina (mutta käyttökelposina ja hyvässä seurassa myös näyttökelpoisina ;) korkea häpykumpu on varmaan aika sama.

Vierailija
22/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän kyllä huolesi. On täysin normaalia pelätä, että oma tyttäresi kärsii siistä henkisesti, tiedäthän kokemuksesta miltä se tuntuu. Älä kuuntele ilkeiden kommentteja vaan pidä mieli positiivisena. Opeta tyttärellesi suvaitsevaisuutta ja erilaisuuden hyväksymistä niin kyllä se siitä. Hänestä kasvaa ihana kanssaihmisiä kunnioittava ja suvaitsevainen nainen!

Älä ajattele noin negatiivisesti. Meitä on täällä monen näköisiä ja muotoisia ja kaikki ovat yhtä arvokkaita. Opeta lapsesi olemaan sinut itsensä kanssa eikä välittämään muiden mielipiteistä. Jos onnistut tukemaan häntä kasvussa niin että hänelle kehittyy hyvä itsetunto, on hän sen kaiken mahdollisesti saamansa arvostelun yläpuolella eikä välitä siitä (toisin kuin sinä). Kai sinun elämäsi kuitenkin muuten on ollut elämisen arvoista, sinulla on ystäviä ja mies, ja nyt lapsikin. Asiat voisivat olla paljon huonommin, voisit olla esimerkiksi autistinen tai sydänvikainen! Pienestä "vaivastahan" tässä on kyse!

Kiitos asiallisesta vastauksesta! Tiedän että kyseessä on pikkujuttu, mutta vaivaa minua. Ja tyttö on ihana, en tietenkään arvostele häntä! Mutta toivon ettei hän kärsi samasta asiasta myöhemmin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en tiedä onko "häpykummutus" vika edes...Miesten mielestä se voi olla kivakin kumpu, ja naisista useimmat eivät toisen kumpuja huomaa tarkkailla :)

Mutta varmasti saat sitä halutessasi itseltäsi piiloon käyttämällä hametta, pitkähköä paitaa, tietyn mallisia housuja (?).

Tottakai lapsella alastomana häpyhuulet ovat, mutta eipä sen ole yhtään väliä, ovatko ne isot vai pienet. Älä tosiaan yhtään tee siitä ongelmaa, jonka lapsi voisi huomata. Vaihda vaan rennosti vaippoja :)

Vierailija
24/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta noin muuten minusta on selvää, etä ap:lla on keskiverrosta poikkeavan korkea luusto tuolla kohdalla. Voi olla, että joskus joku huomaa ja ohimennen noteeraa, suurin osa ei varmasti tule ajatelleeksikaan.

Siinä olen samaa mieltä, että jonkun sortin neuroosin on ap tästä kehittänyt. Meitä on monennäköisiä ja tuo on taatusti huomaamattomampi anatominen piirre kuin joku iso nenä tai hörökorvat. Tai valtava perse.

Isot häpyhuulet on muuten ilmeisesti aika pop (monien) miesten mielestä. Itse olen aina pitänyt omiani aika rumina (mutta käyttökelposina ja hyvässä seurassa myös näyttökelpoisina ;) korkea häpykumpu on varmaan aika sama.

Kiitos tästäkin asiallisesta ja fiksusta vastauksesta! Minusta seksuaalisuus on yksityisasia, ja ahdistaa se että häpykumpu on (lähes) aina näkyvissä, siis vaatteiden päältä, ja haluaisin pitää muotoni omana tietonani.

Korkea häpykumpu vaikuttaa vaatevalintoihini, mutta enpä kehtaisi sitä ottaa puheeksi esim. vaatetussuunnittelijan - vai mikä se kaupoissa auttaa vaatevalinnoissa - kanssa!

Vierailija
25/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vauvalla mitkään häpyhuulet näy. Tosi typerä provo.

Parikin on sanonut että vauvalla ei muka häppärit näy. Tietenkin ne näkyy jos on isot häpyhuulet. Kyllä minun tyttärelläni ainakin näkyy ihan samalla tavalla kuin minulla.

Taitaa vain olla niin että jotkut aikuiset naisetkaan ei tunne naisen anatomiaa ja eri härpäkkeiden nimityksiä.

Ap on todennäköisesti joku kiimainen mies joka haluaa keskustella naisten elimistä. Jos ei ole, ap on terapian tarpeessa.

Vierailija
26/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärrän ap:tä ihan hyvin. Minullakin on korkea häpykumpu ja vaikka en ole noin suurta ongelmaa siitä kehittänytkään niin tiedän ettei tuo "kamelinvarvas" ole niin mitätön asia kuin monet täällä kuvittelevat. Se nimittäin vaikuttaa aika paljon asuvalintoihin.

Ja siis tottakai häppärit näkyvät jo vauvallakin, jos jollain on anatomian tuntemus noin huonoa niin tässä voidaan muistuttaa että häpyhuulia on sekä isot että pienet, ne pienet ovat siellä isojen sisällä piilossa eikä ne yleensä vauvalla näykään. Ap varmaankin nyt puhui niistä isoista jotka yhdessä häpykummun kanssa tekevät sen kamelinvarpaan.

Mutta samaa mieltä olen edellisten kirjoittajien kanssa siitä että olisi tärkeää ettei siirrä tätä kompleksia tyttärellesi.

Vierailija
27/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinkin provo

Mutta ihan tosissani olen.

Valehtelet. Ei oikeasti kukaan ihminen (edes nainen) voi olla noin läpeensä tyhmä.

Vierailija
28/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin en tiedä onko "häpykummutus" vika edes...Miesten mielestä se voi olla kivakin kumpu,

Juu, ei ole vika, ja kyllä, on se kiva.

T: M43 ;)

Vierailija
29/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ymmärrän ap:tä ihan hyvin. Minullakin on korkea häpykumpu ja vaikka en ole noin suurta ongelmaa siitä kehittänytkään niin tiedän ettei tuo "kamelinvarvas" ole niin mitätön asia kuin monet täällä kuvittelevat. Se nimittäin vaikuttaa aika paljon asuvalintoihin.

Ja siis tottakai häppärit näkyvät jo vauvallakin, jos jollain on anatomian tuntemus noin huonoa niin tässä voidaan muistuttaa että häpyhuulia on sekä isot että pienet, ne pienet ovat siellä isojen sisällä piilossa eikä ne yleensä vauvalla näykään. Ap varmaankin nyt puhui niistä isoista jotka yhdessä häpykummun kanssa tekevät sen kamelinvarpaan.

Mutta samaa mieltä olen edellisten kirjoittajien kanssa siitä että olisi tärkeää ettei siirrä tätä kompleksia tyttärellesi.

Laitoinkin tuon arkaluonteisuuden ensimmäiseen otsikkoon kun arvasin mistä näkökulmasta aloitukseni ymmärretään. Provon huuteluja ja "olet sairas" -kommentteja en silti ymmärrä.

Kiva että joku tajuaa mitä tarkoitan! En siirrä kompleksia tyttööni, koska en koskaan puhu ääneen asiasta (en ole puhunut kenenkään kanssa eikä kukaan ole kommentoinut asiaa minulle), ja jos tyttö joskus kummeksuu itseään niin aivan varmasti kehun! Minulle vain kyseessä oli iso juttu, ja tavallaan pettymys, vaikka tyttö täydellinen onkin.

Ja totta kai häpyhuulet näkyy jokaisella tytöllä, isot häppärit siis.Mutta tässä asiassa koolla on väliä, paljonko ne näkyy.

Vierailija
30/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muuten ei uskota..

Vierailija
31/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan trikoot päällä vaikka niin saa jotain perspektiiviä tähän kirjotukseen.

Vierailija
32/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

irl pienimunaisen miehen vaimo, joka pelkää miehensä peniksen koon periytyvän pojalleen.

Vierailija
34/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika epämuodostunut saa vauva olla jos ei näy.

irl pienimunaisen miehen vaimo, joka pelkää miehensä peniksen koon periytyvän pojalleen.

Vierailija
36/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap tuskin tarkoittaa nyt pieniä häpyhuulia. ja jos joku ei tiedä niin naisilla on sekä pienet että isot häpyhuulet ja joillakin isot häpyhuulet ovat pulleampaa sorttia kuin toisilla . silloin se pullotus kyllä näkyy esimerkiksi jumppatrikoissa tai uimapuvussa.

Vierailija
37/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on samanikäiset tytöt ja kun vauvana ekan kerran näin kaverini tytön ilman vaippaa niin varmaan loksahti leuka auki.

Mun tytöllä on pieni (sievä) pimppi jalkovälissä niin kuin minullakin oli pienenä ja kaverin tytöllä oli varmaan 3xisompi ja siinä edessä. En ollut ennen moista nähnyt jas siksi ihmettelin (olen nähnyt useita pikkutyttöjä alasti). Se vaan näytti jotenkin omituiselta. Liian isolta ja ihan kun se olis väärässä paikassa.

Nykyään samainen tyttö ei voi käyttää legginsejä tmv. koska näyttää jotenkin irstaalta. Valitettavasti.

Äitinsä kyllä tajuu sen, mutta tyttö ei (tietenkään) ja on ihan pokkana esim. sukkahoususilla kylässä ja aikuiset kyllä kiinnittävät huomiota.

Mieheni muuten kertoi kerran että ovat kavereiden kanssa jutelleet ja on kuulema olemassa "etupimppejä" joita ei voi panna takaapäin.

Vierailija
38/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua vaivasi aina hörökorvani. Siksi minulla on oikeastaan aina ollut pitkät hiukset joilla peittää korvat. Kun esikoisemme syntyi oli ensimmäisten kommenttieni joukossa miehelle "onneksi vauva ei ole perinyt hörökorviani". Mies tuijotti minua ihmeissään ja kyseli mitä hörökorvia... Ilmeisesti olin aikalailla pelännyt hörökorvien periytymistä koska se mietitytti heti vastasyntyneessä vauvassa.

Nyt meillä on jo kolme lasta enkä kyllä osaa sanoa millaiset korvat heillä on. Ehkä ainakin yhdellä vähän korvat höröttävät mutta kun on ollut noita muita isompia terveysmurheita niin enpä ole ajatellut asiaa pitkiin aikoihin.

Muutenkin olen oppinut tajuamaan että lapsi nyt vain on se mikä on. Ei kannata nähdä hirveästi vaivaa surrakseen sitä mikä puuttuu vaan nautitaan kaikesta hyvästä. Ja vaikka lapsella olisi täydellinen ulkonäkö niin kyllä se jostakin ulkonäön piirteestään kuitenkin murehtii kuten suunnilleen kaikki ihmiset. Ja ne jotka ei murehdi ulkonäköään niin eivät taida piitata vaikka näyttäisivät vaikka noidilta.

Tsemppiä ap:lle kyllä tuo juttu helpottaa kun totut tilanteeseen. Ja vaihda vaan vaippa muidenkin nähden. Ja kysy vaikka mieheltäsi mielipidettä. Juttele muiden kanssa niin asia ei paina niin paljon ja se löytää oikeammat mittasuhteet.

Kasvata tytöllesi hyvä itsetunto. Pitäköön trikoita tai kyllä ilman niitäkin selviää =).

Vierailija
39/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös klitoris. Sillä on myös emätinaukko.

Pojallani on pippeli ja 2 kivestä. Löytyy myös esinahka.

Ootteko yllättyneet että lapsilla löytyy kaikki pienoiskoossa?

Luullitteko että häpyhuulet kasvaa tyhjästä?

Luulitteko että kaikki pimpit ovat samasta muotista?

Pikkupojilla muuten myös jöpöttää.

Siinä teille vähän faktaa.

Ja ap:lle -älä huoli, kaikki pimpit on kauniita.

Vierailija
40/52 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

korkeasta häpykummusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kaksi