Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko siskoni mielestänne aiheesta närkästynyt?

Vierailija
31.08.2010 |

Minä siis olen yh, minulla 1 lapsi ja lapseni on joka viikko tiistaina yön yli äitini luona. Lapseni isä ei osallistu lapsen elämään millään tavoin, joten nämä tiistait ovat ainoita "lapsivapaita" minulle. Olen työssäkäyvä.

Siskollani on 2 lasta ja mies joka osallistuu perhe-elämään kiitettävästi. Tällä tarkoitan, että siskoni pääsee omiin harrastuksiin aina halutessaan, pääsee illanviettoihin jne lapsen isän katsoessa lapsia.

Viimeviikonloppuna siskoni sitten sanoi aika ikävästi minulle tuosta, että lapseni on kerran viikossa äitini luona. Kun eihän heidän lapsillaan ole sellaista mahdollisuutta koskaan ollut. Sanoin sitten vaan siskolleni, että meillä on nyt niin erilaiset elämäntilanteet ettei asiaa kannata alkaa edes vertailemaan. Sisko otti tästä nokkiinsa niin minulle kuin eläkeiässä olevalle äidillenikin.

Äitini itse on tätä järjestelyä minulle ehdottanut ja se on toiminut hyvin, minäkin saan aikaa harrastaa ja olla vapaalla. Tuli vain nyt niin paha mieli noista siskon sanoista. Mielestäni hän on kohtuuton.

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todennäköisesti toisetkin isovanhemmat: lapsen isän vanhemmat. Isä ei osallistu lapsensa elämään, mutta mikseivät isovanhemmat osallistu?

Kahden vanhemman perheissä ei ole vapaailtoja ja öitä sitäkään vähää kuin ap:n, joten hienon järjestelyn hän on saanut sovittua. Miten hän korvaa vaivan äidilleen?

Serkukset voisivat varmasti pari kertaa vuodessa olla yhtaikaakin mummolassa.

Jos siskosi lapset ovat äidilläsi yhtenä viikonloppuna (ilmeisesti siis 2 yötä?) ja sinun lapsesi on 4 yötä niin ei mielestäni voi alkaa vertailemaan enää sitä, missä muualla lapset mahdollisesti yökyläilevät. Joo, sinun lapsillasi ei ole toisia isovanhempia mutta eihän se tarkoita etteikö lapsellasi voisi mahdollisesti olla jotain muita läheisiä, joilla yökyläillä...?

Vierailija
42/48 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sisko melkoisen itsekäs. Tietenkin hiukan riippuu siitä, onko lapsi 2 vai 12 -vuotias, mutta varmasti auttaa muodostamaan läheiset välit lapselle ja isoäidille. Ja isoäidille varmaankin sopii paremmin tuo, että saa hoitaa lasta omassa kodissaa, kuin mennä hoitajaksi ap:n kotiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pahaa tai etenkään kostamista siinä on? Tuossa kirjoituksessasi oletkin jo itse maininnut eron vaikket itse sitä näe. Sinun tilanteessa on "me", yh:n tilanteessa "minä". Miten sinä jaksaisit yksin, ilman miestäsi tai minkäänlaista tukiverkostoa?

Olet yh - niin? Ei tavisperheissäkään ole tapana työntää lasta sivuun vanhempien tieltä, miksi ihmeessä yh tekisi noin. En ole ikinä ymmärtänyt tätä "en jaksa lastani" -ongelmaa, koska me muut jaksamme ja viitsimme, oli sitä miestä sitten koko ajan paapomassa tai ei. Ymmärrän siskoasi, hän näkee, että et kykene muodostamaan edes lapsen kanssa yhtenäistä perhettä vaan olet tehnyt lapsesta jonkinasteisen ongelman, jonka äitisi ottaa, kun et enää jaksa. Siis jaksa tavallista lasta! Minusta on aika ankeaa kostaa lapselle sitä, että hänen isänsä jätti perheen.

vaikka olen leski ja lapsia on 2. Katsos - me kaikki emme ole sokerista, osa osaa katsoa asioita lapsenkin kannalta.

Tukiverkoksi riittää vallan mainiosti 2 h lapsenhoitoa, ei koko yötä. Jostain syystä harrastan vain sellaisia asioita, joita ei tehdä pimeässä.

Vierailija
44/48 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaton tuon lopun osalta. Muutenkin tuli vastauksesta tunne, että laitetaan vähän pahemmaksi oma tilanne, niin saadaan toisen tilanne vähempi arvoiseksi. Tietenkin sinä olet leski, kun ap on "vain" yh (joka ei muuten tilanteen historiaa ole paljastanut, koska se ei itse asiaan kuulu). Sinulla on tietenkin myös kaksi lasta, kun ap:lla on "vain" yksi... Tyypillinen AV-vastaus.

Mitä pahaa tai etenkään kostamista siinä on? Tuossa kirjoituksessasi oletkin jo itse maininnut eron vaikket itse sitä näe. Sinun tilanteessa on "me", yh:n tilanteessa "minä". Miten sinä jaksaisit yksin, ilman miestäsi tai minkäänlaista tukiverkostoa?

Olet yh - niin? Ei tavisperheissäkään ole tapana työntää lasta sivuun vanhempien tieltä, miksi ihmeessä yh tekisi noin. En ole ikinä ymmärtänyt tätä "en jaksa lastani" -ongelmaa, koska me muut jaksamme ja viitsimme, oli sitä miestä sitten koko ajan paapomassa tai ei. Ymmärrän siskoasi, hän näkee, että et kykene muodostamaan edes lapsen kanssa yhtenäistä perhettä vaan olet tehnyt lapsesta jonkinasteisen ongelman, jonka äitisi ottaa, kun et enää jaksa. Siis jaksa tavallista lasta! Minusta on aika ankeaa kostaa lapselle sitä, että hänen isänsä jätti perheen.

vaikka olen leski ja lapsia on 2. Katsos - me kaikki emme ole sokerista, osa osaa katsoa asioita lapsenkin kannalta. Tukiverkoksi riittää vallan mainiosti 2 h lapsenhoitoa, ei koko yötä. Jostain syystä harrastan vain sellaisia asioita, joita ei tehdä pimeässä.

Vierailija
45/48 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet yh - niin? Ei tavisperheissäkään ole tapana työntää lasta sivuun vanhempien tieltä, miksi ihmeessä yh tekisi noin. En ole ikinä ymmärtänyt tätä "en jaksa lastani" -ongelmaa, koska me muut jaksamme ja viitsimme, oli sitä miestä sitten koko ajan paapomassa tai ei.

Ymmärrän siskoasi, hän näkee, että et kykene muodostamaan edes lapsen kanssa yhtenäistä perhettä vaan olet tehnyt lapsesta jonkinasteisen ongelman, jonka äitisi ottaa, kun et enää jaksa. Siis jaksa tavallista lasta!

Minusta on aika ankeaa kostaa lapselle sitä, että hänen isänsä jätti perheen.

Suo itsellesi jotain iloja niin ei tarvitse yh.n kimppuun käydä.

ei-yh

Vierailija
46/48 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänen silminsä asia kenties menee jotakuinkin näin:

Minulla on kaksi lasta ja siskollani on yksi lapsi. Heillä on siis yhteinen mummo, äitimme.

Mummo pyytää joka viikko siskoni lapsen kylään useaksi tunniksi ja sen päälle vielä lisäksi yökylään. Minun lapsiani ei pyydetä yökylään, vaikka heistäkin olisi ihanaa viettää aikaa kaksistaan mummon kanssa. Olemme pyytäneet omillemmekin yökylämahdollisuutta mutta mummo ei jaksa eikä ehdi, meneehän häneltä joka viikko vuorokausi tuolle yhdelle lapsenlapselle. Tottakai lapsemme ymmärtävät että serkku pääsee joka viikko yökylään mutta he eivät koskaan, eikä ole kunnon selitystä miksi serkku saa yhteiseltä mummolta noin paljon enemmän aikaa.

Siskon lapsi on mummolle paljon läheisempi ja omani jäävät väkisin taka-alalle sen takia että siskoni sattuu olemaan yksinhuoltaja. Ei ole minun eikä lasteni syytä että siskoni on yksinhuoltaja!

Etsisi nyt hyvä ihminen miehen itselleen ettei tarvitsisi viedä kaikkia voimia ja aikaa mummolta jolla olisi kuitenkin muitakin lapsenlapsia.

En kaipaa lapsenvahtia tai harrastusmahdollisuuksia vaan tasapuolisuutta ja reilua rakkauden ja huomion jakamista kaikkia lapsenlapsia kohtaan.

Vierailija
47/48 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin huomaat että ovat ne siskonkin lapset mummolassa hoidossa. Ja vieläpä kokonaisia viikonloppuja pari kertaa kuussa.

Hänen silminsä asia kenties menee jotakuinkin näin: Minulla on kaksi lasta ja siskollani on yksi lapsi. Heillä on siis yhteinen mummo, äitimme. Mummo pyytää joka viikko siskoni lapsen kylään useaksi tunniksi ja sen päälle vielä lisäksi yökylään. Minun lapsiani ei pyydetä yökylään, vaikka heistäkin olisi ihanaa viettää aikaa kaksistaan mummon kanssa. Olemme pyytäneet omillemmekin yökylämahdollisuutta mutta mummo ei jaksa eikä ehdi, meneehän häneltä joka viikko vuorokausi tuolle yhdelle lapsenlapselle. Tottakai lapsemme ymmärtävät että serkku pääsee joka viikko yökylään mutta he eivät koskaan, eikä ole kunnon selitystä miksi serkku saa yhteiseltä mummolta noin paljon enemmän aikaa. Siskon lapsi on mummolle paljon läheisempi ja omani jäävät väkisin taka-alalle sen takia että siskoni sattuu olemaan yksinhuoltaja. Ei ole minun eikä lasteni syytä että siskoni on yksinhuoltaja! Etsisi nyt hyvä ihminen miehen itselleen ettei tarvitsisi viedä kaikkia voimia ja aikaa mummolta jolla olisi kuitenkin muitakin lapsenlapsia. En kaipaa lapsenvahtia tai harrastusmahdollisuuksia vaan tasapuolisuutta ja reilua rakkauden ja huomion jakamista kaikkia lapsenlapsia kohtaan.

Vierailija
48/48 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

asiaton tuon lopun osalta. Muutenkin tuli vastauksesta tunne, että laitetaan vähän pahemmaksi oma tilanne, niin saadaan toisen tilanne vähempi arvoiseksi. Tietenkin sinä olet leski, kun ap on "vain" yh (joka ei muuten tilanteen historiaa ole paljastanut, koska se ei itse asiaan kuulu). Sinulla on tietenkin myös kaksi lasta, kun ap:lla on "vain" yksi... Tyypillinen AV-vastaus.

vaikka olen leski ja lapsia on 2. Katsos - me kaikki emme ole sokerista, osa osaa katsoa asioita lapsenkin kannalta. Tukiverkoksi riittää vallan mainiosti 2 h lapsenhoitoa, ei koko yötä. Jostain syystä harrastan vain sellaisia asioita, joita ei tehdä pimeässä.

Taas sitä uutta oppii1 Jos ap:lla on oikeus halveksia minun valintojani niin miksi ihmeessä minä en saa sanoa mielipidettäni ap:n elämästä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kolme