voiko olla vaan kanille allerginen
Kommentit (4)
oho, voiko vaan tietyille kaloille olla allerginen?!?
Mieheni on allerginen veljeni labbikselle, mutta ei kaverini labbikselle. Asia ilmenee niin että veljeni koiraa rapsuttaessa alkaa nenä vuotamaan ja kädet punoittamaan, kaverin koiraa voi rapsutella ilman oireita. Ilmeisesti koirilla erilaiset hilseet.
oho, voiko vaan tietyille kaloille olla allerginen?!?
Mieheni on allerginen veljeni labbikselle, mutta ei kaverini labbikselle. Asia ilmenee niin että veljeni koiraa rapsuttaessa alkaa nenä vuotamaan ja kädet punoittamaan, kaverin koiraa voi rapsutella ilman oireita. Ilmeisesti koirilla erilaiset hilseet.
On se omastakin mielestäni ihme juttu, mutta sitten uskaltauduin kokeilemaan pienellä hippusella lohta ja myöhemmin siikaa, koska allergiani ei ollut alun perinkään henkeä uhkaavaa lajia, vaan tuntui lähinnä hajun aiheuttamana aivasteluna ja sinäänsä ihan riittävän ilkeänä suun kutinana. Nykyään syön siikaa ja lohta ihan mielelläni. Samoin pystyn syömään kaikkia muita pähkinöitä paitsi hasselpähkinää - ja pähkinäallergia jos mikä on käsittääkseni yleensä "kaikenkattava" ja vakava asia.
Koirat on myös jänniä allergian kannalta, onhan jopa olemassa erityisiä allergiarotuja, kuten esim. Obaman hauveli...
T. 3
Itse olen allerginen lisäksi kissalle, mutta en esim koiralle. Ja myös minä saan oireita vain joistakin kaloista ja testin mukaan en ole kala-allergikko.
allergia ei valitettavasti ole mikään looginen sairaus. Siksi sitä onkin joskus niin hankala selitää niille, joilla sitä ei ole. Itse olen esim. allerginen joillekin kaloille, toisia taas pystyn syömään ihan ilman oireita. On siinä joskus selittämistä...