Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

pomo "pakoitti" mun aamuksi töihin vaikka olin kuumeessa!

Vierailija
25.08.2010 |

ilmoitin pomolle aamulla että kova päänsärky ja kuumetta jota oli kylläkin vaan 37.2. pomo ilmoitti tekstarilla että olisi kyllä erittäin tärkeätä olla aamu töissä kun ei niin pian minulle saada sijaista, olin 2 tuntia en jaksanut olla kauempaa, kävin lääkärissä jossa kuumetta oli jo 38.2 ja verenpaine 135/108! ihmeitteli kovasti mitenkä pomo voi noin käyttäytyä, asia jäi nyt itseänikin vaivaamaan,yritin soittaa pomolle,ei vastaa edes viesteihin... kannattaisiko ottaa yhteyttä liittoon tms? vai teenkö turhaan kärpäsestä härkäsen... olen lähihoitaja palvelutalossa

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

syyttää kun menit töihin. Itse olisin vain nauranut moiselle tekstarille, ja käpertynyt peiton alle.

Vierailija
2/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mielest pomo ei voi pakottaa töihin, mutta voi vaatia lääkärintodistuksen kaikista poissaoloista. Ei kuulosta normaalilta, että sairas pakotetaan töihin. Kannattaa ainakin työpaikan luottamusmieheltä kysellä, et miten kannattais toimia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää nyt sairaslomalle kuitenkin hoitamaan itsesi kuntoon. Ensi kerralla käyt vaikka heti aamusta lääkärillä, että saat todisteet sairaudestasi.

Vierailija
4/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soititko ja sanoit, että olet kipeä etkä tule töihin, vai että mulla särkee päätä ja vähän niinku olis lämpöäkin, en nyt oikein tiedä olenko työkuntoinen.

Jos jälkimmäinen vaihtoehto, niin ehkä pomo ajatteli, että et sä kovin kipeä ole ja tosiaan olisi hyvä jos vaan jaksaisit tulla töihin. Tuskin pomo ajatteli "pakottaa", vaan lähinnä suostutella sua töihin jos et varsinaisesti kipeä ole.

Vierailija
5/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

normaalilämpö alle 36 ja jos mennään yli 37 niin olen todellakin kuumeessa

- ei ap

Vierailija
6/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen vaan kun aikuista ihmistä on pystynyt ihan pakottamaan. Luultavasti on vain vedonnut velvollisuudentuntoisuuteesi ja se on tehonnut. En sellaista pidä pakottamisena.

Ja mulle 37.2 olisi jo huikea kuume, koska oikea lämpöni on 36.4 ja ei nouse kuumeisenakaan kovin paljoa. 38 kuumeessa jo hourisin ja olen huorinutkin.

Nuo verenpaineet on mulle arkipäivää, vaikka on lääkitys. Ei vielä mitenkään pahoja tuollaiset jossa alapaine alle 110. Eri asia jos olisi 170/125. Mulla on ollut sellainenkin joskus ja ilman sairauksia ihan kesken tavallisen rauhallisen työpäivän.

Sitä vain, että nämä ovat yksilöllisiä asioita!

Vierailija
7/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

37.2 jo kuumetta. sain 3pvä sairausloman. meillä ei ole ketään työsuojeluhenkilöä, kuten kaikki muutkin asiat rempallaan...

Vierailija
8/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lääkäri, eli ei tuossa ole mitään valittamista yhtään mihinkään, valitettavasti. Tosin, jos nyt sitten saat vaikka jonkun hengenvarallisen jälkitaudin, työnantaja voidaan asettaa korvausvelvollisuuteen.

Vierailija
9/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Patruunat tietävät ja työläiset tottelevat!

Älä ole lammas!

Vierailija
10/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mulle 37.2 olisi jo huikea kuume, koska oikea lämpöni on 36.4 ja ei nouse kuumeisenakaan kovin paljoa. 38 kuumeessa jo hourisin ja olen huorinutkin.

Sitä vain, että nämä ovat yksilöllisiä asioita!

Ai kamala mitä kuume saa sussa aikaan!

Vierailija
11/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lääkäri, eli ei tuossa ole mitään valittamista yhtään mihinkään, valitettavasti. Tosin, jos nyt sitten saat vaikka jonkun hengenvarallisen jälkitaudin, työnantaja voidaan asettaa korvausvelvollisuuteen.

Vierailija
12/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja olen huorinutkin.

:P

Vierailija
13/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos pomo pystyy ihan tekstarilla pakottamaan.

Vierailija
14/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työnantaja määrittelee työntekijän kunnon eikä lääkäri niin aika outoa kun ne 2 tuntia kuin olin töissä ei pomoa ees näkynyt siellä....eikä meillä saa olla pois töistä päivääkään ilman todistusta.

Vierailija
15/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

38 kuumeessa jo hourisin ja olen huorinutkin.

Vierailija
16/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos työnantaja määrittelee työntekijän kunnon eikä lääkäri niin aika outoa kun ne 2 tuntia kuin olin töissä ei pomoa ees näkynyt siellä....eikä meillä saa olla pois töistä päivääkään ilman todistusta.

heti aamusta hakemaan saikkutodistusta? Miksi menit töihin? Pomosi ei pakottanut, ei tekstarilla voi pakottaa. Eri asia jos olis kirveen kanssa tullut sut kotoa hakemaan. Mä en tajua alkuunkaan, miksi menit töihin. Meilläkin pitää olla todistus jokaiselta päivältä, ja jos olen kipeä, lähden todistusta hakemaan, enkä töihin.

Vierailija
17/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapahtuuko sitä yleensä lämpimässä lähibaarissa tai ihan kotosalla, jos ei kuumeen takia pysty odottelemaan kylmässä kadunkulmassa kovin pitkään?

Vierailija
18/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt buranan voimin jaksan hetken, meitä 2 hoitajaa ja 16 erittäinkin huono kuntoista asukasta,kolmella aamusuihku ym. sijainen saatiinpaikalle klo 9 ja sitten lähdin lääkäriin.

Vierailija
19/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos nyt buranan voimin jaksan hetken, meitä 2 hoitajaa ja 16 erittäinkin huono kuntoista asukasta,kolmella aamusuihku ym. sijainen saatiinpaikalle klo 9 ja sitten lähdin lääkäriin.

Voit tehdä silloin pahojakin virheitä.

Ehkä jopa huoria pappojen keskellä :(

Vierailija
20/25 |
25.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit tehdä silloin pahojakin virheitä.

Ehkä jopa huoria pappojen keskellä :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä