Lapset puolialasti koulussa
Järkytyin tänä aamuna, kun saatoin 6-luokkalaisen tyttäreni kouluun. Pienet tytöt olivat pihalla legginseissä, ballerinoissa ja ilman takkia, vaikka oli vain 9 astetta lämmintä. Kävin itse aamulla taistelun tyttäreni kanssa hänen pukeutumisestaan. Lenkkareita ei voi kuulemma käyttää eikä kumppareita, koska kaikki nauravat. Vaatteita pitää olla vähän ja niiden pitää olla tiukkoja. Jestas sentään, eivätkö vanhemmat yhtään välitä, millaisia vaatteita lapsilleen ostavat ja millaisessa asussa nämä lähtevät kouluun ? Kummallista, että koulussa kiusataan, jos lapsi pukeutuu lämpimästi ja tyttömäisesti (ei aikuisviihdemäisesti).
Kommentit (27)
Mulla oli t-paita, farkut (caprit) ja sandaalit. Tarkenin ihan hyvin.
Luulen, että suurin osa lapsista laittaa ihan mielellään takin päälle siinä vaiheessa, kun on kylmä.
Omani ovat vielä t-paidoissa ilman takkia tai sukkia koulussa.
Ollaan Pirkanmaalla. Aurinko ei paistanut, mutta muuten ihan jees.
Mulla oli t-paita, farkut (caprit) ja sandaalit. Tarkenin ihan hyvin.
Luulen, että suurin osa lapsista laittaa ihan mielellään takin päälle siinä vaiheessa, kun on kylmä.
Omani ovat vielä t-paidoissa ilman takkia tai sukkia koulussa.
Ollaan Pirkanmaalla. Aurinko ei paistanut, mutta muuten ihan jees.
Miten joku voi ajatella noin? Noinko menee muukin?
Itse kuljin liian vähissä vaatteissa teininä, ja minä kyllä todella inhoan kaikkea ulkoilua noiden palaltujen tuntien ja paleltumien jälkeen.
Ei se siperia teininä opettanut pukeutumaan fiksusti, kyllä se otti vuosia aikaa.
Jälkeenpäin olen toivonut, että äitini olisi enemmän puhunut siitä, kannattaako arvokasta ruumistaan kurittaa noin tyhjän takia. Ja toisaalta antanut hyviä vaihtoehtoja, esim.tarjoutunut ostamaan sellaiset varusteet, joissa olisi mielelään liikkunut (tuonout vaihtoehtoja, joita en nähnyt).
Meillä onneksi lapset ovat mukavuudenhaluisia, eivät halua kastua tai palella hulluna. Mutta myös ulkovaatteet on yhdessä ja ajan kanssa hankittuja, ja saattavat odottaa, että saavat siirtyä siihen uuteen ja makeeseen syystakkiin, johon kivat ja muodin mukaiset asusteet.
leikkivät kaikki välitunnit hippaa tai muita juoksuleikkejä. Ei minullakaan ole lenkillä lyhyitä juoksuhousuja ja lyhythihaista paitaa kummempia vaatteita päällä. Kuumahan siellä muuten tulisi. Lapsilla on kyllä aamulla koulumatkalla takki päällä, mutta miksi sitä pitäisi väkisin pitää silloinkin, kun leikkiessä tulee kuuma.
Järkytyin tänä aamuna, kun saatoin 6-luokkalaisen tyttäreni kouluun. Pienet tytöt olivat pihalla legginseissä, ballerinoissa ja ilman takkia, vaikka oli vain 9 astetta lämmintä.
lenkkarit eivät ole hyvät jalalle eivätkä kumpparit joten niitä ei käytetä vaan goreilla ja nahkakengillä mennään. Lenkkarit on liikuntatuntia varten.
Vähillä vaateilla ei tosin tiukoilla meillä mennään koska eivät palele herkästi. Pipot ja lapsetkin otetaan käyttöön vasta kun mittari näyttää lähemmäs nollaa.
Minä en pysty 10-vuotiaan kanssa tappelemaan moisesta. Olen päätynyt siihen, että kun on normaalilla järjellä varustettu niin tietää kyllä koska paleltaa.
ihmettele montaakaan asiaa...