Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttäytymisterapia perustuu aluksi asioiden "näyttelemiseen" viitaten erokeskusteluun

Vierailija
26.08.2010 |

Opetellaan toiston kautta miten toimia eri tilanteissa kunnes niistä tulee luonteva osa elämää ja elämä helpottuu.

Kun lukee tätä palstaa tajuaa, että ihmiset eivät vain yksinkertaisesti OSAA käyttäytyä esimerkiksi parisuhteessa. Ihmiset kuvittelevat, että tunne on se mikä ratkaisee vaikka totuus on että ajatukset ovat ennen tunnetta.

Terapiassa opetellaan tunnistamaan tällaiset ajatukset ja niiden pohjalta kumpuavat tunteet ja opetellaan toimimaan eri tavalla.

Jos puolison ainoa vika on että hän ärsyttää, hänen kanssaan ei voi elää saman katon alla, riidellään jne jne. on sellaisesta mahdollista oppia pois käyttäytymällä eri tavalla.

On siis mahdollista asua kumppanin kanssa sopimalla säännöt ja opettelemalla toisia ihmisiä kunnioittava ja arvostava käytös. Siihen liittyy myös tekoja.

Negatiivisuus syö valtavasti energiaakin.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos toinen oapuoli ei näe käytöksessään mitään ongelmaa, eikä halua vatvoa asioitaan missään vitun parisuhdeterapiassa jonkun vitun terapeuttikantturakukkahattutädin kanssa. Tulos on ero.

Vierailija
2/4 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos toinen oapuoli ei näe käytöksessään mitään ongelmaa, eikä halua vatvoa asioitaan missään vitun parisuhdeterapiassa jonkun vitun terapeuttikantturakukkahattutädin kanssa. Tulos on ero.

Ja huomaan kirjoituksestasi että "vitutuksesi" määrä on suuri joten sinua auttaisi jos saisit ulkopuolista tukea. Ei tarvitsed jaksaa yksin. Usko tai älä, jo yksi keskustelu tai muutos tekee isoja asioita pitkällä tähtäimellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja huomaan kirjoituksestasi että "vitutuksesi" määrä on suuri joten sinua auttaisi jos saisit ulkopuolista tukea. Ei tarvitsed jaksaa yksin. Usko tai älä, jo yksi keskustelu tai muutos tekee isoja asioita pitkällä tähtäimellä.

olen yksin keskustellut mm neuvolassa ja parisuhdeterapeutilla. Parisuhdeterapeutti oli sitä mieltä että miehelläni on puutteita empatiakyvyssä ja että hän ei tunnu jättävän minulle paljon vaihtoehtoja. Eli suoraan sanottuna kannusti eroamaan. Vuosia on asiaa mietitty ties miltä kantilta.Olen todella keskittynyt omaan käyttäytymiseeni.Tehnyt kaikkeni mielestäni, nyt on aika myöntää etten kykene enää jatkamaan tätä suhdetta.

Vierailija
4/4 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen yksin keskustellut mm neuvolassa ja parisuhdeterapeutilla. Parisuhdeterapeutti oli sitä mieltä että miehelläni on puutteita empatiakyvyssä ja että hän ei tunnu jättävän minulle paljon vaihtoehtoja. Eli suoraan sanottuna kannusti eroamaan. Vuosia on asiaa mietitty ties miltä kantilta.Olen todella keskittynyt omaan käyttäytymiseeni.Tehnyt kaikkeni mielestäni, nyt on aika myöntää etten kykene enää jatkamaan tätä suhdetta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi