Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi yh-äitiä ei voi kutsua...

Vierailija
26.08.2010 |

minnekään vaan pariskuntia ? Argghhh.

On alkanut tuo pikku hiljaa nyppimään. Tilanne siis se että olen koko ikäni ollut yh; lapsen isä häipyi odotusaikana ja lapsi nyt 8v. Tämän reilu 8v olen ollut täysin yh; ei edes seurustelusuhteita eikä edes yhden illan. Tiedä sitten missä vika; en ole mistään enemmän miestä hakenutkaan; on tullakseen vastaan jos tulee...

Jo odotusaikana kun jäin yksin, moni tuttavista lakkasi käymästä, kutsumasta kylään, puhelimessa kelpaa jutella kyllä. Kaupungille kelpaan kahville kun mies on työreissussa tmv. Aloin tässä oikein miettiä että oikeesti: on yhden käden sormissa laskettavissa kerrat kun olen /ollaan lapsen kanssa kyläilty muutoin kuin jossakin että mies on poissa. Oli vaan tässä muutama tilanne, kun otti korvaan painotus "oli kylässä muutama pariskunta"... Ja sitten katsotaan päivää kun mies työmatkalla että voit tulla... Ko miehet on ihan ok, vaihdetaan kuulumiset kun kaupungilla näen. Pojan harrastuksessa muutama äiti aina jutteli ja kerran sitten kysäisi jos tulisin perheen kanssa heille. Kun ilmeni että ei olekaan miestä, tulikin estettä ja sen jälkeen kyläily ei onnistukaan, mutta meillepäin voisi tulla kyllä (ilman miestä). Argggh. Olenko vain tullut herkkänahkaiseksi kun töissäkin yh.stä jutellaan tyyliin: asuvat vuokralla, antavat kaljapullosta jo, eivät käy töissä, elävät tuilla jne. Matalaa profiilia on töissä pidettävä, enkä kotiasioista juttele, moni taitaa luulla että mulla on miesystävä.

En nyt luulisi olevani mikään ihan hävettävä: asutaan ok-talossa, olen akateeminen ja käyn töissä, eli ihan perustyyppi.

Onko muilla vastaavia kokemuksia ??

Kommentit (69)

Vierailija
61/69 |
26.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse yh-äidin tytär enkä muista lapsuudestani tai nuoruudestani tuollaista hylkimistä. Me ollaan aina kyläilty paljon ja meillä on käynyt ihmisiä kylässä. Nyt kun itse olen perheellinen, on mulla ystävinä pariskuntia ja sinkkuja, eronneita ja karanneita - ei kai ystäviä siviilisäädyn mukaan valkata tai karsita?! Tai no ilmeisesti sitten jotkut, törkeää.

Sen tosin ymmärrän, että jos joku puolituttu (joka ei sinkkuudestasi edes tiedä) kutsuu kylään pariskuntana, mutta muuttaa kutsun naisten kesken kyläilyksi, sillä miksi sen miespuolisen pitäisi kuunnella "akkojen kälätystä" näin karrikoidusti. Tuskin siinä on mistään sellaisesta kyse, että pelättäisiin että yh varastaa sen oman sohvaperunan, vaan että ajatellaan että mukavampi sitten jutella ihan vaan naisseurassa. Kyllä mäkin aika nopeasti häivyn omiin oloihini, jos joku mieheni kaveri tulee käymään, jota en tunne. Tervehdin ja esittäydyn ja voin jonkin aikaa siinä olla jne. mutta ei mulla ole mitään tarvetta koko ajan siinä kyhnyttää kainaloisena. Ehkä tästä samasta ilmiöstä kuitenkin kyse aika monessa tapauksessa?

Vierailija
62/69 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kävi ilmi että olin yh, niin pomon (nainen, 37 v) suhtautuminen muuttui negatiivisemmaksi ja kommentit tölväisi aina tyyliin "viikonloppu tulossa, vietkös mukulat äidilles et pääset metsästään"..eikä ollut huumorilla ! Työkaveri erosi (mies haki eroa kun löysi uuden) niin sama juttu, lisänä kommentit juomisesta (mulle ei ehkä voinut siitä kuitata kun tiesi että absolutisti). Toinen kun erosi niin oltiin kaikki hiljaa asiasta, mutta jostain pomo sai kuulla ja taas nälvintää. Mutta jännin juttu oli kun tuli uusi työtekijä; nainen, naimisissa, 2 lasta, 34 v; niin kommentoi että varo vaan kun täällä erotaan ja karataan, voi vielä tarttua toi huono elämäntyyli !! WTF ???!!!

Me yh:t yritämme iskeä kaikki miehet. Olivat varattuja tai vapaita, rumia tai komeita. Me kaikki yh:t olemme vain munan ja rahan perässä juoksevia tulevia pubiruusuja, emmekä välitä muiden tunteista. Näin ainakin eräs työkaverini avautui minulle. Me sanan kohdalla oli Te. Sanoi että arvostaa prostituoitujakin enemmän kuin yksinhuoltaja äitejä. Jännä kyllä, itse en ole miestä edes tässä etsinyt, enkä sellaista haluakaan tällä hetkellä. Ne harvat kerrat kun olen ystävä porukalla ollut baarissa (ehkä kerran vuodessa), olen torjunut kaikki iskuyritykset. Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Tajuaisivatpa kaikki sen. Lähimmät ystäväni tietävät kyllä tilanteeni, eivätkä ole jättäneet minua kutsumatta. Harvemmin vain pääsen mihinkään illanviettoon, johon ei lapsia voi ottaa mukaan, mutta ainakin minut kutsutaan. Työtoverit taas tuntuvat olevan mustasukkaisia ja epäluuloisia. En tiedä miksi, mutta minun syyni se ei ainakaan ole.. Lapseni isä kuoli kun olin raskaana, enkä ole sen jälkeen ketään huolinut. Emme olleet naimisissa, olimme vasta muuttamassa yhteen.. Tästä on aikaa kohta 7 vuotta, joten eiköhän ihmisten pitäisi uskoa että en miehiä metsästä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/69 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehellä on ollut eron jälkeen varmaan toistakymmentä naista ja itse olen ollut ihan yksin. Vielä en tämän kuuden vuoden aikana ole yhtään ravintolailtaa viettänyt. Mies on edelleen entisten tuttujemme silmissä hyvä isä ja ressukka etä joka joutuu näkemään niiiiiin paljon vaivaa eli tapaamaan lapsia kahtena viikonloppuna (useampaan tapaamiseen ei suostu) ja minä olen itsekäs, paha yh-horo...tai siis mun tapauksessa **tanan pihtari.

Vierailija
64/69 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

pariton nainen (yh, sinkku, eronnut, karannut, leski...) on aina syötätär, uhka ja kaiken pahan alku ja juuri. ;-)

Vierailija
65/69 |
04.09.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

se yh-äiti eikä se menojalkamies ...

Vierailija
66/69 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtunee siitä, että ex-mies oli aika epäsosiaalinen ja välimme pitkään kireät, kuka sellaisia tahtois kutsua. Yksin olen vapautunut ja mukava, tokihan mun seuraa halutaan. Lisäksi mun naiystävät ovat niin fiksuja, että niillä ei käy mielen vieressäkään, että minä sinkkuna olisin uhka heidän parisuhteilleen ja miesystävät tietävät, etten ole heidän peräänsä. Olen sama ystävä kuin ennenkin vaikka minulla ei sitä avecia olekaan joka tilaisuuten raahata.

Tuon allekirjoitan, että naisten iltoihin tulee enemmän kutsuja, mutta en osaa ajatella sitä johtuvaksi siitä, että miehiä piiloteltais minulta ;-) Mut on vaan helppo kutsua, koska joka toinen viikonloppu olen vapaa perhevelvoitteista ja tosiaan, eron jälkeen olen parempaa seuraa.

Vierailija
67/69 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me yh:t yritämme iskeä kaikki miehet. Olivat varattuja tai vapaita, rumia tai komeita. Me kaikki yh:t olemme vain munan ja rahan perässä juoksevia tulevia pubiruusuja, emmekä välitä muiden tunteista.

Näin ainakin eräs työkaverini avautui minulle. Me sanan kohdalla oli Te. Sanoi että arvostaa prostituoitujakin enemmän kuin yksinhuoltaja äitejä.

Jännä kyllä, itse en ole miestä edes tässä etsinyt, enkä sellaista haluakaan tällä hetkellä.

Ne harvat kerrat kun olen ystävä porukalla ollut baarissa (ehkä kerran vuodessa), olen torjunut kaikki iskuyritykset. Kun ei kiinnosta niin ei kiinnosta. Tajuaisivatpa kaikki sen.

Lähimmät ystäväni tietävät kyllä tilanteeni, eivätkä ole jättäneet minua kutsumatta. Harvemmin vain pääsen mihinkään illanviettoon, johon ei lapsia voi ottaa mukaan, mutta ainakin minut kutsutaan.

Työtoverit taas tuntuvat olevan mustasukkaisia ja epäluuloisia. En tiedä miksi, mutta minun syyni se ei ainakaan ole..

Lapseni isä kuoli kun olin raskaana, enkä ole sen jälkeen ketään huolinut. Emme olleet naimisissa, olimme vasta muuttamassa yhteen..

Tästä on aikaa kohta 7 vuotta, joten eiköhän ihmisten pitäisi uskoa että en miehiä metsästä..

Vierailija
68/69 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 5 v ns. yh:na (lasten isä tapaa heitä joka 2. vkloppu). Ystävieni miehiin en koskisi pitkällä tikullakaan, joten kumma ajatusmaailma ystävilläni on tässä asiassa. Minunkaan luokseni eivät tule kylään miehensä kanssa, vaan aina yksin vaikka olisin nimenomaan kutsunut koko perhettä.

Loukkaavinta on, että sen sijaan kutsuvat kylään ex-miestäni uuden puolisonsa kanssa. Erosimme tämän naisen takia. Ilmeisesti "parillisuus" on tärkeämpää - ei väliä muulla.

Vierailija
69/69 |
29.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se vain menee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kahdeksan