Kannattaako opetella espanjaa? Vai onko ihan turhaa?
Kommentit (5)
http://www.espanjasi.com/wiki/index.php/Espanjan_kieli
Minua ei ainakaan haittaisi vaikka osaisin kysesitä kieltä.
Avartaa varmasti mahdollisuuksia matkustaa ja työllistyä elämässä.
Minun mielestäni mikään opiskelu ja varsinkaan kielen oppiminen ei koskaan mene hukkaan.
Kun oppii espanjaa edes välttävästi, saa kyvyn kommunikoida 500 miljoonan espanjaa puhuvan kanssa heidän äidinkielellään. Vain pieni osa espanjankielisistä puhuu hyvää englantia. Lisäksi pääsee käsiksi kaikkeen siihen kulttuuriin, jota on tuotettu niin Espanjassa kuin latinalaisen Amerikan maissakin.
Lisäbonus on se, että espanjaa hallitseva ymmärtää kohtuullisesti myös galegoa, katalaania, italiaa ja portugalia, siis neljää muuta kieltä.
Minun mielestäni mikään opiskelu ja varsinkaan kielen oppiminen ei koskaan mene hukkaan.
Kun oppii espanjaa edes välttävästi, saa kyvyn kommunikoida 500 miljoonan espanjaa puhuvan kanssa heidän äidinkielellään. Vain pieni osa espanjankielisistä puhuu hyvää englantia. Lisäksi pääsee käsiksi kaikkeen siihen kulttuuriin, jota on tuotettu niin Espanjassa kuin latinalaisen Amerikan maissakin.
...sitä vauhdilla kasvavan pohjois-Amerikan latinojen joukkoa, jonka ansiosta USA on kohta kaksikielinen maa.
Kyllä espanja on tärkeä kieli jatkossa.
Lisäbonus on se, että espanjaa hallitseva ymmärtää kohtuullisesti myös galegoa, katalaania, italiaa ja portugalia, siis neljää muuta kieltä.
Minkä tahansa kielen opiskelu on hyödyllisempää kuin ruotsin opiskelu.
englannin ja kiinan (jos kaikki kiinan kielen eri versiot lasketaan yhdeksi) jälkeen