Olen 30-v ja 3 lasta.
Järjellä ajateltuna lapset on nyt tässä. Miten pystyn olemaan 10 vuotta tekemättä lapsia? Sterilisaatiotakaan en saa.
Kommentit (15)
Mulla oli 27 vuotiaana 3 lasta ja piti olla siinä.
Nyt 10v myöhemmin innostuttiin pukkaamaan iltatähti:)
Raskaus ja vauva-aika ovat niin kamalia (= olen sairaalakunnossa), etten kestä ajatusta kolmannesta kerrasta. En haluaisi sterilisaatiota, mutta uskaltaako luottaa pelkkiin pillereihin... Kumin kanssa puljaaminen on niin syvältä, että sitten jäisi yhdyntäseksi kokonaan.
Ohis
Essuresta niin sanoivat, että suositus on nykyään 38-vuotta. Jos otan jonkin muun ehkäisymuodon kuten kierukan niin vauvakuume pukkaa varmasti väkisin jossain vaiheessa vaikka oman jaksamisenkin takia kyllä 3 lasta saisi riittää.
AP
Raskaus ja vauva-aika ovat niin kamalia (= olen sairaalakunnossa), etten kestä ajatusta kolmannesta kerrasta. En haluaisi sterilisaatiota, mutta uskaltaako luottaa pelkkiin pillereihin... Kumin kanssa puljaaminen on niin syvältä, että sitten jäisi yhdyntäseksi kokonaan.
Ohis
Pillerit tai kumitko muka ainoat vaihtoehdot?! :D :D :D
Essuresta niin sanoivat, että suositus on nykyään 38-vuotta. Jos otan jonkin muun ehkäisymuodon kuten kierukan niin vauvakuume pukkaa varmasti väkisin jossain vaiheessa vaikka oman jaksamisenkin takia kyllä 3 lasta saisi riittää. AP
Kuule, mene rohkeasti lääkärin juttusille vaan, sinulla on laillinen oikeus sterilisaatioon jos sitä haluat.
Ja ikäraja on 30v.
tai
3 lasta.
tai
muut ehkäisyt ei käy.
tai
raskaus vaarantaisi terveytesi.
että voi laittaa lähetteen sairaalaan, mutta todennäköisesti tulen sieltä kierukkareseptin kanssa takaisin :( Miksi ihminen ei saa tehdä omalle kropalleen mitä tahtoo :/
ap
Ohis
Pillerit tai kumitko muka ainoat vaihtoehdot?! :D :D :D
No meinasin, että pillerit = hormonaalinen ehkäisy. Kierukka on ajatuksenakin ahdistava, eikä mikään ehkäisy ole 100% varmaa. Ihan oikeasti, raskaus olisi niin kamala juttu, että abortti olisi varmasti vaihtoehto, vaikken sitä haluaisi koskaan kokea. Sama
että voi laittaa lähetteen sairaalaan, mutta todennäköisesti tulen sieltä kierukkareseptin kanssa takaisin :( Miksi ihminen ei saa tehdä omalle kropalleen mitä tahtoo :/ ap
mitä joku hemmetin neuvolan terkka menee tuollasta sössöttämään, tehköön punnituksiaan vaan. Soitat ihan ajan omalle lääkärille, joka laittaa sinulle lähetteen sterilisaatioon. Eihän mikään terkka voi sinne edes laittaa? :O
Essuresta niin sanoivat, että suositus on nykyään 38-vuotta. Jos otan jonkin muun ehkäisymuodon kuten kierukan niin vauvakuume pukkaa varmasti väkisin jossain vaiheessa vaikka oman jaksamisenkin takia kyllä 3 lasta saisi riittää. AP
Kyllä ne se sulle tekee, jos oot tiukkana
Mä olen 30v ja 3 lasta ja juuri pari viikkoa sitten yksityinen gyne laittoin lähetteen keskussairaalaan sterilisaatiota varten. Ja joo, kuulin saman virren että suosittelevat kierukkaa ja odottamaan vielä ainakin 5 vuotta.
Mutta minä en todellakaan ota kierukkaa! Enkä suostu odottamaan enää 5 vuotta, olen jo pian 6 vuotta odottanut että täytän vaadittavat kriteerit.
Meidän perheen lapset on tehty ja mikäli ero joskus miehen kans tulisikin niin en hanki enää vauvoja. Mulle raskaudet on yhtä helvettiä, en todellakaan halua enää lähellä 40 vuotta pamahtaa paksuksi vahingossakaan.
Laki on meidän puolella jotka olemme 30 vuotiaita ja kolme lasta saaneita. Kaksi kriteeriä jo täyttyy joten ollaan tiukkana siskot!
Mitä mä teen? itketään yhdessä? Ei kuksimista koskaan?
helpompi sille on tehdä, ja jos ero sattuu tulemaan ja löydät oikein ihanan miehen ja haluat vielä vauvan niin ei ole sulta sitten pois:D
Mietittiin miehen kanssa ihan vakavissaan sterilisaatiota, mutta tultiin tulokseen, että ei voi tietää tulevaa, 10 vuoden päästä voi tullakin mieleen että iltatähti olisi kiva, ollaan silloinkin vasta 40v. vaikka nyt tuntuukin että never ever tätä vauva/pikkulapsielämää meille. Ja minä ainakin olisin sterilisaation saanut ihan heittämällä, oli puhetta terkan kanssa siitä jälkitarkastuksessa, silloin sanoin miettiväni vielä.
Ikäsi riittää, ja lapsilukukin.