Olenko turhan pihi? Miehen kommentti loukkasi vähän....
Meillä on tilanne, että molemmat tienaamme hyvin. Miehen netto kuukaudessa noin 5000e ja minun 4100e. Siis yhteensä tulomme on 9100e kuukaudessa. Tuosta menee asuntoon, vakuutuksiin ja autoon kuukaudessa noin 3000e. Ruokaan käytämme noin 600e kuukaudessa + ravintola ruokailut noin 150e kuukaudessa. Laskuihin ym. pakollisiin menoihin menee noin 500e kuukaudessa. Eli kaiken pakollisen jälkeen meille jää 4850e kuukaudessa.
Mieheni sanoi minulle eilen, että miksi minä ostelen lapsellemme (meillä yksi lapsi) halpis vaatemerkkejä, kun varaa olisi laatu/nimekkäisiin merkeihinkin? Sanoi, että olen pihi, enkä halua käyttää rahaa lapsemme vaatetukseen. Tuo loukkasi minua.... :(
Lapsemme on 3 vuotias, eli vaatteet kuluvat aika nopsaa käytössä. Olen miettinyt, että mitä merkitystä sillä on onko lapsella pihalla leikkiessä päällään Cirafin vai Reiman haalari? Mielestäni Cirafinkin haalari on lämmin ja ajaa hyvin asiansa. Jotenkin tuntuu tyhmältä/turhalta ostaa 190e haalari, kun se kuitenkin kuluu ja haalistuu leikeissä. Ei tuon ikäiset vielä osaa vertailla vaatteidensa hintoja ja merkkejä.
Sisävaatteina tytöllä on H&M, name it ym. vaatteita, muutama Popinkin vaate löytyy. Mielestäni ovat kauniita ja siistejä vaatteita. Tietysti tytön kasvaessa (kouluiässä) panostan enemmän vaatteisiin ja ostan merkkejä joita hän haluaa.
Nyt tuntuu vain turhalta ostella kalliita vaatteita, jäävät äkkiä pieneksi ja kuluvat nopsaa leikeissä. mitä mieltä te olette, pitäisikö minun nyt marssia lähimpään kauppaan ja ostaa tytölle talveksi se 190e haalari? Mies olisi ainakin tyytyväinen. :) Itse vain mielummin laittaisin senkin rahan säästöön...
Kommentit (48)
se haluaa ostaa merkkivaatteita. Merkin takia vai ulkonäön vai jostain muusta syystä. Jos asia on miehelle tärkeä, niin voithan joskus ostaa merkkituotteitakin tai pyytää että hän ostaisi esim. tytön ulkovaatteet, jolloin saa itse valita. Tai auttaisiko asiaa, jos mies saisi kuulla, että tyttö myöhemmin halutessaan saa merkkituotteitakin? Koska raha ei ole ongelma, niin kyllä minusta kannattaisi miettiä, että onko tämä asia joka tekisi miehen onnelliseksi.
mutta tosiaankin -mukavuutta ulkoiluun lapselle jonka leikki on työtä! Anna edes miehesi mennä kauppaan ostamaan asianmukaiset ulkoiluvaatteet kenkineen (!) jos et itse raaski.
takana tässä on kilpailu veljensä kanssa. Miestä ei saa vaatekauppaan, ruokakaupassa käy, mutta vaatteiden etsiskely ei ole hänen mieleen. Ehkä meidän täytyisi miehen kanssa avata netti ja tilata sieltä vaatteita, joita mies haluaa lapsellemme. EN vain millään haluaisi antaa periksi tässä asiassa. Kyse ei ole rahasta vaan enemmän periaatteesta, miksi tuhlata turhaan, kun halvemmallakin pärjää... Mutta kuten joku ehdotti, ehkä olisi sopiva sovinto asian suhteen, että ostaisin kalliin haalarin ja muuten sitten halvempaa.
Ostamme myös paljon kotimaista, suosimme pienyrittäjiä ym.
Ne ovat mielestäni tärkeät ja ostankin aina laadukkaat ja kestävät kengät. Mielestäni kenkien pitää olla hyvät, jotta niillä on mukava kävellä. :) Viikonloppuna ostin tytölle uudet välikausikengät hinta oli himpun alle 100e.
joka on kerrankaan kuullut siitä, miten ihmiselle voi käydä Suomessa, kun joutuu sairauden tai tapaturman uhriksi, ei tuhlaa rahojaan vaan yrittää säästää ns. pahan päivän varalle.
Mielestäni olet järkevä. Enkä ostaisi kouluiässäkään merkkejä, joita tyttö haluaa. Tarkoitan että jos saa aina mitä haluaa, lapsi ei opi rahan arvoa, ja kasvatat tulevaisuuden tuhlarin, joka kotoa muutettuaan yrittää ylläpitää lapsuuden elintasoa opiskelijan budjetilla. Sitten porataan täällä, kun luottotiedot on menneet. Isin ja äidin lompakollakaan ei voi aina käydä.
ostamassa??? Ihan vaan uteliasuuttani kysyn.
Ehkä olen sitten väärässä ja suuntaan huomenna keskustaan ja ostan kalleimman haalarin, jonka löydän. ap
tuota, älä ihan noin tarkkaan kerro teidän perheen tietoja (ammatteja, erikoistumista, tuloja), siis teidäthän voi tunnistaa aika helposti.
Jos tää ei oo provo ja teillä on oikeesti noin paljon rahaa käytettävissänne, niin ostakaa ihmeessä jotain muuta kuin halpatyövoimalla Kauko-Idässä tehtyjä H&M:n vaatteita. Suosikaa suomalaista, suosikaa orgaanisesta puuvillasta tehtyjä vaatteita. Teettäkää vaatteenne ompelijoilla, kenkänne suutareilla jne. Raha on valtaa ja valta tuo vastuuta.