Riitaa miehen harrastamisesta, itse viimeisilläni raskaana
Tilanne tämä: meillä vilkas uhmaikäinen vajaa 3v jota hoidan kotona, ja nyt loppuvaiheessa raskaana. Paljon kolotuksia, selkäsärkyä jne tullut vaikka aiemmin mennyt hyvin. Vauva siis jo painaa varsin paljon, ja tekee herkästi minulle huonon olo. Jos rasitun päivästä liikaa, en nuku yöllä säryn takia juurikaan. Mies tahtoisi jatkaa harrastuksia pari kertaa viikossa kuten ennenkin, siis käydä urheilemassa 1½h töiden päälle jolloinka tulisi kotiin siinä viideltä. Esikoinen nukkuu tunnin päiväunet, sen jälkeen on virtaa täynnä. Pitäisi päästä ulos, sisällä riehuu hirveästi. Minulle on aivan riittävästi ulkoiluttaa aamupäivät, en enää iltapäivästä jaksaisi, tai sitten särkee koko illan. Sisällä olo taas tuskaisaa, lapsi riehuu, kiipeilee pöydille ja sotkee kun olisi niin energiaa. Olen sanonut miehelle, että nyt tämän viimeisen kuukauden jättäisi harrastukset, ainakin kerran viikossa riittäisi, ja pitäisi esikoista ulkona tai tekisivät keskenään mitä vaan. Mies sitä mieltä, että hän tahtoo harrastaa, kyllä hän ehtii ulkoilutella tarpeeksi muutenkin. Mitä olette mieltä? Ne harrastusillat vaan menevät sitten niin, että mies tulee töistä suihkuu, syömään..siinä on mulla pitkä päivä lapsen kanssa.
Kommentit (131)
uupunut ei mitään merkitystä sillä miten monta kertaa viikossa menee tai moneltako pääsee! Sä ap saat todellakin marmattaa jos ukkos itse ei ole valmis nyt ajattelemaan ensisijaisesti sua!Harrastamaan pääsee myöhemminkin sun jaksaminen on tärkeempää!
tehdä mitä lystää ja te mammat vielä hyväksytte moisen! Kyllä asia on niin että jos raskaana oleva vaimo ei jaksa niin sit mies yulee suoraan kotiin auttamaan eikä juokse msisöään harrastuksissa...vai pääseekö se äiti johonkin kotoaan tuulettumaan? TUSKIN! Ja joku älypää vielä sanoo että älä naputa miehelle ettei se suutu! Mitä nysväreitä te oikein olette suhteissanne? :D
tehdä mitä lystää ja te mammat vielä hyväksytte moisen! Kyllä asia on niin että jos raskaana oleva vaimo ei jaksa niin sit mies yulee suoraan kotiin auttamaan eikä juokse msisöään harrastuksissa...vai pääseekö se äiti johonkin kotoaan tuulettumaan? TUSKIN! Ja joku älypää vielä sanoo että älä naputa miehelle ettei se suutu! Mitä nysväreitä te oikein olette suhteissanne? :D
Toivottavasti kumarratte miestänne todella syvään. Että hän voisi harrastaa rauhassa ja lapset eivät haittaa harrastusta tai muuta itseensä keskittymistä. Eihän äidillä ja hänen voinnilla ole merkitystä; pääasia, että mies saa harrastaa.
mä olen ollu raskauksien aikana todella huonossa kunnossa. Okseni aamusta iltaan enkä lonkkakivun takia päässyt petistä ylös saati hoitamaan lapsia. Kun raskaus ohi niin kummasti sitä vaan ole oikein hyvin jaksanut kolmenkin pienen lapsen kanssa...että kyllä se raskaus vaan on erikoistilanne monelle ja melkoisen luuseri mies on jos sitä aikaa ei halua omista harrastuksistaan luopua. Onneks mun mieheni todellakin luopui ja hoiti lapset heti kotiin tultuaan...lopulta oli pakkokin kun makasin osastolla.
raskaana oleva äiti uupuu...niin se on!
vaimonsa jaksamista vaan sais vaan tehdä mitä huvittaa...onko tosiaan liikaa vaadittu jos mies hetkeksi luopuu harrastuksistaan? Ei se raskaus ikuista ole vaikka vaimosta varmasti joskus tuntuukin siltä. Mies ei siinä paljon pääse uupumaan...ei ainakaan mun mies joka kevyesti jaksoi tulla suoraan töistä kotiin hoitamaan kahta lastamme kun mä lepäsin pallomahaisena :D mut mulla onkin hyvä mies joka nykyään harrastaa taas paljonkin!
raskaana oleva äiti uupuu...niin se on!
Raskaus kun ei ole sairaus.
monelle se raksua on paljon vaikeampaa aika kuin sitten myöhemmin lasten hoitaminen!
sentään näitä nykyajan akkoja. Ukko käy töissä ja vain pari kertaa viikossa harrastamassa ja pitäis sekin jättää pois ja tulla mahdollisimman pian kotiin, että akka saa makoilla.
Ei sitä ennen vanhaan tyhjästä valitettu.
kuten esim diabetes, lonkkakivut, pahoinvointia, huimausta, todellista väsymystä, verenpainetta yms yms...monet joutuvat lepäämään osastolle vuoteeseen vaikka ei olekaan se sairaus :D älkää olko lapsellisia nyt pliis!
miehen pitäisi keskittyä enemmän kotioloihin, jos kerran vaimo on väsynyt ja tarvitsee apua. Pidemmän päälle sen sijaan työssä käyvä, joko kotona tai sen ulkopuolella, tarvitsee liikuntaa vähintään sen 2 krt viikossa.
psyykkisesti rikki jos anopin oma kultamussukka ei pääsekään harrastamaan :D mitä luusereita teillä on miehinä?
miehen liikuntaharrastuksesta, mies ei esim. istu kaljalla kavereiden kanssa tai vastaavaa. mielestani miehen ei ole kohtuutonta harrastaa 2 kertaa viikossa, vaikka vaimo olisikin raskaana, kun mies on kuitenkin kotona jo klo 17.
on se nyt kumma kun koko elama pitaisi laittaa hollille. se vaimokekin varmaan paasee iltaisin johonkin jos haluaa, koska mie son kuitenkin 5 iltana viikossa kotona.
raskaana oleva vaimo uupunut...mutta nykyäänhän ei taida ollakaan tosimiehiä vaan nysveröitä. Ennen oli miehet rautaa laivat puuta vaan nykyään...nysveröiden toki pitää päästä harrastamaan ei ne muuten jaksa :D vaimot kyllä jaksaa! Me naiset ollaankin aina oltu vahvempaa kamaa.
mammalta kotihoidontuki, joten akkia uusi vauva alulle jotta saa taas istua kotona marmattamassa kun mies urheilee..
Ap:n mies todellakin pääsee tosi ajoissa töistä, se on totta. Harvoilla on noin, että normaalisti kotona jo kolmen jälkeen ja harrastuspäivinä viiden jälkeen.
MUTTA...se ei muuta sitä tosiasiaa, että kun tilanne on tämä ja mies ei suostu joustamaan harrastuksestaan, hän laittaa omat tarpeensa muun perheen ja vaimon edelle. Oikeasti miehen pitäis tajuta, että tämä on ohimenevä vaihe ja pääsee kyllä aikanaan harrastuksiinsa. Miten olisi jos hän kävisi siellä kerran viikossa? Tai soittaisi töiden jälkeen vaimolle, mikä olo ja tilanne kotona, voiko hän mennä? Mun mies teki näin. Hän toki olis ollu kotona vasta 18.30 kahtena päivänä viikossa, jos menis harrastukseen. Kun odotin toista ja myös vauva-aikana hän soitti joka kerta töistä päästessään, onko ok mennä. Nyt av-mammat sitten huutaa kuorossa että mihin mies tarvii vaimon lupaa harrastaa, pitäis päästä ilman lupia jne. Mutta tämä soitto viestitti mulle, että mies välittää minusta, mun olosta ja koko perheen hyvinvoinnista. Usein harrastukseen meno olikin ok, mutta mukisematta hän tuli kotiin jos sanoin että supistelee enkä jaksa hoitaa 2-vuotiasta tätä iltaa. Kaikki osapuolet voivat hyvin!
Mitä tossukoita tai martyyreja te ootte? Äidin pitäis jaksaa kaikki valittamatta, ettei mies suutu tai mene vieraisiin...yhdessä ne lapset on tehty ja haluttu!
kuten esim diabetes, lonkkakivut, pahoinvointia, huimausta, todellista väsymystä, verenpainetta yms yms...monet joutuvat lepäämään osastolle vuoteeseen vaikka ei olekaan se sairaus :D älkää olko lapsellisia nyt pliis!
Olen itsekin raskaana rv 39 ja torkuin viime yönä kokonaisen tunnin, mutta en viitsi pienistä valittaa, kun on pahempaakin nähnyt.
t: kuudetta kertaa raskaana
että harrastamisen jälkeen ei sit käydä suihkussa ja syödä puolta tuntia kauempaa, niin ehtivät vielä sittenkin ulos.
Mun mielestä tulee kuitenkin aika ajoissa, jos on ehtinyt viiteen mennessä jo harrastaakin puoltoista tuntia. Ja tuleehan hän muina päivinä sit kai jo puol neljä?
Mun mies ei tule koskaan ennen viittä eikä usein vielä silloinkaan, kyllä olisin aika tyytyväinen, jos tulisi joskus noin aikaisin.