Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toukotoiveet 2011 syyskuussa

31.08.2010 |

Kommentit (493)

1/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies vie mut tanaan mammakauppaan shoppaileen :D ihunaa.

Naureskelin aamulla kahvia hakiessa, et mies sailyttaa r-testia lapparin vieressa, kyselinkin et kattooko sita aina 5min valein ja "eiiiii se on siltikin totta" haha.

Pistin jsut kelaan kyselya aitiyspakkauksesta, et josko sen vois sit toimittaa mun porukoille, ulkomaille ku sita ei laheteta :S ja toisaalta kun la toukokuussa ja tullaan\muutetaan takas suomeen samana kesana :) niin ei paljoo valii, muutenkin ne on niin isoja ne kledjut.

Ja oikeesti, vuos vuodelta toi aitiyspakkaus menee vaan rumemmaks, jotain helvetin harmaata ja valkosta, yoks olkoon!!! missa on kaikki varit??? sama ku rattaat...kauheen varittomia!!kiva lapsen tuijotella valkosta kuomua :S

koitan kyl jostain loytaa samanlaiset vaunut ku pojalla oli aikoinaan, kuomussa oli ihanan varikkaita kuvia :) tai sit pyydan miehen aitia ompelemaan rattaitten kumuun jotain ihanaa kangasta, han kun on ompelija.

tanaan pitas menna kaymaan siel gynellakin kyselemassa....vahan ahistaa et joku kiinalainen ronkkii toosaa :D heh

2/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyskuu alkoi kylmänä ja sateisena. vähän kun mun mieli. Tämä tyttö on lähdössä metsästämään joitain muita raskaustestejä kissojen ja koirien kanssa. Soitin myöskin terveyskeskukseen ja sieltä sanoivat että suotta ne sitä testiä tekee jos kerran olen niin selviä plussia saanut. minä itku silmässä yritin selittää että se testi voi näyttää väärin mutta ei ne uskonut:`( viime yö meni itkiessä ja murehtiessa! Toivotaan parasta, mutta pelätään pahinta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän tää kone sekoilee kun ei näytä kuin tähän keskusteluun osallistujat ja sit kaks uusinta viestiä...

Kirjoitin eilen pitkät pätkät enkä nyt sit tiedä tuliko perille =/

No mutta laitan jotain jos ei tullutkaan, skipatkaa jos tulee uusintana =)

Mulla siis oireet alkoi 3plus5 (miehen saksasta ostettu miniläppäri enkä löydä plussaa...) pyörrytti ihan älyttömästi ja kun olin pojan kanssa lenkillä tuntu ett läähätin pelkästä kävelyvauhdista. seuraavana päivänä oli jo ällötystäkin kuvioissa. Oksentaa en osaa joten pahan olon iskiessä menee vaan maha sekaisin. Ykkösen kohdalla oli sama juttu =/ Paineentunnetta on alavatsalla ja närästää. Lämpö oli toissapäivänä 37.2.

testin tein viime sunnuntaina kun oli 4 plus 4 ja tuli selkee viiva. eilen tein taas testin (kun niitä netistä tilasin =D ja viiva oli kyllä tummunut.

Neuvolan tilasin maanantaina ja sain ajan 27.9 jolloin rv 8 plus 5. Jänskättää vaan kuuluuko sydänäänet jo silloin. edelliskerralla kuulu viikoilla 8 plus 3. pitänee sit mennä mehiläiseen ultraan kun haluun kuitenkin varmistuksen ett siellä pikkuinen on matkassa.

Olo on epätodellinen ja välillä tuntuu ett ei se näin nopeesti voinut tärpätä, kolmannella kierrolla siis tarttui kiinni

4/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

löysin toisen merkkisen testin ja tulos oli heti POSITIIVINEN!!!!!! eika virtsa ehtinyt olla rakossa ku vajaa 2h ja viiva on niiiiin vahva kun voi vaan olla!!!! itken ja nauran.

5/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi se nopeasti tärpätä ku me ei ehditty oikeestaan ees viel yrittää ku tulin jo raskaaks :D ja mullon viel erittäin epäsäännöllinen kierta 27-53 :D ja tupakoin (en tietenkään enää) ja olen jonkun verran ylipainoinen, eli siis pitäis olla vaikea tulla raskaaksi :P toivottavasti kaikilla kaikki menee hyvin. huomenna itsellä soitto neuvolaan. täällä tyhmästi ku ei voi ku soittaa tiettyinä päivinä ja vain puolentunnin ajan.

Mitää oireita ei edelleenkään juurikaan ole. tissit vähän aristaa ja on turvonnut mut muuten olo on kun aina ennenkin.

Vierailija
6/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussasin viime viikolla, sain ensin haamuplussan kp 29/27-30, ja sitten selkeän plussan kp 31. Nyt olis rv 5+0 ja neljättä odotan.

Kovasti pelottaa jos kesken menee tämäkin, mulla oli 2 km viime syksynä. Ensimmäinen 5+2 viikolla ja toisen kehitys oli pysähtynyt 5+5 viikolle, huomattiin ultrassa rv 7+4 ja kontrolliultrien jälkeen tyhjennettiin lääkkeillä rv 9+4. Lisäksi minulta löytyi keväällä kohdusta lihaskasvain, joka poistettiin tähystyksessä alkukesästä.

Mutta nyt siis raskaana, ilman suurempia oireita. Rintoja vähän kihelmöi ja mahaa välillä nippailee, siinä se. Aiemmissa raskauksissa mulla on pahoinvointi alkanut rv 6-7, sitä odotellessa... Jos kaikki menee hyvin, ajattelin ensi viikolla soittaa neuvolaan ja kinuta aikaa varhaisultraan, niin kovasti pelottaa päästäänkö nytkään yli 6 viikon...

Anteeksi omanapaisuuteni, en nyt vielä osaa muille kommentoida. Muuta kun onnea odotukseen kaikille!

Nimimerkki: Paritonsukka

Iät: 32v

Lapset: 2002, 2004, 2006

LA: 3.5.2011 ?

Vierailija
7/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneks olkoo! :)

Vierailija
8/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea vahvasta plussasta!! ihana kun sait asiaan varmistuksen. Meidänkin neuvolaan soittoaika puolituntia mut aikani kun yritin niin pääsin läpi =) ei malttanut odottaa seuraavaan päivään. Raskauskiekkokin oli kadoksissa niin halusin tietää ne viikot =)

Pariton sukka: toivottavasti kaikki menisi tällä kertaa hyvin ja pääsisit kasvattelee hyvillä mielin vauvamasua. Vähän kyllä karmii lukea noista keskenmenoista kun heti alkaa itse miettiä ett kumpa tälle ei sattuis mitään =/ Mitkäs ne ns.riskiviikot olikaan ett milloin ollaan selvemmillä vesillä? ehkä se yksityinen ultra on kuitenkin tilattava koska ei oo mitään kauheempaa kuin se ett menee niskapoimu ultraan ja sit sanookin ett tää on tuulimuna tai ett ei eloa =( hyi kamala. aika pieni hinta kuitenkin siitä ett saa mielenrauhan ja tietää ett pieni sydän siellä sykkii.

kevätunelma

Vierailija
9/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja tosiaan siksi olen niin onnellinen tuosta nopeasta tärpistä kun lähipiirissä on paljon lapsettomuutta ja tiedän ettei ole mikään itsestäänselvyys saada lapsia....

Vierailija
10/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon! :)

Aika kovia olet joutunut kokemaan, toivottavasti tämä raskaus menee paremmin.. Onnea odotukseen sinullekin! :)

Vierailija
11/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt rupesi mietityttämään, kun kaveri sanoi, että imetys saattaa aiheuttaa ennenaikaisia supistuksia ja kannattaa harkita vauvan siirtämistä ainakin vähennettyyn imetykseen :o

Onko kenelläkään kokemuksia tästä?

Tosiaan, kun imetän 7kk vanhaa vauvaa yöt ja päivät, niin että hän syö lisäksi ainoastaan illalla iltapuuron. En saanu tänään neuvolatätiä kiinni, kun oisin asiaa kysynyt. Nyt ihan pelottaa, että kuinka käy.:(

Olin suunnitellu imettäväni ainakin vuoden ikään asti, koska meidän perheessä on suuri allergiariski, mitä tuo rintaruokinta paljon pienentää (vielä ei ainakaan ole mitään allergia oireita ilmennyt, vaikka esikoinen oli vauvana allerginen suunnilleen kaikelle, niin, että jouduttiin aika paljon viettää aikaa lastensairaalan vuodeosastolla :( )

Oon ihan kahden vaiheilla tän asian kanssa...

Vierailija
12/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lisännyt sinut esittelyihin.

Vierailija
13/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän sen äippispaketin voi toimittaa siihen osoitteeseen minkä ilmoittaa jos se on CO:osoite.

Äippäpakkauksesta: edellisellä kerralla sain 2005 v pakkauksen ja se haalari oli ihan hirveä,en kertaakaan pitänyt tytöllä kirkkaanturkoosia haalaria missä on ruskeet raidat yläosassa. Pääväri oli niissä vaaleansininen ja turkoosi,jees kuinka kivaa. Nyt taas jos saa tuon tämän vuoden paketin niin saan turkoosin makuupussin.Mikä ihmeen turkoosivimma niillä on? Missä ne sinun kysymät värit on? Kritoisoin myös sitä että väkisin tykytetään kestovaippoja. Miksi ei jokainen voi tehdä itse päätöksen ostaa niitä tai olla ostamatta. Niilläkin rahoilla saisi ainakin jo yhden setin enemmän vaatteita pakettiin. Yritin viimeksi antaa palautetta mutta ei saanut kun ei ollut sillä listalle jolle kyselyt lähetettiin. Mutta ne paketin vaatteiden ja värien päättäjät koostuukin keski-ikäisistä naisista niin en yhtään ihmettele.

Että sellaista,toivottavasti en loukannut kenenkään tunteita ilmaisullani :)

Vierailija
14/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tämän nettisivun kanssa kannattaa tehdä niin että kun on kirjottanut romaanin niin kopsaa Ctrl C koko tekstin koska siinä vaiheessa tökkää kun lähettää viestiä jos tökkää :) Kokemuksesta puhun,hehee.

Mä en muista milloin kuului sydänäänet viime kerralla,pitänee varmaan katsoa äippiskortista.

Vierailija
15/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi näytti oikein. Ei ne sielä TK:ssä välitä,se on nyt jo huomattu moneen kertaan. Pistän peukut pystyyn,ja tuuletan jeij

Vierailija
16/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu minäkin yritin omalla taustalla kinua aikaisempaa ultraa,eipä tuota annettu vasta lokakuulle johonkin saan,en tiedä vielä aikaa. Minä tyttö päätin soittaa luottogynelle yksityiselle sektorille ja aika alkuraskauden ultraan sain 9.9.2010. Kannattaa tehdä sama jos ei suostu.

Vierailija
17/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole omakohtaista kokemusta,mutta lähipiiristä tiedän että imettäminen voi aiheuttaa ennen aikaisia supistuksia. Kannattaa ottaa yhteyttä imetystuki ry:hyn sielä varmaan osaavat neuvoa.

Meillä on tyttö himoallerginen ja en pystynyt täysimettämään kuin 3 viikkoa ja imettämään yhteensä 3kk:tta. Lääkärin mielipide oli että imettäminen ei olisi vaikuttanut allergian puhkeamiseen tai sen määrään.

Vierailija
18/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...nukkuneensa viime yönä 11h48 minuuttia ja on edelleen hirveä väsy X)

ON: välillä on epätodellinen olo. Olenko oikeasti raskaana? Iltaisin kuvottaa,mutta ei niin järkyttävästi enää. Tisut on turvonnut mutta vasta iltaisin,ja mahakipuja ei oikein ole enää. Mietin,että olenko kuvitellut kaikki. Nyt kun pääsen sanomasta niin varmasti tulee hirveä yö :)Olispa ultra jo! Varmaan tunnen myös näin kun esikoista odottaessa kivut oli niin kovat.hmmm

Onko muilla samoja tuntemuksia?

Ötökkä oliko se nyt 5+3

pippuri ja timjami

Vierailija
19/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on ihan tervettä nukkua paljon! :)

Mul ei kuvotus oo vielä alkanu, mut mahakivut on aika karmeet. Tein tänään kymmenen kilsan vaunulenkin ja pelotti, kun alko liitoskipumainen kipu, joka jomotti koko ajan. :(

Ja luulen kyl, et on ollu supistuksiakin. Täytyy varmaan oikeasti hakea jostain kunnolla tietoa tosta imetyksen vaikutuksesta.

Mulla esikoinen kanssa pulloruokittu: en saanu maitoa tulemaan kuin kolmen ekan kuukauden ajan. Ja sitten iskin kaikki mahdolliset soseet, kun anoppi väitti, että kannattaa mahdollisimman pian antaa soseita, niin vauva nukkuu paremmin (näin on kai sanottu neuvolassa joskus -80-luvulla?) ja minä uskoin. Meillä on kyllä olemassa myös perinnöllinen riski allergioihin, mutta varman päälle päätin tosissani imettää kakkosen: hankin aventin sähköisen rintapumpun (siltä varalta, et vauva ei ime kunnolla), rintakumeja ja luin, luin, luin... Sitten huomasinkin, että vauva olikin kuin vanha tekijä: kaikki sujui paremmin kuin voisi uskoa ja imetys jatkuu edelleen. :) Eli historia ei meidän kohdalla toistanut itseään. Eikä kakkosella myöskään ole allergioita. Esikoisenkin allergiat on vuosien myötä laantuneet tosi paljon ja lähinnä atooppine iho vaatii päivittäistä hoitoa.

Minusta kyllä tuli kakkosen myötä fanaattinen imetyksen puolesta puhuja, mutta koetan hillitä itseäni etten saarnaa ja pelottele ihmisiä täällä, kun minulla on kyllä omakohtaisia kokemuksia, että se ei aina suju kaikkien oppaiden ja suositusten mukaan. ;)

Vierailija
20/493 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi onnittelut Anttulille!! :)

Tämän illan ajatukset alkuraskauden ultrassa ja sen järkevyydessä. Nyt vihdoin päätettiin käydä yksityisellä ja maksaa mielenrauhasta... Luulen olevan sen arvoista! Ensimmäinen raskaus ja kaikkea. ;)

Mitä mieltä te raskauden jo kokeneet - onko se todella rahan arvoista?