Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

HUHTIHURMURIT elo-syyskuun vaihde

Kommentit (86)

81/86 |
31.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mimmulle! On varmasti hermoja raastava tilanne. Täältä paljon haleja ja rutistuksia!

Sen verran tosta nostelusta, että en usko sillä olevan tekemistä keskenmenon kanssa. Mulle ainakin neuvolasta sanottiin, että saa nostella painaviakin tavaroita huoletta alkuraskaudesta. Siellä alkio on suojassa, eikä nostelut vahingoita. Älä syytä itseäsi, millään toiminnallasi et ole voinut aiheuttaa vahinkoa!

Tsemppiä ja jaksamisia! Toivottavasti kaikki olisi kuitenkin hyvin ja tämä vain väärä hälytys!

T, Heikkulin

Vierailija
82/86 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys kaikille!

Eilen oli varhaisultra, neuvolan järjestämänä. Yksi kappale tulokkaita oli ja ihan oikeassa osoitteessa. Mitat vastasi rv 6+4. Ajattelin itse että olisi noin rv7, että ei tuo paljon heittänyt.

Mulla oli siis pillereiden jälkeen vain yksi kierto (36pvää) ja ilmeisesti tuo seuraava oli venähtänyt vielä pidemmälle, mistä tärppäsi. Mutta hankala siis oli itse arvioida että missä mennään. Tosin herkkä raskaustesti oli positiivinen 8.8, eli 3 päivää ennen menkkojen alkua näillä lukemilla.

Kysyin näkyikö syke, johon lääkäri totesi että ainakin kone sen laski mutta ei osaa itse varmaksi sanoa kun niin paljon ruutu muutenkin 'väreilee'. Huomasi että jäi minua harmittamaan niin sanoi että hyvin on kasvanut, mutta voidaan ultrata vkon päästä uudelleen jos haluan.

Aika loisto palvelu sattui siis täällä olemaan. Eli vkon päästä vielä varmistus, että on kasvanut ja sykkeet näkyy. Sitten voisi keskittyä vaan nauttimaan odotuksesta.

Meillä on häämatka kaukoitään edessä syksymmällä, silloin rv 15.. Hieman se huolettaa, jos jotain sattuisikin mutta ehkä tuo on ihan hyvä hetki lennellä yms. Maha vielä (toivottavasti) niin olematon.

Tsemppiä kaikille ja etenkin Mimmulle!

Mulla voisi muuten päivittää tietoihin LA 20.4 ja toinen..

-malluna rv6+5-

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
83/86 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun Mimmulle kovasti voimia ja jaksamista!! Niin kun tiedätkin, kaikki voi hyvinkin olla kunnossa!! Toivotaan parasta! Ja muista, et ole voinut tehdä mitään väärää- näin alkuraskaudessa nostelut tms. on ihan ok. Tsemppiä!!

Mulla tänään neuvola, kaivoin aamulla ed. raskauden aikaisen ä-nlakortin esiin ja hasuulta tuntuu että tästä se kortin täyttäminen taas alkaa... :-)

Fiilikset työn suhteen ehkä hieman rauhoittuneet, en oo ainakaan itkenyt parina iltana. Siihen varmaan tosin vaikuttaa sekin että on ollut pakkokin tsempata, miehellä ollut pitkiä työpäiviä ja kun on niiden 2 v. ja 3v. kanssa kotona + kuljettaa 12 v. esikoista harrastuksiin pitkin iltaa niin ei siinä ehdi juuri murehtia :-) Eilen istuin töiden jälkeen alas ekan kerran klo 19.30- työt loppui klo 16- ja täytyy sanoa et uni tuli taas klo 21... Se siitä omasta /yhteisestä ajasta miehen kanssa. Pientä kommentia onkin miehen taholta kuulunut siitä, etten pysy hereillä edes sen vertaa et ehdittäis hetki jutella kun lapset on saatu nukkumaan... No, tällästä tää vaan nyt on.

Eilen kävin kirjastossakin ja siinä hetken ennen nukkumaan menoa selailin paria *yllättäen* raskausaiheista kirjaa. Toinen oli Marjukka? Karttusen kirja Kamalan ihan herne ja toinen Sari Helinin Ra(s)kas raskaus. Totesin niitä selatessani ettei mee meikäläisen raskaus ihan samalla kaavalla... Karttunen mm. tuntui jaksavan työnsä ohella viettää vielä edustusiltoja muiden mukana aamuyöntunneille saakka ihan veden voimalla läpi raskauden eikä pahoinvoinnista tms. ollut tietoakaan, päinvastoin, hän jaksoi keskittyä ulkonäköönsä ja parisuhteen hoitoon. Tiedetään, tiedetään- tää on kateellisen vuodatusta :-) :-)

Sari Helinin kirjassa iso osa tuntui olevan odottovan äidin ravitsemukseen paneutumista ja toinen kirjoittajista taisikin olla ravitsemusterapeutti tai vastaava.

Tällä hetkellä haluaisin lukea jonkun kirjan, jossa kuvattaisiin hyvin väsyneen ja jatkuvan kuvotuksen vallassa olevan äidin elämää alkuraskaudessa- matkaa vessasta takaisin sohvalle ja päinvastoin :-) Olis varmaan myyntimenestys :-)

No, pitäis kai palailla työn pariin... Intoa ei kyllä ole nimeksikään mutta ehkä tämä tässä, neuvolaa odotellessa :-)

Mukavaa keskiviikkopäivää kaikille teille ja jaksamista kaikille meille joilta sitä nyt hieman puuttuu syystä tai toisesta :-)

Ps. Ja Mallunalle onnea hienoista ultrakuulumisista+ kaikille muillekin teille jotka ootte jo ultraan asti ehtineet pieniä katsomaan!

Vierailija
84/86 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussieläin kaipaili sellaista elämänmakuista alkuraskauskirjaa. No, paremman puutteessa voin suositella tätä blogia: http://blogit.vauva.fi/vauvatehdas/ . Sitä ei enää päivitetä, mutta viime vuodelta on oikein herttaisia kuvauksia odotuksen ihanuudesta ;) Suosittelen! Itselle se ei aina kolahtanut (seurasin melkein alusta asti), sillä oma raskaus oli helpohko. Mutta kirjoittamisen tyyli on mahtava ja jutut välillä ihan pöhköjä :)

Vierailija
85/86 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä epistä, että jossain pääsee varhaisultraan ja niin monessa paikassa ei :( Kunpa Mimmukin pääsisi. Se sata euroa on kyllä iso raha, mitä ei välttämättä kaikilta löydy. Mäkin haluisin mennä mut ei vaan pysty.

Aprillivauvalla tuntuu jo kumpu mahalla!! Vau! Mä oon tosi laiha ja mulla ei tunnu YHTÄÄN MITÄÄN! Tosin mulla vasta 8+6 tai voi olla jopa vko vähemmänkin kun en muista edellisiä menkkoja. Tuntuuko muilla? Mua huolestuttaa niin ettei siellä ole mitään... Tosin olo on karsea! Halusin vaan maata sohvalla ja nukkua!

Mua niin naurattaa käsite AAMUPAHOINVOINTI. Ota keksiä tai mehua ennen sängystä nousemista niin olo helpottuu. Prkl... Mulla on huono olo klo 6.30-22 eli koko heräilläolon ajan. Kunpa tätä ei kärsisi turhaan...

Pelkääkö kukaan muu, että lapsi ei ole terve? Ehkä itsekäs ajatus, mutta mulla pyörii se koko ajan päässä. Kun on jo kaksi lasta niin koen, että vammaisen hoito olisi heiltä pois. Anteeksi jos tämä teitä loukkaa, mutta me ajatellaan näin.

Ja nyt töitä. Kun ei vaan oksettaisi koko ajan.

t. kiukutteleva Aalto 8+6

Vierailija
86/86 |
01.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli täällä toinen tulossa. 23/25 ja äsken tein testin ja kävin laskurilla laskemassa että la : 26.4.2011

Täällä vielä onnesta sekaisin eikä oikein tajua edes asiaa vielä. ja ensimmäinen lapsemme vähänaika sitten täytti vasta 9kk. mutta onnellinen yllätys kyllä.

Itse olen jonkin aikaa jo arvellut että taitaa toinen olla tulossa, kun ihan niinkun ensimmäisenkin alussa on taas iltaisin kuvottava olo eikä tee mieli mitään syödä (ja jos mulle ei ruoka maistu niin on ihme). Kauhistuttaa jo nyt että kuinka isoks sitä paisuu kun vanhojakin kiloja on vielä jäljellä ja kun niin kuuma kesä oli niin ei paljon ole lenkilläkään tullut käytyä.

huh huh tarviskohan sitä jokupäivä sinne neuvolaan soitella!