Miksiköhän halusinkaan kolmannen lapsen
Taas kaikki alusta. Vauva 3 viikkoa ja kyllä väsyttää... Muu perhe ollut flunssassa ja nyt se meinaa iskeä vielä omalle kohdalle.
Tämä on huono päivä. Toivottavasti muistan tämän jos joskus vauvakuume iskee. Ei koskaan enää.
Kommentit (12)
jälkeen pääse iskemään. *haukotus*
AP
mulla myös 3 viikkoa vanha kolmas lapsi, ja jo mietin neljättä ;)
Ihmettelen itsekin, miksen koe tätä niin raskaaksi.
Kolmas lapsi vanhensi naamavärkinkin valvomisen takia ihan ikäiseni näköiseksi. ; )
Oikeasti, tämän enempään eivät voimavaramme riitä, olemme aika poikki ja paskana. Aikaa on paljon vähemmän kaikkeen.
Rakastan kuitenkin tietysti lastani aivan yli kaiken, mutta paljon vaikeampaa on ollut kuin kahden lapsen kanssa. Outoa sinänsä, luulisi kokemuksen opettavan pärjäämään, mutta näin tämä nyt vaan meni. Olen kuitenkin iloinen, että kolmas tuli hankittua, eipähän jäänyt mitään hampaankoloon mietityttämään. Neljättä ei tule missään nimessä.
Haaveilemme kolmannesta (kohta 9 kk yritetty) ja nyt alkoi pelottamaan oma jaksaminen...
Isommat tosin jo 8 v. ja 5 v.
joka ei koe kolmatta lasta raskaaksi, isommat lapset ovat 3v ja 5,5v.
Jo ensimmäisen lapsen saaneet vanhemmat näyttävät niin nuutuneilta, että ihmettelen, miten hekään saavat enää vauvakuumetta ;)
Miten voi saada vauvakuumeen kun realiteetit ovat jo tiedossa?? Tähän liittyy varmaankin jotain itsepetosta, kuten synnytyskipujen unohtamiseen :)
Mielellään ottaisin suoraan + 4 v. lapsen.
mulla jokin hormoonivimma päällä, esikoinen 4 v ja kuopus 5kk ja jostain syystä houkuttaisi ehkä vielä kolmas. ikää on 36 v joten sitä 4 v väliin en uskalla mutta onko arki paljon raskaampaa 3 kuin 2 kanssa? molemmilla oli koliikki ja esikoisen uhma varsin rankka ja jatkuu edelleen joten helppoa ei ole ollut aina.
Mulla on lapset 6, 4 ja 1v ja tämä on ihan huippua. Ollut koko kolmannen muksun olemassaoloajan. Kun kakkonen oli vauva oli vaikeaa, mutta nyt, ah niin mukavaa!
Meillä kohta 6-v ja 2-v nämä vanhemmat. Kaksi meni ihan tuossa ns. "vasemmalla" kädellä, en kokenut mitenkään rankaksi sitä kahden lapsen arkea.
Tietenkin tämä on nyt vielä alkuväsymystäkin ja uuden arjen opettelua. Uskon, että puolen vuoden päästä jo helpottaa kun vauva seurailee isoveljien touhuja. Silti, kyllä tämä 3 lapsen arki hieman yllätti :)
kyllä sitä kolmannen kanssa joutuu jo välillä äärirajoille... mutta eipähän sitten enää tarvitse haikailla vauvojen perään - toivottavasti!!