Täälläkin tuntuu olevan itseisarvo asua okt:ssa
jos asuu taloyhtiössä saati kerrostalossa, niin on köyhä jolla ei vaan ole varaa asua omakotitalossa.
Meille ainakin asumisen sijainti on tärkein, eikä asumismuoto. Omakotitaloja nyt vaan ei ole isojen kaupunkien keskustoissa.
Kommentit (28)
jos asuu taloyhtiössä saati kerrostalossa, niin on köyhä jolla ei vaan ole varaa asua omakotitalossa.
Meille ainakin asumisen sijainti on tärkein, eikä asumismuoto. Omakotitaloja nyt vaan ei ole isojen kaupunkien keskustoissa.
Oma talo pitää olla ja tietenkin itse rakennettu.
Pk-seudulla tällainen ajattelu ei ole niin voimakasta. Täällä ymmärretään asioita vähän laajemmin.
Tai Hesassa ymmärretään se ettei kekskituloisella ole varaa ostaa sieltä omakotitaloa. Naurattaa kun olen itse asunut Hesassa ja sitten joku ylpeilee sillä;-)
keski-ikäisessä kerrostaloasunnossa, mitä vanhassa ok-talossa. Omakotitaloon muutan vasta kun on vara uuteen tai uudehkoon taloon. Siihen asti kerrostalo saa kelvata..
onko rikas vai köyhä :)
Asutaan mekin omakotitalossa, velkaa on! Ja ei me mitään rikkaita olla. Sen verran tulee rahaa että pärjäämme.
ja tämä on mun unelmieni täyttymys...ennen lapsia en missään nimessä olisi halunnut omakotitaloon mutta sitten sain tarpeekseni asunto-osakeyhtiöistä asumismuotona ja muutenkin on kivaa kun lapset saa temmeltää ihan omassa pihassa. Muut asukoot ihan miten haluavat enkä tee siitä mitään johtopäätöksiä.
yksi, joka nimenomaan haluaa ja kaipaa ihmisiä ympärilleen. Olen asunut omakotitalossa, voi juma sitä töiden määrää! Oli lumitöitä, pihan hoitoa, kodin remppaa, milloin mitäkin.Ja asuin sitten vielä maaseudulla, kaukana kaikista; se että naapuri on puolen kilsan päässä on Kaukana!
Nyt asun rivarissa, rauhallisella alueella. Ihana sijainti taajamassa, ihmisiä ympärillä, ei mua haitaa naapurin lapsiperheen äänet, pihalla kirmaavat lapset , haukkuvat koirat. Ei lumitöitä, ei pihanhoitoa. Kesällä voi vain istuskella terassilla ja jutella naapurin äidin kanssa.
Silti kaipaan kerrostaloon. Haluan elää niin että elämää on sekä ylä-että alapuolellani. Haluan kuulla elämisen ääniä! ( Joo, telkkari ei ihan riitä). Haluan että elämismuotoni on halpaa, hyvää, ja laadukasta. Ja nämä voi saada samaan pakettiin. En tietenkään hingu kerrostalolähiöön "roskaväen" keskelle, vaan etsiskellään hyvällä alueella kaupungin keskustassa olevaa viihtyisää kotia. Yllätys! Näitäkin löytyy, jos vain jaksaa etsiskellä.
Asiahan on niin, että ihmiset kaipaa vain elämältä erilaisia asioita. Minulle tärkeimpiä asioita on se, että voin nauttia vapaa-ajallani harrastuksista, olen suunnalleen vapaa kodin hoitoon liittyvistä velvotteista ( paitsi siivous ) , että elämäni tuntuu itsestäni mielekkäältä. Ymmärrän toki, että joku löytää sen mielekkyyden kotitöistä. Mutta myös näiden omakotitalo-asujien pitäis ymmärtää että kaikki ei kaipaa turhaa stressiä elämäänsä. Eikä siitä mihinkään pääse, että omakotitalossa ON enemmän velvotteita/työtä kuin muissa asumismuodoissa.
ei ole turhaa stressiä elämässään! Meillä ei ainakaan ole vaikka edelleen uuden talon rakennus osin kesken :D nautitaan tästä puuhastelusta oman kodin eteen ja mikä sen mukavampaa kuin kuntoilla lumihommissa. Nurmikon leikkuu ei rasita kun on pihasta puolet terassia ja muutenkin se stressi on asennekysymys. Kaikesta saa stressin aikaiseksi. Mä tunsin kamalaa stressiä jerrostalossa missä oli elämäni pahimmat kyttärinaapurit. Pointti siis oli ettei kaikilla omakoti-ihmisillä on stressiä!
Oma talo pitää olla ja tietenkin itse rakennettu.
Pk-seudulla tällainen ajattelu ei ole niin voimakasta. Täällä ymmärretään asioita vähän laajemmin.